Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:37

russel schreef:
Tja er zijn zat films over de kruisiging van Christus, de Joden worden het ook door een groep Christenen verweten dat zij Christus hebben vermoord.
Dan zijn er zat films over de kruistochten van de Christenen, allemaal uit naam van God, het ombrengen van de inboerlingen/heidenen, bv de Maya's allemaal uit naam van god. Geloof niet dat er ooit iemand is geweest die zich erg gekwetst heeft gevoeld als Christen.

Wij hebben gewoon een andere cultuur en dat is het probleem. Het zit veel dieper, heeft niets met geloof te maken, maar meer met het licht niet in de ogen kunnen zien van anders denkenden. Het rijke westen wat daardoor veel vrijheid heeft.

De joden hebben Jezus uitgeleverd, niet vermoord. Dat waren de romeinen Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:39

Esther28 schreef:
Oh en nog even over de vergelijking Wilders-Hitler.
De mensen die opgelet hebben bij deze film, hebben kunnen zien dat de moslimextremisten en hun leiders, uitgebreid de Hitlergroet aan het doen waren en pro Hitler waren en ook dusdanige uitspraken deden.

Heb ergens een psychologische verklaring voor wel geld dat voor joodse hitler fans. Maar ik denk dat je het ook wel hier in kunt gebruiken. Als je interesse hebt wil ik het wel zoeken Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:43

amondi schreef:
Even kijken hoor... heks verbrandingen, inquisitie, kruistochten, KKK, slavenhandel, ook allemaal terroristische daden met hun oorsprong in de bijbel! Toch maar eens beter lezen die bijbel, wat denk je alleen al van het sprookje dat alleen gedoopte mensen het waard zijn om in de "hemel"te komen?
Of Balkenende die zegt dat mensen alleen GOED kunnen functioneren als ze God als hun heiland hebben ervaren?
Dat heeft hij niet in de prive gelzen hoor.

Breek me de bek niet open, ik hou het hierbij, hoop ik.( en chevax, dank je)

Hmmm, de KKK vind alleen mensen die idd Katholiek, maar dan ook nog eens blank én amerikaan zijn goed. Dat komt echt niet uit de bijbel en heeft ook nog weinig met het christendom te maken. Heksen werden niet verbrand door christenen. Ja, ze zullen er vast bij zijn geweest, maar ook die verbrandingen hadden niet met christelijkheid te maken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:43

Je zinsopbouw is erg onduidelijk KatiaVL, begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:44

Citaat:
Gut.... nog nooit van Volkert van der G. gehoord? Dat bedoel ik dus... de moslims krijgen het op hun dak, maar vanuit andere overtuigingen lopen er net zo goed gevaarlijke gekken rond. En dat Mohammed B. wat uitgevreten heeft, daar worden nu alle moslims op aangekeken. Zullen we dan nu alle makrobiotisch etende milieu-activisten aan gaan kijken op de moord op Pim Fortuyn?

Oh zeker wel, en met een schuin oog naar alle andere extremisten kijken, llijkt me een goed plan.
Maar, het zal je niet ontgaan zijn: het topic gaat over een specifiek onderwerp dus vandaar mijn commentaar.
Moslim extremisme en de plannen voor aanslagen komen in Nederland zeker wel voor.

Nee, ik ben geen Wilders fan en ik denk ook niet dat iedereen die het geloof aanhangt vanzelf 'besmet' is.. alhoewel ik me vaak wel afvraag hoe het bestaat dat anno 2008 bevolkingsgroepen nog steeds hun lifestyle' laten bepalen door geschriften van duizenden jaren geleden. Dat geldt wat mij betreft ook voor "christenen"..

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:49

Blue_Eyes schreef:
gohya schreef:
Maar die uitschieters in nederland plegen geen aanslagen!En zeggen niet dat de ongelovigen gedood moeten worden!
Dat is het grote verschil.

Precies. Moslims in Nederland roepen niet meteen dood en verderf. What's Wilders' problem?

nee ze doen het gewoon en nee niet alle moslims..... Knipoog

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:55

een aantal van jullie hebben het over het geloof (RK, enz) over wat er TOEN allemaal gebeurde maar dat speelde zich vroeger af en niet nu!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:56

ik vind de film goed en hoop dat vele mensen hem gaan bekijken!!!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:59

op een paar pagina's terug stond dat de film voor nederlanders waren zodat ze op gingen staan om het terrorisme tegen te gaan enz maar die film is net zo goed bedoeld voor de moslims zelf, de moslims die tegen terrorisme zijn!!
ook is dat in de film aangegeven....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:34

Jongens.. het zegt toch al genoeg dat wij in ons eigen land bang moeten zijn voor een andere geloof en cultuur. Ik denk als de Moslims die hier dan in Nederland extrimistisch zijn zich netjes hadden gedragen er ook niet zo iemand als Wilders dit soort films had hoeven maken.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:02

nils schreef:
een aantal van jullie hebben het over het geloof (RK, enz) over wat er TOEN allemaal gebeurde maar dat speelde zich vroeger af en niet nu!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Al die ouwe koeien uit de sloot halen zoals Hitler en Jezus.... Het gaat over het hier en nu!

Ik heb de film nog niet gezien, maar zal hem zeker gaan bekijken. Al die ophef van te voren over die film en Balkenende die al bij voorbaat in het stof kroop bij zijn buitenlandse collega's Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:07

Tja acceptatie en respect werkt maar één kant op he? Richting de islam. De christen in moslimlanden krijgen dat respect niet. En nu moet je je als christelijk land ook nog aanpassen. En dan durven er nog mensen te roepen dat de islam zo vredelievend is Clown

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:11

Amen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:07

nils schreef:

Feitelijk is 9/11 ook al niet nu.. Het laatste waarop moslims zich zouden kunnen beroepen is de Serviërs die de moslims in het voormalige Joegoslavië de nek op wilden draaien. Daarvoor kreeg oorlogsmisdadiger (hoewel, is hij ooit veroordeel) Milosevic een onderscheiding van de Orthodox-Katholieke kerk. "het stoppen van de islamisering van Europa". Tot op zekere hoogte zou Wilders misschien voor dezelfde prijs in aanmerking komen. Goed, ook dat is al eventjes geleden, maar ook nu is het nog heel voelbaar met de recente afscheidingsperikelen rond Kosovo.

Vreemd dat moslims daar niet zo tegen tekeer gingen, waarschijnlijk omdat de westerse wereld Servië keihard aanpakte.

Maar goed, de laatste wending van Wilders vind ik positief, als hij nu ook maar echt in dialoog gaat. Monologen hebben we genoeg gezien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:18

faye schreef:
Tja acceptatie en respect werkt maar één kant op he? Richting de islam. De christen in moslimlanden krijgen dat respect niet. En nu moet je je als christelijk land ook nog aanpassen. En dan durven er nog mensen te roepen dat de islam zo vredelievend is Clown

Dat christenen in moslimlanden hun leven niet zeker zijn, wil nog niet zeggen dat wij hier maar hetzelfde moeten gaan doen met moslims in een christenland. Dan zouden we net zo 'slecht' zijn als zij.
Ik ben helemaal niet per definitie tegen Wilders en zeker niet voor moslimextremisme (duh Koe ), maar ik vind wel dat Wilders doorschiet in zijn uitspraken en ook met deze film. Hij doet het duidelijk voorkomen alsof alle moslims extremisten zijn die aanslagen aan het plannen zijn en dat is niet terecht. Moslims hier in Nederland hebben ook respect voor christenen. Wanneer heb jij je al moeten aanpassen? Ik heb me nog nooit aan de moslims in Nederland hoeven aanpassen, hoor. In een ander land trouwens ook niet, maar al zou dat gebeuren, dan vind ik dat ik me sowieso moet aanpassen aan de gebruiken van het land waar ik me bevind. Wat niet betekent dat ik hun geloof ga belijden, want ik heb mijn eigen geloof en een geloof is niet iets waar je zomaar vanaf stapt.
Jannepauli, ik voel me dan ook enigszins aangevallen door jouw opmerking. Ik ben een christen (zonder aanhalingstekens) en ik vind nog steeds dat als iedereen zich nou eens zou laten leiden door wat die man die tweeduizend jaar geleden aan het kruis gehangen is, predikte, dat de wereld er dan heel veel beter uit zou zien.

Edit: Oh, enne....
Citaat:
Oh zeker wel, en met een schuin oog naar alle andere extremisten kijken, llijkt me een goed plan.
Maar, het zal je niet ontgaan zijn: het topic gaat over een specifiek onderwerp dus vandaar mijn commentaar.
Moslim extremisme en de plannen voor aanslagen komen in Nederland zeker wel voor.

Andere extremisten zijn in Nederland dus net zo goed aanwezig en zullen ook wel het een en ander voorbereiden. Mijn vraag is: waarom maakt iedereen zich dan zo druk over 'de moslims' want die zijn allemaal slecht, maar worden de andere gevaarlijke extremisten genegeerd? Waarom die ophef over het een, maar niet over het ander? Onzin.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 28-03-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:19

nou ook ik heb de film pas gekeken en wou ook pas weer reageren in het topic als ik de film had gezien.
Nou ik moet zeggen alles wat de film vertoond is geen leugen.
alles is berust op feite en het is aan ons om te bekijken of wij met deze feiten willen leven,,,
nou ik NIET!! ik heb totaal geen begrip van hoe en wat het in nederland er aan toe gaat.
Er moeten heel hard dingen gaan veranderen voor dat deze waanzin echt leid tot een derde wereld oorlog.
en nederland verschuilt zich zelf onder de norme en waarde die wij zo graag hanteren maar door dit zelfde regime de kop ingedrukt word.
Wij zijn geen schapen van de islam en ik loop dus niet met d meute mee.
weten jullie eigenlijk nog een site waar de film kan bekijken want ik zag hem met een niet zo´n goede kwalitieit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:20

Zijn moslims hun leven niet zeker in Nederland dan? Ik volg je even niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:22

Er zijn best moslims die hun leven in Nederland niet zeker zijn, dat voorop. Voorlopig is het op de meeste plekken nog niet zo erg. Maar je merkt wel dat de haat die Wilders predikt, zijn vruchten afwerpt. Als het zo doorgaat, gaat het zover komen dat deze mensen hier inderdaad hun leven niet meer zeker zijn.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:25

Blue_Eyes schreef:
Er zijn best moslims die hun leven in Nederland niet zeker zijn, dat voorop. Voorlopig is het op de meeste plekken nog niet zo erg. Maar je merkt wel dat de haat die Wilders predikt, zijn vruchten afwerpt. Als het zo doorgaat, gaat het zover komen dat deze mensen hier inderdaad hun leven niet meer zeker zijn.

doet wilders dan niet precies hetzelfde dan wat je op de film ziet,
hij zegt het nog geen eens zo erg als dat de moslims over het westen en ongelovige zeggen.
hoor je dat wel,
en ik hou mijn mond zeker niet dicht omdat een paar moslims het op ons land heeft voorzien.
ik ga niet mee als een schaap zonder kop.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:33

Volgens mij is het 'een kip zonder kop', maar misschien is dat schaap in dit draadje wel toepasselijk Knipoog

Ik zeg ook niet dat moslims alles maar mogen zeggen, daar mag ook best tegen worden opgetreden. Maar ik vind het wel kinderachtig als dat de reden zou zijn om deze film te maken. Volgens mij is dat ook niet zo.
Ik hou mijn mond ook niet dicht omdat moslims het op ons land voorzien zouden hebben. Ik ga alleen niet met Wilders mee, ik vind dat mensen die een overtuiging hebben best wat respect mogen ontvangen voor die overtuiging. Mensen die hier in Nederland in Allah geloven zijn voor 99,99% hartstikke lieve, gewone, vredelievende mensen die een overtuiging hebben en die mensen worden nu te k*kken gezet door die film - volgens Blonde Dollie zijn ze allemaal extremistische aanslagenplegers. Sorry, maar dan vind ik het geroep van 'moslims zijn slecht' meer 'meelopen als een kip (schaap) zonder kop'.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:37

Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:

doet wilders dan niet precies hetzelfde dan wat je op de film ziet,
hij zegt het nog geen eens zo erg als dat de moslims over het westen en ongelovige zeggen.
hoor je dat wel,
en ik hou mijn mond zeker niet dicht omdat een paar moslims het op ons land heeft voorzien.
ik ga niet mee als een schaap zonder kop.

Hier sluit ik mij volledig bij aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:39

Blue_Eyes schreef:

Oh ja? Nog nooit iets van vernomen. Doe eens een voorbeeld

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:42

De vrouw die vreemdgaat. Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:48

faye schreef:
Blue_Eyes schreef:

Oh ja? Nog nooit iets van vernomen. Doe eens een voorbeeld

Moet je eens vragen aan die moslimjongeren die in een buurt wonen waar ook veel skinheads wonen... ik kan je er wel een paar persoonlijke voorbeelden van geven hoor, maar ik denk niet dat ik die mensen er plezier mee doe om hun persoonlijke verhalen hier zo openbaar op internet te pleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:49

Ik ken ook veel gewone nederlanders in achterstandswijken die geterroriseerd worden door moslimjongeren. What's your point?