Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Handtas

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:30

@Mistic; Klopt, moslims beelden júist geen heilige uit omdat niemand precies weet hoe deze eruit ziet. Ik vind het nogal arrogant van Wilders om dan vervolgens te denken om Mohammed te kunnen tekenen (of te kunnen laten tekenen).

Over het al dan niet zijn van moslims: tuurlijk ze zullen dan wel moslims zijn, maar dit is helemaal niet hoe de Koran de moslims wil hebben. Er wordt namelijk niet gezegd dat je de Koran mag gebruiken om terroristische aanslagen en gewelddadige acties te rechtvaardigen. Dus die moslims zijn dan niet échte moslims die volgens de Koran leven.

Ik begrijp trouwens dat mijn 'niet moslims' voor verwarring zorgen, heb het een beetje slecht verwoord Knipoog

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:32

ThePast03 schreef:
Nathalie schreef:
Nu is iedereen bang van de Islam maar wat is het hele doel? Laat ze dan met een plan komen om er iets aan te kúnnen doen.

En nu generaliseer je dus gewoon zelf.
Wie is iedereen?

Persoonlijk ken ik weinig mensen die bang zijn voor de islam. Zelfs weinig mensen gelukkig die bang zijn voor de extremisten.

Waarom moet onze regering zeggen dat ze vinden dat de moslims zo netjes hebben gereageerd?
Ik vind dat niet meer dan normaal, mag ook hopen dat hun vinden dat wat er in dit filmpje te zien is niet normaal is en niet door de beugel kan en dat daar geen enkel excuus voor verzonnen mag worden.
Blijkbaar vinden ze het ook, maar onze regering doet er alles aan om ons inderdaad maar bang te maken en vooral onze mond te laten houden over de extremisten.

Het zijn de mensen in Den Haag die ons willen aanpraten dat alle moslims boos worden als we het over extremisten hebben.
En helaas is er wel degelijk een groep hier in Nederland die daar blindelings achteraan rent en denkt dat we er maar zo stil mogelijk moeten zijn om een aanslag te voorkomen.

De angst wordt aangepraat door onze regering en niet door Wilders.

Ons zo stil mogelijk houden?
Ik vind dat we ons juist meer moeten laten horen!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:35

Wilders heeft die tekening alleen gebruikt van een Deen die de tekening gemaakt heeft.
Dus niet zelf gemaakt of laten maken.

Die tekeningen zijn gemaakt naar aanleiding van eerdere problematiek in deze sfeer.

Overigens vind ik het niets arrogant om iets af te beelden naar eigen fantasie, ik denk namelijk dat iedereen wel een eigen beeld in zijn hoofd heeft van hoe Mohammed eruit zag.
Zijn die dan ook gelijk maar arrogant?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:38

Oké, dat wist ik niet. Maakt de zaak wel (iets) anders.

Er zijn vast genoeg mensen die wel een beeld in hun hoofd hebben van Mohammed. Maar, nogmaals, de moslims willen niet dat hun heilige wordt afgebeeld en hij laat gewoon een plaatje van Mohammed zien. Dat vind ik inderdaad behoorlijk arrogant, ja. Helemaal in een film die verder toch al niks positiefs over de Islam te melden heeft.
Laatst bijgewerkt door Handtas op 28-03-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:39

Tja, er zijn ook zat mensen die met kerst kaartjes sturen met een engel erop. Allemaal arogant die mensen...

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:40

Dat zeg ik niet, maar de Bijbel zegt niet dat Engelen en God niet afgebeeld mogen worden (volgens mij, dit weet ik niet zeker, sorry als dit niet zo is). Hij heeft geen enkel respect voor de Islam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:40

Heft de islam respect voor christenen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:41

Vind het soms toch maar erover, waar zijn de medeogen als je iemand dood wilt voor een knuffel die een verboden naam heeft.

Dat vind ik opzicht ook best extremistisch

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:42

Patriess schreef:
Helemaal in een film die verder toch al niks positiefs over de Islam te melden heeft.

Het is ook geen film over de islam maar een film over extremisten en er valt nu eenmaal weinig positiefs te melden over extremisten.

Het zijn ook alleen maar extremisten (of mensen die door de regering daartoe worden gedwongen zoals in sommige landen) die hebben geprotesteerd tegen de cartoons uit Denemarken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:44

Patriess schreef:
Dat zeg ik niet, maar de Bijbel zegt niet dat Engelen en God niet afgebeeld mogen worden (volgens mij, dit weet ik niet zeker, sorry als dit niet zo is). Hij heeft geen enkel respect voor de Islam.

De koran verbiedt dit dus blijkbaar wel, maar imo dus alleen voor een moslim.

Een boek / allah, kan mij niet voorschrijven wat ik wel en niet doe.
Als ik dus een tekening wil maken van Mohammed is dat mijn goed recht. Een moslim zou het vervelend kunnen vinden, maar niets meer dan dat.

Even een ander vraagje, is de koran er ook in een kinderversie met plaatjes of zijn er alleen maar tekstversie's.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:44

Ja, bizar dat met die Teddybeer Gestoord . Waar moet het heen met de mensheid?

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:45

Patriess schreef:

Ooit in een katholieke kerk geweest? Daar hebben ze namelijk allemaal afbeeldingen van mensen uit de bijbel.

Mistic

katiavl schreef:
Vind het soms toch maar erover, waar zijn de medeogen als je iemand dood wilt voor een knuffel die een verboden naam heeft.

Dat vind ik opzicht ook best extremistisch

Ik vraag me af in hoeverre het verboden is. Legio moslims heten Mohammed.
Eén daarvan heeft zelfs een moord gepleegd in naam van de Koran.

Wildgirl

de LOI biedt nu de cursus aan: maak ennis met de Islam.....niet te geloooooven

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:46

Jennylicious schreef:
Patriess schreef:

Ooit in een katholieke kerk geweest? Daar hebben ze namelijk allemaal afbeeldingen van mensen uit de bijbel.

Ooit gehoord van de beeldenstorm? Knipoog Niet elke christen is katholiek. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:47

faye schreef:
Heft de islam respect voor christenen?

Of boeddhisme (en dat komt niet eens op de tv, zover the theorie alles is slecht word op de tv gezien) maar dan ben je ook weer aan de extremistische kant aan het spreken. En niet de gewone man op de straat
Extremisme is gewoon my way or the highway Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-03-08 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:47

Mistic schreef:
Patriess schreef:

De koran verbiedt dit dus blijkbaar wel, maar imo dus alleen voor een moslim.

Een boek / allah, kan mij niet voorschrijven wat ik wel en niet doe.
Als ik dus een tekening wil maken van Mohammed is dat mijn goed recht. Een moslim zou het vervelend kunnen vinden, maar niets meer dan dat.

Even een ander vraagje, is de koran er ook in een kinderversie met plaatjes of zijn er alleen maar tekstversie's.

Wat denk jij nou dan? Als hun koranfiguren niet afgebeeld mogen worden, denk je dat ze dan plaatjes in de koran hebben? Ik heb nog nooit een koran gezien, maar kan zelf toch wel het antwoord op jou vraag geven, jij zelf ook toch trouwens. En als die vraag sarcastisch was, vind ik het heel flauw.

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:50

Mystica schreef:
Patriess schreef:

Ooit gehoord van de beeldenstorm? Knipoog Niet elke christen is katholiek. Knipoog

Ooit gehoord van slim nadenken?
Nou ze vraagt wat er in de Bijbel staat, als daarin staat dat je bijbelfiguren niet mag afbeelden, denk je dat de katholieken dan nog afbeeldingen in hun kerken zouden hebben?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:51

Patriess
God heeft tegen Mozes gezegd dat er geen afbeeldingen van hem gemaakt mogen worden, dit staat ook in de bijbel daarom zul je ook nooit afbeeldingen van hem zien in de kerk enz.

Poehee

Heb net zitten kijken, je wordt er niet vrolijk van. Eigenlijk is het nog erger dan ik had gedacht, ben wel blij dat je nu is kan lezen wat ze roepen, maar het is heel erg wat ze over anderen zeggen die extremisten. Ik hoop niet dat ze ooit aan de macht komen in deze versie.

Lyonesse

@ Jennylicious: Waarom dan toch de beeldenstorm? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 28-03-08 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

berpie

Als ik me niet vergis is het zelfs 1 van de 10 geboden

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:52

Wildgirl schreef:
de LOI biedt nu de cursus aan: maak ennis met de Islam.....niet te geloooooven

Heel bizar:S

JennyliciousJarig

barbara1970 schreef:
Patriess
God heeft tegen Mozes gezegd dat er geen afbeeldingen van hem gemaakt mogen worden, dit staat ook in de bijbel daarom zul je ook nooit afbeeldingen van hem zien in de kerk enz.

Maar wel van andere bijbelfiguren toch?

Blue_Eyes

Cowgirl schreef:
bonney4evver schreef:

Nu kan je lachen..
ze hebben niet voor niets geprotesteerd in het buitenland en onze vlaggen verbrand.
Mensen zijn tot de gekste dingen in staat als het om het geloof gaat.

En daarom zou het hele geloof afgeschaft moeten worden.
De meeste oorlogen gaan om het geloof namelijk.

Sorry, beetje laat maar.... l*l niet uit je nek. Denk eerst even na? Dit hoor ik zoveel vaker. Maar als je erover nadenkt, gaan de meeste oorlogen over macht en landjepik en wordt daar soms 'geloof' voor misbruikt.