Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:55

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 4055808001

The Kyiv Independent

Oekraïense inlichtingendienst: Russen bereiden een provocatie voor bij de kerncentrale van Zaporizja.

Volgens de militaire inlichtingendienst van Oekraïne kondigden Russische troepen een onverwachte vrije dag aan in de fabriek op 19 augustus, waardoor een deel van het personeel het terrein niet mocht betreden.

Een filmpje van binnen in de energiecentrale

Russische militaire voertuigen *in* de #Zaporizhzhya kerncentrale. Bronnen van onderzoeksverslaggevers bij de Insider verklaarden eerder dat de voertuigen waren gevuld met explosieven toen ze de gebouwen binnen werden gebracht
https://twitter.com/igorsushko/status/1 ... 0716412931

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:59

Aijaijai die kerncentrale heb ik letterlijk buikpijn van. Vertrouw het niets!

In dit artikel vd Telegraaf is te lezen dat Zelensky in een interview bekend maakte dat hij al in oktober 2021 wist van de aankomende inval van Rusland. Getipt door inlichtingendienst USA.
Hij heeft dit bewust niet gedeeld in Oekraïne daar hij anders een enorme uitstroom van geld en mensen op drift verwachtte.
Daar is volgens dit artikel kritiek op in zijn eigen land

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1982394 ... ing-oorlog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:02

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:19

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:24

pien_2010 schreef:
Babootje schreef:
Kaart van spreiding straling na een ongeluk in de kerncentrale op dit moment.
https://twitter.com/ukraine_world/statu ... 3566771201

Dan wordt er dus uitgegaan van oostenwind. Want met westenwind gaat het wel anders er uit zien.

Westenwind zou het beste scenario zijn idd, dan heeft Rusland er zelf het meeste last van.

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:27

Wanneer ze dat met oostenwind doen is dat ook een aanval op navo landen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:29

pien_2010 schreef:
Aijaijai die kerncentrale heb ik letterlijk buikpijn van. Vertrouw het niets!

In dit artikel vd Telegraaf is te lezen dat Zelensky in een interview bekend maakte dat hij al in oktober 2021 wist van de aankomende inval van Rusland. Getipt door inlichtingendienst USA.
Hij heeft dit bewust niet gedeeld in Oekraïne daar hij anders een enorme uitstroom van geld en mensen op drift verwachtte.
Daar is volgens dit artikel kritiek op in zijn eigen land

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1982394 ... ing-oorlog

Ik vraag me af of dat nu zo "bewust" was, Ik heb het artikel gelezen en de VS is bij alle regeringsleiders van de NAVO landen langs geweest met de boodschap, De NATO regeringsleiders en Zelenski hebben langere tijd gedacht dat Poetin geen open oorlog zou beginnen.

Uit een premium artikel in De Telegraaf over de Washington Post analyse:

De VS inlichtingendiensten hebben vanuit hun bronnen in het Russische politieke en militaire apparaat (van hoog tot laag) gehoord, dat Poetin Kiev zou aanvallen om een marionettenregering te installeren en grote delen van het land te bezetten. Alleen in het westelijke deel van Oekraïne mag een onafhankelijke, maar nauwelijks levensvatbare rompstaat overblijven. Een bedreiging voor de hele naoorlogse veiligheidsstructuur van Europa.

Biden nam deze boodschap serieus op, maar de VS kon niet in zijn eentje acteren en moest alle NAVO partners mee hebben. Ook Zelenski moest overtuigd worden. Balancerend op een dun lijntje omdat voorkomen moest worden dat het tot oorlog komt tussen de NAVO en Rusland.
Het eerste wat Biden doet, is CIA-directeur William Burns naar Moskou sturen. Burns was er ooit ambassadeur en heeft Poetin vele malen persoonlijk gesproken. Hij krijgt een persoonlijke brief van Biden mee. Burns wordt ontvangen in het Kremlin, maar Poetin krijgt hij niet te zien. Door de coronacrisis is Moskou in lockdown en Poetin zit in zijn vakantiehuis in Sotsji. Burns kan hem alleen via de telefoon spreken. Poetin begint zijn bekende tirade tegen de uitbreiding van de NAVO en hij spreekt bijzonder neerbuigend over president Zelenski. Achteraf zegt Burns dat het gesprek hem alleen maar ongeruster heeft gemaakt.

Tegelijk reist Avril Haines, de chef van de inlichtingendiensten, naar Brussel. Zij moet proberen de dertig NAVO-partners ervan te overtuigen dat het Poetin menens is. Dat was niet eenvoudig. Vooral de Fransen en de Duitsers willen niet geloven dat Poetin een open oorlog wil beginnen. Ze wijzen erop dat zelfs Zelenski geen rekening houdt met dat scenario. En waarom zouden ze de Amerikaanse inlichtingen geloven? In 2003 gaven ze ook verkeerde informatie om Irak te kunnen binnenvallen. En ook in Afghanistan zaten ze er helemaal naast. Tot enkele weken voor de Taliban Kabul innamen, was het discours in Washington nog dat de Afghaanse regering sterk genoeg was om de terugtrekking van de Amerikaanse troepen te overleven. De Franse veiligheidsadviseur François Heisbourg: „We beschouwen Amerikaanse inlichtingen niet meteen als een betrouwbare bron.”

Maandenlang blijven de meeste Europese landen sceptisch. De meeste West-Europeanen waren ervan overtuigd dat Poetin alleen wilde testen hoever hij kon gaan. Een invasie achtten ze te gek voor woorden. In Zuid- en Oost-Europa hield men rekening met een kleinschalige actie. „Misschien zou hij een nieuw stuk uit Oekraïne kunnen bijten, zoals hij in 2014 met de Krim had gedaan.
Alleen de Britten en de Balten namen vanaf het begin de boodschap serieus.
Bij de Fransen en de Duitsers speelde mee dat de VS niet alle informatie met hen deelden. Zeker met de informatie die ze rechtstreeks van bronnen op het terrein hadden gekregen, zijn ze voorzichtig. Pas als Washington een nieuw mechanisme installeert om alle informatie in real-time te delen, begint iedereen het licht te zien. „Er was niet één moment waarop iedereen overstag ging”, zegt een NAVO-diplomaat. „Maar door de constante stroom van open en geloofwaardige informatie gingen alle lichten branden.”
Macron blijft tot het laatst proberen Poetin op andere gedachten te brengen, maar slaagt daar niet in.

Begin november spreekt minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken met president Zelenski. Die toont zich sceptisch. Twee weken later reizen zijn stafchef en zijn minister van Buitenlandse Zaken Koeleba naar Washington. Een hoge ambtenaar is klip en klaar met de waarschuwing dat Oekraine zich op een aanval moet voorbereiden. Maar volgens Koeleba en Zelenski geven de Amerikanen hun te weinig concrete informatie. De Amerikanen worstelen met een dilemma. Ze kunnen niet alle informatie delen met Kiev omdat er te veel Russische spionnen in het Oekraïense overheidsapparaat zijn geïnfiltreerd.
Toch vertelt Washington al op 12 januari dat Russische elitetroepen zullen landen op de luchthaven van Hostomel. Die zal vervolgens gebruikt worden als uitvalsbasis voor de aanval op Kiev. Dat scenario ontrolt zich op de eerste dag van de invasie. Het Oekraïense leger is niet verrast en kan de aanval afslaan.

Vanaf december begint de VS Oekraïne extra wapens te sturen. Maar ook dat gaat gepaard met een moeilijke evenwichtsoefening. Omdat men geen directe confrontatie met Rusland wil, zijn de wapens puur defensief. Daarover is Zelenski nog altijd boos. Maar veiligheidsadviseur Jake Sullivan vindt dat Washington juist heeft gehandeld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:30

pien_2010 schreef:
Babootje schreef:
Kaart van spreiding straling na een ongeluk in de kerncentrale op dit moment.
https://twitter.com/ukraine_world/statu ... 3566771201

Dan wordt er dus uitgegaan van oostenwind. Want met westenwind gaat het wel anders er uit zien.

Daarom zeg ik inderdaad ook op dit moment.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:33

Wat een vreselijk dilemma.
Weten / vermoeden dat er een oorlog komt - en wat doe je dan als president...?

Als je bekend maakt 'Onze buren zijn van plan om ons onder de voet te komen lopen' kan het inderdaad zo zijn dat allerlei mensen - volstrekt begrijpelijk - naar het buitenland gaan.
Terwijl de tip waarschijnlijk wel het voornemen omvatte, maar niet 'dag en uur'. (Dat is onderdeel van een ingewikkeld "schaakspel" en misschien ook wel gewoon het humeur van Poetin.)

En ik kan me voorstellen dat mensen in Oekraïne vinden dat hij het had moeten zeggen... ('Als ik het geweten had, zou ik zus of zo hebben gedaan...').
(Dat hoeft niet vluchten te zijn, maar je leven er alvast op inrichten kan zinnig zijn.)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:26

Ook dit is weer een schaakspel.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 2760690688

Britse inlichtingendienst: Rusland probeert Oekraïne waarschijnlijk te dwingen troepen in de buurt van Charkov te handhaven.

Het Britse ministerie van Defensie zei op 19 augustus in zijn inlichtingenupdate dat Russische troepen lokale invallen en sonderingsaanvallen blijven uitvoeren op Oekraïense troepen in de buurt van Kharkiv.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:40

Goede nuancering artikel van diezelfde krant. De premium artikelen Babootje kun je alleen als abonnement houder lezen vandaar. Fijn dat je ze deelt met ons.

Ik vind het ook een Duivels dilemma waar we allemaal mee hadden te maken en Zelensky in het bijzonder. Waarbij opgemerkt mag worden, dat Zelensky enorm gegroeid is als man en president met deze enorme verantwoordelijkheid op zijn schouders. Niemand durfde zelfs maar te verwachten cq te denken dat er een inval zou komen, laat staan een man die acteur was en die gekozen werd als president en opeens een soort "Churchill" moest worden. Ik geef het je te doen. Ik begrijp wel dat hij ook wat tijd nodig had vorig jaar om aan het idee te wennen.

Als ik op klein micro niveau kijk, geloofde mijn man ook absoluut niet dat er een invasie zou komen itt ikzelf en dat gaf ook wel woorden hier. Pas toen Xi en Poetin naast elkaar op de tribune zaten "gezellig te babbelen"en ik boos zei: "zie die twee ........ze hebben gewoon afgesproken dat na de spelen Rusland begint met zijn oorlog, hoe kun je dit nu nog ontkennen"? Keek mijn man mij verschrikt aan en toen was hij er pas van overtuigd dat dit ook zou gebeuren. Dit was nog maar zo kort voor de oorlog.

Dus het zoemde overal al rond, maar niemand kon het geloven. Volkomen normaal ook, want zeg nu zelf→ het is toch ook werkelijk van de pot gerukt wat er gebeurt en gebeurde.

Wat een doden inmiddels, wat een vernietiging in Oekraïne, wat een verdriet bij de vluchtelingen en wat een gevolgen voor Rusland en het westen. Schande gewoon dat dit anno 2022 mogelijk is. En zelfs in het westen draaide en draait de Russische propaganda machine middels partijen als forum voor democratie, Front National en de partij van Seymour→ die allemaal geld hebben gehad vanuit Rusland. Het is allemaal een grote ontwrichting van de wereld zowel in Rusland, Oekraïne als de democratie die aangevallen wordt zowel door de oorlog als door al die propaganda, prijzen die sky limit gestegen zijn etc.

Dus ik begrijp Macron ook die zoveel heeft onderhandeld maar met het Kremlin valt niet te onderhandelen. Het zijn gewoon zware oorlogsmisdadigers daar in het Kremlin, die in een totale andere realiteit leven als wij, die alles verdraaien en liegen dat ze barsten en gewoon in mijn ogen "koekoek" zijn en hun eigen volk nu op aan het ruien zijn tot opschaling naar een (nucleaire) oorlog met de NAVO. Er wordt in de praat programmas al open en bloot gesproken over de WO3 veroorzaakt door de NAVO.
Heel heel zorgwekkend!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:12

Waar licht de logica dat Rusland 1 kerncentrale bezet heeft, dat hij deze gaat beschieten. Omdat de afstand niet zo groot is. Hij zit er al? Zou dan logischer zijn dat ze op de andere drie schieten toch?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:03

ligt:-)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:07

Een land in oorlog wordt inventief. Omdat er nogal wat mensen terwijl ze wachten op de bus overleden zijn als gevolg van bombardementen is nu de 1ste kleine wachtschuilkelder waar mensen kunnen schuilen voor de bus gereed in Kharkiv.
https://twitter.com/nexta_tv/status/156 ... RZzl8DORIQ

Citaat:
The first bus stop shelter in which people can hide from the shelling was opened in #Kharkiv.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:24

Dinopino schreef:
Waar licht de logica dat Rusland 1 kerncentrale bezet heeft, dat hij deze gaat beschieten. Omdat de afstand niet zo groot is. Hij zit er al? Zou dan logischer zijn dat ze op de andere drie schieten toch?

Het is een bom DP Een bom die Rusland kan laten afgaan. De hele centrale is volgestopt door Rusland met munitie. Daardoor kunnen ze wel vanuit de centrale Oekraine beschieten, zonder bang te zijn dat ze zelf door Oekraine beschoten te worden. En dat was langere tijd ook het geval.
De Russen hebben de centrale al vrijwel vanaf het begin in handen. De beschietingen op de centrale zijn vrij recent begonnen. Rusland beschuldigt Oekraine van de beschietingen en vice versa. Volgens bewoners daar komen de beschietingen van dichterbij dan waar de Oekrainers zitten.

Rusland heeft altijd gezegd dat een aanval op Rusland voor Rusland reden is om atoomwapens te gebruiken.
Rusland ziet de Krim als eigen grondgebied; internationaal wordt dat niet erkend. Inmiddels zijn er al verschillende aanvallen op De Krim geweest. Rusland zit wat dat betreft dus in een moeilijk parket, want internationaal zal fors gereageerd worden als Rusland nu een atoomwapen gebruikt. Dat durft Rusland denk ik zomaar niet aan.

Het blijft verdacht stil rondom de aanvallen op de Krim. Geen geluid uit Rusland, ook vrijwel niet vanuit Oekraïne.
Maar Rusland heeft een atoomwapen in handen, dat ze kunnen gebruiken, zonder dat direct duidelijk is dat Rusland dit wapen heeft gebruikt. Namelijk, de energiecentrale.
Dus zet Rusland de beschietingen in scene als aanloop naar een "ongeluk" met de centrale.

Ik verwacht helaas ook, dat dit zal gebeuren, mits er iemand is die dit plan kan verijdelen. De spanning is groot, gezien het feit dat de Russen het personeel vandaag "vrij" hebben gegeven, d.w.z. dat ze niet naar de centrale mogen komen. En de voor de Russen gunstige windrichting vandaag, zou het ongeluk zomaar eens vandaag kunnen gebeuren. Ik ben er helemaal niet gerust op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:03

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 7251714048
Explosies gehoord in Zaporizja, melden ambtenaren luchtverdediging op het werk.

Op 19 augustus om 14.00 uur meldde de gouverneur van Zaporizja, Oleksandr Starukh, een reeks luide explosies. De functionaris zei dat er geen slachtoffers waren.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 9562456065
Gouverneur: Russische militaire reparatiebasis in de oblast Loehansk vernietigd.

Volgens Serhiy Haidai, gouverneur van de Oblast Loehansk, bevonden zich ongeveer 100 stuks militair materieel en 50 personeelsleden op de basis in het dorp Lotykove toen een vermoedelijke aanval door de Oekraïense troepen plaatsvond.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 9417479169
Beveiligingsdienst ontdekt ondergrondse serverruimte in Kiev die wordt gebruikt door Russische hackers.

Er werden meer dan 100 servers gevonden in de faciliteit, die werd verhuurd aan hackers in Oekraïne en in het buitenland. De servers werden gebruikt voor cyberaanvallen, onder meer tegen overheidswebsites.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:04

Babootje schreef:
Ik verwacht helaas ook, dat dit zal gebeuren, mits er iemand is die dit plan kan verijdelen. De spanning is groot, gezien het feit dat de Russen het personeel vandaag "vrij" hebben gegeven, d.w.z. dat ze niet naar de centrale mogen komen. En de voor de Russen gunstige windrichting vandaag, zou het ongeluk zomaar eens vandaag kunnen gebeuren. Ik ben er helemaal niet gerust op.
Jij dus ook al. Ik ben er ook totaal niet gerust op. Ook eens met je uitleg over de situatie.

Ik ga al je links eens lezen. Ik heb net mijn post geschreven }> En gelezen, bedankt voor het plaatsen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:08

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 8929765377

Energoatom: Russische troepen plannen een valse-vlagoperatie in de kerncentrale van Zaporizja.

Russische troepen brachten een tv-ploeg naar de fabriek om FSB-agenten te ontmoeten, waarna Russische troepen het trainingscentrum van de energiecentrale beschoten, zei het Oekraïense staatskernbedrijf.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 0519345152
Energoatom zei ook dat het informatie heeft dat Russische troepen van plan zijn de werkende krachteenheden in de kerncentrale "in de nabije toekomst" te stoppen en ze los te koppelen van de communicatielijnen die stroom leveren aan het Oekraïense energiesysteem.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:12

Wilde Rusland niet al langer die kerncentrale aan het stroomnet van de Krim en Rusland koppelen? Daar waren al zorgen over wegens gevaar van geen stroom meer voor koelen splijtstofstaven. De centrale heeft stroom van buitenaf nodig om te kunnen draaien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:14

Klopt tamary, daar waren ze zelfs al mee bezig want ik geloof dat ze al met generators bezig waren van de week. Er wordt ook niemand bij gelaten.

Zelensky heeft gisteren nog de NAVO gevraagd om een antimilitaristische ring rondom de kerncentrale te verkrijgen . De Russen hebben dit afgewezen. Daar hebben we het gisteren nog over gehad hier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:41

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1982394 ... ereldvrede

Bron: De Telegraaf

VN-chef vraagt Rusland grote kerncentrale niet af te sluiten

VN-chef António Guterres heeft er bij Rusland op aangedrongen de kolossale kerncentrale van Enerhodar, 50 kilometer ten zuidwesten van de stad Zaporizja, niet af te sluiten van het elektriciteitsnetwerk van Oekraïne. Het beginsel dat dit een Oekraïense elektriciteitscentrale is moet worden gerespecteerd volgens Guterres. De centrale moet stroom blijven leveren aan Oekraïne.

Guterres wil dat het hele gebied van de grootste kerncentrale van Europa gedemilitariseerd wordt, maar dat is voor Rusland onbespreekbaar. Hij is vrijdag aan een bezoek begonnen aan de Oekraïense haven Odessa voor hij naar Istanbul gaat. Het bezoek is in het kader van de deal die Oekraïne, Rusland en de VN op Turks initiatief eind juli hebben gesloten om de export van voedselproducten en kunstmest uit de oorlogvoerende landen gaande te houden. Het gaat vooral om de export van Oekraïens graan uit Oekraïense havens richting Turkije. Maar Guterres beklemtoonde in Odessa dat ook Rusland voedsel en kunstmest moet blijven kunnen exporteren, want daar zijn geen sancties tegen. Anders dreigt er een groot tekort in 2023.

De omstreden kerncentrale viel in maart in handen van Russische troepen, maar bleef met het eigen personeel functioneren. Hij staat op de zuidelijke oever van de rivier de Dnjepr, die relatief moeiteloos is ingenomen door Russische troepen die vanuit de Krim oprukten. Oekraïense troepen hebben zich er destijds teruggetrokken, maar volgens Russische meldingen blijven milities er actief en wordt de streek nu ook beschoten door Oekraïense eenheden die westerse wapens hebben gekregen. Beide partijen beschuldigen elkaar er al geruime tijd ervan de centrale in gevaar te brengen met beschietingen. De rivier de Dnjepr vormt hier de frontlijn, maar is er bijna 5 kilometer breed.

Volgens een Russische zegsman is juist de aanwezigheid van het Russische leger de garantie dat er nu geen ramp gebeurt. Maar het is volgens hem Oekraïne dat de strategische Russische posities in de streek van Enerhodar onder vuur neemt en zo een kernramp kan veroorzaken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:44

Bron: De Telegraaf

Erdogan in gesprek met Poetin over spanningen rond kerncentrale Zaporizja: 'Stap richting wereldvrede'

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zegt dat hij de situatie rondom de kerncentrale in de Oekraïense regio Zaporizja met de Russische president Vladimir Poetin gaat bespreken, nu hij ook de Oekraïense president Volodimir Zelenski erover heeft gesproken. De Oekraïense kerncentrale is sinds maart in Russische handen. Beide strijdende partijen beschuldigen elkaar ervan het complex te beschieten en "provocaties" voor te bereiden.

Erdogan stond verslaggevers te woord tijdens zijn vlucht terug naar Turkije. De Turkse president was donderdag in de Oekraïense stad Lviv voor een ontmoeting met Zelenski en de VN-chef António Guterres.

Volgens Erdogan heeft Zelenski tijdens hun ontmoeting onder meer geëist dat Rusland alle mijnen in het gebied waar de kerncentrale ligt, verwijdert. "We gaan de kwestie met Poetin bespreken en hem vragen om specifiek voor Rusland te doen wat nodig is om een belangrijke stap richting wereldvrede te zetten", zei hij.

Erdogan ontkende tegenover de verslaggevers ook dat hij een militaire inval in Noord-Syrië plant om daar om een ​​Koerdische militie aan te vallen. Turkije bezet al stukken land langs de grens in Noord-Syrië en kondigde onlangs een nieuw offensief aan tegen de "terroristische" dreiging van de Syrisch-Koerdische YPG-militie.

"Wij hebben geen zicht op het grondgebied van Syrië. Het regime in Damascus moet zich daar bewust van zijn", zei hij. Ook zei hij een dialoog en diplomatie met Syrië niet uit te sluiten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:15

Dank je wel Babootje.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:58

Babootje toch blijft dit nieuws raar. Rusland heeft de kerncentrale bezet. Ze zitten r zelf. Werknemers zijn teruggekomen om het atoomafval te verplaatsen, omdat er steeds dichterbij op geschoten worden. Rusland wil de UN graag daar ontvangen, maar daarvoor moeten de beschietingen ophouden. Rusland wil de kerncentrale juist in werking houden voor de energievoorziening van het bezette gebied.

In een videoboodschap vertellen 4 voormalige werknemer, dat er geen twijfel bestaat, aan het feit, dat de granaten uit de Oekraine stammen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:30

Citaat:
Er zal een internationaal team van experts de situatie in de kerncentrale van Zaporizja mogen inspecteren. Dat zijn de Russische president Vladimir Poetin en zijn Franse ambtsgenoot Emmanuel Macron overeengekomen tijdens een telefoongesprek.

't Is beter dan niks in elk geval.