Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:vuurneon schreef:Ik vind dat het afhangt of het paard er al was of niet (en als je dan ook nog effectief bezig bent de kosten omlaag te brengen, prima) maar dat is puur op basis van mijn emotie.
Bewust een paard kopen van een uitkering, nee.
Ik vraag me ook af of dat mogelijk is... De paarden die ik heb zijn allen gedumpt omwille van hun karakter. Het enige paard waar voor betaald is, is het veulen (gefokt uit eigen merrie), en dat was een cadeau van mijn man (die stiekem zelf gewoon graag eens wilde fokken, hij heeft ook altijd in de paarden gezeten.maar hij heeft het geduld en de tijd niet om verder op te leiden maar wilde wel eens fokken, dus win-win. ). Maar eentje aankopen nu... Nee, ik zie niet hoe me dat zou lukken.
Kriel; daarop heb ik geantwoord eerder in het topic; indien dergelijke kosten komen springt mijn man bij.De paarden hoeven hier dus nooit te kort te komen en zullen ook nooit te kort komen. Ik heb van de tijd dat ik nog werkte ook nog een spaarpotje.
Maar toen ik nog werkte was 5000 euro ook een hele hap uit mijn budget hoor. thans ik verdiende niet slecht.
xxCYNNxx schreef:cavaletti schreef:Onze buren: 11 pony´s, 2 kinderen, 2 auto´s, 2 Motoren, 2 honden, 1 Tractor. Beide een H4 (bijstand) uitkering, willen niet werken, kennen zich precies uit met eronder uit komen. Krijgen huurtoeslag en allerlei andere toeslagen wonen een leuk boerderijtje, werken zwart zoveel als ze kunnen. Kinderen gaan op kosten van de staat op vakantie (want is zo zielig). Fokken met katten en paarden en verdienen daarmee ook nog een lekker zwart centje bij. Hebben alles nieuwer en groter in huis....... Dus ja ik vraag me af waarom een uitkering blijkbaar zo hoog is dat dit allemaal kan en waarom er niet beter gecontroleerd word. Wij werken 6 a 7 dagen in de week, kunnen en gaan niet op vakantie, roken en drinken niet en werken ons dood tot we erbij neervallen. En mocht het zo zijn dat wij niet uitkomen met ons verdiende geld dan moet ik eerst mijn huis, mijn auto´s, paarden en alles wat we bezitten verkopen om een uitkering te krijgen. Dus eerlijk gezegd ben ik die uitkeringsprofiteurs meer dan zat en hoop dat er aan al deze profiteurs snel een einde komt. Mensen die ziek zijn, onterecht werkeloos enz. daar praat ik niet over maar er zijn meer uitkeringstrekkers die profiteren als die werkelijk terecht een uitkering krijgen en graag weer aan het werk willen. En nee zulke mensen zouden geen paard moeten/mogen kunnen hebben want dat geeft een rare smaak in de mond dat iemand blijkbaar niet werkt en de hele dag lekker de tijd heeft om hobby´s te betalen en uit te voeren. Terwijl ik s avonds te moe ben van het werken om mijn paard te doen.
Oh ja en zeggen doodleuk dat ze elke maand zelfs nog geld over hebben.
Zo'n gezin zou ik dus glashard aangeven bij de gemeente. Een bijstands gezin die wat bijbuffelt stiekem om bv de kinderen in fatsoenlijke kleren naar school te kunnen sturen; daar heb ik vrede mee. Ben zelf in een bijstandsgezin opgegroeid en weet dus maar al te goed hoe het is als je alleen maar in een wibra broek (uh en natuurlijk ook bovenkleding, voor er mensen zijn die denken dat ik alleen maar een broek aanhad) naar school moet. Vooral na de basisschool is dat een ramp.
Maar zo'n gezin als wat jij nu vertelt; aangeven gelijk.
Overigens die aangeprate schaamte van zieken komt bij werkenden ook voor. Je wil niet weten hoe de houding van veel mensen (voornamelijk vreemden dan, mijn vrienden kijken me er niet anders op aan) ineens compleet omslaat als ze horen dat ik in de schoonmaak zit. Opeens wordt er tegen me gepraat alsof ik dom ben of te lui om echt werk te doen. Want ja schoonmaak is geen echt werk natuurlijk en alle schoonmakers zijn dom en lui. Zijn zelfs mensen geweest die uitriepen 'oh nou dat zou ik echt nooit doen he, dan nog liever bijstand.
Ben dus zelf op een punt dat ik ook niet meer zeg dat ik in de schoonmaak werk als ik nieuwe mensen ontmoet; dan zit ik zogenaamd net tussen 2 banen; eruit gereorganiseerd bij mijn laatste baas. Wordt er in ieder geval nog normaal tegen me gepraat. Pas als ik ze wat beter ken zeg ik het.
En ja dat is belachelijk, net zo goed als dat belachelijk is voor mensen die een wa uitkering hebben of een andere uitkering door omstandigheden.
Robijntjah schreef:Interessante discussie wel. Als ik het nu kort samenvat 'keuren' jullie het door mijn mentaliteit dus wel goed dat ik paarden hield van mijn uitkering. Vraag: hoe weet je dat anderen in de Wajong/andere uitkering niet ook die mentaliteit hebben maar misschien net niet de mogelijkheden krijgen die ik heb gekregen? Hoe beoordeel je dat?
Niet iedereen kan zich ook even goed verwoorden dus dat kan ook een zeer vertekend beeld geven...
Robijntjah schreef:Dit vraag ik me ook af.Uh ja haha.
Interessante discussie wel. Als ik het nu kort samenvat 'keuren' jullie het door mijn mentaliteit dus wel goed dat ik paarden hield van mijn uitkering. Vraag: hoe weet je dat anderen in de [***]/andere uitkering niet ook die mentaliteit hebben maar misschien net niet de mogelijkheden krijgen die ik heb gekregen? Hoe beoordeel je dat?
Niet iedereen kan zich ook even goed verwoorden dus dat kan ook een zeer vertekend beeld geven...
xxCYNNxx schreef:Vind je Gohya? vind je echt dat als zo'n gezin als in de post van Cavaletti wordt aangegeven dat dat het laagste is wat je kunt doen? Nou ik niet. Niet als het zo gaat zoals in die post. Wat bijwerken om in ieder geval nog wat extraatjes te kunnen doen; heb ik vrede mee, want als je bijstand hebt en 2 of 3 kinderen is bijstand niet te doen.
Maar wat Cavaletti vertelt gaat natuurlijk veel te ver; als er zoveel bijverdiend wordt dat je dat allemaal kunt doen, heb je echt geen bijstand nodig.
Dat geld kan dan beter naar mensen gaan die amper hun hoofd boven water kunnen houden, want dat zijn mensen die het nodig hebben.
xxCYNNxx schreef:Vind je Gohya? vind je echt dat als zo'n gezin als in de post van Cavaletti wordt aangegeven dat dat het laagste is wat je kunt doen? Nou ik niet. Niet als het zo gaat zoals in die post. Wat bijwerken om in ieder geval nog wat extraatjes te kunnen doen; heb ik vrede mee, want als je bijstand hebt en 2 of 3 kinderen is bijstand niet te doen.
Maar wat Cavaletti vertelt gaat natuurlijk veel te ver; als er zoveel bijverdiend wordt dat je dat allemaal kunt doen, heb je echt geen bijstand nodig.
Dat geld kan dan beter naar mensen gaan die amper hun hoofd boven water kunnen houden, want dat zijn mensen die het nodig hebben.
vuurneon schreef:Ik vind misbruik maken van de regeling én er verdorie ook nog over op lopen scheppen het laagste dat je kan doen. In geval van overleven is het een ander verhaal, omdat er dan een noodzaak is (ervan uitgaande dat de uitgaven die gedaan worden ook voor de basisbehoefte zijn natuurlijk en niet voor de shag, de 10 honden of elke dag een afhaalmaaltijd).
Janneke2 schreef:En de combinatie van illegaal werken (= geen sociale premies afdragen) plus een uitkering "vangen" vind ik heftig. Het is nogal een optelsom.
Een bijstandsmoeder die als werkster bijklust, daar zul je mij niet over horen. (1: zo riant is bijstand niet en 2: bijna iedereen kijkt neer op schoonmaakwerk en vrijwel niemand is zo fatsoenlijk om haar werkster een contract te geven en sociale lasten voor haar af te dragen.....)
xxCYNNxx schreef:weet je hoe het gros van die mensen tegen de lamp lopen? Omdat iemand een belletje heeft gepleegd naar de gemeente. Zolang dat niet gebeurd is de pakkans nihil.