journee schreef:Electra63 schreef:Ik vind het vooral hypocriet.
In het Westland werken/wonen veel arbeidsmigranten. Ze kunnen niet zonder.
Maar de opvang vanuit de spreidingswet wordt gewoon geweigerd.
Waar moeten de vluchtelingen verblijven als er al geen plaats is voor de arneidsmigranten, waar mensen voor hun brood afhankelijk van zijn?
En als je denkt dat arbeidsmigranten onder de 'gewone' Nederlandse bevolking overal welkom zijn, dan moet ik je helaas uit de droom helpen. Ook die mensen hebben het niet makkelijk. Ze komen hier niet werken omdat de omstandigheden in hun thuisland zo geweldig zijn. En de omstandigheden waarin ze hier terechtkomen zijn ook vaak niet zo geweldig.
De werkgevers willen vaak wel investeren in huisvesting, maar worden overal tegengehouden: door beleid, gemeentes en omwonenden. Als ik zie hoeveel geld er jaar na jaar wordt uitgegeven aan procedures om woningbouw voor deze groep van de grond te krijgen, daar hadden ze al heel wat huizen voor kunnen bouwen. Dat is pas hypocriet!
Het is een leugen dat de schuld van het woningtekort en de druk op de zorg door de vluchtelingen komt. De Gemeente Westland heeft sinds 2010 geen enkele medewerking gegeven aan opvang van statushouders en weigert mee te werken aan de spreidingswet.
Maar wel arbeidsmigranten gebruiken in je kassen en in de bouw.
Ik vind dat hypocriet.
Wat procedures betreft en bezwaren door bijv. omwonenden, ook dat is niet de schuld van de vluchteling.
Zoals al eerder gezegd: zondebokpolitiek.