Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:29

BigOne schreef:
Ik liet ze gewoon liggen na doei gezegd te hebben :D

Dat heeft mijn moeder 1 keer gedaan :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:30

BigOne schreef:

Wij ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:41

Tango1979 schreef:
Dat denk ik ook Pien. En ik denk ook dat dat verstandig is

Dat noemen we pragmatisme. Lief en aardig doen naar Trump .
Opschalen naar eigen zelfstandigheid Europa Zorgen dat de NAVO niet NU wordt op opgeblazen want Trump lijkt duidelijk vrienden met Poetin. Risico: Poetin "regelt dan Europa", en VS heeft de handen vrij voor China. Zit niemand op te wachten, dus tijd kopen.

Dus allemaal pappen en nathouden en zorgen dat Europa met Oekraïne als de sodemieter opschaalt in samenwerking, wapen productie (ik kijk naar Frankrijk) in Europa etc.
Tja ik denk dat NAVO verleden tijd is, maar daar hoeft Europa niet zelf het schot voor de boeg te geven. Als de VS uit de NAVO wil dan mag Trump dat zelf doen zonder allerlei mensen daarvoor op te laten draaien.

Helaas hebben we niet met kinderen te maken. Dus die vergelijking gaat jammer genoeg niet op.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-03-25 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:42

Rutte is aangesteld als NAVO baas omdat hij als oliemannetje kan optreden en partijen bij elkaar kan brengen. Aan hem nu de taak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:43

prompter schreef:
Rutte is aangesteld als NAVO baas omdat hij als oliemannetje kan optreden en partijen bij elkaar kan brengen. Aan hem nu de taak.

Precies en hij begint met Zelensky te uitnodigen om het bij te leggen. Zelensky s toon is al erg mild dus die twee hebben dat al besproken back stage.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:45

Ja, en dat is momenteel verstandig om te doen. Maar ik heb best moeite met zijn oproep. Verder, heeft hij een belangrijke functie waar hij goed op zijn plek zit (?), staat die organisatie op het punt om opgedoekt te worden...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:48

Hier een interessant draadje over de vraag of Zelensky zelf schuld zou zijn.

Ik vind zelf van niet!! Maar vind vooral de rest erg interessant van dit draadje

Vragen over de botsing in het Witte Huis: 'Kan je Zelensky iets verwijten?' https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... ijten.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:49

Lieser schreef:
Wat een misselijke reactie van Rutte.

Ik vind het altijd lastig om quotes letterlijk te nemen en iemand daarop te veroordelen.. je weet niet wat er verder nog gezegd is en hoe het overgenomen wordt …

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:50

Lijkt me ook verstandig. In elk geval proberen dit niet verder te laten escaleren. Zo lang mogelijk de rust bewaren en ondertussen als Europa sterkt worden in defensie.

Maar het zal moeilijk worden. Trump is koppig en ik snap Zelensky ook zeker en zou ook echt niet op m’n knieën gaan. Maar het gaat natuurlijk verder dan 2 mannen, zoals Zelensky zelf ook zegt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:51

Cer schreef:
Lieser schreef:

Ik vind het altijd lastig om quotes letterlijk te nemen en iemand daarop te veroordelen.. je weet niet wat er verder nog gezegd is en hoe het overgenomen wordt …

Volgens mij hebben Rutte en Zelensky wel een goede band en zal er goed over gesproken zijn. Hij zal het vast niet via X hebben laten weten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:54

pien_2010 schreef:
Hier een interessant draadje over de vraag of Zelensky zelf schuld zou zijn.

Ik vind zelf van niet!! Maar vind vooral de rest erg interessant van dit draadje

Vragen over de botsing in het Witte Huis: 'Kan je Zelensky iets verwijten?' https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... ijten.html

Helder draadje, fijn om twee kanten belicht te zien

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:59

Ik sta ook versteld van de reactie van Rutte/Navo. Wiens hachje is hij nu aan het redden? Het lijkt olie op het vuur om de underdog in zo'n positie te brengen.
Ik vind Zelensky een moedige en eerlijke man. Zegt tenminste waar het op staat, zelfs als dat politiek niet handig is.
Maar ja, wat had hij anders moeten doen met zulke onbetrouwbare sujetten als Trump en Poetin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:00

Wat ieder vergeet is dat de Russen afgelopen week overal in heel Oekraïne de bommen gooien IN DE NACHT via de drones enorm heeft opgeschaald. Yuiilia plaatste een filmpje op TikTok en dat is een enorme herrie van luchtalarm, die vreselijke rode licht met al.die bommen erin.
Of anders gezegd in Oekraïne wordt vrijwel massaal amper geslapen en het doel van deze enorme aanvallen is natuurlijk om het volk te breken. Slecht slapen maakt prikkelbaar. Met name kiyiv (Kiev) heeft het heel zwaar te verduren. Dus Zelensky is gewoon menselijk want staat onder enorme hoogspanning.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:04

BigOne schreef:

_/-\o_

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:07

senna21 schreef:
Ik sta ook versteld van de reactie van Rutte/Navo. Wiens hachje is hij nu aan het redden? Het lijkt olie op het vuur om de underdog in zo'n positie te brengen.
Ik vind Zelensky een moedige en eerlijke man. Zegt tenminste waar het op staat, zelfs als dat politiek niet handig is.
Maar ja, wat had hij anders moeten doen met zulke onbetrouwbare sujetten als Trump en Poetin.

Hij redt hopelijk voorlopig de financiering van NATO door de VS terwijl de rest van de NATO maatregelen treft om de VS te dumpen c.q. verder te gaan zonder de VS in NATO.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:09

Cer schreef:
Lieser schreef:

https://nos.nl/collectie/13985/artikel/ ... herstellen

"De NAVO-chef zegt contact te hebben gehad met de Oekraïense president: "Wat ik Zelensky heb verteld, is dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan." Volgens Rutte moet Zelensky nu "een manier vinden om de relatie met Trump te herstellen"."

Blijkbaar vindt Rutte dat Trump nu de credits moet krijgen voor de hulp die Biden aan Oekraïne heeft gegeven :?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:12

Ik begin me af te vragen wat er achter zit.

Trump is overal aan het ruziën, soms om echt bizarre dingen.
Maar het trekt heel veel aandacht, het nieuws is er super druk mee.

Maar is dit niet afleiding voor iets anders?

(Geen idee wat hoor, maar al die bizarre opstootjes richting Mexico, Canada, Denemarken etcetera etcetera etcetera slaan echt nergens op)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:20

Vergeet niet dat Trump er "maar" 4 jaar zit he. Politiek is lange termijn. Laten we ajb de Navo niet opblazen.

Al is het imo ontzettend oneerlijk om Zelensky te vragen de verstandhouding te gaan verbeteren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:24

Ze willen denk ik tijd kopen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:25

Tango1979 schreef:
Vergeet niet dat Trump er "maar" 4 jaar zit he. Politiek is lange termijn. Laten we ajb de Navo niet opblazen.

Al is het imo ontzettend oneerlijk om Zelensky te vragen de verstandhouding te gaan verbeteren.

dat is niet zeker he, Trump werkt eraan om langer dan 4 jaar president te blijven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:28

Tango1979 schreef:

Dat is maar de vraag. Er wordt al gekeken of het maximum van 8 jaar ook geldt als het niet aaneengesloten is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:20

juval schreef:
ruitje schreef:
Nee, ik denk juist dat zo'n factor als Trump ervoor zorgt dat Europa weer meer gaat polderen :)

ja intern, in Europa zal zeker gepolderd moeten worden om de neuzen dezelfde kant op te krijgen.

maar polderen tussen oekraine, rusland, en usa etc, dat is wel voorbij denk ik

Trump poldert sowieso niet, geen seconde. Dat heeft hij nooit gedaan en dat zal hij ook nooit gaan doen. In zijn wereld bestaat er niet zoiets als consensus (no such thing).
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 01-03-25 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:29

Cowboy55 schreef:
senna21 schreef:

Hij redt hopelijk voorlopig de financiering van NATO door de VS terwijl de rest van de NATO maatregelen treft om de VS te dumpen c.q. verder te gaan zonder de VS in NATO.

Exact. En ik denk dat Rutte een verstandig advies heeft gegeven aan Zelensky en het is nog steeds zo dat Trump die deal binnen wil slepen (vrede en garanties tegen mineralen). En als Trump de Krim ook nog lospeutert bij Putin dan mag hij daar vast wel een hotel bouwen op den duur van Zelensky.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:36

Veronica2 schreef:
juval schreef:
ja intern, in Europa zal zeker gepolderd moeten worden om de neuzen dezelfde kant op te krijgen.

maar polderen tussen oekraine, rusland, en usa etc, dat is wel voorbij denk ik

Trump poldert sowieso niet, geen seconde. Dat heeft hij nooit gedaan en dat zal hij ook nooit gaan doen. In zijn wereld bestaat er niet zoiets als consensus (no such thing).

Dat zal wellicht de reden zijn dat Rutte het zo gebracht heeft. En wat hij in de media zegt VS direct naar Zelensky zal wellicht anders zijn.

Rutte is echt niet dom, die snapt ook dat als hij Trump nu onder druk zet die echt niks meer gaat doen of zelfs flink gaat escaleren, terwijl Zelensky zo’n strategische zet wellicht wel kan begrijpen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:40

Dit dus.