Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:19

50% kans op islamiet of islaniet.

Na deze vreselijke grap ga ik maar eens mn huis opruimen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:20

Je doet wel aannames, je vind hem islamitisch ogen.... Van de week nog een hele groep christelijke Syriërs gezien, die zagen er niet anders uit dan hij :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:21

LadyMadonna schreef:
Dus is hij islamiet? Of bedoel je iets anders?

Ik zeg overigens niet dat hij het niet is, want dat weet ik niet en ik vind het niet relevant. Maar aan zijn uiterlijk kan je geen religie hangen imo

Nee. Er wordt aangegeven dat hij uit Egypte komt. Daarom geef ik aan dat hij uit Tunesie komt.
Ik zeg niets over zijn godsdienst. Doet er ook niet toe in dit verhaal wat mij betreft :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:23

Zoals ik zeg, formuleer ik namens de oordelende mensen, ik vind zelf niets. Ik krijg zelf juist te maken met vooroordelen en aannames, waardoor ik ze niet wil maken. In de trant van "Je ziet er helemaal niet lesbisch uit", komt in feite op hetzelfde neer.

Maargoed, dit is een hele andere discussie, die ik zeker wel wil voeren, maar niets toevoegt aan de inhoud van dit topic.

Anoniem

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:30

En wat voor geloof deze jongen heeft is op wat voor manier precies relevant voor dit verhaal?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:32

wie is er lid van dumpert? er is een 'brekend'filmpje. over wat hij wilde vertellen. ik zit op mijn werk en kan dat filmpje niet kijken. kan iemand het voor me bekijken en het uitleggen?! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:34

Babeth schreef:
Ben ik nou serieus de enige die geen klap geloofd van dat hele NOS gebeuren?

Nop ik geloof dr ook geen hol van zei gister al net een slechte gtst aflevering vond t beetje idee slechte propaganda

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:37

wat een gek zeg!
Nou ja, gek is hij niet, hij studeert aan de TU in Delft, hij is blijkbaar doorgedraaid

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:38

Mijn familie zien er ook uit als islamiten... Zijn Joden. Uit Israël. Deze jongen is gewoon een Nederlander, hij is hier geboren, spreekt de taal beter als de gemiddelde Nederlandse puber en was naar wat je verneemt van bekende een doodnormale en pientere jongen. En ookal is hij Moslim, dan is dat zijn keuze toch? Waarom dat er altijd weer bij halen?

Wat hij heeft gedaan is niet goed te praten, het valt inderdaad onder gijzeling, ookal was het een nepwapen (toch?) maar alsnog vind ik hoe mensen het geloof of zijn uiterlijk erbij halen wel heel erg laag.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:40

Zijn geloof lijkt mij wel relevant. Maakt het verschil of hij handelt vanuit een geloof of een persoonlijke overtuiging.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:40

NathalietjeB schreef:
Babeth schreef:
Ben ik nou serieus de enige die geen klap geloofd van dat hele NOS gebeuren?

Nop ik geloof dr ook geen hol van zei gister al net een slechte gtst aflevering vond t beetje idee slechte propaganda

Precies dat. Gelukkig ben ik niet de enige.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:42

femo schreef:
wie is er lid van dumpert? er is een 'brekend'filmpje. over wat hij wilde vertellen. ik zit op mijn werk en kan dat filmpje niet kijken. kan iemand het voor me bekijken en het uitleggen?! :)

Filmpje dat ik kan vinden is een compilatie van oa de jongen die boodschap roept bij glazen huis en het weerbericht.

Ik denk niet dat dumpert met echte filmpjes zal komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:43

Kaus schreef:
Zijn geloof lijkt mij wel relevant. Maakt het verschil of hij handelt vanuit een geloof of een persoonlijke overtuiging.

lijkt me niet ;) dan had hij dat echt wel gezegd hoor

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:44

Keet schreef:
randalinpony schreef:
Die jongeman zag de politie al een poosje buiten beeld....

Als hij kwaad had willen doen, had hij op dat moment de trekker zo kunnen overhalen. Dat is al een rare situatie.

Tenzij je het heel normaal vindt, dat de politie zichzelf al kenbaar maakt. Misschien dat de jongeman al meteen onder schot gehouden werd, maar dat is dan wel vreemd, dat hij daar zo relaxt onder blijft.

Denk dat hij zelf ook wel doorhad dat zijn wapen nep was hoor ;)

Sowieso gaf hij al aan zich te willen laten arresteren na zijn "speech" , dus waarom het dan op de spits drijven als de politie er is en het wapen (nep in dit geval) te gaan richten?

Maar de politie wist het niet.

Ach, vind het allemaal maar een tragikomische vertoning. Beetje bijzonder hoe een hoogopgeleide jongeman zijn podium meent te moeten zoeken bij het NOS-journaal, zijn hele toekomst naar de kloten werkt om een speech over 'belangrijke zaken' te kunnen geven, maar daar overduidelijk niet bepaald de voorzorgen voor treft.... Het allemaal maar een beetje staat af te wachten. O ja, daar is de politie al... ehhhh.....
Hij heeft duidelijk door dat ze hem niet zomaar laten doen, hij gaat er al vanuit dat ie op zeker moment onder schot wordt genomen. Dat neemt hij dus voor lief. Maar hij onderneemt toch ook weinig actie om zich te verzekeren van dat podium op het journaal. Of wacht hij tot ze zijn gezicht komen poederen, de belichting in orde hebben en zijn boodschap op de autocue hebben geprogrammeerd?

Het lijkt wel een doorgeslagen studentengrap, ben benieuwd of er een bloedtest op drugs is afgenomen.

En dat allemaal, terwijl het hele internet voor hem open ligt. Beetje complotter zet zijn boodschap zonder enige problemen op you tube. Dat is ook veel meer de plaats waar de generatie van Tarik zijn podium doorgaans zoekt.

Mij lijkt het allemaal zo onlogisch. Maar goed, daar moet ik meteen tegenover zetten, dat mensen doorgaans nogal onlogisch handelen...

Bizzybijtje geloof me, van zodra 'bekend' wordt dat dit een moslim is, is dat voor bepaalde mensen van enorm belang.... zelfs als hij alleen maar wilde vertellen dat aliens het parlement overgenomen hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:44

Knakker schreef:
wat een gek zeg!
Nou ja, gek is hij niet, hij studeert aan de TU in Delft, hij is blijkbaar doorgedraaid

hij is echt niet doorgedraaid hoor...heeft ze meer op een rijtje dan jij en ik bijelkaar.
Hij wilde de misstanden in de wereld ter sprake brengen.Maar dat mag niet,zeker niet op deze manier.Mensen moet je namelijk dom houden,want die moeten braaf naar hun werk iedere ochtend om geld te verdienen voor het dure kapitalistische systeem.
Maar ik ben bang dat dit iets te ingewikkeld word allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:46

Kaus schreef:

Hij zegt duidelijk informatie "van hogerop" te hebben voor de gewone burger, lijkt mij weinig te maken te hebben met geloof.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:47

Overigens ben ik wel erg benieuwd naar het idee achter een nep wapen.
Makkelijker te krijgen?
Geen gevaar om per ongeluk te schieten?
Lichtere staf? (Ik weet niet of echt of nep dan uitmaakt, lijkt mij wel?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:48

geerke schreef:
Knakker schreef:
wat een gek zeg!

hij is echt niet doorgedraaid hoor...heeft ze meer op een rijtje dan jij en ik bijelkaar.
Hij wilde de misstanden in de wereld ter sprake brengen.Maar dat mag niet,zeker niet op deze manier.Mensen moet je namelijk dom houden,want die moeten braaf naar hun werk iedere ochtend om geld te verdienen voor het dure kapitalistische systeem.
Maar ik ben bang dat dit iets te ingewikkeld word allemaal.

Dit dus. Ik ben niet van de complottheorieën maar het zal me niet verbazen als hij wel degelijk zulke informatie had.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:49

Bizzybijtje schreef:
Kaus schreef:

Hij zegt duidelijk informatie "van hogerop" te hebben voor de gewone burger, lijkt mij weinig te maken te hebben met geloof.

Hogerop als in de overheid, hackers, goden?
Je weet niet wat hij bedoeld heeft met hogerop.

@Lifaya, hoe had hij dan moeten beginnen?
'Ik ben Jood en ik ga nu iets vertellen?' (geloof maar even een voorbeeld, niks persoonlijks, geen zorgen)
Lijkt mij niet logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:52

Hij heeft het over inlichtingendiensten. Correct me if I'm wrong maar volgens mij is er geen enkele religie die dat als opperwezen heeft :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:53

Die klasgenoot van hem zei toch gisteravond dat hij geen geloof aanhing?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:53

Bizzybijtje schreef:
Hij heeft het over inlichtingendiensten. Correct me if I'm wrong maar volgens mij is er geen enkele religie die dat als opperwezen heeft :')

Justitie...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:54

manie schreef:
Courses schreef:
Er kloppen een heleboel dingen niet aan dit verhaal. In de TV gids stond 1.5 uur gepland voor dit Journaal terwijl het normaal een stuk korter is. Sowieso was de hele overmeestering/aanhouding super knullig (4 mensen die bevelen schreeuwen en allerlei andere onzin door elkaar heen) om maar niet te beginnen over het feit dat de 'normale' politie hier niet voor ingezet hoort te worden. Daarnaast was de man veel te beleefd, de video die op YT verscheen van Anoyemous blijkt fake te zijn en nog zoveel meer ... Echt een raar verhaal.

Nou nou complotdenker is je tweede naam???
:(:)

Hoezo dat dan? Ik snijd juist alle complot theorieen uit het hele verhaal (Anoyemous gezeik, enzovoort). Fijn dat je me meteen beschuldigd van zaken die niet kloppen ;)

Als ik hier lees over psychose en alle andere dingen denk ik dat ik een van de weinige 'niet' complotposts getypt heb :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:55

Winged schreef:
Die klasgenoot van hem zei toch gisteravond dat hij geen geloof aanhing?

Dat heb ik niet kunnen volgen, dus dat weet ik niet.

Uiteraard is geloof niet belangrijk wanneer hij gewoon handelde volgens het justitie. Maar als hij handelde vanuit een geloof, zou ik toch wel willen weten welk geloof.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:55

courses@dat zijn geen complotten die jij beschrijft maar gewoon feiten :j