Tango1979 schreef:Juiste samenvatting denk ik Irmaz. Maar wat gaat Wilders doen?
Als hij de boel laat klappen, dan komen er nieuwe verkiezingen. 76 zetels gaat hij imo nooit niet halen, ook niet met BBB samen. En ik mag toch hopen dat de VVD na deze puinzooi niet nog een keer met hem in zee willen. Zelfs voor Rutte was 1x genoeg.
Dus hoe nu verder? Bindt hij in en gaat hij voor spoedwetgeving? Komt dat door beide kamers?
Ik zie alleen maar vertraging, vertraging, vertraging. Niets wordt opgelost, niets wordt besloten.
Ik denk vertragen. Geert Wilders kan zichzelf in in de media op de borst kloppen, kijk eens hoe hard we met de vuist op tafel hebben geslagen tegen immigratie! En dan inderdaad anderen de schuld geven dat het niet is gelukt de crisis uit te roepen. Ik denk dat het niet eens om echte oplossingen te doen is, maar puur om de show. Komt hoe dan ook als winnaar uit de strijd. Wordt bij nieuwe verkiezingen weer de grootste.
@edit - en aanvullend, stel dat er nieuwe verkiezingen komen, hoe dan kan er ooit nog een coalitie komen? GL/PvdA zal de tweede grootste worden, maar gaat - dacht ik - echt niet met PVV in zee. BBB zal minder zetels krijgen, NSC ook. Ik denk dat er weinig partijen zijn die staan te springen om samenwerking met PVV.