Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:14

Ann schreef:
Hier ook buikpijn...
Het 'goede' hiervan is dat nu heel helder is waar Amerika (Trump, Vance & Co.) voor staat en dat Zelensky nog meer respect heeft gekregen. Maar ik gun Oekraïne zo graag vrede. ;(

Nou dat is verdeeld hoor. Als ik op TikTok onder dit soort filmpjes (bijv door CBS) kijk zijn er betreurenswaardig veel mensen die Zelensky wegzetten als een of andere conman die er met “350 biljoen” van de US vandoor is gegaan en hoe goed Trump en Vance hebben opgetreden.

Een en al misinformatie, overal. En als iemand het al waagt te corrigeren krijgen ze een lading MAGA’s over zich heen.

Echt, waar gaat het heen |o

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:17

Ergens ben ik ook wel blij dat de twee dingen dit deden. Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurd en gezegd is en Zelensky heeft niets hiervan verdient, maar er was tenminste geen twijfel bij Zelensky om de deal niet te tekenen. De (un)USA is gewoon niet te vertrouwen op het moment.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:18

Jessix schreef:
Wauw... ongelofelijk dit. Wat heeft die man zich goed gehouden. Je zou daar moeten zitten met die flapdrol.

2 Flapdrollen. Twee flapdrollen die een vooropgezet plannetje proberen uit te voeren en als een stel opgefokte viswijven Zelensky hebben zitten overstemmen. Onfatsoen ten top.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:22

heidy_wilco schreef:
Ergens ben ik ook wel blij dat de twee dingen dit deden. Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurd en gezegd is en Zelensky heeft niets hiervan verdient, maar er was tenminste geen twijfel bij Zelensky om de deal niet te tekenen. De (un)USA is gewoon niet te vertrouwen op het moment.

Even afwachten wat we nog gaan horen, maar ik denk dat Zelensky toch al niet van plan was om te tekenen omdat de deal te vaag was omschreven en teveel losse eindjes bood. Dat geeft teveel risico op een Trump die later zegt dat het zusenzo bedoeld was, ookal stond dat er niet.
Trump is degene die zegt dat hij vrede wil en een deal, dus laat hem maar weer komen.

Benzz

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:30

Zouden de republikeinen nu wakker worden?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:30

Veronica2 schreef:
heidy_wilco schreef:

Even afwachten wat we nog gaan horen, maar ik denk dat Zelensky toch al niet van plan was om te tekenen omdat de deal te vaag was omschreven en teveel losse eindjes bood. Dat geeft teveel risico op een Trump die later zegt dat het zusenzo bedoeld was, ookal stond dat er niet.
Trump is degene die zegt dat hij vrede wil en een deal, dus laat hem maar weer komen.

Denk je echt dat Zelensky bij een volgende poging vanuit Trump het zelfs maar gaat proberen? Je kan geen deals maken met onbetrouwbare personen, en na de persoonlijke aanvallen op hem gaat hij echt niet weer in gesprek met dat zootje. Hij is niet dom.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:32

Avondje talkshow met als start Nieuwsuur.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:37

Nieuwsuur neemt er de tijd voor, tip om terug te kijken als je het gemist hebt.

Elke keer als ik een nieuw stukje zie dan vind ik het ongelooflijker. Wat een stelletje %^#@@@

Heidy_wilco, ik denk dat het laatste woord er nog niet over gezegd is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:37

Benzz schreef:

Een paar, lang niet genoeg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:39

IMANDRA schreef:
Ann schreef:
Hier ook buikpijn...
Het 'goede' hiervan is dat nu heel helder is waar Amerika (Trump, Vance & Co.) voor staat en dat Zelensky nog meer respect heeft gekregen. Maar ik gun Oekraïne zo graag vrede. ;(

Nou dat is verdeeld hoor. Als ik op TikTok onder dit soort filmpjes (bijv door CBS) kijk zijn er betreurenswaardig veel mensen die Zelensky wegzetten als een of andere conman die er met “350 biljoen” van de US vandoor is gegaan en hoe goed Trump en Vance hebben opgetreden.

Een en al misinformatie, overal. En als iemand het al waagt te corrigeren krijgen ze een lading MAGA’s over zich heen.

Echt, waar gaat het heen |o

Is er überhaupt wel een tegengeluid in Amerika? Ik heb het idee alsof de democraten weg zijn ondergedoken voor de aankomende 4 jaar. Misschien heb ik het mis hoor (ik hoop het!), ik kijk niet naar de Amerikaanse zenders of kranten, maar ik zie of hoor weinig wat er tegenin gaat.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:43

Er is tegengeluid, maar helaas overschreeuwen de Republikeinen een heleboel en worden veel mensen de mond gesnoerd ;(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:49

heidy_wilco schreef:
Er is tegengeluid, maar helaas overschreeuwen de Republikeinen een heleboel en worden veel mensen de mond gesnoerd ;(

Nou gelukkig maar. Hopelijk kunnen ze zich herpakken en met een nieuwe sterke leider terugkomen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:50

Wilders op X: "Fascinating TV but not necessarily the best way to end the war, gentlemen."

Alsnog sensationeel en mega respectloos, maar als zelfs Wilders geen onmiskenbare Trump-lofzang meer over z'n lippen krijgt weten we dat Trump het bont gemaakt heeft.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:51

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:52

Ik dacht dat presidenten volwassen waren.. dit lijkt haast wel een kleuter school.

Vol voor de camera's alsof het een talkshow is.. (en natuutlijk niet zelensky )

En dan ook nog zeggen levert wel mooie tv op.

Echt wat een vreselijke vent 4 jaar geleden was het niet zo'n puinhoop maar nu 4 jaar zo'n circus ik ben benieuwd wat die nu wil na 4 jaar...

Geen verkiezingen?

Rusland valt Oekraïne binnen en straks de rest van Europa als je niet uitkijkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:53

VuurVleugels schreef:
Wilders op X: "Fascinating TV but not necessarily the best way to end the war, gentlemen."

Alsnog sensationeel en mega respectloos, maar als zelfs Wilders geen onmiskenbare Trump-lofzang meer over z'n lippen krijgt weten we dat Trump het bont gemaakt heeft.

Ik had op RTL een reactie gepost, ik kreeg bijval van een Wilders stemmer toen iemand reageerde met: "Misschien even youtube kijken en niet de linkse propaganda geloven".

Dit kan wel eens grote gevolgen gaan hebben voor Trump, aangezien rechtse mensen hier toch echt wel aanstoot aan nemen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:59

Benzz schreef:

Ik vrees er voor…….misschien een klein aantal…..maar het zou me niet verbazen als ze zwijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:59

Welke linkse propaganda? :o?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:01

Miezelke, die vraagt komt bij Nieuwsuur ook langs. Een terechte vraag denk ik en het zou me niet verbazen als dit inderdaad een vooropgezet plan was.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:02

In Nieuwsuur kwam de Amerikaanse ambassadeur in Oekraine aan bod. Op dit moment heeft Oekraïne geen ambassadeur van de VS in functie. Geen enkel land heeft dat omdat bij een wisseling van Office nieuwe ambassadeurs worden aangesteld en deze is altijd van dezelfde kleur als de President. Een democratische ambassadeur is dus formeel al ontslagen bij de verkiezing van Trump. Het duurt altijd even totdat er een nieuw ambassadeur is, dat is normaal. In de tussentijd wordt er een zaakgelastigde aangesteld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:03

Ik zie er een veel gebruikte louche verkopers truc in. Soort psychologische oorlogsvoering en druk omdat mensen van nature graag niet voor niets ergens heen zijn gekomen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:05

Lughnassadh schreef:
Miezelke, die vraagt komt bij Nieuwsuur ook langs. Een terechte vraag denk ik en het zou me niet verbazen als dit inderdaad een vooropgezet plan was.

Was uiteraard vooropgezet.
Net zoals ze Kallas vorige week lieten komen en nadat ze was geland mededeelden dat ze geen tijd voor haar hadden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:16

Trump schoffeert de hele wereld maar usa is geen leider meer, verworden tot een derde wereld land. Laagje beschaving is weg. Benieuwd hoelang ze dit nog toelaten, die andere helft die niet op de republikeinen gestemd hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:19

karuna schreef:
Ik zie er een veel gebruikte louche verkopers truc in. Soort psychologische oorlogsvoering en druk omdat mensen van nature graag niet voor niets ergens heen zijn gekomen

Eens. Maar ook het onfatsoen om consequent over Zelensky heen te praten, zodat hij letterlijk onverstaanbaar wordt.

Probeer het morgen zelf eens. 5 minuten lang over iemand heen praten. Spreek het van tevoren af met iemand dat je dat alle twee gaat doen en ervaar hoe moeilijk het is. Je opvoeding (hoop ik) en alle regels van fatsoen maken het verschrikkelijk moeilijk om vol te houden. Niet voor de sinaasappel en zijn waterdrager.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:22

Eén "geruststelling"; Trump gaat vannacht in ieder geval niet met een gevoel van overwinning slapen.
Zelensky heeft echt getoond hoe krachtig hij is en blijft onder, naar mijn mening, extreme manipulatie.