[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:21

NatasjavE schreef:
Bermudaa schreef:
PVV aan de macht. :Y)

Ja...dit soort one-liners associeer ik wel met de PVV ;)

:D hap :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:22

cp112 schreef:
NatasjavE schreef:
OMG...36% van bokt stemt op de PVV...

*shock*

Nou ja...laat hem het dan maar doen...hebben we vast snel weer verkiezingen. :D

Daar dacht ik dus ook al aan. Laat ze maar lekker PVV stemmen, hij heeft toch de mankracht niet om in de 2e kamer te functioneren, dan valt hij vanzelf op z'n smoel en hebben de PVV stemmers hun kans gehad en kunnen ze daarna weer wat anders stemmen. Klaaaaaaarrrr.
*was het maar zo simpel he :\

Voor de kamer werkt het wel zo, maar heeft wel als consequentie dat het heel lang gaat duren voordat dit land weer eens bestuurd wordt. Voor de gemeenteraden werkt het helaas niet zo, daar zitten we er 4 jaar mee opgescheept. In dit geval ben ik heel erg blij dat er in mijn gemeente/stadsdeel niet zo enthousiast PVV gestemd wordt, maar je zult maar in een van die plaatsen wonen waar PVV zo hoog gepeild is.

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:23

Ik weet ook een oneliner: WEG MET DE PVV!!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:23

cp112 schreef:
Laat ze maar lekker PVV stemmen, hij heeft toch de mankracht niet om in de 2e kamer te functioneren

Ik ben wel heel benieuwd hoe zijn kieslijst er uit komt te zien. En wat gaat er straks gebeuren met de lijsttrekkers van Den Haag en Almere? Die zitten ook al in de kamer, mogen die dan ook in de gemeenteraad ( is dat juridisch mogelijk? ...Dat is mogelijk, lijkt me een drukke combinatie btw), en hoe werkt dat dan praktisch zeg maar? En als ze een wethouder moeten leveren, betekent dat dan dat die mensen stoppen in de kamer ( zijn er überhaupt potentiële wethouders aangewezen? dan weten mensen ook voor welke persoon ze kiezen ).

Ben wel benieuwd hoe dat uitpakt en hoe de PVV'rs hier daar over denken!
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 03-03-10 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:24

Zesiram schreef:
NatasjavE schreef:
*D Kijk het wordt steeds makkelijker. eerst alles weg strepen wat het toch echt niet wordt... :D

Je houdt er nog 4 over, genoeg te kiezen dus!
@Lovely: dat is lekkere pr dan :\

Die schrijf ik dan op een papiertje, stop ze in een hoge hoed, trek er een uit en stem dan op de gelukkige winnaar...

:D

Nee...ik moet me nog even echt gaan verdiepen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:25

windhond schreef:
Moslims die zeggen hier de boel over te nemen.

Dat kunnen ze wel roepen (hoe vaak komt dit voor, uitgedrukt in procenten van het aantal Moslims ;) ) maar de feiten en cijfers (zie mijn vorige post) geven toch echt wat anders aan.

Je hebt gelijk dat je die problemen zat bent. Het moet ook aangepakt worden, dat ontkent niemand. Maar zoals de feiten en cijfers aangeven is de groei van Moslims in Nederland klein en is het een geringe hoeveelheid van de totale bevolking. Er is een kleine groep die zich (ernstig) misdraagt en dát moet aangepakt worden. Net zoals de groep autochtone misdragers.

[edit]typfoutje
Laatst bijgewerkt door Toekie op 03-03-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:25

Bermudaa schreef:
:D hap :D

Ik heb honger :9

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:26

@Lovely, ik woon ook in een gehuchtje waar dus geen PVV gekozen kan worden vor de gemeente.
We hebben hier alleen CDA, CU, VVD, PVdA en gemeentebelangen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:27

Dit topic gaat over de 2e kamer verkiezingen cp112 ;)

Er zijn maar twee gemeenten waar de PVV meedoet: Den Haag en Almere. In beide gemeenten is de lijsttrekker een tweede kamerlid btw.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:28

Lovely schreef:

Dat vind ik meer een One-liner voor Anges kant...

Helaas spreekt die nooit in One-liners -O-

O ja slecht maar ik heb niks met dat mens....Nog niet eens om de inhoud.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:30

Zesiram schreef:
Dit topic gaat over de 2e kamer verkiezingen cp112 ;)

Er zijn maar twee gemeenten waar de PVV meedoet: Den Haag en Almere. In beide gemeenten is de lijsttrekker een tweede kamerlid btw.

Yeah I know, haha, had ook allang gereageerd.
Dit was een reactie op Lovely ;) even lezen.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:31

Genoeg PVV-stemmers, zie ik. Dan kan ik op een 'normale' c.q. 'klassieke' partij stemmen. Van onrust hebben we genoeg!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:31

Bermudaa schreef:

Waarom denk je dat Wilders van het verbod op hoofddoekjes in openbare functies een breekpunt heeft gemaakt? Op die manier weet hij zeker dat hij niet in de regering komt en dus geen verantwoordelijkheid hoeft te gaan dragen. Als hij wel zou gaan regeren zou er na vier jaar (altijd positief blijven :D ) niks over zijn van de PVV. Zelfs al zou hij een absolute meerderheid krijgen, dan nog kan hij niet waarmaken wat hij belooft en heeft hij na een regeerperiode geen aanhang over.

Je moet je toch afvragen waarom in een tijd van economische crisis, in een periode waar veel belangrijke beslissingen over de toekomst van het land moeten worden genomen, een non-issue als hoofddoekjes in openbare functies als breekpunt opgevoerd wordt?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:32

Zesiram schreef:
Lovely schreef:
Volgens mij was het Bos die gisteren zei dat het mooi is als je als immigrant uit het Rifgebergte naar de diplomauitreiking van je (klein)kind kunt die net een HBO studie heeft afgerond. Dat is waar de aandacht naartoe moet en niet over de minderheid van vervelende treiterkoppen.

Die laatste zin klinkt mij hetzelfde als 1+1 is 3
Helaas is het andersom , een minderheid van HBO studenten en een hele grote meerderheid van treiterkoppen ,
en wie dat niet ziet is toch echt blind of komt van een andere planeet .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:32

Karl66 schreef:
Bermudaa schreef:

Waarom denk je dat Wilders van het verbod op hoofddoekjes in openbare functies een breekpunt heeft gemaakt? Op die manier weet hij zeker dat hij niet in de regering komt en dus geen verantwoordelijkheid hoeft te gaan dragen. Als hij wel zou gaan regeren zou er na vier jaar (altijd positief blijven :D ) niks over zijn van de PVV. Zelfs al zou hij een absolute meerderheid krijgen, dan nog kan hij niet waarmaken wat hij belooft en heeft hij na een regeerperiode geen aanhang over.

Je moet je toch afvragen waarom in een tijd van economische crisis, in een periode waar veel belangrijke beslissingen over de toekomst van het land moeten worden genomen, een non-issue als hoofddoekjes in openbare functies als breekpunt opgevoerd wordt?

Amen Karl _/-\o_

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:33

@Cp112: Oh, nu zie ik het. dat gaat misschien wijzigen heb ik gehoord. Vorig jaar is er gesproken om ook tussentijdse verkiezingen mogelijk te maken als het gemeentebestuur valt. Geen idee trouwens wat daar verder mee gebeurt is.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:34

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:39

Ach ze hebben nog even.
Geheel rechts had samen 74 zetels ( 4 partijen, kan alleen minderheidskabinet vormen )
Geheel links, incl. PvdD 76 (maar wel 6 partijen...lijkt me ook niet handig ).

Overigens vraag ik me af of de PvdD wel bij links zou aansluiten, met die partij erbij heeft rechts wel een meerderheid natuurlijk. Maar dan zit je nog met 5 partijen in een coalitie, dat kan nooit lang duren....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:40

PvdD?? Wat is dat? :Y) :))

Edit, ooooo stom, weet het al :P

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:50

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:53

cp112 schreef:
PvdD?? Wat is dat? :Y) :))

Edit, ooooo stom, weet het al :P

haha, dacht dat je een grapje maakte _O- Anders had ik het wel aangevuld.......smiley verkeerd geïnterpreteerd.

@Toekie: het is nog geen 9 juni...Agnes Kant gaf gisteren uiteindelijk ook toe dat de AOW onderhandelbaar zou kunnen zijn....er zullen denk ik wel meer partijen gaan terugkrabbelen :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:56

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:00

En andersom. ;) Ik heb links/rechts niet specifiek benoemd omdat dat over het algemeen duidelijk is.

Voor de SP is de AOW dan ook geen breekpunt. Voor PVV wel. Het zou bespottelijk zijn als je na de verkiezingen toch wil onderhandelen over een breekpunt (naar je kiezers toe). Evenals eerst een partij uitsluiten om vervolgens toch toe te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:04

NatasjavE schreef:
Lovely schreef:

Dat vind ik meer een One-liner voor Anges kant...

Helaas spreekt die nooit in One-liners -O-

O ja slecht maar ik heb niks met dat mens....Nog niet eens om de inhoud.

Mooie slogan voor d'r: weg met de PVV, stem SP!. Dat past ook wel bij haar :D.

Oh ja, dat is waar ook, PVV alleen in Den Haag en Almere, wat jammer voor al die andere PVVaanhangers :D.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:06

Lovely schreef:
Oh ja, dat is waar ook, PVV alleen in Den Haag en Almere, wat jammer voor al die andere PVVaanhangers :D.

Genoeg look-a-likes/naäpers/wannabees om uit te kiezen hoor ;)