Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Daarom mag je er wel een mening over hebben?
Een burka past niet in onze maatschappij. Je moet ten allen tijden je legitimatie bij je hebben, maar dan wel je gehele gezicht bedekken? Bovendien zou ik weigeren te communiceren met iemand wiens gezicht ik niet kan zien.
chevax schreef:Oké, ik ben het met je eens dat een burka niet bepaald bevorderend werkt. Maar vervolgens haal ik m'n schouders er over op en kan me er écht zo druk niet over maken. Heb je er last van als iemand die burka draagt?
faye schreef:Tsja wat is last. Ik denk dat het de acceptatie niet bevordert en ik heb er geen respect voor, en het is ook niet nodig om al je gewoontes vast te blijven houden. Ik vind namelijkk wel dat dat een brug te ver is in een Westers land. Dan had je beter in je land van herkomst kunnen blijven.
@Ronja, ik denk dat er genoeg vrijheden zijn om vast te houden aan je geloof en cultuur in Nederland. Maar je kan je best enigzins aanpassen, dat is de consequentie van in een ander land gaan wonen. Als ik naar het buitenland verhuis zal ik waarschijnlijk ook niet door kunnen leven zoals nu, maar daar kies je nu eenmaal voor.
faye schreef:Tsja wat is last. Ik denk dat het de acceptatie niet bevordert en ik heb er geen respect voor, en het is ook niet nodig om al je gewoontes vast te blijven houden. Ik vind namelijkk wel dat dat een brug te ver is in een Westers land. Dan had je beter in je land van herkomst kunnen blijven.
@Ronja, ik denk dat er genoeg vrijheden zijn om vast te houden aan je geloof en cultuur in Nederland. Maar je kan je best enigzins aanpassen, dat is de consequentie van in een ander land gaan wonen. Als ik naar het buitenland verhuis zal ik waarschijnlijk ook niet door kunnen leven zoals nu, maar daar kies je nu eenmaal voor.
Schimmelig schreef:chevax schreef:Oké, ik ben het met je eens dat een burka niet bepaald bevorderend werkt. Maar vervolgens haal ik m'n schouders er over op en kan me er écht zo druk niet over maken. Heb je er last van als iemand die burka draagt?
Het vermoeilijkt de nonverbale communicatie en dat is soms best hinderlijk, kan ik begrijpen.
leonietje schreef:Als ik een nederlandse vrouw zie lopen met een hoofddoek op, word ik van binnen zo boos. Dan denk ik..mens je woont in een land waar je het zo goed hebt en dan laat je je strikken door zo'n kerel en het geloof om een hoofddoek te gaan dragen en je te verstoppen ? Hier in het noorden van Nederland kom je die vrouwen bijna niet tegen maar toen ik nog in midden nederland woonde geregeld. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt zwakke zieltjes vind , echte lozers.
Ronja schreef:faye schreef:Tsja wat is last. Ik denk dat het de acceptatie niet bevordert en ik heb er geen respect voor, en het is ook niet nodig om al je gewoontes vast te blijven houden. Ik vind namelijkk wel dat dat een brug te ver is in een Westers land. Dan had je beter in je land van herkomst kunnen blijven.
Als men spreekt over (jongere) Turken en Marokkanen, dan is dit vaak tweede of zelfs derde generatie. Mensen die hier geboren zijn of waarvan zelfs de ouders hier geboren zijn. Daar is geen sprake van een keuze, die mensen zijn hier nu eenmaal, en ze kunnen nergens naar "terug"gaan want ze komen hier vandaan! Dit is hun thuisland.
faye schreef:Persoonlijk vind ik dat nog erger als je hier opgroeit met de nederlandse cultuur, dat je dan nog stijf vasthoud aan datgene wat in het land van herkomst van je ouders of grootouders gebruikelijk is.
Whiz schreef:mjah zat net ff tv te kijken... en er is ook wel een vorm van christelijk extremisme.
Bekijk het gedrag van de moslims nadat de sportprenten zijn uitgebracht in Denemarken.
En ga dan ff kijken naar het gedrag van de christelijken tot madonna een concert gaf waar ze aan een kruis hangt. Daar zijn ook heel wat mensen de straat op gegaan om te protesteren. En met houten spiezen door haar foto's gaan staan prikken enz.
Gedrag van beide partijen wat mij betreft waardeloos.