Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Groenlinks toch ook niet met VVD ? Of heb ik dat verkeerd gehoord?
phormicola schreef:Ik had het zelf liever iets meer de linker kant op willen zien en zeker Pechtold als MP i.p.v. Rutte. Al denk ik niet dat deze uitslag heel beroerd is.We zijn behoorlijk versplinterd!
Het zal wel rechts met D66 erbij worden en dat had ik al verwacht. Vandaar mijn stem op D66 zodat er toch een iets linkse stem is met nadruk op het milieu.
LadyMadonna schreef:Janinevv schreef:
Ja maar je hebt de hele dag de tijd. Als je dan 2 voor 9 nog aan komt kakken.
Ik heb een klant die om 6 uur thuis vertrekt en als ze geluk heeft om 21.00 thuis is... ze zal niet de enige zijn...
Ailill schreef:Jillsil schreef:Ik denk dat je het zo moet zien: Ja een deel van het volk heeft voor de PVV gestemd, dit zie je ook terug in de uitslag. Een groot deel echter niet, ook dit zie je terug in de uitslag. Dan is het, in mijn optiek, niet meer dan logisch dat je dit ook terug ziet binnen de daadwerkelijke partijen. Het merendeel kiest voor geen samenwerking met de PVV.Wat lees ik nu, stembureaus open tot 23 uur??
En ik snap het punt xyris. Het komt niet heel democratisch over als ze (kort door bocht) zeggen met jou, de pvv, willen we niet samenwerken. Het volk heeft tenslotte hun stem laten gelden.
Iemand volgens mij van groen links zei net dat zij weer niet met de vvd willen
Ailill schreef:phormicola schreef:Ik had het zelf liever iets meer de linker kant op willen zien en zeker Pechtold als MP i.p.v. Rutte. Al denk ik niet dat deze uitslag heel beroerd is.We zijn behoorlijk versplinterd!
Het zal wel rechts met D66 erbij worden en dat had ik al verwacht. Vandaar mijn stem op D66 zodat er toch een iets linkse stem is met nadruk op het milieu.
verootjoo schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb een klant die om 6 uur thuis vertrekt en als ze geluk heeft om 21.00 thuis is... ze zal niet de enige zijn...
Maar je komt OVERAL stembureaus tegenStemmen is ook een kwestie van willen hoor... wat doe je dan dat je zo belangrijk en onmisbaar bent dat je niet even twee minuten een vakje kan inkleuren?
BloemBloem schreef:Je mag toch alleen in je eigen woonplaats stemmen?
xSannee schreef:Je mag alleen stemmen in je eigen gemeente he
Het is niet zeker dat Rutte MP wordt, maar de kans is wel zeer groot als de exitpol klopt.
Janinevv schreef:Xyris schreef:Ben ik toch benieuwd, iedereen heeft het nu over 3 partijen, begrijp ik nou goed dat VVD gewoon kan zeggen van joh, ik heb geen zin in de PVV dus die wordt niet vertegenwoordigd? Ik zou dat niet zo netjes vinden namelijk omdat er dan niet naar de stem van heel Nederland geluisterd wordt.
Precies zou ik ook associaal vinden.
Jillsil schreef:Mijn mening is dat geen enkele partij buitengesloten mag/kan worden. Ook al zouden we dat soms willen. Dat komt gewoon niet democratisch over.
phormicola schreef:Met links bedoel je de partijen die echt links zijn, of D66? In dat laatste had ik wel vertrouwen, gelukkig! Ik was eigenlijk bang voor meer PVV zetels, gelukkig niet.Ailill schreef:Ik had het zelf liever iets meer de linker kant op willen zien en zeker Pechtold als MP i.p.v. Rutte. Al denk ik niet dat deze uitslag heel beroerd is.
Ikzelf ook maar had ook verwacht dat links niet groot zou worden. En ook ik wilde Pechtold als MP.
Is het nu al zeker dat Rutte nog een keer MP gaat worden?
Janneke2 schreef:Jillsil schreef:Mijn mening is dat geen enkele partij buitengesloten mag/kan worden. Ook al zouden we dat soms willen. Dat komt gewoon niet democratisch over.
Als dit zo op jou over komt - prima, accoord.
Ik houd van brede coalities en veel overleg en heb een hekel aan een 51% meerderheid die de rest negeert. (Kabinetten Lubbers 1 en 2.)
Maar 'geen enkele partij buitensluiten', ook de sgp erbij betrekken, denk, 50 plus, etc etc - "dat wordt lastig".