Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:hondjes door de shredder?Ik hoor hier een echte dierenliefhebber....die de eigenaar niet 'moet' en daar worden de honden op aangekeken.
Probeer hond en het soort mensen wat ze heeft los te zien van elkaar.
Dan zal je merken dat een pitt,zonder tatoo baasje ernaast best een leuke hond is.Dat geldt ook voor een chi,zonder een PC hooftstraattrut erbij.
lady62 schreef:Jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor het welzijn van het beestje en in welke situaties je hem NIET moet brengen om hem of een ander te beschermen, omdat jij degene bent die hem kent en weet hoe hij reageert.
Of het nu een Poedel is of een Dog.
Nikass schreef:Ossi schreef:Je doet nu de aanname dat een hond nooit bijt zonder reden en uiteraard gebeurt dat wel,
Nee, dit gebeurd niet. Elke beet heeft een reden. Dat hoeft niet acceptabel of wat dan ook te zijn, maar een reden heeft het zeker.
Ossi schreef:briitje schreef:Dan kijk je niet verder dan je neus lang is. Scheer niet alles over 1 kam
Misschien kijken wij wel verschillend naar mensen en vind jij jezelf niet in die groep passen, maar ik jou wel?
Ossi schreef:briitje schreef:Dan kijk je niet verder dan je neus lang is. Scheer niet alles over 1 kam
Misschien kijken wij wel verschillend naar mensen en vind jij jezelf niet in die groep passen, maar ik jou wel?
Nikass schreef:Ik zou graag een voorbeeld hebben van een hond die uitvalt zonder reden. Als je weet dat honden altijd bezig zijn met oorzaak-gevolg en dus feitelijk voor alles wat ze doen een reden hebben, is het heel apart dat ze voor zo'n sterk gedrag als uitvallen opeens helemaal geen reden nodig zouden hebben.
briitje schreef:omdat jij alleen maar staffs met macho baasjes ziet en chi's met pc trutten, betekent niet dat ze helemaal niet bij verantwoordelijke eigenaren zitten.
Ayasha schreef:de kans is reëler dat jij ziet wat je wil zien en dat je niet ziet wat tegen je vooroordeel ingaat of het wel ziet maar het voor het gemak "vergeet".
Ayasha schreef:Ach ik heb zo'n rotkeffer van een Jack... Zo'n ADHD'er die niet kan luisteren ja.... Of niet... Liefste hond ie ik ooit gezien heb, rustig en luisteren... En dan kom ik op straat "goh wat luisterd ie goed! Dat zie je toch niet vaak met die jacks he"
Eh tsja, dat kan, maar dat ligt niet aan het ras.Heb al ruim 14 jaar Jack Russels (thuis ook altijd honden gehad vroeger), nog nooit eentje gehad die niet rustig kon doen en die niet luisterde.
Dus nee, deze kleine meid is geen uitzondering.
dees_daan schreef:Mijn herder gaat ook aan de kant voor de kleintjes als ze boos worden hoormeestal is hij voor die tijd dan wel te lomp geweest en is dat de reden dat ze hem duidelijk maken dat zij er ook nog zijn en dat hij uit moet kijken maar hij schrikt daar wel van en komt zielig bij mij omdat ze niet lief tegen hem zijn.
Met mijn vorige herder hetzelfde verhaal.
dees_daan schreef:Mijn herder gaat ook aan de kant voor de kleintjes als ze boos worden hoormeestal is hij voor die tijd dan wel te lomp geweest en is dat de reden dat ze hem duidelijk maken dat zij er ook nog zijn en dat hij uit moet kijken maar hij schrikt daar wel van en komt zielig bij mij omdat ze niet lief tegen hem zijn.
Met mijn vorige herder hetzelfde verhaal.
Nikass schreef:Ik zou graag een voorbeeld hebben van een hond die uitvalt zonder reden. Als je weet dat honden altijd bezig zijn met oorzaak-gevolg en dus feitelijk voor alles wat ze doen een reden hebben, is het heel apart dat ze voor zo'n sterk gedrag als uitvallen opeens helemaal geen reden nodig zouden hebben.
rainbow8 schreef:3,5 jaar geleden ging werken bij een mevrouw met 2 rotties en 1 herder kruising. Eerst kennismaken, mevr vroeg of ik koffie wilde. ik wilde graag thee. Terwijl ik opsta om m'n jas uit te doen stond de herderkruising achter me. Nog voordat ik m'n jas uit had hing hij al in m'n elleboog. Er was geen aanleiding, geen waarschuwing. Dus er zijn wel degelijk honden die uit het niets grijpen.