Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:17

dems75 schreef:
Moniek schreef:
Ik heb dat nergens gelezen en het was slechts een voorbeeld wat veel voorkomt en wat ik dus onbeschoft vind.
daar had jou post niks mee te maken.
En zoals ik al zei als je geen offers mee wil maken om te verhuizen moet je dat gewoon weg niet doen.
Ik quote juist jou post omdat jij ook in het buitenland gewoond hebt en dus moet weten hoe het gaat etc

Ik weet JUIST hoe het gaat in het buitenland en daarom weet ik ook hoe fijn het kan zijn om "landgenoten" om je heen te hebben.

Wie heeft gezegd dat dat NIET fijn zal moeten zijn!!!????

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:21

het lijkt wel of jullie het niet fijn vinden om elkaar te spreken in het nederlands, daar gaat het toch niet om Ach gut

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:30

nee laat maar dit gaat zeker even nergens om.
zullen we gewoon verder gaan met ontopic te blijven?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:36

Ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:51

paintedblack schreef:
het lijkt wel of jullie het niet fijn vinden om elkaar te spreken in het nederlands, daar gaat het toch niet om Ach gut

Nou, ik was laatst ergens onderin Limburg voor een zakelijke afspraak en de Limburgers spraken gewoon hun eigen dialect onderling, dat is ook een vorm van je eigen taal spreken in bijzijn van anderen en ik vond het behoorlijk onvriendelijk, ongastvrij en zelfs wat onbenullig overkomen; professioneel klonk het in ieder geval niet. Als je in een groep bent (zakelijk maar ook prive) hoor je de gemeenschappelijke taal te spreken zodat niemand zich buiten gesloten hoeft te voelen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:43

Lovely schreef:
paintedblack schreef:

Nou, ik was laatst ergens onderin Limburg voor een zakelijke afspraak en de Limburgers spraken gewoon hun eigen dialect onderling, dat is ook een vorm van je eigen taal spreken in bijzijn van anderen en ik vond het behoorlijk onvriendelijk, ongastvrij en zelfs wat onbenullig overkomen; professioneel klonk het in ieder geval niet. Als je in een groep bent (zakelijk maar ook prive) hoor je de gemeenschappelijke taal te spreken zodat niemand zich buiten gesloten hoeft te voelen.

Onbenullig? Ik vind het geweldig dat Limburgers hun eigen dialect in stand houden, dat ze zich zo comfortabel voelen met vreemden in de buurt. Limburgers zijn onderling vele vriendelijker en warmer naar mekaar toe dan de Hollanders van boven in. Zat Friezen en Brabanders die hetzelfde doen.

En ik vind Limburgs i.m.o wel wat anders dan Turks ofzo.

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:36

xx_Horsiex schreef:
Onbenullig? Ik vind het geweldig dat Limburgers hun eigen dialect in stand houden, dat ze zich zo comfortabel voelen met vreemden in de buurt. Limburgers zijn onderling vele vriendelijker en warmer naar mekaar toe dan de Hollanders van boven in. Zat Friezen en Brabanders die hetzelfde doen.

En ik vind Limburgs i.m.o wel wat anders dan Turks ofzo.

Ik vind dit niet geweldig. Ik vind het ronduit onbeschoft.
Iemand die het dialect niet verstaat heeft geen idee wat diegene zegt.
Dit is net zo ergelijk als die turken die turks praten.

Maar oke, hier ging het topic eigenlijkniet over natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:37

Waarom zou in je eigen onverstaanbare dialect praten minder erg zijn dan in het turks? Het is zeer onprofessioneel om tijdens een zakelijke afspraak geen ABN te spreken. Het is gewoon onfatsoenlijk.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:46

nou hier al ras echte limburger. ik vind 'ons' limburgers echt niet onbeschoft hoor. bel hier aan en je mag mee eten. probeer dat maar eens in middenlimburg. en dat we ons eigen taaltje hebben, dat vind ik wel meevallen hoor. je kunt er altijd wel iets van maken geloof ik. daarbij, normaal gesproken passen wij ons aan hoor. dat is dan 1 voorval geweest waarbij dat niet gebeurd is

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:40

Met lang niet alle uitspraken van Wilders ben ik het eens en af en toe vind ik hem zelfs zéér over de schreef gaan. Met één ding ben ik het wel eens en dat is dat Nederland niet meer zo Nederlands is zoals het ooit was......... Tuurlijk, overal over de wereld vestigen andere culturen zich in een ander land maar ik heb het idee dat in Nederland maar alles gedoogd en toegestaan moet worden om de lieve vrede te bewaren....

*Tijdens het schrijven van dit stukje zit ik in het gejengel van een Moskee op nog geen km afstand en het is net alsof ik me even in het buitenland waan.........terwijl ik toch echt op 5 minuten van de binnenstad van Amersfoort woon*

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:07

Achilles wat wil je zeggen met de link?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:34

russel
ik denk dat je het gewoon moet lezen en je eigen conclusie trekken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:37

Goed zaakje dus, mooi dat hij er tenminste wat aan wil doen.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:44

ja ik geloof dat ik het met je eens ben Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:07

x_Marr schreef:
Goed zaakje dus, mooi dat hij er tenminste wat aan wil doen.

Waar baseer je op dat Geert Wilders wat wil doen? Ik heb vele plannen en uitspraken gehoord van hem, maar deze waren tot nu toe vrijwel allemaal niet praktisch uitvoerbaar en soms zelfs ronduit onwettelijk. Concrete pogingen om iets op te lossen (bijvoorbeeld door een gesprek aan te gaan over zijn uitspraken en te zoeken naar praktische oplossingen) heeft hij afgeslagen.

Ik heb dus helemaal niet de indruk dat Wilders er iets aan wil doen, tot nu toe is de indruk dat hij vooral vanalles wil zeggen, juist zonder er wat mee te doen.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:26

hij durft tenminste te zeggen wat velen denken .......

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:56

paintedblack schreef:

Zolang hij niet met praktische oplossingen komt, kan hij wat mij betreft zoveel zeggen als hij wil, maar hem serieus nemen doe ik dan niet.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:20

Dat erover gepraat word is al heel wat, je weet toch ook wat er met Pim fortuyn en Theo van Gogh gebeurd is , of zijn we dat allemaal al vergeten !
Ayaan Hirsi Alie is ook zo'n leuk voorbeeld van vrije meningsuiting................

Lang leve ons vrije en gastvrije nederland Bloos

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:21

paintedblack schreef:
Dat erover gepraat word is al heel wat, je weet toch ook wat er met Pim fortuyn en Theo van Gogh gebeurd is , of zijn we dat allemaal al vergeten !
Ayaan Hirsi Alie is ook zo'n leuk voorbeeld van vrije meningsuiting................

Ja, Pim werd vermoord door een NEDERLANDER. Dus: allemaal het land uit die Nederlanders...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:02

Sim0ne schreef:
paintedblack schreef:

Ja, Pim werd vermoord door een NEDERLANDER. Dus: allemaal het land uit die Nederlanders...

Pim werd echter vermoord door wat hij zei.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:54

paintedblack schreef:

Jammer dat velen dat denken en zo een grote groep mensen over 1 kam scheren. Ik vind dat echt niet kunnen.
Ik vind dat veel te zwart/wit gesteld en zijn stemmingmakerij vind ik maar een zielige vertoning (en nog zieliger vind ik de kudde schaapjes die er achteraan rent).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:04

Nadya schreef:
paintedblack schreef:

Jammer dat velen dat denken en zo een grote groep mensen over 1 kam scheren. Ik vind dat echt niet kunnen.
Ik vind dat veel te zwart/wit gesteld en zijn stemmingmakerij vind ik maar een zielige vertoning (en nog zieliger vind ik de kudde schaapjes die er achteraan rent).

Ik zou het fijn vinden als je me niet voor schaap uitmaakt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:06

xx_Horsiex schreef:

Net zoals de allochtonen het fijn zouden vinden als JIJ hen niet over 1 kam zou scheren... Rotgevoel he, om oneerlijk behandeld te worden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:17

xx_Horsiex schreef:

En ik zou het fijn vinden als mensen als Wilders een hele groep niet over 1 kam zouden scheren.

(PS: Sim0ne; zie nu pas dat jij precies hetzelfde zegt. Haha!)