Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:47

Of onze stampvoetende kleuter vindt dat nu hij niet 50% van de grondstoffen van Oekraïne krijgt hij dan maar Groenland moet krijgen.

Goed voorbeeld trouwens van de Canadezen. Geen Amerikaanse producten kopen.
De macht van de consument.

Verkoop Tesla in Europa scherp gedaald, andere automerken in de lift - https://nos.nl/l/2557296

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:52

Ik ben nog steeds verbijsterd over gister. -O-

Ik heb nog steeds het idee dat dit een onbegonnen zaak was vanaf de eerste contract letter. Eerst iemand uitmaken voor alles wat lelijk is. Daarna er niks meer van weten als je denkt dat je er financieel gewin uit kunt halen. En wie vertrouwd Trump en aanhang nog? Hij heeft afgelopen tijden voldoende bewezen niet te vertrouwen te zijn en zijn woord is net zoveel waard als een scheet in de vrije lucht. :evaw:

Als er getekend was, wat zou dan echt gebeurd zijn? In hoeverre had us van a zich aan de contracten gehouden. Poetin is niet te vertrouwen, Trump ook niet.

Ik was vooral verbijsterd over de woordenstroom van die Vance. Trump zat vooral een beetje vaag voor zich uit te kijken en die Vance bleef maar doorschoppen over de frontlijn enz. En tjsa gek dat er wat haat is tegen Poetin 8)7 je land is er door gesloopt en moet je dan juichen en oh koetsjie koetsjie doen :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:06

Polar schreef:
Zou er een scenario kunnen ontstaan waarin Rusland en Amerika zich samen tegen Europa keren (WW3) en wat zouden dan de gevolgen zijn voor Europa?
Ik denk niet dat dat een gevecht zou zijn dat Europa zou kunnen winnen.

Daar wint de VS echt helemaal niks mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:06

Kanonnen wat een afgang zeg.... ik heb het net gekeken, het hele stuk.

Het ging best okee, totdat Vance ineens olie op het vuur ging gooien om even "mooie TV" te scoren, wat een miskwal is dat :r

Ik snap overigens wel dat je vanuit zo'n MAGA warped world view kan denken dat Zelensky wel erg veel praatjes had zeg maar. Ik wil dit, ik wil dat. Maar hij heeft gewoon gelijk als hij zegt dat het niet genoeg is om Putin te laten tekenen bij het kruisje want dat betekent niks voor hem.....

Zelensky hield zich nog heel knap in....arme man :n

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:10

Ik ben zo blij dat ten tijde van ww2 er niet een type zoals trump in het White house zat.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:16

De ratings voor zelensky gaan in Ukraine blijkbaar door het dak!!
En voor deze schandalige vertoning van trump Vance blijkt Ukraine een nieuwe overeenkomst onder de neus gedrukt kreeg zonder ook maar een veiligheidsgarantie. En trump heeft de Ukrainse delegatie zonder lunch eruit gezet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:17

Pearl Harbour was de belangrijkste reden dat Amerika toen van de kont af kwam. Als Poetin deze ellende beperkt houdt tot Eurazie en Afrika zie ik Amerika zich er wel buiten houden helaas.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:18

_San87_ schreef:
Polar schreef:
Zou er een scenario kunnen ontstaan waarin Rusland en Amerika zich samen tegen Europa keren (WW3) en wat zouden dan de gevolgen zijn voor Europa?

Daar wint de VS echt helemaal niks mee.

Een slim iemand zou dat inderdaad niet doen, maar je hebt daar allemaal instabiele ego's in het witte huis zitten, en heel veel mensen die iets zouden kunnen doen die niet durven in te grijpen. Het probleem met Trump en co is gewoon dat ze zo onvoorspelbaar zijn, dus je weet niet wat ze gaan doen. Het maakt niet uit of het goed of slecht is voor hen. Juist dat onvoorspelbare is ook zo gevaarlijk aan ze, want je kan niet voorspellen wat ze in de toekomst doen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:31

Cowboy55 schreef:
Meneer Blok bedoelde het goed en wist niet beter. Dat snapte meneer Pamuk ook: “De toebereidingswijze van dit product ( het koken van “appies” aka aardappelen) is mij geheel en al bekend mijnheer” (quote uit mijn blote hoofd :D ). De sinaasappel en zijn sidekick noemen we rabiate honden.

De bereidingswijze van de boerenkool is mij bekend meneer… uit mijn hoofd..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:44

BigOne schreef:
De ratings voor zelensky gaan in Ukraine blijkbaar door het dak!!
En voor deze schandalige vertoning van trump Vance blijkt Ukraine een nieuwe overeenkomst onder de neus gedrukt kreeg zonder ook maar een veiligheidsgarantie. En trump heeft de Ukrainse delegatie zonder lunch eruit gezet.

Jeetje wat onbeleefd!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:04

tamary schreef:
Pearl Harbour was de belangrijkste reden dat Amerika toen van de kont af kwam. Als Poetin deze ellende beperkt houdt tot Eurazie en Afrika zie ik Amerika zich er wel buiten houden helaas.

Nja, het midden-oosten is nog een dingetje, we vergeten het bijna. Maar zonder Europa en de controle over de Mediterranee, zonder Egypte, Jordanie en Turkije geen ontwikkeling in de Gaza strook. (die er toch niet komt, maar dat weet trump nog niet)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:11

De US heeft aangekondigd alle militaire hulp aan Ukraine te hebben stopgezet.

https://x.com/nexta_tv/status/1895731463007490383
De woordvoerder van de regering-Trump, Caroline Leavitt, verklaarde dat de VS geen militaire assistentie meer zal verlenen aan Oekraïne, omdat hun prioriteit vredesonderhandelingen zijn. Deze beslissing kwam na de controverse tijdens het bezoek van Zelensky.
"We gaan niet langer zomaar blanco cheques uitschrijven voor een oorlog in een ver land zonder dat er sprake is van echte, duurzame vrede", aldus Leavitt.
"Het was geweldig dat de camera's draaiden, omdat het Amerikaanse volk en de hele wereld konden zien waar president Trump en zijn team achter gesloten deuren mee te maken hebben in de onderhandelingen met de Oekraïners", voegde ze toe.
Eerder meldde The Washington Post dat de regering van Trump niet uitsluit dat alle militaire hulpzendingen naar Oekraïne, ter waarde van miljarden dollars, worden stopgezet.

Hier komt de aap uit de mouw...
De hele aanloop naar de deal was een set up dat heeft geleid tot dit doel. Een reden voor Trump om ten overstaan van het Amerikaanse volk om de militaire hulp aan Oekraine te stoppen.
Oekraine een deal aanbieden dat zo slecht was voor Oekraine dat Zelensky daar niet mee akkoord kon gaan.
Zelensky tijdens het interview met leugens en vernederingen (o.a. t.a.v. zijn kleding) zo te vernederen dat dit gesprek uit de hand zou lopen.
Het is zo duidelijk als maar kan.
Poetin lacht zich de ballen uit de broek.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:15

Een oorlog zonder vrede...

Oekraïne is er ingeluisd en niet zo'n klein beetje ook. Tijd voor Rutte om de telefoon te pakken en te zorgen dat Oekraïne niet op deze manier uitgeleverd wordt aan Rusland. Ze kunnen nog 6 maanden vechten, maar daarna niet meer.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:18

Heftig...

Het is denk ik ook belangrijk om te beseffen dat Europa ook niks hoeft te verwachten van de VS als er problemen komen/zijn.

Het is toch ook bizar hoe een handjevol mensen alles zo om zeep kunnen helpen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:24

;(

Ik denk dat Bill Bailey zijn idee voor het volkslied maar doorgevoerd moet worden...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:27

Polar schreef:

Dat is wel een schrikbeeld dat ik heb.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:30

Het is ook wel echt een doemscenario inderdaad, vooral omdat bij Trump redelijkheid en rationaliteit amper tot niet meespeelt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:32

Grootste belediging voor een Amerikaan zo ongeveer is communist genoemd te worden. Daar zal qua volk nog aardig wat tegengas op komen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:33

Zolang de democraten niet met een krachtige tegenkandidaat op de proppen komen, blijven de berichten van Trump de stemming in Amerika bepalen. Ik hoor in ieder geval niets over dat Trump Zelensky eerst een dictator noemt en daarna zegt dat hij zich niet kan voorstellen dat hij dat heeft gezegd. Verwarring alom, zou je verwachten. Maar zijn aanhang slikt het als zoete koek.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:34

Femke_Tweety schreef:
Polar schreef:

Dat is wel een schrikbeeld dat ik heb.

Eerder die twee samen tegen China.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:52

heidy_wilco schreef:
;(

Ik denk dat Bill Bailey zijn idee voor het volkslied maar doorgevoerd moet worden...

[ Video ]

Hij is fantastisch, met name het punt dat hij maakt over hoe het dan gaat klinken, waar het aan doet denken.

En dat 6 jaar geleden al. Het is na gisteren toepasselijker dan ooit.

Ondanks alles en ondanks hoe ff-ing serieus het allemaal is, moest ik er toch even om grinniken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:59

Citaat:
Eerder die twee samen tegen China.

Eens, anders lopen ze het 'risico' dat China Europa wellicht zou gaan helpen om het gat van de VS op te vullen. Dus strategisch gezien zou je die eerst willen wegstrepen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:00

Femke_Tweety schreef:
heidy_wilco schreef:
;(

[ Video ]

Hij is fantastisch, met name het punt dat hij maakt over hoe het dan gaat klinken, waar het aan doet denken.

En dat 6 jaar geleden al. Het is na gisteren toepasselijker dan ooit.

Ondanks alles en ondanks hoe ff-ing serieus het allemaal is, moest ik er toch even om grinniken.

Ja, Bill Bailey is wel een van mijn favoriete comedians. En soms is humor ook even goed om te gebruiken, ook in serieuze situaties.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:01

Rusland en Usa zitten allebei achter de grondstoffen van Oekraïne aan. Dat is reden genoeg voor oorlog, waar wij als Europa lekker middenin zitten.

Europa is veel te traag met reageren op de toestand in de wereld vrees ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:05