Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:19

Pinda_Dipje schreef:
Ik weet 100% zeker dat mijn vriend het niet zou waarderen wanneer ik als thuisblijfmama, ook nog eens mijn paarden houd en ze zelfs zou trainen.

Dat hebben wij anders opgelost. Ik moet de paarden ook zelf betalen. Dus zijn er extra stallen gebouwd en staat er ook nog eea van klanten, die zadelmak gemaakt moeten worden of voor de sport getraind. }>

MamboBeach

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:25

Je leeft naar je geld hebt he, dat is natuurlijk ook zo. :)

Tja, ik blijf blij dat ik thuis kan zijn en ik geloof dat ik aftaai hier want ik heb alles al wel zo'n beetje gezegd. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:30

Urielle, ik zit niet in de paardensport op de manier dat ik er wat aan zou kunnen verdienen of dat de paarden zichzelf terug zouden verdienen. Ik heb gewoon 2 paarden in pension, ik rij niet, dus van sport is hier niet te spreken.
MB, het is inderdaad dat je leeft naar je inkomen, maar dat geldt enkel voor de overige kosten, niet voor de vaste lasten, die moeten hoe dan ook betaald worden.
Mijn zoon zit overigens niet 5 dagen per week op het kinderdagverblijf ofzo hoor :+ Ma, di en woe, de donderdag is mijn vriend thuis of mijn moeder komt hier en vrijdag ben ik thuis. De zaterdag is papadag en zondag is mamadag, prima geregeld zo :) Ik heb niet het idee dat er iemand onder lijdt op deze manier.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:40

nee hoor je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik ben een leukere mama als ik mijn eigen dingen ernaast kan doen als dat ik de hele week met mijn dochter zit. Het is een schat, maar thuis word ik diepongelukkig, maar dat is voor iedereen anders.

Is net zoals met borstvoeding. Ik had er gewoon niks mee dus ben er gewoon niet aan begonnen. Waarom zou ik mezelf ongelukkig moeten maken, omdat het zoveel beter is voor een kind. Nou het is niet beter voor een kind als de moeder zich er niet fijn onder voelt. Wisselwerking zullen we maar zeggen. Nee hoor laat je niks opleggen iedereen moet het lekker zelf weten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:52

samantha5 schreef:
Is net zoals met borstvoeding. Ik had er gewoon niks mee dus ben er gewoon niet aan begonnen. Waarom zou ik mezelf ongelukkig moeten maken, omdat het zoveel beter is voor een kind. Nou het is niet beter voor een kind als de moeder zich er niet fijn onder voelt. Wisselwerking zullen we maar zeggen. Nee hoor laat je niks opleggen iedereen moet het lekker zelf weten.

Het is een totaal andere discussie maar ik vind dat wel een gigantische dooddoener.
Als ik gestressed word van diëten is dat ook niet goed voor me, blijft staan dat vetten en suikers niet veel goeds voor me doen :P
Ik vind dit type argumenten altijd een beetje als een argument zoeken zodat je toch je eigen way of life maar voorop kunt stellen ;) (niks persoonlijks naar jou en verder moet iedereen het lekker zelf weten wat ie doet hoor :) )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:55

Urielle, denk eens aan de melkproductie als moeders er zich niet prettig onder voelt. Ik ben vol goede moed begonnen met borstvoeding, maar bij mijn zoontje zaten de nekwervels niet goed door de vacuumpomp waardoor hij geen kracht had om te zuigen. Na een aantal bezoeken aan de osteopaat is dat opgelost, maar toen waren we wel maanden verder. Maar dit is inderdaad een heel andere discussie.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:26

Idd haha ook een leuke discussie, maar ook één waar je nooit uit zal komen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:41

Ik heb de mogelijkheid thuis te blijven, omdat mijn man genoeg verdiend. We hebben 2 paarden in pension, mijn man heeft ook een prijzige hobby en we hoeven niet elk dubbeltje 3 keer om te draaien, zelfs geen 1 keer. Alles hebben we afgestemd op 1 loon.
Ik vang geen uitkering, dus val een ander niet met mijn thuis zijn lastig. Dus ik snap niet zo goed dat anderen over thuisblijfmoeders struikelen. Ik ben degene die alle financien en verzekeringen regelt. Ik regel alles, ik kan goed op niveau mee praten en ook het in babytaal communiceren is mij vreemd, over dooddoeners gesproken. Als wij (man en ik) deze manier prima vinden, wat is dan het probleem, niemand heeft er toch verder last van?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 01:19

Urielle schreef:
Dat hebben wij anders opgelost. Ik moet de paarden ook zelf betalen. Dus zijn er extra stallen gebouwd en staat er ook nog eea van klanten, die zadelmak gemaakt moeten worden of voor de sport getraind. }>

Maar dan heb je dus gewoon een (part-time) baan. Dan wil je dus wel werken (of je de belasting die je schuldig bent over je activiteiten wel of niet afdraagt is een andere discussie). Dit topic gaat over vrouwen die niet willen werken. Niet willen gaat er bij mij niet in, ik wil zo veel niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 02:11

Quellian schreef:
maikeltje schreef:
Jij denkt er zus over en een ander zo. Maar dat betekent niet dat de ene mening meer waarde heeft of "beter" is dan de andere.

Het is alleen zo jammer dat je van de thuisblijfmoeders contant bakken vuil over je heen blijft krijgen; je dumpt je kind, je NEEMT kinderen terwijl je weet dat je moet werken, een uurtje per dag is geen quality time, etc. etc. Wat kan ik hiermee? Wil m'n baan maandag wel opzeggen hoor, maar wie betaalt dan mijn rekeningen?

Geen idee wie dan de rekeningen moet betalen. Wat ik heb gezegd over quality time heb ik geschreven uit eigen ervaring, niet als feit dat werkende vrouwen het niet goed zouden doen.

Wanneer ik mijn kinderen na mijn werk aantrof in het uurtje voor ze naar bed moesten, waren ze al zwaar oververmoeid van het gesleep van hot naar her: voorschoolse, school, tussenschoolse, school, naschoolse en dan naar huis en dan komt mama nog eens binnen gezet en vraagt hoe het op school was. Nou, daar kreeg ik echt geen antwoord meer op, daar hadden ze de puf niet meer voor. Teveel indrukken die elkaar opvolgden op 1 dag voor die kleintjes. Vandaar dat ik heb gezegd dat dat uurtje dat ik ze zag toen ik nog (bijna) fulltime werkte voor mijn gevoel niet bepaald quality time was. Bovendien moesten ze in dat laatste uurtje nog in bad ook en daar ben je ook een half uur mee kwijt. Kleding klaarleggen voor de volgende dag: weer 10 minuten van je kostbare tijd. Met andere woorden, er bleef voor mijn gevoel weinig tijd over en ik had een paar oververmoeide en sjaggie kinderen op de bank hangen als ik thuis kwam. En ik vond dat niet meer kunnen. Maar als dit voor iemand anders wel werkt en die kinderen hebben geen last van oververmoeidheid en willen aan het einde van zo'n dag nog gezellig kletsen met papa of mama, dan zal ik de laatste zijn die er wat van zegt.

Ik ken beide kanten en hoewel ik geen thuisblijfmoeder ben omdat ik nog wel parttime werk (wel zo geregeld dat ik mijn kinderen zelf uit school kan halen), zou ik er geen enkel bezwaar tegen hebben er helemaal mee te stoppen en mijn partner ook niet. Het zou ontzettend veel rust geven voor ons beiden zowel als voor de kinderen. Maar ik vind de zekerheid van mijn inkomen op dit moment nog te belangrijk om dat overboord te gooien aangezien mijn partner ZZP-er is, dus daar wachten we nog maar even mee. Maar thuisblijfmoeder zou me echt heerlijk lijken. Ik heb een leuke baan en leuke collega's maar ik zou het geen minuut meer missen als ik hier fulltime aan de slag zou kunnen. Hier is zoveel te doen met de paarden aan huis en we komen nu aan heel veel dingen gewoon niet toe omdat er maar 24 uur in een dag zitten. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:12

PattyOosten schreef:
Maar dan heb je dus gewoon een (part-time) baan. Dan wil je dus wel werken (of je de belasting die je schuldig bent over je activiteiten wel of niet afdraagt is een andere discussie). Dit topic gaat over vrouwen die niet willen werken. Niet willen gaat er bij mij niet in, ik wil zo veel niet.

Nee, da's meer uitgebreide hobby zodat ik mijn hobby kan blijven financieren ;)
Ben trouwens ook wel benieuwd: volgens sommigen in het topic mag je in de tijd dat je man werkt, zelf niet je hobby beoefenen. Zou het in mijn situatie dan uitmaken of ik een paard van een klant rij of een paard van mezelf? (ik rij ze sowieso zo veel mogelijk lekker overdag, dan heb ik nl. 's avonds nog tijd voor gezinsgebeuren met zijn allen.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:26

Quellian schreef:
MamboBeach schreef:
Maar wat je nu schrijft is anders dan net. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk. :)

Hoezo anders?
Het financieel redden, tja... hoe wil jij redden noemen? Vind je dat je het kunt redden op het moment dat je de eindjes aan elkaar moet knopen en alle dubbeltjes tig keer om moet draaien? Dat vind ik niet vallen onder de noemer 'het redden'. Ik kan ervoor kiezen om alle eindjes aan elkaar te knopen, maar daar kies ik niet voor, mijn partner ook niet. Hoewel mijn partner 'makkelijker' is als het aankomt op het financiele, ik geloof meer in zekerheid, zoals ik al zei; niets is voor eeuwig. Buiten dat, ik zou het gevoelsmatig niet kunnen verkopen aan hem om 2 paarden in pension te hebben staan als ik zelf weinig tot niets binnen zou brengen, daar voel ik me nu soms al rottig over, terwijl ik momenteel netto meer binnen breng dan hij. Ik zit nu ook te werken, geen hond die er last van heeft, maar de paarden worden er wel van onderhouden :)

Mijn man heeft dat opgelost door een ander huis te kopen met ruimte voor de paarden..... :D
<3 <3

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:33

Als ik niet WIL werken en het HOEFT ook niet persé financieel, wie val ik daar dan mee lastig?? Ik heb geen uitkering. De keerzijde is dat ik me geen geheel eigen paard kan veroorloven, dus ik heb er voor gekozen 3 dagen pw een fijn paard van iemand anders tegen betaling onder mijn hoede te hebben. We kunnen hierdoor wel gewoon 2x per jaar op vakantie en rijden beiden een leuke auto en hoeven niet ieder dubbeltje om te draaien.

Mijn man werkt in ploegendiensten wat een hoop 'onrust' geeft. Ik ben dus de stabiele factor, regel van alles zodat het allemaal lekker loopt hier in huis. Op school wordt ook vaak hulp gevraagd voor allerlei activiteiten, wie denken jullie dat degene zijn die knutselen, verkeerslessen geven en met de kids van werkende ouders naar de kinderboerderij rijden onder schooltijd?? Mijn man en kinderen vinden het fijn dat als ze thuiskomen dat ik er ben, het huis is opgeruimd en de boodschappen in huis zijn.
Ouderwets?? NOU EN??? Wij voelen ons er goed bij!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:17

Als thuisblijfmoeder heb je ook geen ambitie en ben je ouderwets, haha, dat hoor ik ook wel es. Zelfs de bank keek op toen we een hypotheek op 1 loon afsloten, want dat zag je niet zo vaak meer.
Ik ben ook de stabiele factor thuis. Mijn man is kapitein en is sowieso niet aanwezig om over het werk te keuvelen. Als hij thuis is, vinden we het fijn om ook samen wat te doen, zonder dat er een hectische werkweek van mijn kant bij zit. Want dan zie je elkaar nooit meer. Mijn kind moet al 1 ouder veel missen, dus we hebben de keuze gemaakt, dat de andere ouder dan zoveel mogelijk thuis is, wij zijn er blij mee.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:28

Urielle schreef:
PattyOosten schreef:

Nee, da's meer uitgebreide hobby zodat ik mijn hobby kan blijven financieren ;)
Ben trouwens ook wel benieuwd: volgens sommigen in het topic mag je in de tijd dat je man werkt, zelf niet je hobby beoefenen. Zou het in mijn situatie dan uitmaken of ik een paard van een klant rij of een paard van mezelf? (ik rij ze sowieso zo veel mogelijk lekker overdag, dan heb ik nl. 's avonds nog tijd voor gezinsgebeuren met zijn allen.)

Ik denk dat de Belastingdienst het anders ziet :D

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:17

Een vrouw die niet wil werken als het echt nodig is is misschien egoïstisch, maar als man en vrouw samen de taken op die manier verdeeld hebben, vind ik van niet. Soms is het zelfs een grote opoffering.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:07

PattyOosten schreef:
Ik denk dat de Belastingdienst het anders ziet :D

Nee hoor, want ik blijf ruim onder de Belastingsgrens. Helaas trouwens wat mij betreft (niet van de belastingen, wel dat ik niet op grotere schaal bezig kan zijn, het enige werk wat ik echt met mijn hele hart doe) :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:30

Brainless schreef:
Mijn man heeft dat opgelost door een ander huis te kopen met ruimte voor de paarden..... :D
<3 <3

Heel nobel, maar ik zou niet in Munnekeburen of ergens anders willen wonen.
We zijn vorig jaar bij een huis wezen kijken 20 min verderop, in een zwarte kousen gemeenschap. Leuk hoor, de paarden zouden mee kunnen, maar ik zou me wel binnen de gemeenschap moeten aanpassen en dat weiger ik. Ik ben hier geboren en getogen, zal hier ook het loodje leggen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:47

Urielle schreef:
Nee hoor, want ik blijf ruim onder de Belastingsgrens. Helaas trouwens wat mij betreft (niet van de belastingen, wel dat ik niet op grotere schaal bezig kan zijn, het enige werk wat ik echt met mijn hele hart doe) :D

Hoeveel je verdient maakt niet uit. Je kunt best onder de kleine ondernemers regeling vallen bijvoorbeeld, maar dan ziet de Belastingdienst je nog steeds wel als ondernemer. Dus je werkt wel :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:55

Ze woont in Belgie, wellicht dat het daar anders is?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:56

Dat zou kunnen, maar die regels ken ik niet. In Nederland ben je gewoon een ondernemer als je paarden voor een ander stalt en rijdt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:01

Maar zij gaat uit van waar zij woont mag ik aannemen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:06

Nou ja, aangezien dit een Nederlands forum is, ga ik toch een beetje uit van de Nederlandse regelgeving. Ik heb bijvoorbeeld ook geen kaas gegeten van het "kindgebonden budget" in België. Maar dat doet voor de discussie niet echt ter zake. Urielle stalt (kleinschalig) paarden van anderen, rijdt deze en geeft les. In mijn ogen is dat werken. Kan best zijn dat ze het leuk vindt, maar mijn instructeur vind het lesgeven ook leuk, het is echter ook gewoon haar Baan. Ik ben boekhouder en vind mijn werk ook leuk, maar zou het niet als mijn hobby willen omschrijven.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:16

Het staat duidelijk bij haar woonplaats dus zo moeilijk is dat niet. Buiten dat, er zijn meerdere bokkers die her en der vandaan komen. Jij begint zelf over de belastingdienst en hamert erop terwijl dat in dit topic nogal offtopic is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:23

Quellian schreef:
Brainless schreef:
<3 <3

Heel nobel, maar ik zou niet in Munnekeburen of ergens anders willen wonen.
We zijn vorig jaar bij een huis wezen kijken 20 min verderop, in een zwarte kousen gemeenschap. Leuk hoor, de paarden zouden mee kunnen, maar ik zou me wel binnen de gemeenschap moeten aanpassen en dat weiger ik. Ik ben hier geboren en getogen, zal hier ook het loodje leggen.

Bedoel je daarmee, dat je op 1 loon alleen een huis in een of andere ver weg gelegen oord kan kopen? Als je dat op die manier bedoeld, vind ik dat wel een wat vreemde kijk op de zaken.