Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:45

__Maartje schreef:
Nou, in het oude testament van de bijbel staan ook niet al te prettige dingen. Als gelovige maak je zelf de keuze hoe je je geloof belijdt.

Ja precies...

Wijs mij een kerk aan waar opgeroepen wordt ongelovigen de nek af ge snijden....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:46

Tcm, je bent nu bewust het vuurtje alleen maar aan het opstoken. Doe dat maar gewoon niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:48

Tcm62 schreef:
Bron is koran :+

Helder licht... (flauw :') ) Ik heb geen Koran in mijn huis staan dus heb je iets online oid waar ik het na kan lezen en niet van horen zeggen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:49

Ik kom met dingen die men niet wil weten....

Dat deuist in tegen de trosfamiliegevoelens van bokt...ik weet het...tegen de christelijke gedachte van bokt...ik weet het.

Maar de naakte waarheid is nooit fraai...en soms is het nodig om met je voetjes op de vloer te blijven...
Het zet iig mensen tot nadenken dan alleen maar knuffelen...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:51

Ik lees al vanaf gisteravond mee. Volg de discussie en ook hier zit angst. En dan voornamelijk in onze eigen politiek. Het is toch te bizar voor woorden dat 8 gekken de hele EU zo ver krijgt dat er over oorlog wordt gesproken. Aanslagen en terrorisme is van alle tijden. Maar je nu zo laten kennen maakt je burgers bang en zorgt voor veel onrust. Het gaat alleen nog steeds maar om hun eigen politiek gezicht en we volgen de rest wel zonder goed na te denken.

We zullen zien wat de toekomst brengt maar wat meer tolerantie mag wat mij betreft wel. We blijven allemaal mensen en niemand wordt als terrorist geboren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:52

Tcm62 schreef:
__Maartje schreef:
Nou, in het oude testament van de bijbel staan ook niet al te prettige dingen. Als gelovige maak je zelf de keuze hoe je je geloof belijdt.

Ja precies...

Wijs mij een kerk aan waar opgeroepen wordt ongelovigen de nek af ge snijden....

sorry, verkeerde

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:54

Hoe weet je dat, Tcm? Zelf ooit de volledige Koran gelezen? Zelf ooit aanwezig geweest in moskees waar ze oproepen om te moorden? Of heb je het allemaal van de media die zelf al zo bevooroordeeld is tegenover de islam en die het in stukjes voor je voorkauwt zodat jij het alleen maar moet reproduceren, zoals zo ongeveer iedereen op dit moment doet? Al die mensen die zich "experten in de islam" wanen gebaseerd op enkele quotes uit de Koran die ze ooit sporadisch hebben opgevangen in een subjectief artikel oid. Goed bezig om racisme in stand te houden +:)+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:54

We zouden een leger vrouwlijke scherpschutters er op af moeten sturen (theoretisch). Zij geloven dat als je door een vrouw wordt gedood je in de hel belandt.

Caroline52

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:56

Zoizo meer vrouwen met die soorten banen maar wat hebben sommige mensen toch een rare ideeën over geloven ik schrik daar vooral van

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:56

Tcm62 schreef:

Onzin. Je komt met dingen die zo belachelijk versimpeld zijn dat ze gewoon niet meer waar zijn. Een paar miljard mensen over 1 kam scheren is niet ok. En je kunt ook een hele godsdienst met talloze stromingen en invullingen niet in een woord of 4 samenvatten. Echt niet.

Desty schreef:
We zouden een leger vrouwlijke scherpschutters er op af moeten sturen. Zij geloven dat als je door een vrouw wordt gedood je in de hel belandt.

Ja, of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:57

Wiens waarheid Tcm62? De jouwe is de mijne niet....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:57

Yasmine schreef:
Hoe weet je dat, Tcm? Zelf ooit de volledige Koran gelezen? Zelf ooit aanwezig geweest in moskees waar ze oproepen om te moorden? Of heb je het allemaal van de media die zelf al zo bevooroordeeld is tegenover de islam en die het in stukjes voor je voorkauwt zodat jij het alleen maar moet reproduceren, zoals zo ongeveer iedereen op dit moment doet? Al die mensen die zich "experten in de islam" wanen gebaseerd op enkele quotes uit de Koran die ze ooit sporadisch hebben opgevangen in een subjectief artikel oid. Goed bezig om racisme in stand te houden +:)+

Is een geloof een ras?

Ik heb inderdaad een stuk van de Koran gelezen vandaag :) nou staan er in de bijbel ook misselijkmakende dingen. Maar volgens mij is het extremisme in de loop der jaren aardig ingedampt. De islam is overigens nog een vrij "jong" geloof. Wellicht dat deze in de tijd dus ook wat genuanceerder raakt. Ik hoop het :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:58

Yasmine schreef:

Ik heb je een stuk gestuurd per pb....de versnummers van de koran staan erbij...dus kun je nazoeken om te checken.. +:)+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:59

En in de bijbel is een vrouw ook niet erg superieur hoor.. Eva die de appel at.. En de man die het hoofd is..

Ik vind dat haat zaaien eigenlijk wel erg.. Wat je zaait zal je oogsten zeggen ze toch? Dat de een een extremist is, betekend niet dat iedereen dat ook is..

palousa_boy

Thats_Me schreef:
Ik lees al vanaf gisteravond mee. Volg de discussie en ook hier zit angst. En dan voornamelijk in onze eigen politiek. Het is toch te bizar voor woorden dat 8 gekken de hele EU zo ver krijgt dat er over oorlog wordt gesproken. Aanslagen en terrorisme is van alle tijden. Maar je nu zo laten kennen maakt je burgers bang en zorgt voor veel onrust. Het gaat alleen nog steeds maar om hun eigen politiek gezicht en we volgen de rest wel zonder goed na te denken.

We zullen zien wat de toekomst brengt maar wat meer tolerantie mag wat mij betreft wel. We blijven allemaal mensen en niemand wordt als terrorist geboren.

Een paar jaar geleden was een aanslag op een andere staat ook de reden om de oorlog te verklaren tegen een groepering. Men dacht er al langer aan, maar had geen geldige reden, en die was er toen ineens wel.
Ben bang dat dit eigenlijk net zo'n situatie is maar dan in Europa. Immers waren we al actief aan het bommen gooien tegen de is. Nu heeft het alleen een naam en mag er volgens de wet meer.

magda_90

Tcm62 schreef:

Dat deuist in tegen de trosfamiliegevoelens van bokt...ik weet het...tegen de christelijke gedachte van bokt...ik weet het.

Maar de naakte waarheid is nooit fraai...en soms is het nodig om met je voetjes op de vloer te blijven...
Het zet iig mensen tot nadenken dan alleen maar knuffelen...

Geen antwoord op mijn vraag. :=

moyra

Bij iedere aanslag word er geroepen dat het een aftrap is voor een WO3.
Laten we nou eens stoppen met iedereen bang te maken.

Begrijp mij niet verkeerd ik vind het vreselijk wat er gisteren is gebeurd maar die paniekzaaierij word niemand beter van.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:00

Het zijn altijd de mensen die eigenlijk helemaal niks weten van ons geloof.
Zo word het alleen maar erger als je alle moslims over 1 kam scheert.

Zeeuwsemeid

- dubbel
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 14-11-15 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Tcm62 schreef:
Yasmine schreef:

Ik heb je een stuk gestuurd per pb....de versnummers van de koran staan erbij...dus kun je nazoeken om te checken.. +:)+

Wil je die mij ook sturen Tcm62? Ik ben wel benieuwd, ga morgen de Koran (in het NL dat wel) Lenen van een vriendin en hem zelf lezen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:01

Thats_Me schreef:

IS heeft de gehele westerse wereld al een tijd terug de oorlog verklaard, maar omdat het geen erkend land is, kunnen onze regeringen daar niet mee omgaan. Oorlog wordt hier gezien als tussen landen/regeringen niet land vs groepering. De ontwikkelingen zijn nu echter dusdanig dat we die visie moeten aanpassen aan de huidige omstandigheden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:02

En waarom zou dat niet gewoon in dit topic kunnen, waarom moet dat via pb? Lijkt me niets off-topics aan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:02

Klopt als een bus. Voor de emancipatie was dat ook een normale levensbeschouwing...

Wat men met die bijbel steeds wil zeggen is dat wij net zo zijn? Alleen hoef ik mij als vrouw tussen de bijbelminnenden niet bang te zijn waar ter wereld ook om gestenigd te worden als ik doe wat ik wil.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:06

Edit.
Laatst bijgewerkt door __Maartje op 14-11-15 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:06

*\o/*

Ik roep er net 1..... Maar dat wordt niet gezien. Vraag me stiekem af of m'n berichten wel doorkomen :o
2 de koe 24 over het verbranden van ongelovigen. Net als 2:39 'wie niet geloofd zal branden
2:61 over joden, 2:85 wie de Koran maar gedeeltelijk gelooft zal naar de hel gaan
2:88 ongelovigen zijn vervloekt
2:10 niet-moslims hebben een ziekte in hun hart, god zal hun straffen
2:90 wie twijfelt of god wel of niet bestaat wordt gefolterd