Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:28

Flosje446 schreef:
Yamcha schreef:
Toen ik in Assen woonde, waren het juist de autochtone jongeren die zich vréselijk gedroegen........

Ik denk dat we in NL te maken hebben met een algemeen probleem, en dat probleem gaat veel verder als Marokkaanse jongetjes.

Ik denk ook dat we te maken hebben met een algemeen probleem. Maar een feit blijft wel dat Marokkanen daar een groter aandeel in hebben dan een autochtoon. Als ik op dit moment moet kiezen voor een oplossing dan kies ik toch voor Wilders methode, want de andere oplossingen spreken mij op dit moment niet aan.

Nou ja, dan zijn we snel klaar, want wat Wilders wil (de relschoppers het land uit zetten) kán gewoon niet. Dat staat in de grondwet. Je kan een Nederlander niet zijn eigen land uitzetten omdat je hem zat bent.

Zelfs Pim Fortuyn zei: Het zijn wel ónze Marokkaanse rotjochies, we zullen er zelf wel tegen optreden, want je kunt het de Marokkaanse koning niet aandoen ze terug te sturen.” ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:02

LimaMambo schreef:
helaas zeggen ze hier geen 'ha buurvrouw' maar 'hey k*prutsmuts met je dikke tieten'
en als je dat vaak genoeg hoort, dan is het toch niet zo raar dat je die instelling krijgt

En ga je dan terug schelden???? want dat is scoren natuurlijk voor ze.
Alhoewel ik een keer een grote vent zou meenemen en zeggen: je zuster zal je bedoelen, dat vinden ze niet amusant :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:17

lies schreef:
Zelfs Pim Fortuyn zei: Het zijn wel ónze Marokkaanse rotjochies, we zullen er zelf wel tegen optreden, want je kunt het de Marokkaanse koning niet aandoen ze terug te sturen.” ;)

Daarom had ik ook vrij wat meer waardering voor Pimmetje.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:50

xx_Horsiex schreef:
Alet74 schreef:
Hmm..dat weet ik niet of dat zo is. Zou voor mij niet zo zijn in ieder geval: 1 oor in, 1 oor uit, dat idee.

Makkelijk praten als het jou niet overkomt.

Waarom is dat makkelijk praten? Het leeft een stuk prettiger als je je niet alles aantrekt!

tuffi

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:01

Dus als je uitgescholden wordt voor prutsmuts of erger, moet je je er niets van aantrekken omdat dat prettiger leeft? Dat is wel een heel bizarre uitspraak...
Als je overvallen wordt haal je je schouders op, omdat het prettiger leeft? Iemand wil je verkrachten en jij doet braaf je benen wijd en haalt je schouders een keer op omdat dat prettiger leeft?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:08

Schelden doet geen pijn, en over de rest ging het niet, dat zijn scheve vergelijkingen.

Het is inderdaad een stuk gemakkelijker om je van de niet fysieke agressie van anderen, op straat, in de auto etc. niks aan te trekken.

In het verkeer leidt het reageren op een gebaar of actie ook nogal eens tot ongelukken. Terwijl als je gewoon verder rijdt er niets aan de hand is.

Het is dus inderdaad jouw instelling die de zwaarte van zoiets bepaalt.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:09

Nou, de laatste voorbeelden gaan wel erg ver, maar ik moet zeggen dat als iemand mij uitscheldt dat het me dan ook niet zo kan boeien, zeker als het een vreemde is. Zegt meer over de ander als over mij, ik denk dan alleen maar "gut, wat een sneu figuur".
Het is niet zo dat je je er niks van moet aantrekken, maar schelden doet geen zeer.
Ik heb het gedrag van anderen niet in de hand, maar mijn eigen reactie daarop wel. En het is voor jezelf inderdaad prettiger om je er niet over op te naaien.

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:11

Als verbale agressie zonder bezwaar wort gepikt, zet dat de deur wijd open voor fysieke agressie. Zulk gedrag moet je afremmen, anders denken diegene die anderen zonder gewetensbezwaren uitschelden voor prutsmuts o.i.d. dat dit normaal is en genomen wordt door de uitgescholdene. Een volgende stap is dan snel gezet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:16

tuffi schreef:
Als verbale agressie zonder bezwaar wort gepikt, zet dat de deur wijd open voor fysieke agressie. Zulk gedrag moet je afremmen, anders denken diegene die anderen zonder gewetensbezwaren uitschelden voor prutsmuts o.i.d. dat dit normaal is en genomen wordt door de uitgescholdene. Een volgende stap is dan snel gezet.

En dat rem je af door te reageren :? ik zou zeggen verdiep je eens in de materie :(:)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:17

Volgens mij weet iemand die een ander voor prutsmuts (of wat dan ook) uitscheldt heus wel dat dit door de ander niet gewaardeerd wordt. Imo is dit dus bedoeld om te provoceren / een reactie uit te lokken. Zeker als het jonge knullen in een groepje betreft. Als je dan terug gaat schelden, wordt dat alleen maar prachtig gevonden. Het was immers de intentie van het schelden; een reactie uitlokken. Door gewoon niet te reageren of in ieder geval niet terug te schelden geef je juist een reactie die de uitschelder niet beoogd had.

Edit: Dit betekent natuurlijk niet dat je dit soort gedrag moet goedkeuren natuurlijk niet. Maar de ander is blijkbaar oliedom, dus dan kan je maar beter de eer aan jezelf houden en de wijste zijn.

Zoals al eerder aangehaald, in het verkeer werkt het vaak ook zo. Als ik iedere keer dat iemand iets raars / irritants / agressiefs uithaalt in het verkeer daarop op dezelfde manier zou terugreageren, had ik allang geen no claim meer gehad :)

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:19

Ik schrijf nergens dat je terug moet gaan schelden. Ik heb het over duidelijk maken dat er fatsoensnormen gehanteerd worden en dat iemand uitschelden voor prutsmuts daar niet in past. Passief blijven en het je ene oor in andere oor u laten gaan, zorgt er niet voor dat de schelder denkt "Goh, ze reageert niet, waarschijnlijk ben ik respectloos bezig...".

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:22

Nee die denkt poedersuiker ze reageert niet, en is daar boos over.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:24

tuffi schreef:
Ik schrijf nergens dat je terug moet gaan schelden. Ik heb het over duidelijk maken dat er fatsoensnormen gehanteerd worden en dat iemand uitschelden voor prutsmuts daar niet in past. Passief blijven en het je ene oor in andere oor u laten gaan, zorgt er niet voor dat de schelder denkt "Goh, ze reageert niet, waarschijnlijk ben ik respectloos bezig...".

Maar hoe zou jij het dan oplossen als er op je gescholden wordt?

Mijn reactie is dus inderdaad negeren, want dan is het niet leuk.

Of: (als de situatie daar veilig genoeg voor is) gewoon vragen waarom het nodig is om te schelden. Klinkt heel raar, maar kan ook heel effectief zijn. Hetzelfde als mensen heel sjagerijnig doen op straat of in het verkeer. Gewoon de vraag stellen waarom het nodig is om je zo te gedragen. Echter, zoals ik al zei, dan moet de situatie het wel toelaten. Als ik vermoed dat iemand agressief wordt doe ik dat uiteraard niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:40

Flosje446 schreef:
Als ik op dit moment moet kiezen voor een oplossing dan kies ik toch voor Wilders methode, want de andere oplossingen spreken mij op dit moment niet aan.

Volgens de "Wilders-methode" zijn in het verleden vele oorlogen begonnen. Repressie is dweilen met de kraan open. Het is niet constructief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:09

Wilders heeft geen methode, alleen dingen die wettelijk niet toegestaan zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:19

Waarom denk je dat het tussen aanhalingstekens staat :P Maar eigenlijk is ook dat een methode, ondanks dat het vol strafbare plannen zit :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:21

maar heino.. hoe zou jij het oplossen dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:22

*gaat even terug zoeken in het topic*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:23

Heino schreef:
Ik ontken het probleem rondom allochtonen en criminaliteit niet, maar ik zie ook meer in lange termijn oplossingen. Dus meer aandacht voor onderwijs, gelijke kansen voor iedereen wat betreft huisvesting/baan etc. en vooral de dialoog aangaan met mensen. En idd mensen sneller recht geven op onderwijs en een baan én asielzoekprocedures sneller afhandelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:26

Da's zo'n beetje gelijk onze snelbelgwet dan Heino? Wat jij wil?
(uit interesse om te kijken of ik het goed begrijp)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:28

Heino schreef:
Heino schreef:
Ik ontken het probleem rondom allochtonen en criminaliteit niet, maar ik zie ook meer in lange termijn oplossingen. Dus meer aandacht voor onderwijs, gelijke kansen voor iedereen wat betreft huisvesting/baan etc. en vooral de dialoog aangaan met mensen. En idd mensen sneller recht geven op onderwijs en een baan én asielzoekprocedures sneller afhandelen.

maar gelijke kanzen hebben ze al.. ze pakken die alleen niet
kans op onderwijs hebben ze ook.. pakken ze ook niet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:29

Yamcha schreef:
Wilders heeft geen methode, alleen dingen die wettelijk niet toegestaan zijn.

_/-\o_

Ik was heel, maar dan ook heel erg verbaasd en enigzins geschokt toen ik hoorde dat de PVV zóveel stemmen had gekregen :n Ikzelf kan er met mijn verstand niet bij waarom je op iemand als Wilders zou kunnen stemmen, vind het een mensonterende man :n (let op, mijn mening!)

ikzelf heb D66 gestemt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:31

LimaMambo schreef:
Heino schreef:

Hier ben ik het niet mee eens, ze hebben geen gelijke kansen naar mijn mening. Als je ziet hoelang sommige mensen moeten wachten of ze wel of niet een verblijfsvergunning krijgen. In die tijd kunnen ze zeer weinig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:35

LimaMambo schreef:

Nou stuur jij maar eens een sollicitatiebrief met als naam Mohammed of zo

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:35

cp112 schreef:
Hier ben ik het niet mee eens, ze hebben geen gelijke kansen naar mijn mening. Als je ziet hoelang sommige mensen moeten wachten of ze wel of niet een verblijfsvergunning krijgen. In die tijd kunnen ze zeer weinig.

ze kunnen dan altijd nog zelf initiatief nemen ;)
nederlands leren doe je niet alleen op een school. dat doe je ook als je onder de mensen bent

waar een wil is, is een weg
waarom kunnen de overige buitenlabnders het allemaal wel? en een groot gedeeltje van de marokkaanse gemeenschap niet?