Citaat:Bevindingen incident wolf Hoge Veluwe
Maandag 21 april 2025.

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1Fo1De ... tid=wwXIfr
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Bevindingen incident wolf Hoge Veluwe
Maandag 21 april 2025.
Wintu schreef:Ik hoor net van Peter Klaver dat de wolf in de zomer een dieet heeft wat uit kleine dieren (knaagdieren en vogels) bestaat en in de winter de grotere prooien. Misschien verklaard dar iets meer waarom en nu minder aanvallen zijn?
Citaat:Jubbega Friesland
17-06-2025
22.30 uur
Gisteravond meerdere meldingen binnen gekomen over een wolf op de Jochem Alberdaweg / Job Holkemawijk ging richting het centrum.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
SusanH schreef:Over niet alleen in het bos fietsen, daar komt bjj dat veel mensen het niet snappen en zeggen dat wij mensen dan maar uit de bossen moeten blijven. Maar er wonen ook mensen in en aan het bos, en hier op de Heuvelrug en op de Veluwe loopt mede daardoor een heel groot deel van onze infrastructuur door de bossen. Buiten dat ik me niet uit het bos laat jagen hebben heel veel mensen gewoon niet die keus. Plus de vele meldingen in buitengebied die niet in de buurt van bos zijn tonen wel aan dat ons enkel richten op bos als mogelijke habitat van wolven niet kloppend is.
Ik krijg jeuk van mensen die zeggen dat we de natuur terug moeten geven aan de dieren die er wonen. Ik vind, je bent er gast en hoort je er gewoon netjes te gedragen. Maar wij zijn ook onderdeel van die natuur en horen er thuis. Juist door veel in de natuur te zijn, ook en vooral alleen ( of lekker samen met je hond), heb je de mooiste ontmoetingen. En krijg je meer respect voor alles wat er leeft en groeit.
DuoPenotti schreef:Ja jongen die nog niet snel zijn, zijn er nu natuurlijk ook in overvloed.
Grote dieren geeft toch een risico.
Waarom dat nemen nu er zoveel jong voorhanden is.
Zou ook een erg goede verklaring zijn
Anne_GTI schreef:In de winter zijn de jongen groot maar nog niet zelfstandig en om warm te blijven is meer energie nodig.
Klinkt heel logisch vind ik.
Citaat:Voorthuizen, Gelderland.
19-06-2025
05:30
Zichtmelding.
Vanochtend een wolf gezien op de hunnenweg.
De wolf liep het Wilbrinkse bos in, wolf kwam vanaf de oude golfbaan.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Voorthuizen Gelderland
19-06-2025
Aanval nummer 6 is een feit, opnieuw 3 schapen gedood. De teller staat inmiddels op 27 gedood.
Wederom vond deze aanval plaats achter een goedgekeurd wolfwerend raster.
#geenwolf
Geenwolf.com