Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:30

Sammie schreef:
Met als gevolg dat je dan geen huis had kunnen kopen. Prijzen zijn bizar gestegen en natuurlijk zit er wel een verschil tussen op je top gaan zitten en wat ruimte overhouden voor als er wat fout zou gaan, maar in sommige gedeeltes van het land had (heb) je dan gewoon géén huis. Of een huis dat je niet bij je behoeftes past.

En als je dan gevoelig bent voor die vette worst van de bank dan hap je er in. En de banken iedereen maar volproppen, die verdienden er immers ook zat aan. :+ Twee kanten dus. Sommige mensen te naïef, de banken te impulsief en te gretig. En nu maar aan de rem blijven trekken.. nice!

Overigs.. als je blij bent met waar je woont gewoon blijven wonen. Omdat je x verdient ben je niet verplicht om y te wonen. Maar als je met zn vijven bent wordt het wel krap in een huis met maar twee kamers.

Ach, de meeste mensen die ik ken zijn toch allemaal wel voor het maximale gegaan: 2-onder-1-kap of vrijstaand en dat rond Rotterdam. En ik weet dat een groot gedeelte dit aflossingsvrij heeft gedaan. En het zijn geen mensen die niet tot 3 kunnen tellen, maar gewoon MBO4 of HBO niveau, dus je lasten narekenen moet toch niet zo moeilijjk zijn. En als je van de "gewone" bank geen hypotheek krijgt, n.a.v. je inkomen en dan met bijv. DSB in zee gaat, dan is het soms wel vragen om moeilijkheden.
Of een extra hypotheek nemen op de overwaarde om een leuke auto, meubels, vakantie te financieren is IMO ook niet een goed idee. Ik heb ook eens een 2e hypotheek genomen om een hele grote verbouwing = investering te financieren, maar niet om het geld te verbrassen.

Maar goed, dit is weer off-topic, maar ik vind wel dat je de regering/overheid niet overal de schuld van kan geven, soms moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken of advies inwinnen bij verschillende (betrouwbare) mensen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:32

gohya schreef:
Even wat anders: volgens de peilingen van Maurice zou de Kunduz coalitie niet genoeg zetels halen om een regering te vormen.Dus vergeet die eigen bijdrage verhoging maar,want die gaat niet door.

Dat zijn peilingen, Gohya, niet de verdeling in de kamer zoals het nu is. Het zal gewoon afwachten worden, welke coalitie er gevormd kan/wil worden in september 2012.
Ik ben voorstander van Paars, deze coalitie heeft IMO de beste resultaten geboekt de afgelopen 20 jaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:36

Electra63 schreef:
Ik ben voorstander van Paars, deze coalitie heeft IMO de beste resultaten geboekt de afgelopen 20 jaar.

Ben ik helemaal met je eens en dan vooral zonder CDA, stel kontdraaiers de een liegt nog harder dan de andere

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:40

Electra63 schreef:
Ach, de meeste mensen die ik ken zijn toch allemaal wel voor het maximale gegaan: 2-onder-1-kap of vrijstaand en dat rond Rotterdam. En ik weet dat een groot gedeelte dit aflossingsvrij heeft gedaan. En het zijn geen mensen die niet tot 3 kunnen tellen, maar gewoon MBO4 of HBO niveau, dus je lasten narekenen moet toch niet zo moeilijjk zijn. En als je van de "gewone" bank geen hypotheek krijgt, n.a.v. je inkomen en dan met bijv. DSB in zee gaat, dan is het soms wel vragen om moeilijkheden.
Of een extra hypotheek nemen op de overwaarde om een leuke auto, meubels, vakantie te financieren is IMO ook niet een goed idee. Ik heb ook eens een 2e hypotheek genomen om een hele grote verbouwing = investering te financieren, maar niet om het geld te verbrassen.

Ja zo hebben wij het ook gedaan, mede ook door de keus dat wij niet op vakantie hoeven (ook niet willen vanwege onze dieren).
Op 1 ding hadden we alleen niet gerekend toen we ons huis kochten, dat mijn man plots zijn baan zou verliezen begin van dit jaar en nu zijn nieuwe baan een paar honderd euro netto minder is.
Maar dan nog, netto wonen wij alsnog een stuk goedkoper dan veel huurders zitten.
Onze eisen zijn ook niet zo hoog, een rijtjes woning met een mooie tuin en wij zijn tevreden.
We zijn uiteindelijk ook maar met z'n tweetjes (en onze dieren).

Maar ik lees dat veel van jullie zeggen dat de huizen prijzen zo hoog zijn...ik zie juist momenteel het omgekeerde, ze worden zowat weg gegeven omdat mensen er niet vanaf komen.
Dus dat zou dan toch juist gunstig voor starters kunnen zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:46

Onassa schreef:
Maar ik lees dat veel van jullie zeggen dat de huizen prijzen zo hoog zijn...ik zie juist momenteel het omgekeerde, ze worden zowat weg gegeven omdat mensen er niet vanaf komen.

Ja dat zou zo moeten zijn, maar de banken geven heel moeilijk een lening, de tijd van koop maar is echt voorbij bij de banken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:46

Paars heeft economisch ook de beste tijden gehad, dat geld rolde vanzelf. Ze hoefden het alleen maar uit te geven en dat deden ze dan ook. Een pensioenstelsel dat rammelt. En als je in de beginperiode je vinger had gebroken was je bij wijze van gelijk afgekeurd, lekker thuis op de bank en je vervangend salaris werd nog steeds gestort. Bijstand, uitkering aan elke (asiel)aanvrager die om economische redenen graag in Nederland wilde wonen. Dankzij paars bestaat er tegenwoordig dus een Geert Wilders. Nu zal Paars dat niet meer zo snel doen, dus ik ben benieuwd. En ik zie liever wel wat aan vangnet dan niks.. Een iets wat links (midden) regering is imo wel beter dan rechts zoals we nu hadden.

Nu alleen nog een partij die eens de zorg wel durft aan te pakken, maar dan graag van de enige juiste kant. Geen verspilling van bergen medicijnen, extra dagopnames, 4 x terug komen, terwijl het ook op dezelfde dag kan etc. etc.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:49

sarabande schreef:
Ja dat zou zo moeten zijn, maar de banken geven heel moeilijk een lening, de tijd van koop maar is echt voorbij bij de banken.

Ja dat is ook weer zo, maar ik zie hier huizen te koop staan van pak weg 150,000...daar moet dan lijkt mij toch wel een hypotheek op te krijgen zijn?
Ik heb geen idee wat de "grens" nu zo'n beetje is bij de banken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:49

Onassa schreef:

Als de banken willen lenen. Als je drie jaar terug bijv. 2 ton kon lenen, moet je blij zijn als je nu 150.000 kan krijgen.. En dan max 10% extra. Kun je net de badkamer óf keuken van meefinancieren. Dus dan zul je een huis moeten kopen dat echt af is, anders zul je nog eigen geld mee moeten nemen.

Maar kon je drie jaar terug 150.000 lenen zit je nu op een ton ofzo… (en er zijn zat mensen die met hun salaris op dat bedrag zitten)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:52

Sammie schreef:
Nu alleen nog een partij die eens de zorg wel durft aan te pakken, maar dan graag van de enige juiste kant. Geen verspilling van bergen medicijnen, extra dagopnames, 4 x terug komen, terwijl het ook op dezelfde dag kan etc. etc.

Daar heb je een heel goed punt!
Ik werkte bij de OPG(Pharmaceutische groothandel)en als je zag wat daar wekelijks aan medicijnen terug kwam van de apotheken!!!
Echt bakken vol en dat werd en wordt nog steeds allemaal vernietigt.
Hoezo...geld over de balk smijten en wij maar steeds meer zelf moeten betalen aan eigen bijdragen en medicijnen die helemaal niet meer vergoed worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:54

Sammie schreef:
Paars heeft economisch ook de beste tijden gehad, dat geld rolde vanzelf. Ze hoefden het alleen maar uit te geven en dat deden ze dan ook. Een pensioenstelsel dat rammelt. En als je in de beginperiode je vinger had gebroken was je bij wijze van gelijk afgekeurd, lekker thuis op de bank en je vervangend salaris werd nog steeds gestort. Bijstand, uitkering aan elke (asiel)aanvrager die om economische redenen graag in Nederland wilde wonen. Dankzij paars bestaat er tegenwoordig dus een Geert Wilders. Nu zal Paars dat niet meer zo snel doen, dus ik ben benieuwd. En ik zie liever wel wat aan vangnet dan niks.. Een iets wat links (midden) regering is imo wel beter dan rechts zoals we nu hadden.

Welke beginperiode? Niet de beginperiode van Paars? Toen was het al moeilijk om in de WAO te komen. En het is natuurlijk nooit een vervangend salaris geweest, maar een gedeelte. Je moet niet overdrijven.

Sammie

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:03

Je snapt zo te zien heel goed wat ik bedoel met dat 'vervangend salaris'. Heeft niks met overdrijven te maken. Paars alleen maar ophemelen dat is overdrijven. Ook paars heeft (had) z'n zwakke kanten, hoor :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:09

Sammie schreef:
Je snapt zo te zien heel goed wat ik bedoel met dat 'vervangend salaris'. Heeft niks met overdrijven te maken. Paars alleen maar ophemelen dat is overdrijven. Ook paars heeft (had) z'n zwakke kanten, hoor :)

Ik hemel Paars niet op, maar ik heb graag een progressief, sociaal beleid waar wel bezuinigd zal moeten worden. Te rechts is niet goed (en bijna niet mogelijk, want welke partijen zijn echt rechts?) en te links vind ik ook niet goed. Dus blijft een middencoalitie over. Maar zeg jij dan maar, welke coalitie jouw voorkeur heeft, want alleen regeren is niet mogelijk in dit land en zelfs 2 partijen ook niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:33

Heel eerlijk op dit moment zou ik het niet weten. Ik heb an sich niks tegen opnieuw paars, maar zoals ik al zei paars had het economisch gezien het tij mee. Dus ik ben benieuwd hoe ze het nu zouden doen. Overal waar té voor staat is niet goed. Te links en te rechts is niks.

Maar ik ben het gedraai een beetje zat aan het worden en dat vertoont elke partij wel een beetje, zeker de ‘midden’ partijen. CDA, PVDA draaien zo en zo. Zelfs Groenlinks wringt.. PVV standvastig nee dus (toch al geen optie geweest). . En andere partijen wandelen maar net in de richting waar ze de meeste kiezers ruiken. Alleen SP en een SGP blijven standvastig. SP is té links en terug naar de middeleeuwen vind ik ook niet veel soeps. Tja.. je weet wel waar je (als vrouw zijnde) aan bent. :+ D66 vind ik vlees noch vis..
Compromissen moeten echter wel gesloten (kunnen) worden bij een regeringsstelsel zoals wij die hebben, maar tegen welke prijs? Op dit moment lijkt die prijs wel de prijs van het kunnen regeren. Als we dat maar kunnen maakt het niet uit welke worst we voorhangen, hebben we de zetels dan zitten we en over vier jaar zijn de kiezers dat toch weer vergeten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:37

OP dit moment draait de PVDA niet en zelfs dat wordt hen kwalijk genomen

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:42

CU en D66 en dan nog wat??? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:54

gummie schreef:
CU en D66 en dan nog wat??? :D

Christen Unie is mij te behoudend.
D66, ik vind Pechtold een goede, duidelijke politicus, maar ik ben het met Sammy eens, vis noch vlees, ik weet het niet.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:21

Het lijkt mij leuk om een coalitie te krijgen van links en rechts.

Links: Geld erbij voor de sociaal zwakkeren. (wie dat ook zijn)
Rechts: Is goed maar niet te veel hé!
enzv. enzv. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:57

Electra63 schreef:
Er is niets mis mee, met een koopwoning. Wat wel mis is, dat mensen een tijd, te dure huizen met gevaarlijke 'hypotheekconstructies' hebben gekocht. Heel veel mensen gingen ervan uit, dat het plafond nog lang niet bereikt was in de huizenmarkt.

Dat klopt! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:59

Sammie schreef:
Ik zou die schuld nu niet direct bij de mensen zelf neer willen leggen. De banken kwamen met allerlei ideeën zoals ach over een jaar verdien je dit weer meer, leen lekker op twee salarissen en als je 100% aflossingsvrij neemt heb je max aftrek en lage maandlasten. Kun je toch fijn dat ene grote huis kopen en over een paar jaar benut je gewoon je overwaarde etc…etc… etc…

Dat verhaal wilden ze op ons indertijd ook losgooien, maar we waren zo slim om daar niet in te trappen. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:09

sarabande schreef:
Electra63 schreef:

Ben ik helemaal met je eens en dan vooral zonder CDA, stel kontdraaiers de een liegt nog harder dan de andere

Ook mee eens.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:10

Ik hou het bij de PVV.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:41

L_iek schreef:
Ik hou het bij de PVV.

Jij bent vast kapster. :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:44

HolyPope schreef:
L_iek schreef:
Ik hou het bij de PVV.

Jij bent vast kapster. :')

Bijna, ik werk bij de politie.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:47

Dan hoef je niet meer achter de criminele aowers aan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:48

Ik wou bijna een heel flauw grapje maken. Maar nee...ik hou me in :x