verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:26

Statistisch gezien gaan we allemaal in ons leven dood :( Ik denk dat dat soort berichten alleen maar rondzwerven of de alternatieve nieuwssites ofzo? Dit is de eerste keer dat ik zo'n bericht dus lees, ik vraag mij af of Zweden überhaupt wel weet dat dit verhaal de rondte doet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:29

Het staat echter op veel sites.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:40

De man met het aapje na de ramp met de mh17 stond ook op veel sites....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:44

Dat vind ik niet vergelijkbaar.. Dat laatst was echt de kracht van suggestie. Een deel weg laten. Tenminste ik ga er vanuit dat je bedoelde dat die aap zogezegd werd gestolen ipv werd neergelegd. Dit verhaal over Zweden is met even simpel lezen en nadenken toch echt zo neer te schieten. En dan moet je nog moeite doen want de gaten zijn zo groot dat t bijna zelf uit elkaar valt.. laat ik het zo zeggen ik heb dit bericht nog op geen enkel serieuze nieuwssite gezien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:39

Sizzle schreef:
Het staat echter op veel sites.

En in 2006 ook al.......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:41

Ik heb het idee dat er berichten van gisteren missen in dit topic :?
Of vergis ik mij?

In iedergeval komt de tabel in dat zweedse gebeuren van wikipedia. De bbc heeft ook wel eens bericht over het hoge aantal.
Maar waarschijnlijk is het recentere artikel wel uit zijn verband gerukt.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:51

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:55

Alleen vind ik de foto boven dat artikel op internet al op 19 februari, dus meer dan een half jaar geleden. Wat nou 'with this NEW leaked picture, everything seems confirmed'? Beetje uit zijn verband gerukt en gebruikt voor populistische propaganda misschien?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:03

Blue_Eyes schreef:
Alleen vind ik de foto boven dat artikel op internet al op 19 februari, dus meer dan een half jaar geleden. Wat nou 'with this NEW leaked picture, everything seems confirmed'? Beetje uit zijn verband gerukt en gebruikt voor populistische propaganda misschien?

lol idd..

en als je mensen naar binnensmokkeld, dan wil je niet dat ze er bij kop en kont weer uit worden gezet of achter tralies verdwijnen..

als IS al zo dom is om hun strijders met boten te vervoeren (nogmaals, zie mijn andere posts, als dat het geval is, hoef je echt niet bang voor ze te zijn.. want dan gaat IS gewoon ten onder aan het Darwin effect.. te dom om dan werkelijk te overleven), dan gaan ze niet met een vlag wapperen en zeggen:
Kijk.. ik ben IS strijder, nah nah nahnah nah, oliebol waarom krijg ik nu geen vluchtelingen status en wordt ik uitgezet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:03

Blue_Eyes schreef:

niet alles wat niet in je straatje past kun je populistische propaganda noemen natuurlijk.
Ik denk dat er wel zeker extremisten binnendruppelen.Maar ja,wat moet je?De rest daarom maar laten barsten?Dat kan ook niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:19

Well, with this new Leaked picture, everything seems confirmed. En dat op een rechts conservatieve site tja.

Dat doet het 'em. Het staat op internet, dus het moet waar zijn? 1 man, waarvan het niet eens duidelijk is of het een vluchteling is, maakt dat het dus waar moet zijn?

IS heeft sowieso al fans in de EU, die er al lang en breed wonen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-09-15 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:22

absoluut vuurneon..

kan net zo goed een PVV'er zijn die olie op het vuur wil gooien..
een foto zegt heel weinig..
Goed voorbeeld is immers Gretta Duisenberg die een palastijnse vlag kocht en m uitstak. Gretta komt uit een beschermd, gereformeerd vrijgemaakt milieu waarin haar vader het geloof niet praktiseerde, moeer juist wel. Nederland geboren en getogen. Aan de hand van een foto zou men hier dus het als waarheid accepteren dat het een palastijnse extremiste immigrant zou zijn. niets hoeft dus minder waar te zijn.

en zeer zeker niet betrouwbaar als men een foto die al ouder is, als bewijs gaat leveren van een vluchtelingenstroom van dit moment.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-09-15 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:25

Als je de bron bekijkt snap je ook direct waarom zij dit afdoen als het ultieme bewijs.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:25

ik denk dat je op dit moment heel makkelijk andere foto's kunt maken.
Nee...niet alles wat je leest hoeft waar te zijn.In kranten,op sites...linksom,rechtsom.
Maar waar een beetje rook is is meestal wel vuur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:31

Op dit moment? Op elk moment kun je een foto inzetten 'als ultiem bewijs'; zelfs om het bestaan van marsmannetjes aan te tonen :D
Maar ik haak af als men op basis van 1 foto conclusies trekt in eigen belang die als feit worden weggegeven. Mag ook links hoor: als die nu een foto plaatsen met een vluchteling die alle hulp aanneemt en gelijk zegt 'kijk dit is het bewijs dat alle vluchtelingen hulp aannemen'. Nee, t is een foto van 1 vluchteling, kun je niets over de populatie van zeggen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:41

zo heb ik hier het ultime bewijs dat bin laden maar een denkmantel is..
de britten proberen gewoon de wereld te verorveren
Afbeelding

ohh en dat Bert pure evil is, weten we ook al een paar decenia,
bewijs in overvloed.. vele foto's bewijzen dat bert evil is, dus dan zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.

Afbeelding.
Afbeelding
zijn slechts 2 foto's uit het rijke archief der bewijsstukken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:46

o.k....dus hier uit maak ik op dat niets wat wij aan foto's zien waarheid bevat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:47

geerke schreef:
o.k....dus hier uit maak ik op dat niets wat wij aan foto's zien waarheid bevat.

Nee hieruit mag je opmaken, dat niets wat je op een foto ziet ook persee is wat het lijkt.
een snapshot maken uit een hele situatie kan al een vertekent beeld geven, zie wat een commotie er was rond de man met het aapje.. en wat voor onbehoorlijke opmerkingen in zijn richting werden gesmeten. Toen bleek dat het geheel anders was, denk ik niet dat iemand ook maar sorry gedacht heeft voor zijn uitlatingen. nee, dan is het 'ohh, ja maar hoe kon ik dat weten'.

een foto bewerken is tegenwoordig ook zo moeilijk niet meer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:53

bij een docu kun je alles ook zo plakken en knippen zodat je een bepaald beeld krijgt.Daar zijn de t.v zenders ook heel goed in.Van het journaal tot ''boer zoekt vrouw'' en ''ik vertrek''.Mijn vriend is cameraman geweest,die weet er alles van.
Niets is wat het lijkt.
Maar het is in Syrie niet gezellig en er zijn veel mensen op de vlucht....dat lijkt mij toch niet in scene gezet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:03

klopt,
maar ik denk dat je mij verkeerd begrijpt..

ik heb het over dat 'bewijs' dat er is strijders zijn mee geslopen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:04

elenaMM77 schreef:
klopt,
maar ik denk dat je mij verkeerd begrijpt..

ik heb het over dat 'bewijs' dat er is strijders zijn mee geslopen..

ohhh,bedoel je dat.Tja,dat is afwachten.De tijd zal het leren ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:04

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

niet alles wat niet in je straatje past kun je populistische propaganda noemen natuurlijk.
Ik denk dat er wel zeker extremisten binnendruppelen.Maar ja,wat moet je?De rest daarom maar laten barsten?Dat kan ook niet.

Nee, klopt. Maar met de bron erbij en gezien de opzet van de tekst, noem ik dit wel degelijk populistische propaganda.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:03

cavaletti schreef:

Blue_Eyes schreef:

Sterker nog, foto staat hier in een artikel uit.. 2012
http://www.jdl-uk.org/2012/05/muslim-ri ... y-100.html

Kijk, dat mensen problemen hebben met de situatie rondom de vluchtelingen is ok, dat je gaten en ogen ziet en het er niet eens bent,helemaal oke.
Maar als je zo ver gaat dat je je eerlijkheid, gezond verstand en kritisch denkvermogen overboord gooit om je punt te maken, zoals bijvoorbeeld de makers van het artikel in news 360 die deze foto nu gebruikt als propaganda, of de mensen die het klakkeloos als de waarheid aan nemen, ben je zelf ook niet echt ok bezig.

Reverse image search is your friend :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:24

Maar goed, strijders hierheen sturen.... Er zitten over de hele wereld mensen die sympathiseren met IS, dus waarom zou je ze laten "infiltreren" bij vluchtelingen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:20

Omdat ze zo makkelijk zonder paspoort kunnen binnenkomen en anoniem zijn..als ze naar Syrie gaan reizen ze uit met pasoort en als weer in reizen staan ze geregistreerd en worden ze opgepakt..ze zullen dan via openingen in grenzen moeten gaan met de auto...dar gaat niet meer...omdar de grenzen dicht zitten en alles gecontroleerd wordt...bij onraad wordt jezonder pardon opgepakt.