Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:10

hondjes door de shredder?Ik hoor hier een echte dierenliefhebber....die de eigenaar niet 'moet' en daar worden de honden op aangekeken.
Probeer hond en het soort mensen wat ze heeft los te zien van elkaar.
Dan zal je merken dat een pitt,zonder tatoo baasje ernaast best een leuke hond is.Dat geldt ook voor een chi,zonder een PC hooftstraattrut erbij.

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:59

geerke schreef:
hondjes door de shredder?Ik hoor hier een echte dierenliefhebber....die de eigenaar niet 'moet' en daar worden de honden op aangekeken.
Probeer hond en het soort mensen wat ze heeft los te zien van elkaar.
Dan zal je merken dat een pitt,zonder tatoo baasje ernaast best een leuke hond is.Dat geldt ook voor een chi,zonder een PC hooftstraattrut erbij.

Dat kan niet, want helaas lijken ze onlosmakelijk aan elkaar verbonden te zijn, ik zie het namelijk niet anders. Echt nooit! :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:10

Dan kijk je niet verder dan je neus lang is. Scheer niet alles over 1 kam

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:21

Ossi schreef:
Je doet nu de aanname dat een hond nooit bijt zonder reden en uiteraard gebeurt dat wel,

Nee, dit gebeurd niet. Elke beet heeft een reden. Dat hoeft niet acceptabel of wat dan ook te zijn, maar een reden heeft het zeker.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:25

lady62 schreef:
Jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor het welzijn van het beestje en in welke situaties je hem NIET moet brengen om hem of een ander te beschermen, omdat jij degene bent die hem kent en weet hoe hij reageert.
Of het nu een Poedel is of een Dog.

Dit ben ik met je eens, maar wel met de kanttekening dat ook ouders verantwoordelijk zijn voor waar hun kinderen op af rennen en ongevraagd aan zitten. Je kunt dan je hond kort aangelijnd hebben en wegtrekken van het kind, maar je wordt wel in een onmogelijke positie gebracht. En sommige ouders vinden alles schattig en acceptabel van hun kleine grut -O-

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:44

briitje schreef:

Misschien kijken wij wel verschillend naar mensen en vind jij jezelf niet in die groep passen, maar ik jou wel? :+

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:46

Nikass schreef:
Ossi schreef:
Je doet nu de aanname dat een hond nooit bijt zonder reden en uiteraard gebeurt dat wel,

Nee, dit gebeurd niet. Elke beet heeft een reden. Dat hoeft niet acceptabel of wat dan ook te zijn, maar een reden heeft het zeker.

Ja je kan elke minuscule reden een reden vinden, ik was inderdaad wat te kort door de bocht in dat opzicht. Het zal echt niet voor het eerst zijn dat een hond uithaalt vanwege wat voor minuscule reden dan ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:09

Ik zou graag een voorbeeld hebben van een hond die uitvalt zonder reden. Als je weet dat honden altijd bezig zijn met oorzaak-gevolg en dus feitelijk voor alles wat ze doen een reden hebben, is het heel apart dat ze voor zo'n sterk gedrag als uitvallen opeens helemaal geen reden nodig zouden hebben.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:16

Ossi schreef:
briitje schreef:

Misschien kijken wij wel verschillend naar mensen en vind jij jezelf niet in die groep passen, maar ik jou wel? :+

omdat jij alleen maar staffs met macho baasjes ziet en chi's met pc trutten, betekent niet dat ze helemaal niet bij verantwoordelijke eigenaren zitten. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:16

Ossi schreef:
briitje schreef:

de kans is reëler dat jij ziet wat je wil zien en dat je niet ziet wat tegen je vooroordeel ingaat of het wel ziet maar het voor het gemak "vergeet".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:20

Ik mocht willen dat ik een PC trut was :+ (en nee dat zou ik niet echt willen)
Ik heb ook chi's maar ook een witte herder dus wat nou 'prinsesje'?
Als ze door de drek willen rennen moeten ze dat vooral doen, gaan ze daarna wel in bad, mijn reutje zwemt en heb ik wel eens naast de skeelers mee gehad, ze spelen met mijn herder, eten vers vlees enz. Ik heb een hekel aan winkelen, werk gewoon en begin s'ochtends om 7 uur, en heb mijn honden niet in tassen. Dus ik een prinses en mijn honden door de shredder? Alleen omdat ze jou niet aan staan zouden staan? Je zit er echt zo ver naast met je vooroordeel. Bah.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:33

Ach ik heb zo'n rotkeffer van een Jack... Zo'n ADHD'er die niet kan luisteren ja.... Of niet... Liefste hond ie ik ooit gezien heb, rustig en luisteren... En dan kom ik op straat "goh wat luisterd ie goed! Dat zie je toch niet vaak met die jacks he"
Eh tsja, dat kan, maar dat ligt niet aan het ras. :+ Heb al ruim 14 jaar Jack Russels (thuis ook altijd honden gehad vroeger), nog nooit eentje gehad die niet rustig kon doen en die niet luisterde. :+
Dus nee, deze kleine meid is geen uitzondering.

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:47

Nikass schreef:
Ik zou graag een voorbeeld hebben van een hond die uitvalt zonder reden. Als je weet dat honden altijd bezig zijn met oorzaak-gevolg en dus feitelijk voor alles wat ze doen een reden hebben, is het heel apart dat ze voor zo'n sterk gedrag als uitvallen opeens helemaal geen reden nodig zouden hebben.

Ik zeg toch minuscule reden... dat is nog altijd een reden zoals je mij al vertelde... }:0

briitje schreef:
omdat jij alleen maar staffs met macho baasjes ziet en chi's met pc trutten, betekent niet dat ze helemaal niet bij verantwoordelijke eigenaren zitten. ;)

Waar zeg ik dat dan? Ik zeg toch ook niet dat het onmogelijk is?
Ik ben alleen van mening dat het bij een bepaalde cultuur hoort, dat ik geen hoge pet op heb daarvan moge duidelijk zijn.

Ayasha schreef:
de kans is reëler dat jij ziet wat je wil zien en dat je niet ziet wat tegen je vooroordeel ingaat of het wel ziet maar het voor het gemak "vergeet".

Ik zie wat ik zie, maar waarschijnlijk is mijn spreekwoordelijke bril anders dan die van jullie.

Maar ik hou er mee op, die hond is dood/neergeschoten. Verder is het alleen maar offtopic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:50

Dat is precies wat ik dus bedoel te zeggen. Iets wat overigens geheel menselijk is. ;) Dus proficiat. Je bent menselijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:51

Ayasha schreef:
Ach ik heb zo'n rotkeffer van een Jack... Zo'n ADHD'er die niet kan luisteren ja.... Of niet... Liefste hond ie ik ooit gezien heb, rustig en luisteren... En dan kom ik op straat "goh wat luisterd ie goed! Dat zie je toch niet vaak met die jacks he"
Eh tsja, dat kan, maar dat ligt niet aan het ras. :+ Heb al ruim 14 jaar Jack Russels (thuis ook altijd honden gehad vroeger), nog nooit eentje gehad die niet rustig kon doen en die niet luisterde. :+
Dus nee, deze kleine meid is geen uitzondering.

Denk dat dat ook komt doordat ze zo goedkoop op marktplaats staan en mensen daardoor helemaal niet naar de behoeften van het ras kijken, de 'terrorjacks' zijn imo vaak de honden die gewoon gefrustreerd zijn van verveling.
Ze hebben meer nodig maar dat zien de eigenaren niet, hond gaat zichzelf wel bezig houden en dan ligt het aan de hond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:53

terriers hebben over het algemeen wel karakter...vasthoudend.
Veel te slim voor mij,ik val op domme rustige honden.Die zenuwemoten krijg ik wat van.Ben zelf al druk genoeg.
Zie je ...ieder soort mens zoekt zijn soort hond.Soms gaat dat alleen fout.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:48

Hier ook zo'n heerlijke jack! Geweldig hondje, maar wel beschermend en agressief naar grote honden. Kleine hondjes gaan nu goed, maar de bordeuxdog, de stafford, de cane corso, de pitbul en de kruizing cane corso hier wil ie allemaal pakken :')

Ging ik lopen met de cane corso en de jack, ging die cane corso helemaal uitkijken voor 'm _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:58

Mijn herder gaat ook aan de kant voor de kleintjes als ze boos worden hoor :') meestal is hij voor die tijd dan wel te lomp geweest en is dat de reden dat ze hem duidelijk maken dat zij er ook nog zijn en dat hij uit moet kijken maar hij schrikt daar wel van en komt zielig bij mij omdat ze niet lief tegen hem zijn.
Met mijn vorige herder hetzelfde verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:59

dees_daan schreef:
Mijn herder gaat ook aan de kant voor de kleintjes als ze boos worden hoor :') meestal is hij voor die tijd dan wel te lomp geweest en is dat de reden dat ze hem duidelijk maken dat zij er ook nog zijn en dat hij uit moet kijken maar hij schrikt daar wel van en komt zielig bij mij omdat ze niet lief tegen hem zijn.

_O- Zo had de loebas van op een stal waar ik kwam (een Deense dog die ook nog eens groot was voor het ras) een heilig respect voor mijn jack. _O- De kat daarentegen vond haar een leuk speelmaatje. _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:08

dees_daan schreef:

Agos! _O-

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:59

Nikass schreef:

Voorbeeld van een hond die uitvalt zonder reden en een incapabele baas zag ik gister nog voorbij komen: http://www.npo.nl/opgelicht/16-09-2014/AT_2015723 (begin programma zie je al een stukje)

De hond is gewoon een modeverschijnsel en wordt vaak aangeschaft door helden op sokken die stoer willen lijken maar zich 0,0 % verdiepen in karakter of afstamming ..... Daarom lopen asiels er ook van over.

De hond heeft doorgaans een prachtkarakter maar in verkeerde handen een moordmachine. Helaas heeft het grootste deel een aso lijkende eigenaar. Vandaar verkeerde imago. Dit ten koste van de kundige eigenaars en goed opgevoede honden.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:03

3,5 jaar geleden ging werken bij een mevrouw met 2 rotties en 1 herder kruising. Eerst kennismaken, mevr vroeg of ik koffie wilde. ik wilde graag thee. Terwijl ik opsta om m'n jas uit te doen stond de herderkruising achter me. Nog voordat ik m'n jas uit had hing hij al in m'n elleboog. Er was geen aanleiding, geen waarschuwing. Dus er zijn wel degelijk honden die uit het niets grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:51

rainbow8 schreef:
3,5 jaar geleden ging werken bij een mevrouw met 2 rotties en 1 herder kruising. Eerst kennismaken, mevr vroeg of ik koffie wilde. ik wilde graag thee. Terwijl ik opsta om m'n jas uit te doen stond de herderkruising achter me. Nog voordat ik m'n jas uit had hing hij al in m'n elleboog. Er was geen aanleiding, geen waarschuwing. Dus er zijn wel degelijk honden die uit het niets grijpen.

De hond stond achter je, dus heb je zijn lichaamshouding niet kunnen zien.
Ik heb ook wel eens een snauw gehad van een hond omdat ik m'n armen naar beneden deed, hond had geen vertrouwen in vreemden en ik maakte de beweging te snel voor hem.
Ik wist dat hij een gebruiksaanwijzing had, heb er verder op gelet dat mijn bewegingen niet te snel waren en toen ik er wat vaker was geweest was het goed.
Hij voelde zich gewoon heel snel bedreigd, misschien dat de herder in jou geval dat ook wel zo opvatte.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:06

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:14

Wat een lieve hond, om zo zachtjes te blijven doen. Mensen hebben zulk geduld niet!

Niet slim van de ouders. Nu leert het kind dat je honden kan treiteren.. Doet het bij een andere hond die na zoveel keren wél bijt en moet dan ingeslapen worden..

Onze jack is ook beschermend en die doet net als de hond in het filmpje, soort van zacht bijten, maar je weet maar nooit! Dus mijn kleine broertje mag dan echt niet op zo'n manier aan hem of degene waar de jack bij zit zitten.