Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Waarom kan de ene met een belastingschuld wel daar direct met de belasting uit komen, maar de ander niet? Gelijheidsbeginsel lijkt mij hier gewoon van toepassing. Beide gevallen gaat het om erfbelasting.
VuurVleugels schreef:Ann schreef:dat het in de toekomst meer waarde heeft als erfenis en waar door de plannen van een 'groene' partij er daarom meer belasting moet worden betaald.
Maar... Hebben we niet een paar berichten terug geconcludeerd dat huizen uitgesloten zijn? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Veronica2 schreef:Het is gefactcheckt en Timmermans zei maar wat in het interview op Radio2, ik heb het interview gehoord en ik ben blij dat Pointer het is nagegaan. Het is grote nadeel van Timmermans in deze campagne: hij gaat regelmatig zijn boekje te buiten en liegt zijn kiezers nu al voor.
Citaat:Wie samen met een partner een eigen huis bezit en de helft daarvan erft bij het overlijden van de partner, hoeft daar in de plannen van PvdA /GL pas belasting over te betalen als dat huis meer dan €1,45 miljoen euro waard is.
Tom van der Lee, kamerlid van GroenLinks, heeft dit op twitter al verduidelijkt: https://twitter.com/TomvanderLee/status ... 9861516418.
IMANDRA schreef:Veronica2 schreef:
Het is gefactcheckt en Timmermans zei maar wat in het interview op Radio2, ik heb het interview gehoord en ik ben blij dat Pointer het is nagegaan. Het is grote nadeel van Timmermans in deze campagne: hij gaat regelmatig zijn boekje te buiten en liegt zijn kiezers nu al voor. Mij best als mensen op hem willen stemmen, maar hopelijk zijn dat er niet heel veel.
https://pointer.kro-ncrv.nl/gl-pvda-lij ... NWIeQ8LBIw
Mwah ook die soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt geserveerd.
Timmermans is hooguit ongenuanceerd (als ik naar de quotes in je link kijk), en volgens mij is er verwarring over wie het erft -kijkende naar het artikel althans, ik heb het interview niet gezien-.
.
juval schreef:Wie is Agro?
Dat je niets hebt met de fractievoorzitter is helemaal prima. Maar als er door dit artikel in bnnvara onjuistheden worden verspreid dan mag ik dat best verdedigen toch?
Ik zag in jouw bericht overigens geen vraag, en ik geef ook nergens een bevestiging volgens mij. Ik heb alleen een gedeelte van het verkiezingsprogramma erbij gezocht.
Veel plezier met zingen!
pien_2010 schreef:Wat ik zelf het toppunt vind is dat
Dilan Yeşilgöz antwoord op vragen:" waarom ze zelf als immigrant en ex asielzoeker, het voor nieuwe immigranten zo moeilijk wil maken", antwoordt, omdat zij met haar ouders indertijd wel goede opvang kreeg en het traject redelijk snel kon doen en dat dit nu niet meer kan.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Wat ik zelf het toppunt vind is dat
Dilan Yeşilgöz antwoord op vragen:" waarom ze zelf als immigrant en ex asielzoeker, het voor nieuwe immigranten zo moeilijk wil maken", antwoordt, omdat zij met haar ouders indertijd wel goede opvang kreeg en het traject redelijk snel kon doen en dat dit nu niet meer kan.
Het zegt mij vooral wat voor een persoon Yeşilgöz is. Een opportunist eerste klas. En daar gaan heel wat meer groepen last van krijgen. Sterker nog ze flirt zelfs met Wilders en staat open voor een bruin rechts kabinet. Met Yeşilgöz in het torentje ga je nog terug verlangen naar Rutte.
Heel veel mensen gaan hele zware tijden tegemoet. De ironie is dat daar ook mensen tussen zitten die nu met open ogen VVD stemmen.
Nikass schreef:Net als haar opmerking dat haar partij armoede in Nederland niet zal accepteren, terwijl het VVD beleid zal zorgen voor meer armoede (dit is onderzocht)
Nikass schreef:Loretta steeds meer. In de daklozen opvang zitten tegenwoordig ook voormalig ondernemers en gezinnen met kinderen.
Het is allang niet meer voorbehouden voor de stereotype dakloze of verslaafden.
Veronica2 schreef:IMANDRA schreef:
Mwah ook die soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt geserveerd.
Timmermans is hooguit ongenuanceerd (als ik naar de quotes in je link kijk), en volgens mij is er verwarring over wie het erft -kijkende naar het artikel althans, ik heb het interview niet gezien-.
.
In dit geval heb ik het interview wel gehoord en bij de vraag over de erfbelasting kwam het antwoord dat het niet voor huizen zou gelden. Het kwam er een beetje schuchter uit, waaruit al klonk dat hij niet precies wist waar hij het over had, hij had zijn kennis niet paraat en al zeker niks in zijn achterhoofd. Naast alle andere leugens en verzonnen douceurtjes ben ik wel klaar met die man en de manier waarop hij zijn kiezers zand in de ogen strooit. Maar laat hij in godsnaam premier worden, dan zijn we hopelijk in een keer van hem af na een half jaar.
Het is echt verstandiger om VVD te stemmen.
Nikass schreef:Loretta steeds meer. In de daklozen opvang zitten tegenwoordig ook voormalig ondernemers en gezinnen met kinderen.
Het is allang niet meer voorbehouden voor de stereotype dakloze of verslaafden.
Nikass schreef:En nog even terugkomend op BigAgro:
https://milieudefensiejong.nl/artikelen ... enwashing/
Edit:
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... m=referral
Veronica2 schreef:NIet elke persoon is geschikt om te ondernemen, daar moet je toch wel een zeker talent voor in huis hebben. Naar mijn idee is er onder de flexwet destijds veel misgegaan en is het zelfstandig ondernemen een tijdje als een soort heilige graal door veel mensen aangegrepen om nooit meer voor een baas te hoeven werken. Uiteindelijk bleek dat ze helemaal geen werk meer konden vinden en zonder baas is er dan dus ook niks meer. Zo glijd je vanzelf af richting de daklozenopvang.
Citaat:Sorry, maar met Dolf Janssen en Milieudefensie kom je niet echt met een ongekleurde voorstelling van zaken.
Citaat:Ik ben gewoon benieuwd wat er met big agro wordt bedoeld? Het lijkt net ee soort modewoord te zijn als bio industrie, megastallen, kiloknallers, etc.. om de primaire sector in kwaad daglicht te zetten?