Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:13

sarabande schreef:
_Lott schreef:
apart als ik tv kijk dat het 9 van de 10 keer om buitenlanders gaat en niet om nederlanders ?

Dan zie je het toch verkeerd, want het zijn gewoon Nederlanders

het zijn altijd getinte mensen hoor, dus dat zijn geen nederlanders. niet van afkomst. misschien hebben ze nu een nederlands paspoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:13

Nou, ik heb even naar buiten gekeken, maar vandaag wéér geen marokkaanse terroristjes in de straat :?. Wanneer komen ze nou?

Sarabande, daar in Friesland heten dat buitenlanders kennelijk, dat hebben die Friezen al langer. Als we dan toch met clichés gaan gooien.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:15

sarabande schreef:
_Lott schreef:
apart als ik tv kijk dat het 9 van de 10 keer om buitenlanders gaat en niet om nederlanders ?

Dan zie je het toch verkeerd, want het zijn gewoon Nederlanders

Wel Nederlanders die je het Nederlanderschap kunt ontnemen. Hoe je het ook wendt of keert, zulke Nederlanders zijn het. Als je het heel goed beschouwt zijn het halve Nederlanders.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:16

Lovely schreef:
Nou, ik heb even naar buiten gekeken, maar vandaag wéér geen marokkaanse terroristjes in de straat :?. Wanneer komen ze nou?

Sarabande, daar in Friesland heten dat buitenlanders kennelijk, dat hebben die Friezen al langer. Als we dan toch met clichés gaan gooien.

Die hebben ook andere 'werktijden', dus op dit tijdstip zul je ze niet aantreffen. _O-

Anoniem

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:17

Oh, is het nog te vroeg voor ze? Maar hoe laat komen ze dan?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:19

Lovely schreef:

bedoel je dit nu op mij? want ik kom oorspronkelijk niet uit Friesland hoor

ben eerlijk waar, blij dat ik hier nu woon

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:20

Zodra een politieke partij deportatie van Nederlanders oppert is de vergelijking met de Hitler Duitsland nou eenmaal niet zo ver weg meer wat mij betreft.

Criminele jeugd veel harder aanpakken...ja!
Pittige bootcamps hebben bewezen resultaten dus ik zeg hard aanpakken in ons en nou eenmaal ook hun eigen land. (we hebben het over 2e 3e generatie Nederlanders) Terugsturen waarheen, naar een land waar ze een paar keer op vakantie zijn geweest en ze toevallig door hun ouders een paspoort van hebben.

Het zijn gewoon ontspoorde Nederlanders en afhankelijk van de locatie vind je er meer met een bepaalde culturele achtergrond. Denkt men nou echt dat er in de Bijlmer bijvorbeeld geen problemen zijn met criminaliteit en groepen die op straat hangen. Het zijn alleen geen marrokanen, want die wonen nou eenmaal in andere stadsdelen. Zo ken ik meerdere plaatsen in Nederland met grote problemen met andere bevolkinsgroepen dan moslims.

Dus dan hebben we alle probleem marrokanen terug gestuurd en wie volgt er dan. De antilllianen, de somaliers, dit zijn ook groepen die grote problemen veroorzaken? Voor de media even niet zo interssant om over te berichten want het volk wil graag wat anders horen.
En als die allemaal weg zijn hebben we alleen nog lieve leuke gezellige Nederlanders over. Ik zeg...lekker realistisch.

Dat de politiek niet goed bezig is die mening deel ik met je. Dat er geen enkele politieke partij is die echt veel gaat veranderen geloof ik ook.
Maar stemmen op de PVV is mijns inziens geen oplossing maar een schreeuw. Schreeuwen bouw je geen maatschappij mee op.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:26

Lovely schreef:

dat betekent nog niet dat het probleem er wel duidelijk is en erg leeft onder de mensen.
het imigratie beleid is waar hier ook weer het meest over gesproken word.
Als jij in Nederland wil komen wonen is prima en als je daarmee kan bijdragen aan de nederlandse economie en welvaart is super te noemen.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan de eerste 10 jaar geen recht heb op welke sociale voorziening dan ook.
Ik heb een jaar in schotland gewoond..ik heb dat wel doordacht en ook bedacht als ik geen werk zal hebben dat ik toch spaargeld heb om te overleven daar.
en niet denken ,,trek wel een uitkering.
dat is hetzelfde als mensen die bij je opbezoek komen en steeds jou koelkast leeg eten zonder zelf ooit wat mee te nemen.
in amerika word zo''n zelfde beleid gevoerd en ik van dat terecht.
Dit natuurlijk op vluchtelingen nagelaten (ieder mens in nood en in land van oorlog verdient hulp)
verder als je in nederland bent en je begaat een misdrijf (bekeuringen uitgezonderd) dan vind ik dat je het land kan verlaten.
anders kost het ons nog geld om een celstraf te geven .
extreme moslims of van welk geloof dan ook ,van niet nederlandse afkomst ,,eruit..
Wij Nederlanders moeten geen thuis haven bieden voor dat soort volk wat er op uit is alles waar nederland op gebouwd is en gelooft in minacht te nemen en wel gebruik maken van ons land als thuis.
zo een beetje mijn gedachtes over het imigratie,cq, moslimbeleid

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:32

PVV BLIJFT GROEIEN IN PEILLINGEN

De ontwikkelingen van de afgelopen weken zet zich ook deze week voort. De VVD zakt weg ten gunste van de PVV. Van de VVDkiezers
van 9 juni geeft nu nog maar 65% aan VVD te stemmen. Ruim een kwart geeft aan nu PVV te stemmen. Daardoor staat de
PVV nu op 35 zetels en dat is de hoogste score die wij ooit voor de PVV hebben gemeten. In april vorig jaar stond de PVV op 33
zetels. Het verschil met de VVD is nu uitgegroeid tot 12 zetels.

Naast de 22% van de Nederlanders die aangeeft nu PVV te kiezen is er nog 11% van de Nederlanders die de PVV een kans geeft op
een stem. Daarmee is de PVV met een derde van de Nederlanders de partij met op dit moment het grootste potentiele electoraat. De
VVD, die op de verkiezingsdag qua potentieel dicht bij de 40% stond, staat nu rond 30%. De PvdA op 28%.

Aan de linkerkant van het politieke spectrum zien we dat de PvdA iets aan het herstellen is. SP en D66 dalen iets. De Partij voor de
Dieren gaat weer van 1 naar 2 zetels (maar dat komt omdat die partij steeds rond de 1.2% schommelt, hetgeen de grens is tussen 1
en 2 zetels

Per saldo staat Paars Plus nu op 73 zetels. Alleen VVD+PVV+CDA blijft als enige van de combinaties met 3 partijen op een kleine
meerderheid staan (76 zetels).

PVV___35
PVDA__27
VVD___23
CDA___18
SP____15
GL____12
D66___11
Bron

Als eventueel paars+ er komt volgende week, dan voorzie ik een leegloop bij de VVD en komt de PVV op een historisch hoogtepunt van 40 zetels. VVD stemmers wachten nu nog even af omdat ze nog steeds niet geloven dat Rutte ook echt een handtekening zal gaan zetten onder een paars regeerakkoord. Gebeurt dat wel, dan zal de PVV niet meer te stuiten zijn.
Lang leve de democratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:36

Moniek, ik woon in een stad waarvan vaak gezegd wordt dat er zoveel problemen zijn. Ik ken de situatie dus niet van 'horen zeggen', maar ik leef er dagelijks mee. Daarmee wil ik dus zeggen dat mensen van buiten de stad zich maar wat graag op laten jutten door tendentieuze nieuwtjes die door bepaalde kranten nadrukkelijk de wereld in gestuurd worden. Natuurlijk zijn er wel dingen aan de hand, maar die zijn heel plaatselijk en gelden niet voor elke straat en ook niet voor elke marokkaan of moslim. De rijkdom van deze stad ligt juist in zijn diversiteit, maar dat willen de wildersvolgers liever niet horen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:36

janesmith schreef:
Zijn kapsel heeft inderdaad iets weg van Mozart. Bijna alle genieën hebben aparte haardracht. ;-)
Kijk Einstein.

FaberSmid schreef:
Typisch om wilders met genieën te vergelijken, grootheidswaanzin is net als godsdienstwaanzin wat de moslims verwijt wordt.
Wilders wordt wel heel erg hoog ingeschat terwijl die zo laag kan zijn.

janesmith schreef:
Marokkanen zijn geen ras, dus dat kan nooit racisme zijn.

FaberSmid schreef:
Wat voor een ras bent u dan wel niet? Of mag men u ook maar discrimineren en rascistisch, omdat u geen ras bent? Maar een mengelmoes kruising, zoals europeanen en american zijn.
Dus volgens uw logica is dat maar toegestaan?

Nicolletje schreef:
Ik heb dit topic net op het terras lekker buiten in mijn leuke dorpje waar iedereen lekker saampjes in de kroeg zit en het leven goed is ;) aan mijn vriendin voorgelegd en ook de antwoorden die sommigen geven.

FaberSmid schreef:
Leuk en aardig de reactie van uw vrienden, maar de geschiedenis heeft die dan niet critisch beleerd. Men vergeet steeds maar de geschiedenis en vervalt steeds weder terug in de tijd en zo de herhaling van de geschiedenis.
Uniformeel kleden en elkaar motiveren is nog steeds ook wederom in deze tijd actief. De groeperingen. Van voorheen en zogenaamd nieuw bewijzen dat keer op leer. Is dat wat men wil en de bedoeling? Nee voor mij en vele niet, die zullen zich daar tegen blijven verzetten.

jantergouw schreef:
Jij en je vriendin raken in mijn ogen de kern van het probleem. De tegenstanders van een geforceerde multiculturele samenleving worden te vuur en te zwaard bestreden door de voorstanders. Waarbij die voorstanders geheel voorbij gaan aan het feit dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Als je het niet eens bent met links dan zul je gedemoniseerd worden en in het hokje van de racisten geduwd worden. Zo was het altijd en zal het altijd blijven. Links en rechts, ze zullen nooit een gelukkige verkering hebben, laat staan een huwelijk.

FaberSmid schreef:
U kunt de geschiedenis, verval terug en de tijd en zo herhaling van de geschiedenis niet ontkennen. En zo ook niet de groeperingen van toen, nu en de zogenaamde nieuwe.
Ook niet door alles de verdraaien en zelfs om te draaien. Alleen al uw schrijven over de verklaring van de bescherming door groeperingen zegt werkelijk waar alles.

Verafjord schreef:
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier op een verkapte, zgn nette manier Wilders weer met Hitler vergeleken wordt

FaberSmid schreef:
Heb ik dat geschreven, bestaat de geschiedenis alleen uit die h?

Jan(e) reageer oprecht en vraag oprecht naar uw reactie, dan kunt u toch gerust reageren? U kunt toch anderen ook beantwoorden en op hun schrijven reageren, al zijt het selectief?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:44

Lovely schreef:
Moniek, ik woon in een stad waarvan vaak gezegd wordt dat er zoveel problemen zijn. Ik ken de situatie dus niet van 'horen zeggen', maar ik leef er dagelijks mee. Daarmee wil ik dus zeggen dat mensen van buiten de stad zich maar wat graag op laten jutten door tendentieuze nieuwtjes die door bepaalde kranten nadrukkelijk de wereld in gestuurd worden. Natuurlijk zijn er wel dingen aan de hand, maar die zijn heel plaatselijk en gelden niet voor elke straat en ook niet voor elke marokkaan of moslim. De rijkdom van deze stad ligt juist in zijn diversiteit, maar dat willen de wildersvolgers liever niet horen.

ik kom ook uit de stad , jij noemt marokanen , nederlanders dus het kan ook zijn dat je ze daarom niet ziet , mijn ouders , die ook in de stad woonde zijn weggepest ,van kanaaleiland en ik van hoograven , denk dat ik met oogkleppen op de overlast toch nog steeds had ervaren , maar dat komt mischien dat ik mijn fiets en telefoon ed niet met marokanen wilde delen .

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:45

Lovely schreef:

klopt mensen leven daar graag voor maar is dat niet met alles?
alles wat in nieuws gezegd word?
maar het feit blijft dat het wel een probleem is waar de ene meer mee kampt dan de anders.
ik heb het niet eens zozeer over De marokkaan maar over alle imigranten in totaal van elk ras van elk geloof.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:52

sjonnie48 schreef:
Lovely schreef:

ik kom ook uit de stad , jij noemt marokanen , nederlanders dus het kan ook zijn dat je ze daarom niet ziet , mijn ouders , die ook in de stad woonde zijn weggepest ,van kanaaleiland en ik van hoograven , denk dat ik met oogkleppen op de overlast toch nog steeds had ervaren , maar dat komt mischien dat ik mijn fiets en telefoon ed niet met marokanen wilde delen .

Dat is je eigen schuld geweest. Je zal je wel niet aangepast hebben aan ze. :o? _-:( >;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:54

_Lott schreef:
het zijn altijd getinte mensen hoor, dus dat zijn geen nederlanders. niet van afkomst. misschien hebben ze nu een nederlands paspoort

Al ben je pimpelpaars met gele stippen als je in Nederland geboren bent ben je een Nederlander.
Je kiest nog altijd niet zelf waar je geboren wordt als baby. Hun (groot) ouders waren anders heel erg welkom hier hoor toen die hier het werk wilden komen doen waar wij ons te goed voor voelden.
Nog altijd krijgt een getinte Nederlander te maken met discriminatie en vooroordelen en krijgt dus ondanks dat ie volle Nederlander is niet dezelfde kansen.
Een keurige gekleurde Nederlander die perfect abn spreekt met de zelfde opleiding als een blanke Nederlander krijgt nou eenmaal niet dezelfde kansen/banen als die blanke Nederlander. (hier zijn vele onderzoeken naar gedaan) Zolang dat het geval is hou je ook problemen in de maatschappij.

Overigens hingen wij in de pubertijd ook op straat met een vriendengroepje. Geen criminelen, geen agressie en alleen maar blanke Nederlanders en o jee je had de buurt moeten horen. Mensen durfden hun huis niet meer uit, brieven naar ouders dat jeugd niet op straat mocht hangen, we zouden drugsgebruikers zijn en geen normen en waarden hebben.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 18-07-10 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:55

FaberSmid schreef:
Verafjord schreef:
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier op een verkapte, zgn nette manier Wilders weer met Hitler vergeleken wordt

FaberSmid schreef:
Heb ik dat geschreven, bestaat de geschiedenis alleen uit die h?

Jan(e) reageer oprecht en vraag oprecht naar uw reactie, dan kunt u toch gerust reageren? U kunt toch anderen ook beantwoorden en op hun schrijven reageren, al zijt het selectief?

Waarom word ik erbij gehaald als je vragen aan Jan(e) hebt?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:57

@Crazycat: je vergeet even te melden dat er inmiddels in Nederland een nieuw fenomeen is ingevoerd, het "positief discrimineren" oftewel we geven buitenlanders een voorkeursbehandeling, zodat ze zich niet gediscrimineerd voelen. Dat de autochtone bevolking hiermee gediscrimineerd wordt ach dat nemen we dan maar even op de koop toe :(

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:58

crazycat. ik sluit me he-le-maal bij je aan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:04

Verafjord schreef:
@Crazycat: je vergeet even te melden dat er inmiddels in Nederland een nieuw fenomeen is ingevoerd, het "positief discrimineren" oftewel we geven buitenlanders een voorkeursbehandeling, zodat ze zich niet gediscrimineerd voelen. Dat de autochtone bevolking hiermee gediscrimineerd wordt ach dat nemen we dan maar even op de koop toe :(

De VVD heeft daar inmiddels een nieuwe benaming voor. De 'Nieuwe Apartheid'

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:12

Verafjord schreef:

Dus als het goed begrijp denk je dat een gekleurde Nederlander het momenteel beter heeft dan een blanke Nederlander wat betreft discriminatie?
Zou je dan ook met hem of haar willen ruilen?
Vast niet want we weten volgens mij allemaal dat geen enkel positieve discriminatie in verhouding staat tot de negatieve discriminatie waar je als gekleurde nederlander mee te maken krijgt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:14

Verafjord schreef:

Dat lukt dan toch erg slecht als je de werkloosheidscijfers naast elkaar legt, alleen al bij de jongeren scheelt dat zon 7%.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:16

Knap gezegd Crazycat, kan ik me alleen maar bij aansluiten.. Het ontbreekt hier veel mensen aan enig empathie, en dat zorgt voor soms enorm ongenuanceerde uitspraken... Inlevingsvermogen is bij sommigen heel ver te zoeken!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:16

CrazyCat schreef:
Een keurige gekleurde Nederlander die perfect abn spreekt met de zelfde opleiding als een blanke Nederlander krijgt nou eenmaal niet dezelfde kansen/banen als die blanke Nederlander. (hier zijn vele onderzoeken naar gedaan) Zolang dat het geval is hou je ook problemen in de maatschappij.

De meest voorkomende vorm van positieve discriminatie is inderdaad dat blanke mannen enorm worden voorgetrokken bij banen. Wanneer gaat men daar nou eindelijk eens wat aan doen. Er hoeft maar één vrouw of één allochtoon te worden voorgetrokken en de kranten staan er vol mee, maar om het maar eens op z'n Wilderiaans te zeggen: die honderduizenden gevallen van positieve discriminatie van blanke mannen daar mag niks over gezegd worden in dit land, het moet niet gekker worden. ;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:27

CrazyCat schreef:
Verafjord schreef:

Dus als het goed begrijp denk je dat een gekleurde Nederlander het momenteel beter heeft dan een blanke Nederlander wat betreft discriminatie?
Zou je dan ook met hem of haar willen ruilen?
Vast niet want we weten volgens mij allemaal dat geen enkel positieve discriminatie in verhouding staat tot de negatieve discriminatie waar je als gekleurde nederlander mee te maken krijgt.

Ok ik zal eens een voorbeeld geven, iets waar ik me dus echt dood aan kan ergeren. Mijn oom heeft een vriendin, een Iranese, hartstikke lief mens, niks mis mee, maar die weet wegen waar ik als autochtoon nog nooit van gehoord heb. Ze heeft een uitkering, heeft sinds kort een eigen huurwoning en krijgt gewoon van de sociale dienst 7000 euro voor inrichting van die woning. Ik ben ook pas verhuisd, maar ik heb geen cent gekregen hoor, terwijl ik en mijn vriend op dat moment ook werkeloos waren en een ww uitkering kregen. Het is haar aangeboden door de sociale dienst, nou bij ons is er niemand geweest die zei: "goh jullie gaan verhuizen, kom maar dan krijg je geld van ons"
En ik ben zelf ook gediscrimineerd, heb 6,5 jaar in Zuid Limburg gewoond en kon daar dus heel moeilijk aan werk komen, kreeg op een gegeven moment een afwijzing met de mededeling: "u spreekt geen limburgs" ehhh ik begrijp het toch? Nee ik moest het terug kunnen "kallen". Weet je wat ik heb gedaan? Ik ben verhuisd naar het westen, waar ik in notime wel een baan vond. Ik hou mijn hand liever niet op en kan ik daar geen werk vinden? Nou dan zoek ik het ergens anders wel.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:47

Sorry janesmith maar ik personlijk zou het wel graag in jouw eigen verwoording horen.

Niet een quote geplakt van een website en dan ook nog eens een tekst uit 2002 geschreven door Dhr Frank Karsten.
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=207