Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:43

1 juli Lachen *maakt notitie in agenda* er zijn nu trouwens ook testen gaande om te bekijken hoe schadelijk roken buiten is en in hoeverre dat schadelijk is voor de publieke gezondheid en qua luchtvervuiling.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:48

....

Dat meen je toch hopelijk niet...
Laten we dan meteen een verbod nemen op alles dat rook uitstoot.

Wat ik dan alleen niet snap, is waarom rokers zo fiks aangepakt worden, terwijl ik keer op keer zie dat er ongelukken gebeuren door drank?

Ik ben helemaal voor sociaal zijn, en ik zal de laatste zijn die een sigaret opsteekt als iemand er last van heeft, maar leuk is leuk, en dat is dit dus niet meer!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:11

naadje24 schreef:
tja....ook zomaar een paar voorbeelden van de eerste pagina's Rolleyes

Het kan aan mij liggen hoor, maar die zeggen lang niet allemaal dat je naar buiten MOET of niet MAG roken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:12

Schimmelig schreef:
De cafés/restaurants moeten dat voor zich bepalen. Ik denk niet dat er veel kroegen zijn die er extra geld aan willen uitgeven... maar we zullen zien Lachen

En waarom? Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:14

khirshanta schreef:
....Wat ik dan alleen niet snap, is waarom rokers zo fiks aangepakt worden, terwijl ik keer op keer zie dat er ongelukken gebeuren door drank?

Ik ben helemaal voor sociaal zijn, en ik zal de laatste zijn die een sigaret opsteekt als iemand er last van heeft, maar leuk is leuk, en dat is dit dus niet meer!

Nee ik snap dat het niet leuk is als er iets van je afgenomen wordt.

Wat stel je voor tegen drankmisbruik, behalve de vele alcoholcontroles die al gedaan worden?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:23

1 juli Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:25

Binckydenice schreef:
Ik heb ook getekend want ik vindt dat iedereen voor zichzelf wel keuzes kan maken in de plaats van allemaal maar stomme regeltjes voor te verzinnen.

Vroeger was een sigaret helemaal niet slecht en nu bederft het je eten? aaahh arme mensen, fiets een langs een bus die net optrekt dat zijn 10 pakjes sigaretten in 1 ademhaling.... En dat mag wel?

Goh, ik wist niet dat er bussen in een restaurant rond reden. Of zit jij soms buiten, vlak langs de weg, bij de bushalte met je tafeltje Clown ?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:59

naadje24 schreef:
loveyoutoo schreef:
Dat heb ik ook best. Rokers mogen van mij lekker door blijven gaan met roken. Ik vind het prima als er rookruimtes komen of aparte restaurants voor rokers en niet-rokers. Ik vind het allemaal prima. Maar dan kan een niet-roker tenminste KIEZEN om rookvrij uit te gaan. En die keuze is er nu niet. En dat is discriminerend naar de niet-rokers toe. Nu gaat dat veranderen en daar ben ik heel blij mee. Op deze manier worden zowel de rokers als de niet-rokers niet meer gediscrimineerd.

wrong!! ik ben het grotendeels met je eens...alleen worden de rokers nu wel degelijk gediscrimineerd

ik wil mensen echt wel respecteren en niet hun lastig vallen met mijn peukie,maar ik wil wel respect terug,mij in mijn waarde laten dat ik er wel voor kies ( en nogmaals,mijn lijf ,mijn keus)
en kunnen er ook kleine tegemoedkomingen komen voor de rokers (zoals ruimtes)

Ik heb ook nooit gezegd dat ik daar tegen ben. Lachen
Er mogen aparte rookruimtes komen voor rokers. Of die er komen is niet aan mij maar aan de restauranteigenaren.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:18

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:19

Kijk een gratig cursus voor rokers! Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:43

"snoevie" ik zou heel graag wat tips van je willen om te stoppen met roken.Maar weet wel dat ik wat betreft roken een junky ben,zeer zwaar verslaafd [2 pakjes per dag].Zowel geestelijk als lichamelijk.Als je me zou kunnen helpen ben ik je zeer dankbaar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:47

Wat knap dat je dat al toe durft te geven Gohya OK dan!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:48

khirshanta schreef:
....

Dat meen je toch hopelijk niet...
Laten we dan meteen een verbod nemen op alles dat rook uitstoot.

Wat ik dan alleen niet snap, is waarom rokers zo fiks aangepakt worden, terwijl ik keer op keer zie dat er ongelukken gebeuren door drank?

Rookverbod is niet om ongelukken te voorkomen?
Van mij mag er ook een alcohol verbod komen, zit ik ook niet mee, in Engeland moet je nu 18 jaar zijn om te mogen drinken.
Ik zag op een nieuwsprogramma dat er een werkgever is die zijn poolse arbeiders een blaas test laat doen voor ze aan het werk gaan.
Naast roken is alcohol ook een veroorzaker van kanker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:50

Gisteren op de verjaardag geweest bij de buren..harstikke gezellig...maar gatver de ene sigaret na de ander.

Ik zit hier nu met licht hoofdpijn en een gevoel alsof ik verkouden ben. Neus helemaal verstopt, keel benauwd....ogen droog en mijn lenzen irriteren nu

Kleren stinken allemaal..trek er altijd kleren aan die in de was moeten....

Nu kan en zal ik daar niks van zeggen, hun huis...
Maar wat ga ik blij zijn dat ik dat dadelijk openbaar niet meer heb...super!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:53

"IkbenEllen" Tuurlijk durf ik dat toe te geven.Ik walg van het roken,vind het niet eens lekker.Moet er soms van kokhalzen,maar ik ben er echt aan verslaafd.Zeg heel vaak 'en nu stop ik ermee'.Was het maar zo'n feest,het lukt me gewoon niet.Die vieze sigaretten zijn sterker dan mij,en ik ben te zwak om baas te zijn boven de sigaret.Erg he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:55

naadje24 schreef:
nou bij deze proef ik het er niet uit
faye schreef:
Het wordt tijd dat roken aan paal en perk gesteld wordt. Ik teken dus duidelijk niet Haha!

tja....ook zomaar een paar voorbeelden van de eerste pagina's Rolleyes[/quote]

Wat een botte opmerking he, van een ROKER! ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:56

Mijn moeder is eraf geraakt door speciale accupuntuur in het oor.
Kreeg dan ook een soort van oorbelletje dat een tijd lang op een bepaald accupuntuurpunt drukte.

En zij was ook echt verslaafd en had alles geprobeerd.
En een oom en tante van me zijn zo ook kunnen stoppen.

Heb je dat al geprobeerd? Misschien helpt dat ook wel bij jou Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:56

Ja dat is erg Gohya Ach gut
Heb zelf ook gerookt, maar vond stoppen echt meevallen. Heb ook geen hulpmiddelen hoeven gebruiken ofzo, sterker nog, mijn man pafte gezellig door langs me.

De meeste rokers die ik ken, kunnen zoooooo stoppen, geen probleem hoor, ze WILLEN alleen niet.

Maar succes met je poging, geloof in je eigen kracht, want die heb je WEL. OK dan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:08

Accupunctuur heb ik niet gedaan omdat mijn broer en schoonzus dit ook hebben gedaan en het nix geholpen heeft.Ben dus bang dat het bij mij ook niet helpt.Hij was niet zo'n sterke roker als ik ben,dus als het bij hem al niet helpt?De enige manier om te stoppen is op eigen kracht,zelf moet je het doen!Kon ik maar 1 dag in coma liggen,1 dag zonder sigaret en dan weet ik zeker dat het me lukt.Ik heb al vaak pogingen gedaan,heb zulke erge afkick verschijnselen,zweven in me hoofd,trillen,hallucinatie's.
Eens komt de dag dat het me wel lukt!!! Ik geef niet op!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:09

Naadje24 voelt zich duidelijk een slachtoffer. Terwijl jarenlang niet-rokers het slachtoffer zijn geweest van het passief meeroken op openbare plekken (of gewoon thuis, omdat een gezinslid bleef roken). Ik heb er helaas al diverse doden van gezien. Ook van het stevig roken trouwens. Longkanker is een hele nare dood, hoor. En dat is een van de vele mogelijkheden. Ken ook zat mensen die met dichtgeslipte aderen rondliepen en uiteindelijk ging het fout.

Verder ben ik persoonlijk ook niet van alcoholmisbruik (ik hou best van een glaasje op zijn tijd, maar rijden doe ik dan bijvoorbeeld niet) en ik hou ook niet van die smerige lucht van uitlaatgassen (of ander vergif). Gelukkig woon ik in een dorp en heb ik totaal geen last van het verkeer, omdat het hier lekker rustig is. Maar wat hebben deze onderwerpen met roken te maken? We hebben het hier over roken en over niets anders. Het is wel erg makkelijk om je focus op iets anders te gooien, om vooral niet naar jezelf te hoeven kijken.

En gohya; het is vreselijk als je verslaafd bent, je dat ook realiseert en je het gevoel hebt er niets tegen te kunnen beginnen. Ik ben nooit verslaafd geweest aan de sigaretten, maar ik heb wel jarenlang anorexia/boulimia gehad, dus ja, ik durf wel te stellen dat ik weet hoe het is om ergens vanaf te willen, terwijl het zo verslavend is. En dan ben je erg nog heel erg ziek bij. Maar het is mij uiteindelijk na een jarenlang gevecht tegen mezelf ook gelukt. Je bent dan zo trots op jezelf en het geeft je een ongelofelijke rust. Als ik jou was zou ik alles op alles op zetten. Gebruik je walging voor die sigaretten en denk aan je doel. Vraag er hulp bij, regel een vakantie ofzo, heb je een partner die je kan ondersteunen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:15

Als alle verzekeraars nu zo iets gaan doen als Agis... misschien stopt mijn moeder dan ook eindelijk.
Ik rook zelf niet, maar mijn broertje en moeder wel. Mijn vader rookt ook niet.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:34

[/quote]
wrong!! ik ben het grotendeels met je eens...alleen worden de rokers nu wel degelijk gediscrimineerd

[/quote]

rokers worden helemaal niet gediscrimineerd,je kiest er zelf voor om te gaan roken dat doen wij niet voor je

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:26

Ok nu wil ik ook reageren. ik rook dus NIET! Sterker nog ik vind het onwijs vies. en TOCH ben ik TEGEN het rookverbod in de horeca.

Waarom vraag je je dan af: Ik ben meer voor een rookverbod BUITEN. straks gaan al die gasten uit het caf'e buiten staan onder mijn raam en krijg ik al die troep toch in mijn huis als ik een keertje het raam openzet voor 'frisse' lucht. Als ik uitga kies ik er zelf voor om in een rook ruimte te zitten, maar nu beslist de regering dat ik nooit meer mijn raam open kan zetten Boos!

Ik ben wel voor een rookverbod in restaurants. Of maak een goede aparte ruimte. Ik haat het als mensen roken terwijl ik van mijn eten aan het genieten ben...

verder moet iedereen het zelf weten of hij/zij rookt. zolang ik er maar geen last van heb is het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:07

kan me voorstellen als je naast of boven een kroeg woont dat je daar niet blij mee wordt.
Hoop dat je daar met de kroeg en gemeente wel wat aan kunt gaan doen ;j

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:09

Ik zou dit idd even voorstellen aan de gemeente, het is natuurlijk heel onprettig, als je nog meer last heb van rokende mensen Boos!