Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:18

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:
Nope. Kleinmetaal maakt geen kans tegen bouw vanwege secundaire voorwaarden in de bouw.

Dus andersom := . Bedankt Cowboy. Ik bleef het maar lezen en lezen en lezen, maar mijn hoofd kon die zinnen met "componenten" en "niet kunt compenseren" niet verwerken (ik heb dyslexie).

Het is mijn vak dus ik hoefde niet begrijpend te kunnen lezen. Scheelt weer. :D

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:20

Hahaha Cowboy.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:21

Pien, je hoeft mij niet te vertellen dat het te maken heeft met hoe je leven verloopt. Mijn verloop wil je niet eens weten. Toch blijf ik optimistisch en pak ik alle kansen die ik kan krijgen. Dat maakt dat ik inmiddels beste een succesvol ondernemer ben. Maar 10 jaar geleden leefde ik van 25 euro per week. Zoals ik al zei: het is maar hoe je in t leven staat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:21

Cowboy55 schreef:
[

Het is mijn vak dus ik hoefde niet begrijpend te kunnen lezen. Scheelt weer. :D

Hier ook: mijn vak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:26

Benzz schreef:
Pien, je hoeft mij niet te vertellen dat het te maken heeft met hoe je leven verloopt. Mijn verloop wil je niet eens weten. Toch blijf ik optimistisch en pak ik alle kansen die ik kan krijgen. Dat maakt dat ik inmiddels beste een succesvol ondernemer ben. Maar 10 jaar geleden leefde ik van 25 euro per week. Zoals ik al zei: het is maar hoe je in t leven staat.

Dat verhaal heb ik zelf ook. Maar de omstandigheden moeten het ook toelaten. Mijn man is een ras optimist maar het kon gewoon niet. En dat geldt voor meer mensen.

Wat voor jou en mij geldt, dat geldt niet voor iedereen. En inderdaad er zijn ook mensen die de kansen niet durven te pakken, of ze niet zien, of er te lui voor zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:28

Tango1979 schreef:
Maar dan vergeet je verschillende andere beroepen. Kapsters, winkelmedewerkers bijvoorbeeld. Die gaan echt nooit modaal verdienen in loondienst.

Nikass: bijna goed. Je mag de hypotheekschuld in mindering brengen op de waarde woning.

Oja, thanks :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:07

pien_2010 schreef:
Wat voor jou en mij geldt, dat geldt niet voor iedereen. En inderdaad er zijn ook mensen die de kansen niet durven te pakken, of ze niet zien, of er te lui voor zijn.

Mensen die niet durven moet je aanmoedigen, mensen die ze iet zien moet je erop wijzen. En bij mensen die lui zijn houdt het helaas op.

Maar soms is een beetje hulp heel goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:16

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Mensen die niet durven moet je aanmoedigen, mensen die ze iet zien moet je erop wijzen. En bij mensen die lui zijn houdt het helaas op.

Maar soms is een beetje hulp heel goed.

Precies!! Perfecte aanvulling.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:18

Benzz schreef:

Voor mij is het langer geleden (de gulden-tijd) maar het concept blijft hetzelfde. Sterker nog: de missus en ik hebben het er wel eens over wat de lange termijn gevolgen van een bezuinigende overheid is geweest op ons bestedingspatroon. Als je gewend bent van weinig te leven wordt en blijft dat heel lang je levensstijl. Terwijl we geacht worden om geld uit te geven zodat de economie maar fijn draait.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:43

En als zelfstandige durf je gewoon sowieso niet veel uit te geven want je weet nooit of je weer magere jaren krijgt of ziek wordt of te vroeg met pensioen moet ivm zwaar werk of er een machine van een ton de geest geeft. Mja... beetje off topic maar er wordt over het algemeen vaak geroepen dat zelfstandigen te veel belastingvoordeel genieten. Dat vind ik dus niet. En ik hoop ook echt dat de partijen die de last van bedrijven willen verhogen, rekening houden met de kleinere bedrijven.

En on topic: ik vind dat eigenlijk iedereen onder een Cao zou moeten vallen. Mijn branche niet en ik verdien echt niet denderend. (oké, wel part time en vanuit huis maar ik ben redelijk onmisbaar en hoger opgeleid. En 8 jaar in dienst en oud ook nog);)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:50

Benzz schreef:

Mooi , besef wel dat mijn pa in 1931 is geboren en mijn mam nog verplicht moest stoppen met werken toen ze in ‘56 trouwden.
Dan kun je niet anders dan als man zorgen dat er eten op de plank komt dus studeren overdag was er niet bij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:42

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:58

pien_2010 schreef:
Leuk artikel over stemkeuze gehouden onder jongeren

https://nos.nl/l/2497870

klimaat staat niet in de top 10.. dat geeft te denken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:05

martichr schreef:
pien_2010 schreef:
Leuk artikel over stemkeuze gehouden onder jongeren

https://nos.nl/l/2497870

klimaat staat niet in de top 10.. dat geeft te denken

Waarbij opgemerkt werd dat jongeren het wel een belangrijk thema vinden maar partijen er te weinig over schrijven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:08

Ik las het artikel van de NOS als:
"jongeren vinden het klimaat erg belangrijk, maar aangezien ook rechts weet dat het 'één minuut voor twaalf' is,
is het klimaat niet bepalend voor hun keuze".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:12

Misschien doen veel jongeren al veel voor het klimaat? En heeft bvb een plek voor zichzelf prioriteit.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:44

wel leuk, ik had gister op FB aangegeven wel wat te willen folderen voor BBB, ligt er vandaag al een hele stapel voor mijn deur met ook een aantal bloembollenzakjes. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:43

Hopelijk heb je beter weer. Succes.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:02

Dit artikel kwam ik tegen en plaats ik hier, voor mensen die dit willen lezen.
Het heeft zeer zeker met politieke keuzes te maken ook al vind ik hetzelf voor dit topic meer een achtergrond interessant stuk waar ieder zelf over kan nadenken en waar we niet over hoeven te discussiëren daar dit niet van een partij komt.

Het gaat over ecologische systemen rechtspersoon maken. B.v Shell bedrijf is ook een rechtspersoon. Zo kun je dat ook doen met bv natuur.
Dit gebeurt al wereldwijd en het is interessant om te lezen hoe in verschillende landen mensen dat invullen en wat dat betekent.
Tevens staan in dit artikel rake dingen die voor ons zo normaal zijn om naar te kijken en zo te beleven terwijl je daar ook wel vragen bij kunt stellen.
Niemand mist iets in de discussie als je dit niet leest, maar ik vind dit soort artikelen die ons uit de comfortzone halen altijd erg interessant.
Dus hopelijk genieten jullie ervan net als ik
https://www.filosofie.nl/het-hele-ecosy ... 9034028157

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:51

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:15

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:22

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:24

Ik vind Joop altijd wel erg stemmingmakend, maar het feit dat Farmers defence force zo gemakkelijk naar Van Haga is gestapt met zijn 150 pandjes, geeft wel aan dat de erbarmelijke woonomstandigheden van arbeidsmigranten niet bij alle agrariërs hoog op de agenda staat.
Laatst bijgewerkt door prompter op 16-11-23 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:25

Ik had net iets openstaan waar de indruk werd gewekt dat Timmermans en Omtzigt het best wel met elkaar eens zijn op veel vlakken. Hoe denken jullie daar over, zouden die partijen het samen goed doen...?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:34

pien_2010 schreef:
Volgens Joop, opinie blad van de vara, wil BBB ruimschoots baan geven aan huisjesmelkers om grote aantallen arbeidsmigranten in de huizen te vestigen

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/b ... smigranten

Natuurlijk doen ze dat. Is toch in het belang van een aantal agrarische bedrijven die graag voor een habbekrats arbeiders willen inhuren.
De B van boer is bij BBB wel de grootste B. BOER burger beweging. Ik ben blij dat ik er bij de provinciale staten verkiezing niet ingetrapt ben. En mijn sympathie die ik aanvankelijk met de BBB voelde is inmiddels aardig verdampt. Vooral vanwege dit soort dingen.