Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trump en Vance maakten er een gigantisch punt van dat Zelensky hen niet bedankt heeft voor “steun”… (dat heeft hij wel, tientallen malen)

Zelenskyy retweet en bedankt nu, 1 voor 1, alle Europese leiders die hun steun uitspreken. Hij is as we speak Trump aan het trollen...

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:30

Hij heeft in een post op Twitter vier keer bedankt gezegd en alle nieuwsmedia hebben niet door dat dit een dikke middelvinger naar trump is :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:33

Diplomatiek absoluut niet slim maar o wat bewonder ik Zelensky.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:40

Nou echt hè! Held!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:48

Kippevel! :))

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:51

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:04

Is Trump een dictator aan het worden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:04

Britta31 schreef:
Is Trump een dictator aan het worden?

Nee. Was en is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:05

Jessix schreef:
IMANDRA schreef:

Nou dat is verdeeld hoor. Als ik op TikTok onder dit soort filmpjes (bijv door CBS) kijk zijn er betreurenswaardig veel mensen die Zelensky wegzetten als een of andere conman die er met “350 biljoen” van de US vandoor is gegaan en hoe goed Trump en Vance hebben opgetreden.

Een en al misinformatie, overal. En als iemand het al waagt te corrigeren krijgen ze een lading MAGA’s over zich heen.

Echt, waar gaat het heen |o

Is er überhaupt wel een tegengeluid in Amerika? Ik heb het idee alsof de democraten weg zijn ondergedoken voor de aankomende 4 jaar. Misschien heb ik het mis hoor (ik hoop het!), ik kijk niet naar de Amerikaanse zenders of kranten, maar ik zie of hoor weinig wat er tegenin gaat.

Het valt me wel op dat er veeeeeeeel meer MAGA comments zijn dan voorheen. Als in, waar ze eerst in de minderheid waren is nu 70% pro trump. Maar ik denk dat ze zich gewoon gesterkt voelen en daardoor meer reageren.

Maar het democratische tegengeluid valt me idd ook tegen…

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:05

Facebook zit vol trollen en bots en complotwappies. Ik lees nieuwsberichten tegenwoordig liever via Bluesky :j

En wat een held, die Zelensky _/-\o_
Dat optreden van Trump lijkt nogal averechts te werken, al is negatieve aandacht ook aandacht natuurlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:11

Ik gok zo dat de Tangerine Palpatine op z’n kleine piemel is getrapt omdat Zelensky niet akkoord ging met zijn deal, en “The art of the deal” aka “ik fix het wel even want ik ben zo geweldig” is natuurlijk helemaal Trumps ding. Dat hij en Vance daarom zo boos in dat gesprek zaten.

Maar nee de MAGA’s vinden het helemaal geweldig want kijk Koning Trump eens sterk optreden tegen die geldwolf Zelensky!! :roll:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:13

8nnemiek schreef:
Facebook zit vol trollen en bots en complotwappies. Ik lees nieuwsberichten tegenwoordig liever via Bluesky :j

En wat een held, die Zelensky _/-\o_
Dat optreden van Trump lijkt nogal averechts te werken, al is negatieve aandacht ook aandacht natuurlijk.

Dat vraag ik mij soms ook af, met Musk erbij hebben ze ook behoorlijke tech tot hun beschikking, zouden de Republikeinen de boel niet ook extra willen boosten met nep accounts die en nep posts die Trump overal gelijk in geven.
Rusland is duidelijk een groot voorbeeld, dan kunnen ze dat ook kopiëren lijkt mij.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:19

Zelfs Nederlanders die dat zeggen dus. "Eindelijk iemand die niet in de huiliehuilie van Zelensky trapt!! Hij wilde weer geld halen maar komt die ff van een koude kermis thuis hahahaha" Ik heb er hoofdpijn van, wist je dat...

Ofwel Trump gaat Poetin z'n goddelijke gang laten gaan in Europa. Ofwel Trump roept Europa uit tot vijand en gaat zelf op ons af.

Want hoe dít nog met een sisser af kan lopen... Ik zie het even niet meer nu. Maar misschien moet ik gewoon gaan slapen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:21

Cowboy55 schreef:
karuna schreef:
Ik zie er een veel gebruikte louche verkopers truc in. Soort psychologische oorlogsvoering en druk omdat mensen van nature graag niet voor niets ergens heen zijn gekomen

Eens. Maar ook het onfatsoen om consequent over Zelensky heen te praten, zodat hij letterlijk onverstaanbaar wordt.

Probeer het morgen zelf eens. 5 minuten lang over iemand heen praten. Spreek het van tevoren af met iemand dat je dat alle twee gaat doen en ervaar hoe moeilijk het is. Je opvoeding (hoop ik) en alle regels van fatsoen maken het verschrikkelijk moeilijk om vol te houden. Niet voor de sinaasappel en zijn waterdrager.

En ook het steeds maar harder praten. Dat zie je vaker met mensen die uit 2 verschillende talen met elkaar spreken, maar de man is natuurlijk niet doof.
Het deed me denken aan Meneer Blok, groentenist tegen Mehmat Pamuk in 1985:

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:30

VuurVleugels schreef:
Zelfs Nederlanders die dat zeggen dus. "Eindelijk iemand die niet in de huiliehuilie van Zelensky trapt!! Hij wilde weer geld halen maar komt die ff van een koude kermis thuis hahahaha" Ik heb er hoofdpijn van, wist je dat...

Ofwel Trump gaat Poetin z'n goddelijke gang laten gaan in Europa. Ofwel Trump roept Europa uit tot vijand en gaat zelf op ons af.

Want hoe dít nog met een sisser af kan lopen... Ik zie het even niet meer nu. Maar misschien moet ik gewoon gaan slapen.
Ik vind dit dus ook heel raar en ben benieuwd naar de denkwijze van deze mensen.

Het is opvallend hoe er zo'n tweedeling is ontstaan (of al was?) tussen de ene groep die een goed, eerlijk leven wil voor iedereen, de ernst van covid inzag en voor inclusie is en de groep die echt alleen maar aan zichzelf denkt en rond loopt te schreeuwen.
En er zullen heus wel wat mensen tussenin hangen, maar ik denk serieus dat je veel mensen in 1 van die kampen kunt plaatsen.

Ik ben oprecht benieuwd naar een theorie daarachter.
Bijvoorbeeld dat een bepaald deel in de hersenen anders werkt bij de ene groep dan bij de andere, of dat het echt puur de omgeving is waar je in verblijft, of dat het iets genetisch is, of verzin het maar...
Zou er ergens een gemene deler zijn, vraag ik me af.
Laatst bijgewerkt door Polar op 01-03-25 00:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:30

Meneer Blok bedoelde het goed en wist niet beter. Dat snapte meneer Pamuk ook: “De toebereidingswijze van dit product ( het koken van “appies” aka aardappelen) is mij geheel en al bekend mijnheer” (quote uit mijn blote hoofd :D ). De sinaasappel en zijn sidekick noemen we rabiate honden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:51

Polar schreef:
Het is opvallend hoe er zo'n tweedeling is ontstaan (of al was?) tussen de ene groep die een goed, eerlijk leven wil voor iedereen, de ernst van covid inzag en voor inclusie is en de groep die echt alleen maar aan zichzelf denkt en rond loopt te schreeuwen.
En er zullen heus wel wat mensen tussenin hangen, maar ik denk serieus dat je veel mensen in 1 van die kampen kunt plaatsen.

Ik ben oprecht benieuwd naar een theorie daarachter.
Bijvoorbeeld dat een bepaald deel in de hersenen anders werkt bij de ene groep dan bij de andere, of dat het echt puur de omgeving is waar je in verblijft, of dat het iets genetisch is, of verzin het maar...
Zou er ergens een gemene deler zijn, vraag ik me af.

Brokkelbreinen door te veel eenzijdige filmpjes te kijken, gekozen door het algoritme.

Dankzij iemand die sprak over POTUS als ´mislukte oempaloempa´ bij de NOS ga ik alsnog lachend mijn bed in.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 01:03

Afbeelding

Lijkt best.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 01:04

Cowboy55 schreef:
Meneer Blok bedoelde het goed en wist niet beter. Dat snapte meneer Pamuk ook: “De toebereidingswijze van dit product ( het koken van “appies” aka aardappelen) is mij geheel en al bekend mijnheer” (quote uit mijn blote hoofd :D ). De sinaasappel en zijn sidekick noemen we rabiate honden.

Oh maar ik denk heus niet dat meneer Blok ook maar een greintje lijkt op die gasten in dat witte huis, maar alleen dat alsmaar harder praten tegen iemand die een andere moedertaal heeft. En ik vond het ook wel een glimlach waard, even K&B op de late vrijdagavond.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:06

VuurVleugels schreef:

Trump wil geen Amerikaanse soldaten naar het buitenland sturen, dus hij zal niet zelf op ons af komen. Zijn 'one size fits all-'oplossing is geld. Importheffingen dus, waarmee hij de economie in Amerika om zeep helpt en daar Europa weer de schuld van geeft.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:54

VuurVleugels schreef:

Ik vind de Canadezen hierin sterk

Alles wat uit America komt niet meer kopen
Geen voedsel, kledingmerken,auto merken, geen data zou ook mooi zijn etc etc

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:23

Wat een beschamende preek zeg, wat had ik met Zelensky te doen. Wat sneu. Ik zat echt met plaatsvervangende schaamte te kijken. Wat erg dit.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:28

Zou er een scenario kunnen ontstaan waarin Rusland en Amerika zich samen tegen Europa keren (WW3) en wat zouden dan de gevolgen zijn voor Europa?
Ik denk niet dat dat een gevecht zou zijn dat Europa zou kunnen winnen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:39

Een oorlog met Europa gaat de VS economisch teveel raken denk ik. Ze laten gewoon Rusland zijn gang gaan en bemoeien zich er niet meer mee. Indirect helpen ze Rusland wel imo, door meer handel met Rusland op te starten (mijn verwachting.)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:45

Ik hoop het... en ik hoop gewoon heel hard voor een oplossing voor Oekraïne.
Dit van gisteren wat echt een bizarre vertoning.
En wat me opvalt in programma's zoals nieuwsuur, dat de 'schuld' of misschien is verantwoordelijkheid een beter woord, grotendeels gelegd wordt bij Zelensky.
Hij had zich in moeten houden, het volk zal teleurgesteld zijn dat hij niet met een contract thuis komt, hij gooide olie op het vuur, etc.
Terwijl hij zich naar mijn mening echt extreem heeft ingehouden, een (eerlijk) contract nooit een optie was en hij zichzelf en zijn land probeerde te verdedigen.

Eén van de meest bizarre stukjes uit het interview vond ik nog dat één van de journalisten aan Trump vroeg: "Wat als Putin zich niet aan de afspraak houdt (om Oekraïne niet aan te vallen)?" en Trump iets zei in de richting van:"Wat als... er kan nu ook een bom op je vallen, etc." en daarna over Hunter Biden's laptop begon. :x