Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:42

@purny, knap zeg! dat je dat zeker weet, Miss kun je het melden bij de zoekers!

ze zoeken toch niet voor niets niet alleen in het water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:44

Ik lees al een tijdje mee.

Als de piloot zelfmoord wilde plegen (als, zeg niet dat dat zo is) en het op een 'grote' manier wilde doen dan kan het ook zo zijn dat hij met opzet een andere route gevlogen heeft toch?
In dat geval heeft hij wel bereikt dat het mensen bezig houd en dat het toestel niet meteen gevonden wordt..
Dat hij er iets groots van wilde maken en op deze manier elke keer het nieuws weer haalt..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:04

Hoor net op de radio dat het toestel niet boven Maleisië heeft gevlogen.....
Wat blijft het toch gissen wat er met het toestel is gebeurd en wat moeten al de mensen die op iemand uit dat toestel wachten, in de zenuwen zitten -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:05

purny schreef:
Vliegtuig ligt gewoon op de bodem van de oceaan... ook moet ik toegeven dat hier wel hele goede scenario's voorbij komen qua fantasie.

Ik weet niet wat ik sensationeler vind. Dat het vliegtuig gevonden is of iemand met hele sterke röntgenogen :wow:

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:08

Ik kan bijna niet anders dan geloven dat het vliegtuig ergens ver weg op de bodem ligt.
Als het aan land had gelegen hadden ze toch allang kunnen achterhalen waar? Of denk ik nu te simpel.. :o?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:21

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus niet alles mee gekregen, maar vind het zoo interessant!!!!! :p

Veel complotten zijn technisch onmogelijk. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om communicatie systemen uit te schakelen maar je kan niet zomaar 1 vliegtuig van de radar laten verdwijnen door een andere route te vliegen. Mijn directe collega's houden zich bezig met CyberWar (digitaal oorlog voeren), die gasten hebben heeeel veel verstand van wat mogelijk is en wat niet. Zij vertelde dat je wel alle radarsystemen kan hacken en op die manier een vliegtuig "onzichtbaar" maken. Maar.. die kan je dan weer terug vinden via de satelliet. Ik weet niet in hoeverre de radarbeelden op de locatie van verdwijning elkaar overlappen, gezien de "drukte" op de vliegroute is dat zeer waarschijnlijk. Je zou dan dus meerdere systemen moeten beïnvloeden wat 1. jaren duurt om voor elkaar t ekrijgen en 2. zoo gigantisch veel geld kost!!! Dan ben ik toch wel heel benieuwd waarom je dat zou willen?

Dit in het achterhoofd gehouden is dus de meest plausibele verklaring dat het vliegtuig is neergestort, waarschijnlijk in zee. De bronnen waaruit zou blijken dat het vliegtuig is doorgevlogen, zijn die heel betrouwbaar? Zo zijn er fimpjes op YouTube waarin te zien/horen is dat mensen bellen naar de mobiel van iemand die aan boord was, de telefoon gaat over en beland uiteindelijk in de VM. Raar dat een toestel aanstaat/bereikbaar is wanneer het vliegtuig is neergestort. Maar hoe veel waarde kan je hechten aan dat soort informatie?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:31

Bij m'n broer ging zijn mobiel ook heel lang 'gewoon' over, terwijl zijn telefoon het niet deed (problemen provider), dus zoiets zegt mij ook weinig :)
Van de week was de CO van de vluchtverkeerleiding op tv en die meldde inderdaad dat i.v.m. de drukke route daar, de radars elkaar behoorlijk nauw overlapten.
Ook gaf hij aan dat alles tegenwoordig wel zo goed in kaart is gebracht, dat de kans dat er een eiland is, groot genoeg voor een tripple 7 om te landen, dat niet bekend is, zeer onwaarschijnlijk is.
De kans dat het toestel op de bodem van de oceaan ligt, en er geen brokstukken gevonden worden is wel mogelijk, wanneer de cabine (waarin dus de dingen zitten die zouden gaan drijven) in tact is gebleven bij de crash. Vleugels en motoren zullen zeker zinken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:33

zeker als de luchtdruk wegvalt dmv een implosie.. Weet niet wanneer dit zich kan voordoen bij een vliegtuig?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:59

Als de luchtdruk langzaam wegvalt heb je genoeg tijd om te handelen. Met een zogenaamde rapid decompression kom je met zo'n klap neer en is het einde verhaal en het toestel niet meer heel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:03

je toestel valt dan uit de lucht en breekt door de impact van de klap bij het raken van uhm... in dit geval het water?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:09

Romyv schreef:
zeker als de luchtdruk wegvalt dmv een implosie.. Weet niet wanneer dit zich kan voordoen bij een vliegtuig?

Als er een deur uitvliegt- maar of je dat een implosie moet noemen... Zó groot is het drukverschil nou ook weer niet. En de cabinebody kan het kwijtraken van een deur op 30.000 voet gewoon hebben.

Is wel eens gebeurd ook - en als je dan niet in de gordels zit en in de buurt zit, krijg je gratis een eenmalig vliegles. Is óók gebeurd, een keer boven de Middellandse Zee, als ik me goed herinner...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:17

Er is ook een keer een heel dak van een vliegtuig afgevlogen, die is ook nog 'gewoon' geland, was 'maar' 1 persoon overleden.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:22

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:26

Jup die.

Ben nu toch wel heel benieuwd wat er gebeurd is. Maar denk dan het nog wel even duurt voor ze het vliegtuig vinden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:39

Ach straks komt er gewoon iemand terug van vakantie en ligt er een vliegtuig in zijn achtertuin :)ddd :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:17

eilleen333 schreef:
Ik blijf het gek vinden dat dat vliegtuig gewoon niet te traceren is. Dat moet IMO echt beter kunnen. Met de huidige technologie moeten we toch gewoon iets kunnen maken wat altijd en overal data uitzend? Als we kunnen communiceren met mensen is de ruimte moet het op onze planeet zelf toch ook zeker mogelijk zijn?

Een vriend van me zei van de week met zijn beste Redneck accent "Well... Gee... I wonder how that works... How come you smart ass space people with all ya science can't use a satellite with extreme zoom stuff an' that to find a plane in an enormous sea, several days after it disappeared, without a clear final location?"

Het spijt me dat ik jullie teleur moet stellen maar het is wel degelijk mogelijk om iets niet te kunnen vinden, zeker in een gebied als ZO-Azië :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:18

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:24

Dat je over water niet getracked wordt had ik in één van mijn eerste posts al genoemd...
Maakt op zich vrij weinig uit tenslotte, of ATC op zee weet of je crasht of niet. Het is niet alsof ze je kunnen komen redden midden op zee :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:38

Het gaat me meer om het feit dat er allerlei scenarios de ronde doen van hijacking, terroristische aanslagen enz. Zou zomaar kunnen dat er brand aan boord is uitgebroken, de piloot het dichtsbijzijde vliegveld dat veilig te bereiken was heeft proberen te halen en dat er gewoon geen tijd was. En dat er tot nu toe gewoon niet op de correcte plek gezocht is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:36

Magrathea schreef:
eilleen333 schreef:
Ik blijf het gek vinden dat dat vliegtuig gewoon niet te traceren is. Dat moet IMO echt beter kunnen. Met de huidige technologie moeten we toch gewoon iets kunnen maken wat altijd en overal data uitzend? Als we kunnen communiceren met mensen is de ruimte moet het op onze planeet zelf toch ook zeker mogelijk zijn?

Een vriend van me zei van de week met zijn beste Redneck accent "Well... Gee... I wonder how that works... How come you smart ass space people with all ya science can't use a satellite with extreme zoom stuff an' that to find a plane in an enormous sea, several days after it disappeared, without a clear final location?"

Het spijt me dat ik jullie teleur moet stellen maar het is wel degelijk mogelijk om iets niet te kunnen vinden, zeker in een gebied als ZO-Azië :j

Dat snap ik wel, anders was hij al wel gevonden. Alleen begrijp ik niet dat de technologie nog niet zo ver is. We kunnen 'bellen' met de ruimte, maar een vliegtuig niet vinden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:11

Omdat je van het ruimteschip tot op de meter nauwkeurig kan berekenen waar hij is (en anders vertelt hij je dat wel). Als het vliegtuig zou roepen "Hallo, ik ben hier!" dan hadden we hem inderdaad allang gevonden ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:16

Ik vind dat wel echt iets waarmee ze aan de slag moeten. Want dit is eigenlijk absurd natuurlijk.
Maar ja, niet dat ik het zelf kan. Zoiets uitvinden;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:20

eilleen333 schreef:
Ik vind dat wel echt iets waarmee ze aan de slag moeten. Want dit is eigenlijk absurd natuurlijk.
Maar ja, niet dat ik het zelf kan. Zoiets uitvinden;)

Hoe denk je dat dit 50 jaar terug ging? En natuurlijk, elk incident zorgt voor een verbetering, maar op een gegeven moment heb je de grens bereikt van een bepaalde toepassing en dan moet je wachten tot iemand anders iets uitvindt wat jij weer kan verwerken in jouw ontwerp. Dat is hoe techniek werkt namelijk :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:22

Ik denk dat het komt omdat tegenwoordig alles heel normal is geworden. Alles staat online, alles kan gevonden worden en bijna overall is wel een oplossing voor gevonden. Het wordt steeds makkelijker om alles op te lossen (zoals mijn baas altijd zegt, 'you can fix it') en iedereen valt te traceren. In nog geen 24 uur vliegen ben je al aan de andere kant vd wereld. Daarom vergeten veel mensen ook hoe groot onze wereld iig is, en wat er nog niet ontdekt is. Het past er tegenwoordig niet meer in, dat er ook geen verklaring voor kan zijn.
Desalniettemin ben ik ook heel benieuwd waar hij is...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:26

Ik denk dat een hoop duidelijk zal worden als ze het vliegtuig en de bijhorende zwarte doos en overige dozen/ data verzamelaars vinden.

Als het handmatig dingen zijn uitgeschakeld die nodig zijn voor het traceren en volgen van een vliegtuig is het natuurlijk al weer anders dan waneer hij 'gewoon' gecrasht zou zijn.
In het laatste geval zou hij ergens in de buurt moeten liggen van het laatst uitgezonden signaal lijkt mij.

Maar op het land lijkt mij erg onwaarschijnlijk omdat iemand dan toch wel een melding had gemaakt. Ik bedoel, dat valt wel op, een gecrasht vliegtuig
In zee is alweer een ander verhaal. Als hij naar de zeebodem zinkt zie je hem op satellietbeelden ook niet meer.

Maar we gaan het zien...