Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Zijn ze dan echt zelfvoorzienend of is het dan weer zoals zo vaak dat het alleen op papier zo is.
enzino schreef:Wie dacht dat ze de voornamelijk de wereld willen redden of verbeteren is redelijk naïef. Misschien leuk om eens een video of interview met Patrick Moore te bekijken/lezen. Hij is mede-oprichter van Greenpeace maar heeft de organisatie inmiddels de rug toegekeerd om de simpele reden dat de wetenschappelijke onderbouwing vaak niet bestaand is en de organisatie zich nu baseert op sensatiezucht, misinformatie en angst.
enzino schreef:Fijn dat er tenminste iemand is daar van geniet en het niet zorgelijk vindt. Want ik denk dat er een fout signaal van deze wending uit gaat zonder dat ik zeg dat het allemaal flauwe kul is.Leuke wending heeft het topic gekregen
germie schreef:Dit valt heel erg mee en dat schrijft een vogelaar → ik ben een vogelaar en dit is niet waar. Zie volgend onderzoek→Volgens worden ook gevangen door de wieken.
Citaat:
germie schreef:En het schijnt dat bruinvissen de weg kwijtraken door het lawaai wat die dingen maken.
Askja schreef:Niemand ontkent dat de noodzakelijke transitie niet ingewikkeld is. Dat is alleen geen reden om op voorhand alle initiatieven in die richting, zoals zonnepanelen, uitsluitend te beoordelen op de nadelen. Dat komt over alsof je alleen maar zoekt naar een stok om de 'milieuterroristen' cq 'klimaatdrammers' mee te slaan.
Loretta schreef:Heel interessant filmpje. Van Greenpeace wist ik niet hoe het zat met Greenpeace maar het is wel hetzelfde proces wat mij bij andere organisaties is opgevallen.
Er gaat ontzettend veel geld om in dergelijke organisaties en dat geld komt grotendeels binnen via donaties. Daardoor zijn vele van dit soort organisaties gecorrumpeerd.
ikke schreef:Toch wel praktisch wanneer je als autofabrikant daar wat beeld bij hebt en hoeveel beter gaat dat wanneer je klanten dat onderzoek financieren door deze experimentele auto's te kopen!
Op geen enkele andere manier vergaar je in zo'n korte tijd zoveel nuttige data!
Janneke2 schreef:Loretta schreef:Heel interessant filmpje. Van Greenpeace wist ik niet hoe het zat met Greenpeace maar het is wel hetzelfde proces wat mij bij andere organisaties is opgevallen.
Er gaat ontzettend veel geld om in dergelijke organisaties en dat geld komt grotendeels binnen via donaties. Daardoor zijn vele van dit soort organisaties gecorrumpeerd.
Mij ontgaat iets.
Greenpeace is een onafhankelijke stichting.
Wie het er niet mee eens is, zet de donaties stop.
Waar komt nou de corruptie om de hoek kijken...?
(Als in: subsidies in eigen zak steken, etc.)
Gebeurt er simpelweg niet wat de donateurs willen moet het bestuur weg of droogt de boel op.
pien_2010 schreef:Leuke info Ikke.
Over accu's ga ik vd week verder kijken. Ik heb nl onlangs dit item zien toelichten door iemand die hier al jaren mee bezig en bleek toch niet zo simpel te zijn.
Citaat:Citaat:Mij ontgaat iets.
Greenpeace is een onafhankelijke stichting.
Wie het er niet mee eens is, zet de donaties stop.
Waar komt nou de corruptie om de hoek kijken...?
(Als in: subsidies in eigen zak steken, etc.)
Gebeurt er simpelweg niet wat de donateurs willen moet het bestuur weg of droogt de boel op.
Ik ken Greenpeace zelf niet. Maar wat dacht je dat de directeuren van veel soortgelijke organisaties verdienen. Achter de meeste goede doelen zit een zeer slim businnes model.