Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:19

Uit hetzelfde AD artikel

"Al doen lang niet alle bewoners mee aan het protest. Zij zeggen: ,,Het is niet echt goed hier, maar beter dan het nu thuis in Syrië is." "

Ruim zeventig protesteren. 700 mensen zitten er nu in. Laten we 70 en 700 zeggen. 10% is dus zodanig ontevreden dat ze protesteren. Is iig niet de meerderheid of het grootste deel. Imo niet eens een groot deel.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-10-15 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:21

Cowboy55 schreef:
Riddershow schreef:
Wat ze bedoeld is dat er 1 week in de zomer, in een natuurgebied, in heumensoord een kamp voor de 4-daagse soldaten gemaakt wordt. Die week kun niet vergelijken met zelfs een week vluchtelingen ookal is het maar 3/5 van de soldatenbevolking (en dan heb ik het nog niet eens over de impact van het verschil in opbouwen van de beide kampen).

Je hebt andere weersomstandigheden (modder, regen), het is met een soldaten kamp beter georganiseerd, het is korter dus kleinere impact op het gebied, er zit zomers geen verwarming in de tenten, eten/drinken en douchegelegenheid is anders geregeld. En zitten geen gangen overal tussen. Nouja en zo kan je vast nog een hoop meer verzinnen.

Dat bedoelde HIJ dus.

sorry :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:24

'Het is niet echt goed hier'.....

Zijn dus net in NL...veilig land...krijgen alles aangeboden!

En dan komen er nog ik weet niet hoeveel van die mensen deze kant op -O- -O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:27

Riddershow schreef:
Cowboy55 schreef:
Dat bedoelde HIJ dus.

sorry :)

Geen punt. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:30

ravellie schreef:
'Het is niet echt goed hier'.....

Zijn dus net in NL...veilig land...krijgen alles aangeboden!

En dan komen er nog ik weet niet hoeveel van die mensen deze kant op -O- -O-

Misschien als ze horen dat het ’niet zo goed is hier’ dat ze niet meer komen :D

(dat soort dingen gaan als een lopend vuurtje – tenminste moet wel de Wifi goed zijn natuurlijk :D :D )

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:32

Sammie schreef:
Maar ze klagen over de tenten, die zijn te koud (of te warm). Als die tenten wel hetzelfde zijn, maakt de infrastructuur op opbouw van het kamp toch niet uit? Puur even over de 'hitte/koudheid' van zo'n tent (gebouw). Niet over de privacy en of je wel of niet kan krikken. :+

Nouja, ik denk dat de soldaten minder privacy hebben… maar dat is maar voor een week. En of je nu een week of aan maand kamperen maakt wel verschil uit over hoe je wilt kamperen, gok ik.

Maar nee, de tenten isoleren even veel. Alleen zit je dus in een ander jaargetijde, wat natuurlijk wel een verschil uitmaakt.

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:51

Het lijken mij iig geen tenten te zijn van waaiboomhout die je bij een gemiddelde kampeerwinkel haalt. Ik heb het echt een hekel aan slapen in dat soort tenten. Hoe de situatie daar is weet ik niet. Ik moet af gaan om wat zij zeggen. En de een zegt te koud, de andere te warm, een derde zegt weer niks. Kijk, die waaiboomtentjes die worden superklam. Zeker in de ochtenden met dit weer. Dus dat men daar niet blij mee is snap ik, maar een hongerstaking? Tja ik weet niet.. Als ik kan kiezen tussen zo’n witte tent annex gebouw en veilig slapen en af en toe is het frissig of in een land waar je je leven niet zeker bent vanwege vaatbommen en tochtgaten vanwege andere kogels en bommen die daar ingeslagen zijn hoop ik toch vooral dat ik niet ga klagen over de kou of over het eenzijdige eten of het gebrek aan seks. En mocht ik dat wel doen dan zou ik mij vervolgens diep schamen, dan hoop dat ook iemand zegt joh alles beter dan Syrië. Wees blij dat je veilig zit, een dak boven je hoofd heb en eten hebt. Om nog maar te zwijgen over het klagen over de slechte wifi :roll: .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:05

Sammie schreef:
Het lijken mij iig geen tenten te zijn van waaiboomhout die je bij een gemiddelde kampeerwinkel haalt. Ik heb het echt een hekel aan slapen in dat soort tenten. Hoe de situatie daar is weet ik niet. Ik moet af gaan om wat zij zeggen. En de een zegt te koud, de andere te warm, een derde zegt weer niks. Kijk, die waaiboomtentjes die worden superklam. Zeker in de ochtenden met dit weer. Dus dat men daar niet blij mee is snap ik, maar een hongerstaking? Tja ik weet niet.. Als ik kan kiezen tussen zo’n witte tent annex gebouw en veilig slapen en af en toe is het frissig of in een land waar je je leven niet zeker bent vanwege vaatbommen en tochtgaten vanwege andere kogels en bommen die daar ingeslagen zijn hoop ik toch vooral dat ik niet ga klagen over de kou of over het eenzijdige eten of het gebrek aan seks. En mocht ik dat wel doen dan zou ik mij vervolgens diep schamen, dan hoop dat ook iemand zegt joh alles beter dan Syrië. Wees blij dat je veilig zit, een dak boven je hoofd heb en eten hebt. Om nog maar te zwijgen over het klagen over de slechte wifi :roll: .

Nou, die WiFi is een levenslijn naar 'thuis', dus dat snap ik misschien nog wel. Het hallal vraagstuk ook nog.

Voor het overige ben ik het wel met je eens ja. Maar goed, je hebt (zoals al opgemerkt) volgens het krantenartikel gelukkig ook mensen die zeggen: "Alles beter dan Syrie van nu".

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:15

hiezo hebben we het over kamperen? Deze mensen zijn toch gevlucht? Hebben wekenlang gelopen zonder eten en drinken en geslapen in de berm, toch?

Het beloofde land Olland in het vizier...dan is het een enorme telleustelling als zo een land de duizenden die wekelijks binnenkomen in een TENT stopt en dan nog wel met een hitte kanon....
Buiten motregent het en er komt modder ;( , boterhammen???? Waar is die dampende couscous en waar kan ik mijn woningsleutel halen..

De tentenkampen in de buurlanden waren vast beter...en op doorreis zullen ze vast in hotels hebben geleefd, toch?

Hoe ging het met de stroom Nederlands indiers toen ze met kapmessen verdreven werden uit Indonesia? De stroom joden die uit hun schuilplaats en interneringskampen? Ook dat ging zo en nog veel primitiever, de mensen liepen zelfs in kleren van het leger des heils...

Als je oorlog hebt meegemaakt is alles, maar dan ook alles goed, veilg, eten, warmte een bed, schone kleren en wasgelegenheid, toiletten...

Het wordt tijd dat er nu verder gekeken wordt ipv alles steeds maar te gaan doen om de groep piepleuten naar hun ogen om te kijken en zich te richten op zij die het waard zijn geholpen te worden....

Er is niemand van alle organisaties die nu eens de mouwen opstroopt en roept, "

Ja als 't niet kan, dan kan het niet!
Zo hoor ik alle dagen
Van flauwerds en van tragen
Maar ik, ik haat dat laffe lied:
En zo mij God de kracht wil gunnen
Dan zeg ik wat er ook geschiedt:
't Moet kunnen!

Komt haal de handen uit de zak!
En steek die uit de mouwen.
Gij mannen en gij vrouwen!
Staat af van lust en van gemak!
En valt er soms wat zwaars te tillen,
Denkt: "willen" tilt het zwaarste pak,
'k Wil willen

Wat flink en eerlijk is, en goed,
Hoe zwaar het ook moog' lijken
Zal licht en handig blijken
Wanneer men 't pittig wil, en doet,
Hoe of 't dan lopen mag en runnen
Zegt steeds met ernstig, vroom gemoed:
't Moet kunnen

Dit was het gedicht dat mijn oma riep en declameerde als ik de moed had te klagen..... :j
Laatst bijgewerkt door Indestal op 14-10-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:21

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:28

storrum schreef:
chanicha schreef:
Vluchtelingen protesteren tegen 'slechte' opvang Heumensoord http://telegraaf.nl/e/24610642
Zo blij zijn ze met hun veilige plek.

En EISEN onmiddelijke betaling van uitkeringen :
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... _deelstaat

ja is al wat pagina's terug; topic gaat nog steeds erg hard....maar 1 ding he:

de reden die die vluchtelingen aanvoeren is toch je reinste bullshit; ze zouden in de financiële problemen komen...uh hoe dan; ze hebben toch niks meer? Dus ook geen rekeningen. Onderdak en voedsel wordt voor ze betaald.
Bovendien is het hun eigen schuld dat ze niet geregistreerd zijn; regel is toch dat ze in het EERSTE Europese land waar ze aankomen zich eerst moeten registreren, voor ze verder mogen reizen. Veel doen dat niet, waarschijnlijk (maar is wel mijn aanname) omdat ze bang zijn om in een land als bv Hongarije te moeten blijven, juist een land waar geen een heen wil.
Dus registreren ze zich niet, maar reizen gewoon verder.

Moet je ook niet zeuren dat het nu allemaal langer duurt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:36

Er zulken er zat bij zijn met wel degelijk een bankrekening...hoe ga jij duizenden kmters reizen zonder een cent op zak? En aankomen met schone nette moderne kleren?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:48

In Duitsland ontdekken ze nu ook dat het best koud kan worden in tenten:

http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... Falle.html

Het filmpje is wel interessant: je ziet een knettergroot warmtekanon en een Rode Kruis medewerker die zegt: "Tja, het spul draait op volle kracht. Maar er is nou eenmaal een grens aan hoe warm dat je het gestookt krijgt". Knelpunt is natuurlijk dat de hitte in zo'n feesttent net zo snel weer ontsnapt als dat je het erin pompt. Isolatiewaarde 0.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:06

Tcm62 schreef:
Er zulken er zat bij zijn met wel degelijk een bankrekening...hoe ga jij duizenden kmters reizen zonder een cent op zak? En aankomen met schone nette moderne kleren?

Ik heb een verhaal gelezen van iemand die 3 maanden naar Oostenrijk heeft gelopen en letterlijk leefde op gras. Eerst een bootreis op een rubberbootje achter de rug. Die heeft uiteindelijk geluk gehad door mensen is geholpen, heeft Duits geleerd en in Oostenrijks Staatsburger geworden. Misschien niet representatief, wel een voorbeeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:13

Mensen kunnen geen gras verteren? Dat komt gewoon weer groen uit je kont. Langs de route staan regelmatig mensen met water en voedsel. Lokale bevolking., Artsen zonder Grenzen wellicht, Rode Kruis iig. Ook wordt er gestolen uit tuinen en huizen. Dit zal niet iedereen doen, maar het gebeurt wel.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:55

gras verteren we idd niet. Heb dat ooit als kind eens getest (jaaaaa je doet soms gekke dingen als kind :D ) en dat kwam er idd onverteerd er weer uit; grassprietjes zagen er nog precies hetzelfde uit zelfs.

Sorry voor deze onsmakelijke toevoeging :o
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 14-10-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:56

Gras, blaadjes, iets in die richting. Maar één verhaal is niet representatief, puur een voorbeeld :)

Maar ik denk dat veel mensen hele einde lopen om hier te komen. Het is een lastige kwestie, die vluchtelingen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:56

:') Ik hield die details expres achterwege _O-

(maw om Michael Jackson te quoten You are not alone) :')

EskeGirl schreef:
Gras, blaadjes, iets in die richting.

maakt niet uit.. :D Ik wil best geloven dat die man gras of blaadjes of voor mij part takken heeft gegeten, maar dat zal hooguit een of enkele dagen zijn geweest. Zeker geen drie maanden. Dan was ie echt morsdood geweest.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-10-15 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:57

Sammie schreef:

(maw om Michael Jackson te quoten You are not alone)

:')

_O- _O- had ik ook niet verwacht eigenlijk :D :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:01

Sammie schreef:

(maw om Michael Jackson te quoten You are not alone) :')

EskeGirl schreef:
Gras, blaadjes, iets in die richting.

maakt niet uit.. :D Ik wil best geloven dat die man gras of blaadjes of voor mij part takken heeft gegeten, maar dat zal hooguit een of enkele dagen zijn geweest. Zeker geen drie maanden. Dan was ie echt morsdood geweest.

Even opgezocht, van de Fb pagina Humans of New York:

Citaat:
The island we landed on was called Samothrace. We were so thankful to be there. We thought we’d reached safety. We began to walk toward the police station to register as refugees. We even asked a man on the side of the road to call the police for us. I told the other refugees to let me speak for them, since I spoke English. Suddenly two police jeeps came speeding toward us and slammed on the brakes. They acted like we were murderers and they’d been searching for us. They pointed guns at us and screamed: ‘Hands up!’ I told them: ‘Please, we just escaped the war, we are not criminals!’ They said: ‘Shut up, Malaka!’ I will never forget this word: ‘Malaka, Malaka, Malaka.’ It was all they called us. They threw us into prison. Our clothes were wet and we could not stop shivering. We could not sleep. I can still feel this cold in my bones. For three days we had no food or water. I told the police: ‘We don’t need food, but please give us water.’ I begged the commander to let us drink. Again, he said: ‘Shut up, Malaka!’ I will remember this man’s face for the rest of my life. He had a gap in his teeth so he spit on us when he spoke. He chose to watch seven people suffer from thirst for three days while they begged him for water. We were saved when they finally they put us on a boat and sent us to a camp on the mainland. For twelve days we stayed there before walking north. We walked for three weeks. I ate nothing but leaves. Like an animal. We drank from dirty rivers. My legs grew so swollen that I had to take off my shoes. When we reached the border, an Albanian policeman found us and asked if we were refugees. When we told him ‘yes,’ he said that he would help us. He told us to hide in the woods until nightfall. I did not trust this man, but I was too tired to run. When night came, he loaded us all into his car. Then he drove us to his house and let us stay there for one week. He bought us new clothes. He fed us every night. He told me: ‘Do not be ashamed. I have also lived through a war. You are now my family and this is your house too.’”

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:06

Drie weken als ik het goed lees. Tja.. ik ben geen superbioloog maar ik vind dat stuk uit het verhaal lastig te 'verteren' :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:07

Dat ben ik met je eens, maar mensen kunnen een paar weken zonder eten, dus theoretisch gezien zou het mogelijk moeten zijn :j

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:47

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:49

En wat is nu je vraag en/of opmerking?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:56

Voorzitter,
Genoeg is genoeg. Miljoenen mensen in dit mooie land zijn het spuugzat. Ik ga u vertellen waarom. Heel veel mensen stuurden ons hun verhaal naar ons toe.
En een aantal van die verhalen ga ik voorlezen. Daar ga ik mijn termijn voor gebruiken. Verhalen die u niet in de krant leest. Waar de Minister-President niet over spreekt. Waar het COA over zwijgt. Het verhaal van de gewone mensen in Nederland.
En ik begin, mevrouw de voorzitter met een bericht van een mevrouw van 80, die zegt:
“Dag Geert, ik ben tachtig jaar oud. Ik heb één dag geholpen in de Amerikahal in Apeldoorn. Maar nooit weer. De asielzoekers trappen er rotzooi. Als ze een jack krijgen als tweede jas, niet van nieuw te onderscheiden, dan is het: ‘No, not new!’
Ze hebben een grote bek. Ze hebben commentaar op het eten. En ze krijgen in één keer net zo veel vlees als ik in een week krijg en ze gooien alles weg.”
Een meneer uit Oude-Pekela, mevrouw de voorzitter:
“Hier bij ons in Oude-Pekela, heel veel overlast. Dronken asielzoekers vallen regelmatig jonge kinderen lastig. Jonge meisjes worden onzedelijk betast. Staan in het openbaar hun behoefte te doen.”
Een mevrouw zegt:
“Ik was afgelopen zondag in een supermarkt. Ik ben drieënzestig jaar. Ik rij door mijn ziekte in een scootmobiel door een supermarkt en er was een grote groep asieljongeren aanwezig. Drie van die gasten kwamen mijn kant oplopen en wilde dat ik voor ze opzij ging, wat ik weigerde. En toen stak een van hen zijn middelvinger op en een ander maakte een snijbeweging langs zijn keel. Een van die knullen liep tegen mijn scootmobiel op, waardoor mijn spiegel naar binnen boog. Hij draaide zich om en kwam met opgestoken vuist mijn kant op. Nou meneer Wilders, ik kan vertellen dat ik verstijfd zat te wachten wat er ging gebeuren. Ik heb me omgedraaid en heb met grote spoed de winkel verlaten.”
Mevrouw de voorzitter, ik ga door met een bericht van een mevrouw uit ter Apel:
“Meneer Wilders, gisteren was een kennis van ons lastig gevallen door een vluchteling. Zij ging boodschappen doen en in de winkel werd ze achtervolgd en lastig gevallen. De vluchteling zei de hele tijd ‘I want to fiets you’, tot dat twee mannen met een stevig postuur de vrouw gingen helpen en toen droop de vluchteling af.”
Iemand die werkt bij de telefooncentrale van het COA:
“Hoi, ik werk bij de telefooncentrale waar de telefoontjes van het COA binnenkomen. 500 tot 700 per dag. Wij verzorgen ook de telefoontjes voor de beveiliging. De incidenten zijn met geen pen te beschrijven. Overal vluchtelingen die overlast veroorzaken. Elke dag meldingen van geweld en rellen en bijna niets daarvan zie je in de media.”
“Beste meneer Wilders, ik stond in de rij voor de apotheek. Voor mij stonden drie mensen, vermoedelijk uit donker-Afrika. Met gebrekkig Engels werd de keurige Nederlandse dame volledig vernederd. Voor het feit dat ze een vrouw was. En beticht van discriminatie. En alléén omdat er tussen alle gratis medicijnen een rekening zat van vijftien Euro voor een vitaminepillen potje wat niet vergoed werd. Ze waren asielzoekers en eisten dat ze alles gratis zouden krijgen.”
Een meneer die schrijft:
“Beste meneer Wilders, Ik liep met mijn vrouw langs het AZC bij ons in de buurt en er werd een opmerking gemaakt naar mijn vrouw. Wat ze zeiden kon ik niet verstaan, maar ik liep naar deze mensen toe om de vragen wat ze wilden. En daarom werd ik bespuugd.”
Een meneer uit Houten schrijft:
“Beste meneer Wilders, de gemeente Houten (christelijke gemeente), heeft een slecht plan met 300 asielzoekers. Wat ongetwijfeld nog meer gaat worden. Ze hangen rond in het winkelcentrum. Ze vallen vrouwen lastig die boodschappen doen. Ze kijken je aan alsof je de duivel bent en schreeuwen Allah Akbar bij ons in de straten.”
Een mevrouw uit wassenaar die schrijft:
“Voorheen kon ik als alleenstaande jonge vrouw rustig in mijn dorp over straat lopen. Maar de laatste tijd word ik steeds vaker door mannen uit de plaatselijke opvang lastiggevallen als ik over straat loop. Ze sissen, ze lopen per ongeluk tegen me aan. Ze volgen me hinderlijk, ze spreken me aan. Ze vragen ‘Do you have a boyfriend. Do you want sex’. En als ik dan niet reageer roepen ze ineens in het Nederlands ‘vieze prutsmuts.’”
Voorzitter, een meneer uit Nijmegen zegt:
“Onlangs ben ik in de regio Nijmegen bedreigd door een groep asielzoekers. Ze wilden mijn vriendin betasten en belagen. We zijn gelukkig geholpen door omstanders, maar enorm geschrokken.
Een meneer uit Emmen zegt:
“Toen ik samen met mijn vriend, ik ben namelijk homoseksueel, op het station stond te wachten op de trein naar Zwolle werden we onheus bejegend. We werden toegeschreeuwd. We werden bespuugd. Iemand wilde mijn vriend slaan. Ik werd omver geduwd. Het meest storende van dit fiasco vond ik nog wel dat de dienstdoende beambte zei toen ik had geklaagd: ‘ja, dat gebeurt nu eenmaal. Deze mensen zijn homoseksualiteit niet gewend.’”
Een mevrouw uit Weert schrijft:
“Meneer Wilders, mijn vrouwelijke familieleden worden uitgescholden voor prutsmuts. Worden na bespuugd door de vluchtelingen hier in Weert.”
En dan voorzitter, een man uit Almere:
“Ik ben buschauffeur in Almere en wij ondervinden heel veel hinder van die asielzoekers. Zij hebben een enorm grote mond. Ze laten troep achter in de bus. Ze schreeuwen de hele boel bij elkaar. Ze rijden vaak zwart. “
VZ, ik zou nog een uur kunnen doorgaan. Maar dat zijn de verhalen die men in de kranten niet leest. Dat zijn de verhalen waar de Minister-President het niet over heeft. Maar dit is de werkelijkheid van de gewone man en vrouw in Nederland.
De schade die hier door al die mensen wordt aangericht is niet te overzien. En wij pikken dar niet langer. We pikken het niet dat deze premier onze veiligheid, vrijheid onze cultuur, onze geld, onze toekomst op het spel zet.

Dit zijn maar een paar verhalen er zijn er heel veel binnengekomen..
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 14-10-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt