Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Waarom zou je niet iedereen gelijk behandelen? Altijd als een allochtoon iets fout doet is wel een excuus-truus of excuus-instantie die vind dat het allemaal hel logisch is en je ze het eigenlijk niet kwalijk mag nemen. En zo houd je dit in stand. En zo al integratie nooit een feit worden.
faye schreef:Waarom zou je niet iedereen gelijk behandelen? Altijd als een allochtoon iets fout doet is wel een excuus-truus of excuus-instantie die vind dat het allemaal hel logisch is en je ze het eigenlijk niet kwalijk mag nemen. En zo houd je dit in stand. En zo al integratie nooit een feit worden.
Krips schreef:faye schreef:Waarom zou je niet iedereen gelijk behandelen? Altijd als een allochtoon iets fout doet is wel een excuus-truus of excuus-instantie die vind dat het allemaal hel logisch is en je ze het eigenlijk niet kwalijk mag nemen. En zo houd je dit in stand. En zo al integratie nooit een feit worden.
Door ook te kijken naar de kern van het probleem. Waar komt slecht gedrag vandaan? Worden deze jongens vaak vervelend benaderd? Leven zij naar het stereotype dat hun is opgeplakt? Leven zij in sociaal-economisch slechte omstandigheden? Ga zo maar door. Door goed naar de kern te kijken en deze aan te pakken wil nog niet zeggen dat slecht gedrag opzichzelf niet gestraft hoeft te worden. Het is niet of of. Het is én. En de jongens straffen, alle jongeren ongeacht afkomst, en kijken waar het gedrag vandaan komt en zorgen dat bijvoorbeeld arme buurten waar veel criminaliteit voorkomt extra aandacht krijgen. Door te zorgen dat het beter gaat in die wijk zal de criminaliteit afnemen en voorkomen worden. Dat is veel effectiever dan 'dom' straffen. Even nog één klein voorbeeldje. Mijn ouders hebben mij nooit hard gestraft zij bouwden respect op en wanneer ik dan wat fout deed was het meer het 'wij zijn teleurgesteld' effect. Ik had dan honderd keer liever 'hard' gestraft geworden. Dat doet veel minder.
CtjeLief schreef:Citaat:Een doelgroep wordt vervelend behandeld door hun eigen acties?
In heel veel gevallen niet... Dat er vervelende rotte appels zijn is GEEN excuus om dan een groep jongeren automatisch maar negatief te benaderen...
Rebeccatjuh schreef:Overigens.. over allochtonen uit bepaalde landen hoor ik nooit nieuwsberichten over dat zij zich gediscrimineerd voelen en daarom maar een vrijbrief hebben gekregen om rotzooi te trappen?
faye schreef:De problemen met bijvoorbeeld marrokaanse jongens is grotendeels een cultuur probleem. Die gozertjes mogen alles, zijn de baas over oudere zussen. En dat los je neit op door ze zielig te vinden omdat men ze negatief zou benaderen. Tegenwoodig discrimineer je al als je een allochtoon niet voor laat bij de kassa!
CtjeLief schreef:een excuus is iets anders dan een kern van een probleem...door de kern te onderzoeken en dat aan te pakken krijg je meer voor elkaar dan zonder pardon straffen zonder verder te kijken waar het gedrag vandaan komt. Los je niets mee op, zorgt alleen maar voor meer frustratie bij jongeren.
CtjeLief schreef:een excuus is iets anders dan een kern van een probleem...door de kern te onderzoeken en dat aan te pakken krijg je meer voor elkaar dan zonder pardon straffen zonder verder te kijken waar het gedrag vandaan komt. Los je niets mee op, zorgt alleen maar voor meer frustratie bij jongeren.
Rebeccatjuh schreef:CtjeLief schreef:een excuus is iets anders dan een kern van een probleem...door de kern te onderzoeken en dat aan te pakken krijg je meer voor elkaar dan zonder pardon straffen zonder verder te kijken waar het gedrag vandaan komt. Los je niets mee op, zorgt alleen maar voor meer frustratie bij jongeren.
Maar dan onderzoek je het probleem en dan besluit je om maar ongelijk te behandelen? Want ja... zij hebben een probleem?
Dan gooien we er nog wat gesubsidieerde workshops of vrijetijdsbesteding tegenaan?
Dan bouwen we nog een aantal speelvelden/voetbalvelden om een bepaalde doelgroep maar te koesteren en te hopen dat zij dan geen overlast meer veroorzaken?
Iedereen heeft problemen, maar maak het niet het probleem van de samenleving.
Rebeccatjuh schreef:Als jouw kind een snoepje pikt, ga je hem dan vragen waarom hij dat deed en hem daar therapie voor geven of wordt hij even op zijn plek gezet en doet hij het nooit meer?
CtjeLief schreef:Rebeccatjuh schreef:Als jouw kind een snoepje pikt, ga je hem dan vragen waarom hij dat deed en hem daar therapie voor geven of wordt hij even op zijn plek gezet en doet hij het nooit meer?
Tja wat bedoel je met 'op zijn plek zetten'. Een pak slaag? nee.. Aangeven dat ik er niet van gediend ben? Zeker.. Ik zou het kind vragen waarom hij/zij dit heeft gedaan en ik zou het kind duidelijk maken wat de gevolgen hiervan zijn etc.