Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:De Marokkaan is in eerste instantie Marokkaan en blijft dat, in 2 e instantie genaturaliseerde Marokkaan met Nederlands paspoort, want anders kunnen ze geen aanspraak maken op het Nederlands stelsel.
Vraag een Marokkaan zijn Marokkaanse nationaliteit op te geven......dan zal het antwoord een groot NEE zijn...wat zij ze dan?
Eulogy schreef:russel schreef:De Marokkaan is in eerste instantie Marokkaan en blijft dat, in 2 e instantie genaturaliseerde Marokkaan met Nederlands paspoort, want anders kunnen ze geen aanspraak maken op het Nederlands stelsel.
Vraag een Marokkaan zijn Marokkaanse nationaliteit op te geven......dan zal het antwoord een groot NEE zijn...wat zij ze dan?
De Marokkaanse nationaliteit kun je per definitie niet opgeven, dus dat is geen keuze. Deze hele discussie heeft sowieso weinig te maken met de uitspraken die Wilders woensdag deed, daar wordt hier imo nogal omheen gedraaid.
Oh, en als je het wil hebben over wat er van belastingsgeld wordt betaald... Wat dacht je van Wilders' beveiliging?
russel schreef:Jawel hoor, ze kunnen die wel opgeven, maar dat willen ze niet want dan erkent Marokko ze niet meer.
En kennelijk is dat toch belangrijker, helemaal Nederlander willen zijn, dat willen ze niet...Marokkaan met Nederlands paspoort en Nederlandse rechten is nl beter...
Woogy schreef:ga eens door een buitelandse wijk lopen in één van de grote steden om zeg tussen 9 en 5...en ga mij eens vertellen waarom het zwart(soms letterlijk...te makkelijk om niet te maken) ziet van de mensen...je gaat mij echt niet vertellen dat al die mensen toevallig elke dag vrij zijn en wel keihard werken voor hun centjes...
Russel: sterker nog...de man die weggaat is een racist omdat hij niet met z'n Poolse collega's op kan schieten...
Woogy schreef:ik heb een dubbel paspoort. Nederlands en Nieuw Zeelands, ik kan mijn Nieuw Zeelandse nationaliteit volledig opgeven. Heb hem vrijwillig aangevraagd en vind het makkelijk omdat ik op die manier vrij kan reizen binnen de Britse kolonie...net alsof ik daar geld voor heb![]()
Woogy schreef:ga eens door een buitelandse wijk lopen in één van de grote steden om zeg tussen 9 en 5...en ga mij eens vertellen waarom het zwart(soms letterlijk...te makkelijk om niet te maken) ziet van de mensen...je gaat mij echt niet vertellen dat al die mensen toevallig elke dag vrij zijn en wel keihard werken voor hun centjes...
Russel: sterker nog...de man die weggaat is een racist omdat hij niet met z'n Poolse collega's op kan schieten...
geerke schreef:Woogy schreef:ga eens door een buitelandse wijk lopen in één van de grote steden om zeg tussen 9 en 5...en ga mij eens vertellen waarom het zwart(soms letterlijk...te makkelijk om niet te maken) ziet van de mensen...je gaat mij echt niet vertellen dat al die mensen toevallig elke dag vrij zijn en wel keihard werken voor hun centjes...
Dat weet ik nog van vroeger in de vogelbuurt in Amsterdam noord.Iedereen reed de hele dag op en neer in zijn MercedesEn wij maar werken(groenvoorziening)
We moeten niet boos zijn op de mensen die gebruik of misbruik maken van de wetten.Maar we moeten boos zijn op degene die die wetten bedacht hebben
Eulogy schreef:russel schreef:Jawel hoor, ze kunnen die wel opgeven, maar dat willen ze niet want dan erkent Marokko ze niet meer.
En kennelijk is dat toch belangrijker, helemaal Nederlander willen zijn, dat willen ze niet...Marokkaan met Nederlands paspoort en Nederlandse rechten is nl beter...
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ionaliteit Zowel de Griekse als Marokkaanse nationaliteit kún je niet opgeven.
Electra63 schreef:Pffffff......... ik word altijd een beetje moe als mensen voorbeelden van allerlei ervaringen gaan opnoemen.
Met mijn leeftijd kan ik duzenden, leuke en vervelende, voorbeelden met Nederlanders en allochtonen opnoemen.![]()
Feit is, dat Wilders discrimineert.
Electra63 schreef:Pffffff......... ik word altijd een beetje moe als mensen voorbeelden van allerlei ervaringen gaan opnoemen.
Met mijn leeftijd kan ik duzenden, leuke en vervelende, voorbeelden met Nederlanders en allochtonen opnoemen.![]()
Woogy schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een halfuur ook wel erg snel opgeven vindRussel: sterker nog...de man die weggaat is een racist omdat hij niet met z'n Poolse collega's op kan schieten...
russel schreef:In dat geval moet de regering een statement maken en deze groep ook niet de Nederlandse nationaliteit geven....een kleine dissonant als je elders heen gaat.