Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Je gaat reanimeren als het slachtoffer niet meer ademt. Als er ademhaling is, draai je het slachtoffer in een stabiele zijligging om de ademweg vrij te houden..dan ga je geen hartmassage toepassen...je houd de ademhaling in de gaten, stopt de ademhaling, dan ga je reanimeren, dan mag je aannemen dat het hart is gestopt.
vuurneon schreef:Nikka, maar je begint al met reanimeren voordat je de AED aansluit. De AED die ik gebruik zegt niet; hartstilstand. En de pols voelen is gedateerd omdat het slecht meetbaar is.
Dus onderscheiden kan je moeilijk op de berg doen. Alleen op basis van reanimatie kun je niet zeggen dat Friso een hartstilstand heeft gehad.
vuurneon schreef:Maar jolien; hoe weet je dan hoeveel tekort hij aan zuurstof heeft gehad?
russel schreef:
Ik schreef:Sowieso, met off piste, denk eraan dat in Oostenrijk en Zwitserland de bossen tussen de pistes 'wildruhezones' of 'wildschutzgebiete' kunnen zijn, waar dieren kunnen schuilen tegen de massa's toeristen op de berg...
http://www.wildruhezonen.ch/wr201.php
Ook heb je grote kans dat je ongemerkt aanwas van jonge plantjes en boompjes (zo belangrijk!) kapotskiet.
Blue_Eyes schreef:Óngeveer 20 minuten, ongeveer 15 minuten. Misschien wel 23 en 12, misschien wel 18 en 16, etc. Je kunt er echt niets van zeggen...
Jolien87 schreef:Blue_Eyes schreef:Óngeveer 20 minuten, ongeveer 15 minuten. Misschien wel 23 en 12, misschien wel 18 en 16, etc. Je kunt er echt niets van zeggen...
Nee, ik heb ook niet gezegd dat het precies zo is. Maar het is wel waarschijnlijk dat hij lang genoeg zonder zuurstof heeft gezeten om een hartstilstand te veroorzaken.
Maargoed, als we er niks van kunnen zeggen, waarom hebben we het er dan nog over?