Sammie schreef:Met als gevolg dat je dan geen huis had kunnen kopen. Prijzen zijn bizar gestegen en natuurlijk zit er wel een verschil tussen op je top gaan zitten en wat ruimte overhouden voor als er wat fout zou gaan, maar in sommige gedeeltes van het land had (heb) je dan gewoon géén huis. Of een huis dat je niet bij je behoeftes past.
En als je dan gevoelig bent voor die vette worst van de bank dan hap je er in. En de banken iedereen maar volproppen, die verdienden er immers ook zat aan.Twee kanten dus. Sommige mensen te naïef, de banken te impulsief en te gretig. En nu maar aan de rem blijven trekken.. nice!
Overigs.. als je blij bent met waar je woont gewoon blijven wonen. Omdat je x verdient ben je niet verplicht om y te wonen. Maar als je met zn vijven bent wordt het wel krap in een huis met maar twee kamers.
Ach, de meeste mensen die ik ken zijn toch allemaal wel voor het maximale gegaan: 2-onder-1-kap of vrijstaand en dat rond Rotterdam. En ik weet dat een groot gedeelte dit aflossingsvrij heeft gedaan. En het zijn geen mensen die niet tot 3 kunnen tellen, maar gewoon MBO4 of HBO niveau, dus je lasten narekenen moet toch niet zo moeilijjk zijn. En als je van de "gewone" bank geen hypotheek krijgt, n.a.v. je inkomen en dan met bijv. DSB in zee gaat, dan is het soms wel vragen om moeilijkheden.
Of een extra hypotheek nemen op de overwaarde om een leuke auto, meubels, vakantie te financieren is IMO ook niet een goed idee. Ik heb ook eens een 2e hypotheek genomen om een hele grote verbouwing = investering te financieren, maar niet om het geld te verbrassen.
Maar goed, dit is weer off-topic, maar ik vind wel dat je de regering/overheid niet overal de schuld van kan geven, soms moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken of advies inwinnen bij verschillende (betrouwbare) mensen.