PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:50

Yamcha schreef:
Hannah_Menno schreef:

Bij een hoofddoekje kun je prima uitdrukkingen zien hoor! ;)
Onze muts of pet is geen teken van een geloof. Wij mogen toch ook kruisjes of whatever dragen?

Pfff dat verschil probeer ik zóvaak uit te leggen, blijkbaar is dat erg moeilijk.

Misschien omdat er geen verschil is :(:) ? Waarom maakt het in hemelsnaam uit waarom iemand iets wil dragen het mag of het mag niet. Het is niet het mag wel omdat pietje gelooft dat een man op een wolk anders boos op hem word omdat jantje dat niet gelooft mag hij niet heltzelfde doen, Dat is gewoon onzinnig.

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:00

Het een is een geloofsuiting, het ander is een fashion-item.

Lijkt me wel een verschil ja.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:03

Maar dat zie je aan de buitenkant niet, dat bedoelt ze te zeggen denk ik :) Ik vind het ook nogal wat als je als kankerpatiënt geen hoofddoek meer mag dragen. Of moet je dan een ontheffingspas bij je dragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:06

Ja, denk het :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:09

Yamcha schreef:
Het een is een geloofsuiting, het ander is een fashion-item.

Lijkt me wel een verschil ja.

Het maakt totaal niet uit waarom iemand iemand iets draagt, meestal is het ook helemaal jou zaak niet waarom iemand iets draagt. Dus behandel iedereen gewoon gelijk en ga er niet vanuit dat jij weet welke rede niemand heeft om iets te doen en welke redenen voor iemand anders belangrijk zijn zou ik zeggen 8-) .

Tuurlijk is een geloofsovertuiging voor de meeste mensen belangrijker dan een fashion statement maar jij weet niet waarom iemand iets draagt. En misschien zijn er wel mensen zo ijdel :o? dus behandel ze gewoon gelijk zonder dat je iets geeft over hun motieven probeer ik te zeggen. Hun motieven maken niet uit voor de gevolgen van hun acties dus waarom zouden de regels er op aangepast moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:13

Mee eens :)

Voor mij is iedereen gelijk hoor :j Ik snap nu je bedoeling wel beter, dank je wel voor de verduidelijking :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:21

Heino schreef:
Maar dat zie je aan de buitenkant niet, dat bedoelt ze te zeggen denk ik :) Ik vind het ook nogal wat als je als kankerpatiënt geen hoofddoek meer mag dragen. Of moet je dan een ontheffingspas bij je dragen?

Zou wat zijn dan zijn alle mensen die om medische redenen kaal zijn en een een hoofdoekje willen dragen dus een soort van gelabeld :Y). Ook gezellig als je over straat loopt met een uithang bord Kijk hier, ik ben ziek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:02

Is dat niet een andere hoofddoek? Of heb je speciale..

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:58

liedje89 schreef:
Misschien omdat er geen verschil is :(:) ? Waarom maakt het in hemelsnaam uit waarom iemand iets wil dragen het mag of het mag niet. Het is niet het mag wel omdat pietje gelooft dat een man op een wolk anders boos op hem word omdat jantje dat niet gelooft mag hij niet heltzelfde doen, Dat is gewoon onzinnig.

ik vind je redenatie goed, maar ik vind je uitleg erg denigrerend en beledigend. "een man op een wolk anders boos op hem word"
heb jij wel enig idee wat een geloof, in dit geval de islam , voor iemand kan betekenen?