Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Aimee

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:45

Leo_American schreef:
Als ik het goed begrijp gaan de huizenprijzen dus dalen. Heeft dit dan niet een positief effect op starters? De HRA zou niet op gaan voor de 'rijken' dat betekend dus dat starters uit het midden en lage inkomen meer kans hebben om een huis te kopen. Waarom is dit dan slecht voor de economie?

Nee... starters hebben baat bij doorstroming. Hoe beter de doorstroming, hoe beter de mogelijkheden voor starters.
Dat betekend dat er in alle lagen van de huizenmarkt 'openingen' moeten zijn voor doorstroming.... dat betekent een goed aanbod aan goedkope woningen, maar ook middenklasse en duurdere woningen... anders blijft men in de goedkope woningen hangen, simpelweg omdat er geen beter alternatief is.
Wanneer mensen een deel van hun vermogen kwijt raken zoals Karl hierboven beschreef, dan komt er dus meer vraag naar goedkopere woningen.... nóg meer druk op starterswoningen, daar is een starter niet bepaald bij gebaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:48

Wij gaan sowieso al voorzichtiger met ons geld om sinds de euro (3x raden; door welke partijen ons land binnen gehaald???). En voorlopig zit er toch geen verhuizing in, ook geen behoefte aan. Ik denk dat ALS de hypotheekrente-aftrek definitief veranderd, ze echt wel weer nieuwe maniertjes verzinnen, hoor. Ik maak me er niet zo'n zorgen meer om, lig er niet wakker van. Ik vind gewoon dat er MEER (en veel belangrijkere) dingen anders moeten in dit land en daarom zal ik niet rechts stemmen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:55

CGJ12 schreef:
Wrange humor........

Zélfs IK schrik hiervan....... Nagelbijten / Gniffelen

Ach ja.... als ik zo'n inkomen had, zou ik ook zo'n huis in Amsterdam kopen Ja
Maar goed.... Groenlinks is natuurlijk wel een beetje een rare partij Bloos
Ben zelf nog nauw betrokken geweest met de herstructurering van de Overtoom in Amsterdam... daar stonden hele mooie gezonde oude bomen... maar er moest nieuwe riolering aangelegd worden. Hele onderzoeken zijn er geweest hoe die riolering er zou kunnen komen én de bomen te kunnen behouden.... uiteindelijk kwam er een prima methode naar voren, maar die zou wel duur zijn. Dat geld was voor dit project beschikbaar, maar een wethouder van Groenlinks haalde de streep er doorheen... koos voor de goedkope methode en alle bomen werden gekapt.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:58

*niets*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:01

Ach zo heb ik Wallage nog meegemaakt tijdens een studentenstaking. Hij legde ons haarfijn uit hoe we met de bezuiniging mee konden gaan en toch onze zin konden krijgen, ten koste van uiteindelijk drie keer zoveel belastinggeld Gestoord

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:03

Aimee schreef:
Ach ja.... als ik zo'n inkomen had, zou ik ook zo'n huis in Amsterdam kopen Ja

Maar dan nóg.........
Als IK zo'n inkomen had loste ik die hypotheek gewoon af..... Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:06

Volgens mij is het toch ongeveer zes keer het jaarinkomen van een parlementariër Bloos

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:07

Blueberry schreef:
Wat gaan jullie stemmen?

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Heb vorige keer SP gestemd, denk nu aan GroenLinks. Maar twijffel nog..

ja daar dacht ik ook aan...(nja sp of groenlinks) ze werken beetje samen en femke van groenlinks bevalt me wel...mijn vriend stemt groenlinks mijn moeder weet het niet sp of groenlinks...ik volg mijn vriend dus groenlinks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:08

SP hier. Ik ben links(er dan SP op een aantal rechtse punten na, en) stem tactisch, aangezien PvdA en SP nog nauwelijks uit elkaar liggen in de peilingen. Bos vertrouw ik voor geen meter, dus hoe meer linkse mensen alsnog van GL/CU/PvdD naar SP gaan, hoe beter Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:13

Karl66 schreef:
Volgens mij is het toch ongeveer zes keer het jaarinkomen van een parlementariër Bloos

Van directe aflossing lijkt me inderdaad geen sprake... ze verdient leuk, maar zo leuk nou ook weer niet Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:21

Aimee schreef:
Van directe aflossing lijkt me inderdaad geen sprake... ze verdient leuk, maar zo leuk nou ook weer niet Haha!

Maar het huis kostte 495......... en dan een hypotheek van 650..........

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:24

En als je het nog in de goede oude tijd gekocht hebt, kan je het gewoon af blijven trekken Bloos!

Is daar geen term voor? Links l*llen, rechts...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:26

Misser schreef:
VVD.
Het is op dit moment meer kiezen wie de minst slechte partij is dan wie de beste is...

Ik ga ook voor VVD, om proberen te voorkomen dat we een heel links kabinet krijgen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:27

Karl66 schreef:
En als je het nog in de goede oude tijd gekocht hebt, kan je het gewoon af blijven trekken Bloos!

De reden waarom ik Marijnissen dan ook ALS PERSOON veruit prefereer boven de andere linkse lijsttrekkers wordt wél bevestigd door de hypotheek hoogte van de heren en dames zélf....... Ja

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:29

Wat mij trouwens opvalt is dat er zo'n grote groep hier op de Partij voor Dieren wil gaan stemmen.
Daar kan ik met mijn pet niet bij hoor. Het is leuk en goed om dierenvriend te zijn, maar moet je om te laten zien soms maar op de partij voor dieren stemmen?

Tuurlijk vind ik dieren belangrijk, maar er zijn ook dingen die nog vele malen belangrijker zijn waar ze binnen de Partij voor Dieren nog nooit over hebben nagedacht!!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:30

Gelukkig zijn er morgen verkiezingen Haha!

Aimee die zegt dat verlaging van de hypotheekrente-aftrek niet goed is voor de doorstroming
CGJ die spontaan last krijgt van Jan-adoratie

Ziek Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:33

Waarom veel mensen (zeggen dat ze) op de Partij voor de Dieren stemmen?

Dat is namelijk politiek correct....... Ja
Kan je nooit een buil aan vallen.
Niemand die controleert of je het uiteindelijk ook DOET trouwens...... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:35

Karl66 schreef:
CGJ die spontaan last krijgt van Jan-adoratie

Ik krijg bijna een erec### Haha! Haha! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:38

Mogen we daaruit opmaken dat CGJ een voorliefde heeft voor kleinbehuisde mannen? Haha! Haha! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:42

En met dat beeld voor ogen zal ik maar eens gaan slapen, zodat ik morgen een beetje uitgeslapen mijn stem kan uitbrengen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 02:15

Nouks schreef:
SP hier. Ik ben links(er dan SP op een aantal rechtse punten na, en) stem tactisch, aangezien PvdA en SP nog nauwelijks uit elkaar liggen in de peilingen. Bos vertrouw ik voor geen meter, dus hoe meer linkse mensen alsnog van GL/CU/PvdD naar SP gaan, hoe beter Lachen

mijn hele fam gaat voor GL en SP Haha! dus dat is al iets he! en zover ik weet ook zoon 90% van al mijn vrienden/kennissen (ook van mn stamcafe Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 02:42

VVD.........

Ik ga voor de strategische zet van VVD en CDA.

Wouter Bos kijkt naar uit zijn ogen en daarnaast banketstaaf ie iedere dag wat anders. Hoe de wind waait waait mijn............de rest ken ik niet Haha!

Ik ga voor een regering en niet voor een party Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 02:42

Groenlinks en SP zijn leuke partijen om in de oppositie te rellen, maar zie je ze regeren.............

Liever niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 02:45

Al moet ik zeggen dat Marijnissen als persoon zeker veel sympathie heeft gewekt.

Maar ja............om nou alleen Marijnissen te laten regeren Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 02:57

CGJ12 schreef:
mawaikee schreef:
Mbt de polen, wat SanderP zegt is in mijn ogen prima. Maar je moet er wel voor waken dat straks niet ieder bouwbedrijf alleen nog maar polen in dienst heeft en de nederlandse laaggeschoolden niet aan het werk komen

Da's ook het partijstandpunt in deze kwestie.
EIGEN VOLK EERST.

Eigen volk moet wel EERST willen....................die trekken liever een uitkering en beunen zwart bij.

Ja onze hollanders ja...........