Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:13

Diablo schreef:
sassefras schreef:
Deze verdachte verkrachte in 2010 twee meisjes in nijkerk, zo,n lang zit hij dus nog niet. |( ,lekker om die nu alweer rond te laten lopen.

UTRECHT/HUIS TER HEIDE - De man die vandaag is opgepakt in de zaak-Anne Faber, is een man die in 2010 tijdens Koninginnedag in Nijkerk op gruwelijke wijze twee meisjes verkrachtte.

Maarja, iedereen verdient een tweede kans.... :r

blijkbaar ja |( |( |(

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:13

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:15

Je mag ze oneindig vast houden. Tbs kan altijd verlengd worden.
Alleen daar gaan heelveel risicotaxaties aan vooraf en verslagen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:16

Diablo schreef:
sassefras schreef:
Deze verdachte verkrachte in 2010 twee meisjes in nijkerk, zo,n lang zit hij dus nog niet. |( ,lekker om die nu alweer rond te laten lopen.

UTRECHT/HUIS TER HEIDE - De man die vandaag is opgepakt in de zaak-Anne Faber, is een man die in 2010 tijdens Koninginnedag in Nijkerk op gruwelijke wijze twee meisjes verkrachtte.

En dan vergrijpt iemand zich nog een keer, en dan krijg je gewoon een 3e kans... Ik vind het onbegrijpelijk..

De jongen die mijn vriendin vermoord heeft had al jeugd tbs gehad. Nu na de moord op mijn vriendin, kreeg hij 5 jaar cel, En tbs voor onbepaalde tijd. Inmiddels zijn de 5 jaar verstreken.. Het idee dat hij nog eens op vrije voeten kan komen vind ik onbegrijpelijk. Zou vast te maken hebben met emotie, maar ze mogen hem van mij levenslang tbs geven, zodat zo iemand nooit meer de kans krijgt nog eens iemand om het leven te brengen.. :n

En dan.. Wat is 5 jaar cel nu, op het nemen van het leven van een meisje van 15..?
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 09-10-17 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Diablo schreef:
sassefras schreef:

Dat..
Vind het zélfs nog een verschilletje of je iemand verkracht, of dat je 2 meiden op GRUWELIJKE wijze verkracht én ook nog eens overvallen hebt gepleegd.
Mijn botte hersens kunnen er niet bij dat iedereen een 2e kans verdiend...

IMJ

Als hij de dader is.. laat hem dan zeggen waar ze is.. dood of levend. Die onzekerheid.. arme ouders.

Ik ben wel benieuwd naar wat het onderzoek tot deze man gebracht heeft. En als hij in 2012 voor de 2e keer iemand verkrachtte, dan kan het toch niet wat zijn dat hij 5 jaar later weer deze kans krijgt? Recidivist..

En maar 23% valt terug? dat is bijna 1 op de 4..
Dan is het bijna misdadig deze mensen vrij te laten.. soort russisch roulette. Wie van deze 4 gaat er de mist in? wie zijn de slachtoffers?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:18

Ik vind sommige uitspraken wel erg heftig.

Ik werk oa met dit soort mensen.

Lang niet iedereen komt vrij. Die gaan naar de longstay.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:19

Als je dus een vreselijk gestoorde lustmoordenaar bent en wel netjes naar je advocaat luisterde en een psychologisch onderzoek weigert en verder je kaken op elkaar houdt krijg je nooit tbs en kom je weer lekker vrij.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:19

Sommige mensen moeten gewoon nooit meer terug de maatschappij in mogen. Mensen die twee tienermeisje at gunpoint sexueel misbuiken zijn dat soort mensen. Die zijn psychisch zo gestoord dat ze ook de psychologen met gemak om de tuin leiden.

Mensenrechten is geen groot goed, tevens is het ons grootste gevaar. Iedereen verdient een tweede kans daar hebben ze recht op. Dit meisje had ook een recht, het recht op een veilig leven. Als ik de belangen naast elkaar leg slaat mijn weegschaal door richting de mensen die recht hebben op een veilig leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:20

Jester_ schreef:
Dat is niet persee waar. Ik werk in een chronisch psychiatrisch verpleeghuis en wij hadden laatst ook iemand van 27, kwam ook uit de gevangenis. Deze was echter ziek (huntington) en moest zijn straf verder bij ons uitzitten(nog een jaar). Wij zijn wel 'gesloten' maar gedeeltelijk ook open. Dus ontsnappen is hier een stuk makkelijker

Je hebt gelijk. Ik lees nu ook dat hij geen maatregel heeft gekregen, alleen gevangenisstraf.

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 011:BQ8628

Lekker fris figuur trouwens. :\

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:21

Gadsie, die verkrachting in Nijkerk herinner ik me nog wel. Ik woon zelf ook in Nijkerk :( Ik hoop net als IMJ dat àls hij de dader is, dat hij toegeeft waar Anne is. Dat zou nog wat leed en onzekerheid kunnen besparen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:21

Dit topic krijgt toch wel een wending die weinig meer met het vermiste meisje te maken heeft. De man die nu is opgepakt is een verdachte, er is nog geen veroordeling. Laten we de discussie over TBS, recidivisten enz. bewaren voor gevallen waar iemand met een dergelijke achtergrond ook daadwerkelijk is veroordeeld?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:23

sassefras schreef:

In Nijkerk is recent nog iemand van de fiets getrokken...
http://stadnijkerk.nl/lokaal/getuigen-gezocht-van-aanranding-jonge-vrouw-nijkerk-277308

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:23

Emmaa_ schreef:
Jolliegirl schreef:
Jemig.....

Dat soort lui... Nooit meer terug de maatschappij in!

Ik vind dit soort uitspraken altijd erg lastig en snap dat het nu een emotioneel moment is, maar meen je dat? :o Natuurlijk vind ik dat mensen die dit soort dingen doen gestraft moeten worden en als het zo is dat hij er iets mee te maken heeft vind ik het eng en verschrikkelijk dat hij gefaseerd terug de maatschappij in gelaten werd, maar er zijn ook heel veel mensen, ook in psychiatrische klinieken, die juist heel hard werken om weer mee te kunnen draaien.

Iemand die twee minderjarige meisjes verkracht, zowel anaal als vaginaal en afdwingt dat ze seksuele handelingen bij elkaar moeten uitvoeren? Plus hier trots op zijn en het een droom die uitkomt vinden? Nou die mag wat mij betreft heel zijn verdere leven achter gesloten deuren werken aan mee kunnen draaien in de wasknijperknutseldienst.
Zijn vermogen tot zelfreflectie en compassie voor de slachtoffers zijn niet aanwezig. Hou maar opgesloten in dit soort gevallen.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:25

Ook al ken ik o.a. de tbs, maar ook andere forensisch psychiatrische plekken goed (werk), ik werd ook woedend toen ik het las.
Wat verschrikkelijk...

Maar ik schrik ook van een aantal reacties hier, alhoewel ik ook weet dat deze (bijna altijd) op onwetendheid berusten. En dat snap ik dan ook wel weer, de forensische psychiatrie is voor velen een ver van hun bed show en wat naar buiten komt in de media zijn over het algemeen de momenten wanneer het fout gaat.
Laatst bijgewerkt door Hypericum op 09-10-17 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:25

Koper schreef:
Dit topic krijgt toch wel een wending die weinig meer met het vermiste meisje te maken heeft. De man die nu is opgepakt is een verdachte, er is nog geen veroordeling. Laten we de discussie over TBS, recidivisten enz. bewaren voor gevallen waar iemand met een dergelijke achtergrond ook daadwerkelijk is veroordeeld?

Eens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:27

Wanneer je het vertikt om mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek mag je van mij standaard tbs krijgen tot wel duidelijk word of je wel of niet een gevaar voor de samenleving bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:28

xChanelx schreef:
Koper schreef:

Eens.

Eens. Er was ook helemaal geen sprake van TBS. Dus wie discussie daarover wil voeren kan misschien beter een ander topic aanmaken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:29

Wat moet dit ook verschrikkelijk zijn voor zijn eerdere slachtoffers... Die zullen ook wel een hoop te verwerken krijgen zo weer...
En die arme Anne... Volg alles op de voet.. zo raar dat je gewoon ineens van de aardbodem verdwenen kan raken... En die familie en vrienden.. pfff ;(

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:29

Moet je je voorstellen hoe die vrouwen, die in 2010 zijn slachtoffer waren, zich nu voelen.. Nog niet te spreken over Anne's familie en vrienden.. Verschrikkelijk

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:30

IMJ schreef:
En maar 23% valt terug? dat is bijna 1 op de 4..
Dan is het bijna misdadig deze mensen vrij te laten.. soort russisch roulette. Wie van deze 4 gaat er de mist in? wie zijn de slachtoffers?

23% van de TBS'ers ja. Van de zedendelinquenten gaat ruim 30% de mist in....

Koper

Saskia9 schreef:
Wat moet dit ook verschrikkelijk zijn voor zijn eerdere slachtoffers... Die zullen ook wel een hoop te verwerken krijgen zo weer...
En die arme Anne... Volg alles op de voet.. zo raar dat je gewoon ineens van de aardbodem verdwenen kan raken... En die familie en vrienden.. pfff ;(

Je kunt niet van EERDERE slachtoffers spreken als deze man daarna niet meer voor andere vergrijpen is veroordeeld.

Anoniem

Koper schreef:

Nou vind ik ook. Er zijn ook genoeg plegers die wel op het rechte pad komen, laten we dus niet alles over 1 kamp scheren. Eerst maar eens afwachten of hij er ook daadwerkelijk wat mee te maken heeft.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:31

bigone schreef:
Wanneer je het vertikt om mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek mag je van mij standaard tbs krijgen tot wel duidelijk word of je wel of niet een gevaar voor de samenleving bent.

Eens. Blijf dat zo iets bizars vinden, dat dat geweigerd kan worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:32

Maar buiten dat het belachelijk is dat deze man nog los rondloopt, lees ik nergens dat hij eerder een moord heeft gepleegd. Die anderen heeft hij alleen verkracht. Zou hij Anne dan wel vermoord hebben, of heeft hij haar misschien nog ergens...