Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:15

StaNollie, het heeft ook niks met dit topic te maken maar IK haalde het niet aan ;). Ik ging er op in nadat iemand ANDERS het aanhaalde. Het zou wel iets fijner zijn als mensen goed lezen en onthouden wie wat zegt :o. Er werd door iemand gezegd dat sommige kraamhulpen niet goed assisteren bij de BV en maar meteen KV aanraden. Ik zeg daarop dat het ook andersom gebeurt, dat kraamhulp teveel aandringt op BV terwijl het niet werkt voor moeder en kind, that's all.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:42

Sees schreef:
JackenJill, of BV nu vies IS of men VINDT het vies, what's the difference? Het gevoel wat het sommige mensen geeft blijft hetzelfde.

Het gaat om de effort! Een aantal moeders hier kwamen op mij nogal asociaal over (sorry :o ) door te zeggen dat ze sch*t hadden aan wat andere mensen vonden. In wat voor maatschappij leven we dan denk ik dan. Of het nu over BV gaat of niet.

Sees:
Borstvoeding is vies!! Athans vind ik. Toen ik BV gaf aan mijn kids heb ik het zelf ook geproefd... En het is echt niet lekker ;). Dat men het vies vindt om te zien is iets heel anders :D.
Met schijt aan andere mensen hebben... heeft ook zijn reden. Je kan namelijk nooit iedereen tevreden houden. En dit is niet alleen tegen jou, maar tegen heel veel mensen... Iedereen heeft zo gruwelijk snel 'last' van een ander. Dan is schijt hebben aan wat een ander zegt, denkt of doet vaak geen overbodige luxe is.. Helaas...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:57

Rainbow8, BV nooit geproefd maar KV... :r :D .
Je kunt ook niet iedereen tevreden houden en dat hoeft ook niet maar van een beetje rekening houden met elkaar wordt niemand slechter. Ik hou mijn hart vast in wat voor maatschappij 'onze' kinderen moeten opgroeien als iedereen maar sch*t aan elkaar zou hebben :n .

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:34

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat we het er allemaal over eens zijn dat bv in het openbaar mag, maar dat het gewaardeerd wordt als je rekening met elkaar houdt. Wat dus inhoudt dat borstvoedende moeders gewoon mogen voeden maar dat niet half ontkleed hoeven te doen. En dat mensen die het een vieze bedoening vinden hun mening gewoon voor zich houden en zich evt afwenden. Klopt dit een beetje?
En de extreme reacties in dit topic negeren we dan maar, oké?

Ik wil nog wel even reageren op Sees (geloof ik): Ik denk dat het onderwerp 'kinderen' zo gevoelig ligt omdat het kinderen zijn. ;) Onschuldige wezens die nog veel moeten leren. Er wordt ze veel vergeven (terecht) omdat ze onmogelijk alles kunnen weten of begrijpen. Daarnaast, en dan spreek ik voor mezelf, weet dan dat de liefde voor mijn kinderen vóór alles gaat en dat je het wél over MIJN kind hebt en dus niet zomaar alles kunt zeggen. Alles moet wel binnen het redelijke blijven vind ik, niet zomaar van alles gaan roepen over die kinderen die eigenlijk allemaal gewoon stom zijn. Maar misschien begrijp ik je nog steeds niet goed en wil je me een voorbeeld geven van hoe je het bedoelt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:36

Alsmiemand kinderen stom vind, dan mag iemand dat vinden imo.
Ik vind kinderen pas "leuk" vanaf een jaar of 3. Met baby's kan en wil ik echt helemaal niks. Dat mag toch..?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:43

Tuurlijk, als iemand kinderen stom vindt, heeft diegene recht op zijn mening. Maar ook de ouder heeft het recht om dat stom te vinden ;)

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:08

Mooie, BleuEyes! En ik zal nooit kunnen begrijpen waarom iemand mijn kinderen niet leuk vindt, want ze zijn natuurlijk geweldig. :o :D Maar stel dat jij toch niet kan vallen voor hun charmes, dan zal ik het je niet in dank afnemen als je duidelijk aan ze laat merken dat je ze stom vindt. }>

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:11

Oh, van mij zal je er - als je het niet te bont maakt - niet eens een reactie op krijgen hoor, als je zegt dat je mijn kinderen stom vindt. Moet je zelf weten. Gelukkig weet ik beter, al vind ik jou dan ook meteen niet meer zo leuk ;)
Kijk, als mijn kinderen echt lijden onder het uiten van dat ongenoegen, dat is wat anders. Maar verder, ach. Je kan niet met iedereen vriendjes zijn en dat moeten ze ook leren.

'Je' hier overigens in algemene zin.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:54

Ja , het waren volwassenen en ja ik had een doek aan er was niets te zien.
en de personen die het niets vonden waren de echte zware gegreformeerden terwijl die toch zelf ook genoeg kinderen hebben. vreemd het is echt iets heel natuurlijks.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:52

Kwita dat ze zwaar gereformeerde mensen waren, doet er niet toe. Aangezien de meeste zware. Gewoon bv geven.. ook in het openbaar.
Mar. Ja zoals er tussen alle lagen van de bevolking pro en anti zitten, is dat met die zware net zo. ( het zijn net mensen:-) )

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:55

JackenJill schreef:
Uiteindelijk komt het er dus op neer dat we het er allemaal over eens zijn dat bv in het openbaar mag, maar dat het gewaardeerd wordt als je rekening met elkaar houdt. Wat dus inhoudt dat borstvoedende moeders gewoon mogen voeden maar dat niet half ontkleed hoeven te doen. En dat mensen die het een vieze bedoening vinden hun mening gewoon voor zich houden en zich evt afwenden. Klopt dit een beetje?
En de extreme reacties in dit topic negeren we dan maar, oké?

Dit is wel hoe ik het zie :j.
JackenJill schreef:
Ik wil nog wel even reageren op Sees (geloof ik): Ik denk dat het onderwerp 'kinderen' zo gevoelig ligt omdat het kinderen zijn. ;) Onschuldige wezens die nog veel moeten leren. Er wordt ze veel vergeven (terecht) omdat ze onmogelijk alles kunnen weten of begrijpen. Daarnaast, en dan spreek ik voor mezelf, weet dan dat de liefde voor mijn kinderen vóór alles gaat en dat je het wél over MIJN kind hebt en dus niet zomaar alles kunt zeggen. Alles moet wel binnen het redelijke blijven vind ik, niet zomaar van alles gaan roepen over die kinderen die eigenlijk allemaal gewoon stom zijn. Maar misschien begrijp ik je nog steeds niet goed en wil je me een voorbeeld geven van hoe je het bedoelt?

Wat ik bedoel is dat iedere keer als er een topic wordt geopend waarin kinderen centraal staan de gemoederen (IMO geheel onterecht) veel hoger oplopen dan in de meeste andere topics over een ander, niet kindergerelateerd onderwerp. Ik ben altijd bang om iets negatiefs te zeggen over kinderen in het algemeen (dus niet de individu) omdat ik bang ben afgebrand te worden :o. Want kinderen zijn tenslotte kinderen en daar mag men geen kwaad woord over zeggen.

Overigens vind ik niet dat ik andermans kinderen bepaalde dingen hoef te vergeven louter en alleen omdat het kinderen zijn :o.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:15

Weleens in een politiek topic wezen kijken? :P

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:50

Sees, je hoeft ze ook niet alles te vergeven, maar er rekening mee houden dat het kinderen zijn en daardoor niet alles volgens de regels doen omdat ze die nog niet kennen, vind ik weer wat anders. Zoals ik eerder hier al zei: Ik ben niet echt een kindermens. Vooral de onopgevoede variant vind ik echt super irritant. Dus als ik begrip kan opbrengen voor het irritante gedrag van sommige kinderen, dan kan iedereen het! ;) :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:13

JackenJill schreef:
. Vooral de onopgevoede variant vind ik echt super irritant. Dus als ik begrip kan opbrengen voor het irritante gedrag van sommige kinderen, dan kan iedereen het! ;) :D

Nog veel erger die draken van kinderen worden ook volwassen, daar zit helemaaaaaal niemand op te wachten :D

Kinderen zijn soms ook gewoon vervelend dat hoort allemaal bij de ontwikkeling, het is aan de volwassenen om hier sturing aan te geven.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:52

Idd Gillbo! Bij nader inzien besef ik mij nu dat ik me vooral erger aan die ouders die hun kinderen geen opvoeding geven. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 01:16

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:57

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:43

Gillbo maar dat is inderdaad aan de ouders en als de ouders het niet doen, kan ik me daar dus wel aan ergeren :o. Maar ow wee als iemand anders er dan wél wat van zegt (dat zou ik dus ook niet zo snel doen tenzij het echt betrekking op mij heeft).

Iedereen houdt denk ik bewust of onbewust wel rekening met het feit dat kinderen kinderen zijn maar sommige moeders (vaders toch wat minder is mijn ervaring :o ) kunnen echt onterecht fel reageren soms, dat is mij en blijkbaar meerderen met mij, wel opgevallen :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:25

Dat is Moeder Natuur. Krijg je over het algemeen vanElf kado na de bevalling. Wist ik ook niet maar ieder die ook maar enkel naar mijn zoon wilde kijken lustte ik al rauw de eerste maanden :')

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:07

suze_ schreef:
Dat is Moeder Natuur. Krijg je over het algemeen vanElf kado na de bevalling. Wist ik ook niet maar ieder die ook maar enkel naar mijn zoon wilde kijken lustte ik al rauw de eerste maanden :')

Klopt! Ik ben alles behalve assertief, en ook erg verlegen. Maar toen ik laatst het idee had dat mijn dochter op school niet de aandacht kreeg die ze verdiende, ben ik een gesprek aangegaan met de juf. Zou ik voor mezelf nooit gedaan hebben, maar voor haar dus wel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:28

En ik kan ook niet anders dan dat beamen. Ik hield niet van baby's en ik heb echt uren gespamd in een HK topic dat ik al die poepluiers echt niet kon overleven en of ik echt niet beter een puber kon adopteren want ik vond het echt zo vreselijk en argh, vieze stinkende snotterende gillende monsters. :x

Tis maar goed dat die hormonen het een en ander te werk stellen. :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:04

Dat begrijp ik wel maar het valt mij wel op en kán door sommigen dus wel als storend worden ervaren :o.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:10

ALLES kan als storend worden ervaren. Daar draait nou net zo'n beetje dit hele topic om...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:13

Sees schreef:
Dat begrijp ik wel maar het valt mij wel op en kán door sommigen dus wel als storend worden ervaren :o.

Ik begrijp het. Ik wilde er een heel verhaal aan wijden, maar dat is eigenlijk compleet offtopic.
Dus ik zal het laten, anders moet ik op mezelf modden. :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:19

Iris, haha jezelf modden :D.
Er is geen controversiëler onderwerp dan onderwerpen met kinderen lijkt het wel ;). Soms waag ik me er dus ook niet eens aan uit 'angst' om felle reacties die sneller feller zijn/lijken dan wanneer het over andere onderwerpen gaat. Er zijn meer gevoelige onderwerpen hoor, maar dit is er zéker een van ;).