Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:Brekelmans lijkt me een heel goede vervanger/opvolger voor Dilan.
Ik weet niet of het voor VOLT goed is om het gesprek met Forum uit de weg te gaan. Als je een goed verhaal hebt dan kun je dit overbrengen. Het lijkt me zwak om het gesprek uit de weg te gaan, ook al liggen de standpunten mijlenver uit elkaar. Uiteraard is het de bedoeling van de organisatie van de debatten om vuurwerk te creëren.
juval schreef:over goede publieke omroep-programma's.. hebben jullie dinsdag 'Een buitengewoon gesprek' gezien. Daar waren Jimmy Dijk, Mona Keijzer en Henri Bontenbal aanwezig. Zij werden geïnterviewd door mensen met een beperking of autisme. Mooi open gesprek kwam daaruit voort. Ik vond het mooi om te zien.
¨
juval schreef:over goede publieke omroep-programma's.. hebben jullie dinsdag 'Een buitengewoon gesprek' gezien. Daar waren Jimmy Dijk, Mona Keijzer en Henri Bontenbal aanwezig. Zij werden geïnterviewd door mensen met een beperking of autisme. Mooi open gesprek kwam daaruit voort. Ik vond het mooi om te zien.
¨
Cer schreef:het ligt er helemaal aan of je de ander wil overtuigen van jouw mening, of slechts jouw mening wil verkondigen aan het publiek.
juval schreef:FvD zegt niet dat er geen klimaatverandering is, maar wel dat dit al eeuwen zo gebeurt dat het klimaat veranderd. Dat mens daar zeer weinig invloed op kan uitoefenen en dat de plannen die er liggen onbetaalbaar zijn. Of dit allemaal leugens zijn? geen idee hoor, maar ergens klinkt het in mijn ogen best logisch. Het zou gaan om een opwarming van 0,0000007 graden wat we door vele miljarden te investeren zouden tegengaan. Ik denk dan ook dat dat geld ergens anders ook hard nodig is.
MarlindeRooz schreef:Ja en die Lidewij de Vos die doet alsof ze het weet. Maar die heeft biochemie gestudeerd met een master neurowetenschappen.![]()
Hersencellen en stikstof zijn niet echt met elkaar te vergelijken.
Raineri schreef:Het is al aangetoond dat antropogene klimaatverandering significant is en dat wij verantwoordelijk zijn voor de versnelde verandering. Dit bewijs is vrij sterk.
FvD liegt hierover. De hele discussie is idioot, wetenschap mag niet politiek gemaakt worden. Net zoals stikstof of migratie. Tevens is aangetoond dat niets doen duurder is dan nu invoeren van mitigetende maatregelen! De rekening komt later helaas.
juval schreef:Raineri schreef:Het is al aangetoond dat antropogene klimaatverandering significant is en dat wij verantwoordelijk zijn voor de versnelde verandering. Dit bewijs is vrij sterk.
FvD liegt hierover. De hele discussie is idioot, wetenschap mag niet politiek gemaakt worden. Net zoals stikstof of migratie. Tevens is aangetoond dat niets doen duurder is dan nu invoeren van mitigetende maatregelen! De rekening komt later helaas.
prima, ik ga fvd ook niet verdedigen hoor, ze hebben bijzondere standpunten. Maar ik begrijp de denkwijze wel. Als het zoveel, gigantisch veel, geld gaat kosten voor een 0.00000zoveel graden verschil, dan lijkt me dat veel verspilde moeite en geld.
MarlindeRooz schreef:mce schreef:
Ik denk dat jij wat anders bedoelt met ludiek? Want ludiek is luchtig / speels... Dat is dit niet.
juval schreef:maar bedoel je dan dat het een feit is dat er een klimaatverandering is,
of is het een feit dat het de schuld van de mensheid is,
of is het een feit dat de mens het nog kan oplossen?