Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:Ik kwam deze (wat angstaanjagende) analyse tegen van de bedoelingen en opzet van Wilders. Ik moet er nog eens over denken maar wilde hem toch vast hier achter laten.
https://threadreaderapp.com/thread/1837 ... 80967.html
irmaz schreef:O ja, Wiersma schrapt het verbod op het gebruik van stroomstootwapens in de veehouderij.
Toffe club die BBB
irmaz schreef:Ik kwam deze (wat angstaanjagende) analyse tegen van de bedoelingen en opzet van Wilders. Ik moet er nog eens over denken maar wilde hem toch vast hier achter laten.
mysa schreef:Maar die krijgen wel regelmatig te maken met vertraging door bezwaren en procedures vanuit de inwoners.
Wranglerbutt schreef:irmaz schreef:Ik kwam deze (wat angstaanjagende) analyse tegen van de bedoelingen en opzet van Wilders. Ik moet er nog eens over denken maar wilde hem toch vast hier achter laten.
Dat is in grote lijnen wat ik ook al dacht
irmaz schreef:
996981 schreef:mysa schreef:Maar die krijgen wel regelmatig te maken met vertraging door bezwaren en procedures vanuit de inwoners.
Even voor onze gemeente sprekend maar ik heb daar wel begrip voor. In deze rustige buurtkern rijdt sinds de komst van een amv locatie zeker 4 keer per week politie en/of ambulance uit. De ernst van de delicten verschilt sterk (als lid van de klankbordgroep in samenwerking met de gemeente ben ik goed op de hoogte), maar overlast heb je er als buurt zeker van. Die overlast lijkt hier niet benoemd te mogen worden (zie vrij recente post van Irmaz, waarin ze suggereert dat er geen overlast is, omdat zij op de weg naar de supermarkt geen ongeregeldheden waarnam). Juist het bagatelliseren van die problemen voorkomt tot het komen van oplossingen.
Volgens mij moet de insteek zijn: er komt een groep mensen met trauma’s, problemen en andere normen en waarden. Hoe gaan we ervoor zorgen dat deze mensen de passende hulp krijgen ? Hoe zorgen we ervoor dat ze op de zo kort mogelijkste termijn mee kunnen draaien in de maatschappij. Dat laatste is immers niet enkel voor de maatschappij als geheel belangrijk, maar juist ook voor de individu.
Door niet te praten over de problemen, verschillen en overlast gaan er per definitie geen oplossingen komen. Wie is daar mee geholpen?
996981 schreef:mysa schreef:Maar die krijgen wel regelmatig te maken met vertraging door bezwaren en procedures vanuit de inwoners.
Even voor onze gemeente sprekend maar ik heb daar wel begrip voor. In deze rustige buurtkern rijdt sinds de komst van een amv locatie zeker 4 keer per week politie en/of ambulance uit. De ernst van de delicten verschilt sterk (als lid van de klankbordgroep in samenwerking met de gemeente ben ik goed op de hoogte), maar overlast heb je er als buurt zeker van. Die overlast lijkt hier niet benoemd te mogen worden (zie vrij recente post van Irmaz, waarin ze suggereert dat er geen overlast is, omdat zij op de weg naar de supermarkt geen ongeregeldheden waarnam). Juist het bagatelliseren van die problemen voorkomt tot het komen van oplossingen.
Volgens mij moet de insteek zijn: er komt een groep mensen met trauma’s, problemen en andere normen en waarden. Hoe gaan we ervoor zorgen dat deze mensen de passende hulp krijgen ? Hoe zorgen we ervoor dat ze op de zo kort mogelijkste termijn mee kunnen draaien in de maatschappij. Dat laatste is immers niet enkel voor de maatschappij als geheel belangrijk, maar juist ook voor de individu.
Door niet te praten over de problemen, verschillen en overlast gaan er per definitie geen oplossingen komen. Wie is daar mee geholpen?
pien_2010 schreef:irmaz schreef:Ik kwam deze (wat angstaanjagende) analyse tegen van de bedoelingen en opzet van Wilders. Ik moet er nog eens over denken maar wilde hem toch vast hier achter laten.
Dit heb ik ook bedacht. Want wat je nu al ziet gebeuren ook in dit topic dat een partij als NSC er van langs krijgt. De partij die als hij gaat verliezen in de toekomst en daar vrees ik voor, vrijspel gaat geven aan een klinkende overwinning van Wilders II met alle dictoriale gevolgen van dien. Ik zie dit hele gedoe in Nederland en in Frankrijk met Marie le Pen die het ook probeert, als een knap georchastreerd concert op de achtergrond van dictoriale regimes wereldwijd die alle belang hebben bij het omver werpen van democratiën waar paar pagina's eerder al een treffende analyse over geplaatst is. Dit is nu al aan het gebeuren en mensen in democratieën hebben totaal niet in de gaten hoe goed ze het hebben en hoe fragiel die democratie is. Wij zijn te gemakzuchtig geworden. Dus ik ben het zeker eens met deze analyse.
mysa schreef:@996981
Het ging om een hotel, paar kilometer buiten het dorp. Maar tussen dorp en hotel ligt een villawijk. (met nog genoeg vrije ruimte ertussen). De villawijk ging in protest.
Janneke2 schreef:...en men gebruike de zondebok om ellenlang over ""niets"" te praten in een politiek topic.
Hoe blijft de zorg betaalbaar met de vergrijzing? Hoe zit het met het vogelgriep-virus? Wat doen we met de oprukkende woestijnen? Wat weten we van (bijvoorbeeld Chinese) spy-software? Hoe gaan we het Accoord van Parijs halen? Hoe krijgen we meer mensen voor de klas?
Zijn we überhaupt voorbereid op een nieuwe crisis?
(Nee, niet dat nepgedoe.)
...ik noem maar een paar dwarsstraten.
Stilte, dwz geklets à la "De problemen liggen heus niet altijd bij de vluchtelingen, vaak zal ook de manier van opvangen een rol spelen. Een grote groep mensen zonder goede begeleiding, in matige omstandigheden bij elkaar zetten met niets om handen is naar mijn mening ook vragen om problemen. Dit zie je niet alleen bij vluchtelingen, maar ook bij arbeidsmigranten."
(Ach, het gekletst heeft een kern van waarheid.)
Eerst zijn bijna alle voorzieningen afgebroken en ja, natuurlijk wordt het dan een rommeltje in Ter Apel.
Gewoon slecht beleid.
.... maar geklets, want de regering die slecht beleid voerde wordt op een politiek topic nota bene niet genoemd.
juval schreef:irmaz schreef:O ja, Wiersma schrapt het verbod op het gebruik van stroomstootwapens in de veehouderij.
Toffe club die BBB
tja.. zal wel weer een oeverloze discussie worden, maar goed. Wat gebruik jij om een varken of rund van een paar honderd kilo in beweging of in de benen te krijgen?
Een stroomstootje kan een nuttig hulpmiddel zijn. Net als dat al onze paarden achter een stroomdraadje staan, daar krijgen ze niets van verder.
Maar goed, als jij een fijn alternatief weet, be my guest
Tango1979 schreef:Overlast zullen we houden. Betekent dit dat we dan geen asielzoekers moeten opvangen? Voetbal afschaffen? Geen festivals meer? Geen verkeer?
We moeten proberen overlast te minimaliseren: ook de overlast van AZC's
Gewoon heel hard roepen: ze moeten allemaal het land uit! Of: niet in mijn buurt! is imo de meest asociale/ minst empathische reactie die je kan geven
Loretta schreef:Er gaan ook genoeg volkswijken of volksbuurten in protest. Met het verschil dat die vaak onvoldoende politieke invloed hebben en dat het AZC er uiteindelijk toch komt.
Tango1979 schreef:996981 schreef:Even voor onze gemeente sprekend maar ik heb daar wel begrip voor. In deze rustige buurtkern rijdt sinds de komst van een amv locatie zeker 4 keer per week politie en/of ambulance uit. De ernst van de delicten verschilt sterk (als lid van de klankbordgroep in samenwerking met de gemeente ben ik goed op de hoogte), maar overlast heb je er als buurt zeker van. Die overlast lijkt hier niet benoemd te mogen worden (zie vrij recente post van Irmaz, waarin ze suggereert dat er geen overlast is, omdat zij op de weg naar de supermarkt geen ongeregeldheden waarnam). Juist het bagatelliseren van die problemen voorkomt tot het komen van oplossingen.
Ik vind dat de overlast zeker benoemd mag worden! Wij hebben hier in de gemeente dit blijkbaar ook (maar ik persoonlijk heb er niets van meegemaakt).
Ik heb ook overlast door de drugscriminaliteit in het dorp. Ik denk dat een heleboel mensen overlast hebben van voetbalhooligans. Overlast van grote muziekfestival. Overlast van verkeer. Overlast van wegwerkzaamheden etc etc etc.
Overlast zullen we houden. Betekent dit dat we dan geen asielzoekers moeten opvangen? Voetbal afschaffen? Geen festivals meer? Geen verkeer?
We moeten proberen overlast te minimaliseren: ook de overlast van AZC's
Gewoon heel hard roepen: ze moeten allemaal het land uit! Of: niet in mijn buurt! is imo de meest asociale/ minst empathische reactie die je kan geven
996981 schreef:Ik denk dat mensen die meer verdienen over het algemeen gewoon beter weten welke wegen te bewandelen? Weten op welke manier je met welke mensen moet spreken, welke procedures je kunt volgen etc ?
Tango1979 schreef:Terwijl de "normale" problemen juist in rijkere gemeentes al zo veel minder zijn, dan in de arme(re) gemeentes.
Daarom ben ik een groot voorstander van de spreidingswet.