Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:20

Inderdaad , fluwelen handschoenen die snel uitgingen nadat ze Zelenski niet binnen drie dagen te pakken hadden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:46

Babootje schreef:
Een ding is zeker. In tegenstelling tot de Oekraïners zijn wij de operatie ingestapt met fluwelen handschoenen. We wilden geen enkele burger kwaad doen. We gingen de strijd aan als een ridderlijk duel. Maar dit is, jammer dat ik het zeggen moet, een smerig gevecht zonder regels in een steegje.”

Dank je wel Babootje. Ik vind het fijn dat jij en Irmaz en anderen zoveel artikelen delen!

Die laatste alinea vind ik dan wel weer heel erg bijzonder. "We gingen de strijd aan als een ridderlijk duel". Ze hadden er verdorie helemaal niets te zoeken. Gewoon vernietigende landje pik om de oude "idealen" van een stelletje schurken te gaan herstellen.
Ik weet verder niet wat ik van dit artikel moet vinden. Is dit een opmaat naar ongekend buiten proportioneel opschalen van geweld daar Oekraïne op dit moment de overheid heeft en over wel geweld praten we dan?
Waarom doet deze man dit?
Ik ben zeer wantrouwend en "onderschat de vijand" dus zeker niet, maar dan is mijn vijand een andere als die van hem! Temeer daar ze ook zo zitten te klooien bij die nucleaire fabriek. Een zogenaamd ongeluk is gauw in scene gezet.

Dat weigeren van toeristen vind ik wel een goed idee. Wel grappig dat dit 9 augustus wordt geopperd. Zodra dit rond ik, dan is deze zomer voorbij (hoogseizoen) en als het gaat zoals ik hoop→ "dan is voor de winter deze oorlog voorbij".

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:14

Als reactie zal Rusland nog meer raketten gebruiken, alleen maar om zoveel mogelijk schade te maken. Luchtverdedingswapens is het enige wat hierbij kan helpen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:50

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:52

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:52

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:56

bigone schreef:
https://twitter.com/walter_report/statu ... u5BfUMmxhA

Russen hadden meteen een antwoord trouwens, sigaret en foutje met vliegtuig aftanken dus zal het vliegveld geraakt door een aantal raketten.

Dat zal dan later wel duidelijk worden of iemand met een sigaretje in zijn mond kerosine getankt heeft :Y)

Ik vind het trouwens wel heel bizar dat mensen kijken op dat strand maar niet de tegenwoordigheid van geest hebben in het besef dat het land in oorlog is en je niet weet wie wat waar mee bezig is, dat je gewoon moet maken dat je weg komt met je kind(eren).

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:01

bigone schreef:

Russen hadden meteen een antwoord trouwens, sigaret en foutje met vliegtuig aftanken dus zal het vliegveld geraakt door een aantal raketten.

en dat op diverse plekken tegelijk.. knap van die Russen, met een brandende sigaret het vliegveld over rennen.. :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:03

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Dat zal dan later wel duidelijk worden of iemand met een sigaretje in zijn mond kerosine getankt heeft :Y)

Ik vind het trouwens wel heel bizar dat mensen kijken op dat strand maar niet de tegenwoordigheid van geest hebben in het besef dat het land in oorlog is en je niet weet wie wat waar mee bezig is, dat je gewoon moet maken dat je weg komt met je kind(eren).

Het zullen grotendeels etnische Russen zijn, daar op de Krim. En als je alleen maar Moskou 1,2 en 3 op TV kijkt, dan heb je waarschijnlijk niet het besef dat er iets bijzonders gaande is in de regio, laat staan dat die Nazi’s terug kunnen slaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:08

pien_2010 schreef:

Het zijn inderdaad bizarre beelden. Vooral als je bedenkt dat er een militaire basis in brand staat. Waar meestal gevaarlijke en giftige stoffen liggen opgeslagen.

Deze mensen maken het nog bonter. Die staan gewoon gezellig te kijken naar de brand
https://mobile.twitter.com/artursorin/s ... 8317547523

Die mensen lijken totaal niet door hebben wat er gaande is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:10

https://www.kyivpost.com/russias-war/br ... rimea.html

En Pien, in de Krim wonen pro Russen. En die denken veilig te zijn, tot nu toe.
Er is een gebied van 5 kilometer rondom het vliegveld afgezet, ambulances zijn er in grote getale heen gereden en voorlopig word er over 1 dode en meerdere gewonden gesproken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:26

Citaat:
Het zullen grotendeels etnische Russen zijn, daar op de Krim. En als je alleen maar Moskou 1,2 en 3 op TV kijkt, dan heb je waarschijnlijk niet het besef dat er iets bijzonders gaande is in de regio, laat staan dat die Nazi’s terug kunnen slaan.

Klopt en ook wat bigone schrijft. Even met teveel mijn kennis naar die beelden gekeken.
Bedankt dus Cowboy55 en Bigone.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:02

Wow, ben ik eens een dagje afwezig en ontploft de Krim >;)
Rusland heeft gemeld dat er ammunitie vanzelf is geëxplodeert maar dat er verder geen gewonden zijn gevallen en er geen schade is aan vliegtuigen ed.
Afbeelding https://twitter.com/christogrozev/statu ... 3790494723

Brilliant bericht van het Ministerie van Defensie van Ukraïne als reactie op dit "evenement" :D :
Afbeelding
Mbt de brand op het grondgebied van het vliegveld "Saki" in het gebied van de nederzetting Novofedorivka op de Krim dat tijdelijk bezet wordt door Rusland.

Het Ministerie van Defensie van Ukraïne kan de oorzaak van de brand niet vaststellen, maar herinnert nogmaals aan de regels voor de brandveiligheid en het rookverbod op niet nader gespecificeerde plaatsen. Het feit van een brand kan worden gebruikt door een terroristisch land in een informatie oorlog. We sluiten niet uit dat de bezetters "per ongeluk" een karakteristieke "chevron", "visitekaartje" vinden of zelfs "DNA".
Houd er rekening mee dat katoenen kleding erg hygiënisch is.

Blijf kalm en geloof in de strijdkrachten van de Ukraine.
https://twitter.com/IAPonomarenko/statu ... 7019510786

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:28

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:34

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:06

bigone schreef:
Vermoedelijke beelden van vliegbasis , https://twitter.com/lilygrutcher/status ... T63ehbkXIQ
https://twitter.com/clashreport/status/ ... 91297?s=12

Dit is wel een giga klap voor de Russen

Je kunt er niet zoveel aan zien. We weten niet eens of het is waar is dat deze beelden van die basis zijn. Je ziet in elk geval geen inslag krater, wat suggereert dat er geen aanval is geweest maar idd een ontploffing op ‘ground level’. Maar goed, zo’n inslag krater kan er net buiten beeld wel zijn.

Dat is een beetje het nadeel als je onbetrouwbaar bent zoals de Ruskies. Zelfs als je niet liegt vertrouwt niemand je.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:56

Aan de filmpjes die rondgaan van de kapotgesprongen ramen van appartementencomplexen op 1 km van de basis moet er toch iets flink boem hebben gezegd. En de filmpjes van de tijd van de explosies laten meerdere vuurballen tegelijkertijd zien, dan wordt 1 onachtzaam cigaretje een beetje uitgesloten, lijkt me.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:04

Mja ik weet niet. Als er ergens al vuur is dan kan op een gegeven moment wel op een aantal punten tegelijk, een ontploffing plaatsvinden denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:47

Cowboy55 schreef:
Dat is een beetje het nadeel als je onbetrouwbaar bent zoals de Ruskies. Zelfs als je niet liegt vertrouwt niemand je.
:= Dit vind ik wel waar. Ik neem alles van Russische zijde met een zeer groffe korrel zout, alles van Britische inlichtingendienst neem ik zeer serieus (die zitten bijna altijd goed) etc. Tja wat je zaait oogst je.

Dank je wel Irmaz en Quir.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:41

@ Irma : snap jij die opmerking over katoenen kleding en dat dat heel hygiënisch is...?

(De opmerking over een rookverbod 'op bepaalde plaatsen' zal wel gaan over 'dat de mallotige bezetters zelf zeggen het rookverbod overtreden te hebben'.)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:07

Janneke2 schreef:
@ Irma : snap jij die opmerking over katoenen kleding en dat dat heel hygiënisch is...?

(De opmerking over een rookverbod 'op bepaalde plaatsen' zal wel gaan over 'dat de mallotige bezetters zelf zeggen het rookverbod overtreden te hebben'.)

Ik ben geen Irmaz maar ga een poging doen. Ik denk dat dit een "lost in translation" is. Katoen is brandveiliger dan kleding die (ook) kunststofvezels bevat. De katoen heeft meer neiging tot smeulen ipv branden en brand niet in op de huid/verkleeft niet, wat kunststof kleding of kleding met kunststofvezels wel doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:19

Sizzle schreef:
Wat anders:
Hongarije, de Tsjechische Republiek en Slowakije ontvangen momenteel geen Russische ruwe olie meer uit de Druzhba-pijpleiding. De Russische pijpleidingmonopolist Transneft geeft Oekraïne hiervan de schuld. De reden hiervoor zouden betalingsproblemen zijn als gevolg van westerse sancties.
https://www.rnd.de/wirtschaft/russische ... =valid_amp

Ben benieuwd wat hier uit komt. Ik neem aan dat dit weer zo‘n gevalletje is waarbij Rusland de verloren onschuld speelt, net als bij de NS1.

De Hongaarse raffinaderij Mol heeft de fees aan Oekraine betaald en de Oekraiense overheid heeft aangegeven de blokkade binnen enkele dagen weer op te heffen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:19

Roodvos schreef:
Janneke2 schreef:

Ik ben geen Irmaz maar ga een poging doen. Ik denk dat dit een "lost in translation" is. Katoen is brandveiliger dan kleding die (ook) kunststofvezels bevat. De katoen heeft meer neiging tot smeulen ipv branden en brand niet in op de huid/verkleeft niet, wat kunststof kleding of kleding met kunststofvezels wel doet.

Dat zou ook mijn gok zijn, anders zou ik het ook niet weten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:28

Laatste update van nu.nl volledig gewijd aan de explosies bij luchtmachtbasis op de krim.
Veel herhaling van wat hier al bekend is in het artikel. De laatste allinea is interessant daar een geheime hoge piet uit het leger vertelt dat het wel degelijk om een Oekraïnse aanval zou gaan, gemaakt van Oekraïne makelij.

Interessant dus en ook wel logisch.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... -krim.html