Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:52

terorita schreef:
ik vindt het te belachelijk voor woorden, dat ik voor een sterelisatie van het kastje naar de muur word gstuurd,een bedenktijd van een jaar of wat krijg.
terwijl een Abortus zo gepiept is, en ik daar geen preek van hier tot aan tokio naar me kop voor krijg.
dat vindt ik te zot voor woorden

heel vervelend idd, maar toen ik abortus liet doen hebben ze mij ook hele preken gegeven, van mijn werk, arbo-artsen (meerdere), huisarts, ziekenhuis, enz...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:01

bij mij dus niet,
maar ik en mijn man stonden dan ook rotsvast achter elkaar en achter ons besluit.
zei nog wel tegen de gynecoloog voor ik onder narcose ging,
gooi d'r meteen aan beide kanten een paar knopen in.
maar dat deed ze niet

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:09

Het is allemaal veel te betuttelend, of het nou gaat om een sterlisatie of om een abortus. Het is jammer dat artsen verplicht zijn om preken af te steken, je moet immers goed voorgelicht zijn, maar het zou al een stuk prettiger zijn dat als je aangeeft dat je snapt waar ze het over hebben, maar je dit toch wilt doorzetten, ze ook niet door moeten blijven zagen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:14

precies! maar dan snap ik het toch juist wel vanessa24?! of was het sarcastisch van jou kant..?

Iedereen doet altijd maar of iedere vrouw een kinderwens heeft en het geweldig vind om zo betuttelend behandeld te worden..
Ze snappen gewoon weg niet dat er vrouwen (mannen ook) die geen kinderwens hebben..

Ik overigens wel hoor, begrijp me niet verkeerd maar ik heb hier heel lang anders over gedacht!
Ik zou het niet weg laten halen op dit moment als ik zwanger zou zijn, maar dat is heel lang anders geweest!
Ik hou er overigens nog steeds niet van om zo betuttelend over zwanger zijn en alles te praten.. Vork
Laatst bijgewerkt door AikePeer op 16-11-06 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:15

zou ze nooit doen Bloos
toch????? Schijnheilig

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:22

Je begrijpt het helemaal hoor AikePeer... het was ook sarcastisch bedoeld Haha!
Dat vatten ze inderdaad niet, je bent een mens en dus hou je automatisch van kinderen en wil je ze zelf ook Gestoord De wereld zit raar in elkaar.

Ja Terorita, zo'n engel ben ik eigenlijk dus niet Extreme duivel

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:22

een engeltje met een rood staartje

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:24

hahaha ok.
Ja precies je houdt ervan en zou altijd psijt krijgen van een abortus of sterelisatie..:S

Zoals ik al zei ik wil zelf wel 1 kind (vonden sommige hier ook heel vreemd) maar begrijp mensen die het absoluut niet willen ook! En dus ook hun keus abortus of sterelisatie!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:32

Ook daar zul je vast wel rare opmerkingen over krijgen AikePeer dat je 'maar' 1 kind zou willen.
1 kind zou verwent worden en totaal niet kunnen delen.. het is maar hoe je zo opvoedt hoor.. maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:23

ach hou op, hele boeken kan ik over die opmerkingen schrijfen

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:47

mirgino schreef:
Dieuwke1989 schreef:
Ik vind het vrij logisch dat een sterelisatie bij de vrouw niet 1,2,3 wordt uitgevoerd. Bij een sterelisatie kom je als vrouw direct in de overgang, je zin in seks is vrijwel verdwenen.. genoeg redenen om er niet aan te beginnen.

Verder vind ik dat abortus gewoon voor iedereen vrij beschikbaar moet zijn. Onveilig vrijen, oke, is niet slim, maar beter een weggehaald kind dan een ongewenst kind.

bij een sterelisatie kom niet in de overgang,de eierstokken blijven zitten.

ik ben nu mijn baarmoeder kwijt,maar de eierstokken zitten er nog ,dus de overgang komt gewoon op de tijd als hij anders ook zou komen.

je zou ook de man kunnen laten stereliseren,dat zijn 2 knipjes en klaar Haha!

Oh, ik hoorde van een vriendin van me, 3e jaars geneeskunde, dat je als vrouw zijnde niet gesteriliseerd wil worden.. wist niet dat dat niet zo was.

Tsjha, bij mannen schijnen scharen en het zaakje niet zo goed samen te gaan, dus zijn vrouwen maar de klos..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:47

Mijn vriend stelt het zelf voor, maar die is pas 18 en buiten dat ze hem toch niet zouden helpen heb ik hem dat even uit zijn hoofd gepraat. Hij kan waarschijnlijk moeilijk kinderen krijgen, maar hij wil later heel erg graag 1 kind en aangezien je dan dus idd onvruchtbaar kan blijven mocht het fout gaan. Ik heb eerst ook altijd geroepen, wil nooit kinderen, maar mocht hij mijn vriend blijven dan over een paar jaar zou ik het best willen eigenlijk. Laatst was het een keer bijna fout gegaan, maar ik bleek (gelukkig) niet zwanger, maar toen heeft hij me ook gelijk gevraagd wat ik ermee zou willen doen mocht ik zwanger blijken, toen heb ik eigenlijk ook gelijk duidelijk de keuze gemaakt van mocht het fout gaan houd ik het kind gewoon, het is nml mijn eigen stommiteit en mijn vriend zal het me waarschijnlijk ook moeilijk kunnen vergeven mocht ik dat doen, vanwege dat hij heeft gezien wat zijn stiefvader zijn moeder heeft aangedaan toen ze zwanger was(alles eraan gedaan om dat kind dat volgens hem niet van hem was eruit te krijgen).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:33

Ik (18) heb afgelopen maart abortus laten doen. En je lichaam verteld jou zelf wat het beste is hoor. ik was 17 met een hele loopbaan voor me... Dan vind ik het echt geen moord en ik was al 3 maanden zwanger. doordat ik in januari vrij ernstig ziek ben geweest heeft mijn pil niet meer gewerkt en ik had al 2 en half jaar een vriend ja dan gaat die condoom niet elke dag meer om om het zo maar te zeggen. Ik heb er echt helemaal alleen voor gestaan (waardoor het nu ook uit is met mijn vriend) want die snapte niet wat het was en leek het ook gewoon niet willen te begrijpen. Er zijn maar 3 mensen die het weten. En ik weet zeker dat ik de goeie keus heb gemaakt ook al heb ik er nu nog best veel last van!

Wat me wel opviel is dat ze zeiden dat je eerst allemaal gesprekken aan moest gaan. Ik belde donderdag met de kliniek om vervolgens woensdag gesprek te hebben en meteen naar het gesprek de abortus te hebben. het gesprek duurde 10 minuten omdat mij punt duidelijk was. ERUIT! Mijn lijf voelde helemaal niet meer als het mijne. Ik heb me vind ik zelf ook erg sterk gedragen en er niet om gehuild behalve de momenten met mijn exvriend... Zelfs onze vriendschap is er door weggegaan!

Maar meisjes van mijn leeftijd.. Het is helemaal geen schande als het echt een ongeluk is! Je moet naar je toekomst kijken. Wij zijn er helemaal niet klaar voor om zon kleine te verzorgen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:42

jeetje kattie dat is niet niks! "moeten" belsuiten om abortus te laten plegen en dan ook nog eens door je vriend, waar je al enige tijd een relatie had, in de steek gelaten worden!
Misschien een heel persoonlijke vraag maar op welke punten verschilde jullie van mening? Wilde hij het juist houden?

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft die schaamte voor een "ongeluk". Vele hier (die tegen abortus zijn) doen zich voor als niet menselijke wezens die nooit een foutje begaan en als ze dat al begaan zijn ze zo "dapper" om hun "verantwoordelijk" te nemen. Dan vraag ik me toch af wat hun onder verantwoordelijkheid verstaan! Is een kind houden waarvan je weet dat je er niet voor kunt/wil zorgen verantwoordelijk?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:50

kattie sterkte maar toch vindt ik 3 maanden erg erg laat... ssorry..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:00

als kattie vindt dat ze de juiste beslissing hebt genomen,
heeft de buiten wereld dat te accepteren
volgens mij stond ze voor 100% achter haar beslissing en dat vindt ik het belangrijkste

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:29

terorita schreef:
als kattie vindt dat ze de juiste beslissing hebt genomen,
heeft de buiten wereld dat te accepteren
volgens mij stond ze voor 100% achter haar beslissing en dat vindt ik het belangrijkste

ik geloof zeker dat ze er helemaal achterstond en ja dat respecteer ik ook wel ik ga niet oordelen over haar gevoel of haar beslissing..aleeen persoonlijk vindt ik 3 maanden erg laat
en dat mag ik vinden daarmee zeg ik niet dat ik kattie's menig niet respecteer ...als zij zich goed voelt prima toch
maar ik mag 3manden laat vinden....

@kattie ik hoop dat t nog goed komt met je vriend of dat jullie iig het een beetje uit kunnen praten zodat tvoor jou makkelijker wordt om hem als t moet los te laten en dat je niet met een rot gevoel over hem blijft zitten maar dat jullie beide met een neutraal verder kunnen (moeilijk u\uitleggen wat ik bedoel ik bedoel dat er geen verwijten zijn van weerszijde )

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:13

Ik vind dat niemand t recht heeft te zeggen tegen kattie of wie dan ook dat het 'laat' is of iets anders. Het is HAAR beslissing en dus goed! Die beslissing heeft ze gemaakt en gaat een ander niets aan.

En idd kattie het is geen schande, op welke leeftijd dan ook.

Verder moet iedereen kunnen doen wat ie zelf goed acht en daar mag niemand zich mee bemoeien.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:23

zo'n beslissing nemen is voor heel veel mensen erg moeilijk. en de reden waarom ik het pas zo laat hebben laten doen is gewoon pure bangheid geweest. van oh ik wacht nog een maandje misschien word ik toch ongesteld pas na 2 maanden merkte ik dat mijn lijf echt begon te veranderen. en in die maand heb ik dus pas de moed verzameld om het te laten doen. En dat ik het voor mij een hele goede beslissing geweest. erg laat daar ben ik het echt mee eens. maar als je mensen om je heen hebt die zeggen dat je het gewoon moet laten doen en zeggen van het komt goed ik ga wel mee.. ik had 1 vriendin die het wist en dus ook meeging omdat mijn vriend ds gewoon niet eens wou weten dat ik zwanger was. hij begreep niet eens wat een abortus was. en hij wou het kind zeker niet houden hoor! en bemoeide zich er gewoon niet mee.. en dat heeft een vrij grote rol gespeelt toen het uitging. of ja uitging hij dumpte me gewoon eigenlijk. een heel banketstaaf verhaal dus. maar mijn vriendin heeft me er echt doorheen gesleept en achteraf was ik echt heel blij dat ik de abortus gedaan had.. met hoeveel spijt ik ook de naar de echo keek! en ja het is trouwens ook niet zomaar voorbij. Het is bewezen met wetenschap dat de vrouw er nog gemiddeld 7 jaar last van kan hebben. en dat merk ik ook wel. ongesteldheid onregelmatig. veel buikpijn bij je ongesteldheid wat ik eerst niet had en derg. maar ja gebeurd is gebeurd en ik vind dat ik de juiste beslissing heb genomen ook al was hij laat... maar achteraf beter laat dan nooit.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:35

bangheid begrijp ik wel hoor en erg lief van je vriendin.... hoop dat je je snel lichamelijk beter voelt..

@shirley A ik heb haar er niet om veroordeeld ik zeg alleen dat ik persoonlijk t laat vindt.......

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:12

@shirley A

Ik vindt idd dat je het netjes hebt omschreven en het was overduidelijk dat je haar er niet op aanvalt,maar dat het voor jou laat was.
kattie@ ik wens je veel sterkte

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:13

ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:12

3 maanden zit je zo aan hoor, zeker als je anticonceptie gebruikt en dus niet vanaf dag 1 met een test in de aanslag zit. In dat opzicht vind ik dat dus zeker niet "laat".

Kattie: als ik lees hoe je vriend reageerde denk ik hard gezegd dat je hem beter kwijt dan rijk bent Lips are sealed maar dat neemt niet weg dat het een naar verhaal is. Sterkte!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:32

brendalevita schreef:
@shirley A

Ik vindt idd dat je het netjes hebt omschreven en het was overduidelijk dat je haar er niet op aanvalt,maar dat het voor jou laat was.
kattie@ ik wens je veel sterkte

avanti4ever
Ik zat eigenlijks fout met de naam ,ik bedoelde eigenlijks jou post ipv shirley A ,die van haar is ook niet fout natuurlijk

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:55

Ik vind nu 3 maand ook laat..
Maar goed, dat zeg ik nu.

Wat zeg ik als ik zelf 3 maand zwanger ben???
Ik wil ECHT geen kindje..
Ten eerste heb ik kans op een gehandicapt kindje (dat is nog niet helemaal zeker, maar mijn broertje word momenteel onderzocht of zijn aandoening ook erfelijk is!
Ze hebben namelijk 14 jaar lang gezegd dat hij het Charge syndroom had, maar nu zeggen ze weer dat ze dat helemaal niet weten..

Ten 2de heb ik geen stabiele relatie (momenteel geen relatie maar een scharrel)

Ten 3de heb ik nog geen vast inkomen of huisje.
Ik kan een kindje echt geen leven geven wat ik haar/hem zou willen geven!

Dus ik zeg nu misschien wel 3 maand is laat, maar misschien zeg ik als het mij zelf overkomt wel hetzelfde als kattie, wie weet?

Dus wie ben ik om daar over te beoordelen?