ik denk dat Shadow wellicht bedoelt dat je dan wel tot dezelfde inzichten moet komen als die zij heeft..

maar ja, dat heb ik ook niet zo... en ik ben oprecht geïnteresseerd in andere denkwijze.. alleen ga ik niet overal in mee
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Ik denk dat er hele verschillen zijn in cultuur of sommige grapjes of satire wel of niet zo opgevat worden. Dat is het geval met de Aziatische r/l. Bij de Chinees word mij gevraagd of ik er kloepoek bij wil hebben...
Er worden talloze grappen gemaakt over blondjes en Belgen maar ook daar word amper op gereageerd in de vorm van discriminatie etcetera.
Betekent niet dat het geen discriminatie is.
Maar waarom kan de een hier wel mee omgaan, en de ander niet? Waarom word een kantoor overhoop geschoten als het spotprenten van de islam maakt, en kun je andersom zonder vrees voor eigen leven spotprenten over joden maken?
Cowboy55 schreef:Marjoow schreef:Ik denk dat er hele verschillen zijn in cultuur of sommige grapjes of satire wel of niet zo opgevat worden. Dat is het geval met de Aziatische r/l. Bij de Chinees word mij gevraagd of ik er kloepoek bij wil hebben...
Er worden talloze grappen gemaakt over blondjes en Belgen maar ook daar word amper op gereageerd in de vorm van discriminatie etcetera.
Betekent niet dat het geen discriminatie is.
Maar waarom kan de een hier wel mee omgaan, en de ander niet? Waarom word een kantoor overhoop geschoten als het spotprenten van de islam maakt, en kun je andersom zonder vrees voor eigen leven spotprenten over joden maken?
Ik denk dat ook bij Joden dat heel erg afhangt van de spotprent. Ik heb zojuist even 'spotprenten Joden' gegoocheld.....dan kom ik er binnen 30 seconden een bende tegen waar het schaamrood je van naar de kaken stijgt en die 100% zeker ook tot aangifte zouden leiden (en terecht!).
Maar zo kom je wel op een essentiele: de zender bepaalt niet wanneer iets over de grens gaat. De ontvanger bepaalt dat.
verootjoo schreef:Staat rechts ook niet voor mi. Stem al jaren rechts, nooit links gestemd maar niet op een onverdraagzame partij.
Dat zijn wmb de DENK en PVV. Zowel links als rechts dusVVD, SGP, CU (is die rechts?) zijn niet onverdraagzaam en vijandelijk
verootjoo schreef:Staat rechts ook niet voor mi. Stem al jaren rechts, nooit links gestemd maar niet op een onverdraagzame partij.
Dat zijn wmb de DENK en PVV. Zowel links als rechts dusVVD, SGP, CU (is die rechts?) zijn niet onverdraagzaam en vijandelijk
rapido schreef:Voordeel voor de rechtse partijen. Deze varen er wel bij als lieden van een partij als Denk onrust blijven stoken.
Electra63 schreef:rapido schreef:Voordeel voor de rechtse partijen. Deze varen er wel bij als lieden van een partij als Denk onrust blijven stoken.
Persoonlijk heb ik geen last, maar voordeel van een rechtse meerderheid/regering.
Electra63 schreef:Het is alleen een beetje sneu voor mensen met een uitkering, zieken en mensen met een beperking of minimum inkomen. Juist de rechtse partijen zijn voor zelfredzaamheid en voelen weinig voor solidariteit. Als je stemt uit onvrede met het beleid, terwijl je alleen AOW of andere uutkering hebt of een minimum inkomen, dan is PVV of andere rechtse partijen geen goede keuze.
Helaas zal je dan 4 jaar op de blaren moeten zitten.