Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MizzMontana schreef:Ik heb tijden vvd gestemd en ben helemaal klaar met dat uitsluiten en afdwingen van Dilan. Als vvd het laat klappen dan ga ik uit protest D66 of zelfs Groen Links stemmen

Loretta schreef:MizzMontana schreef:Ik heb tijden vvd gestemd en ben helemaal klaar met dat uitsluiten en afdwingen van Dilan. Als vvd het laat klappen dan ga ik uit protest D66 of zelfs Groen Links stemmen
Maar Groenlinks staat toch helemaal haaks op jouw idealen als VVDer?
Loretta schreef:MizzMontana schreef:Ik heb tijden vvd gestemd en ben helemaal klaar met dat uitsluiten en afdwingen van Dilan. Als vvd het laat klappen dan ga ik uit protest D66 of zelfs Groen Links stemmen
_San87_ schreef:Loretta schreef:
Ja, ik denk ook dat ze heel serieus is.
MizzMontana schreef:Ik heb tijden vvd gestemd en ben helemaal klaar met dat uitsluiten en afdwingen van Dilan. Als vvd het laat klappen dan ga ik uit protest D66 of zelfs Groen Links stemmen
MarlindeRooz schreef:MizzMontana schreef:Ik heb tijden vvd gestemd en ben helemaal klaar met dat uitsluiten en afdwingen van Dilan. Als vvd het laat klappen dan ga ik uit protest D66 of zelfs Groen Links stemmen
Ja ik vind de VVD van origine echt een goede partij. Maar Dilan (de vluchteling) heeft al het liberale en progressieve uit deze partij gezogen. Met haar aanbidding van Wilders.
Zelf vind ik ze niet sociaal genoeg om erop te stemmen. Maar ik vind het geen slechte partij van vroeger uit.
MizzMontana schreef:_San87_ schreef:
Ja, ik denk ook dat ze heel serieus is.
Het was inderdaad een overdreven uitspraak. Maar wilde er wel mee aangeven dat als de vvd het laat klappen ik niet naar nog rechtser op ga schuiven.
Dat werd in een post hiervoor wel door iemand aangegeven, dat de vvd dat dan hoopt te bereiken.
. nps schreef:Dat. VVD heeft in het verleden ook met PvdA in het kabinet gezeten en dat ging prima. Suck it up, gewoon in de coalitie met GL/PvdA, zodat we een mooi middenkabinet hebben. Snap de koers fan de vvd en hoe weinig ze ervoor afgestraft worden ook niet.
Over ervaring opdoen - doe maar lekker in de oppositie. Er is nogal wat puin te ruimen - ook in de EU - ik wil graag capabele mensen aan het stuur.
Over het "links" zijn van dit topic, kap daar nou eens mee. Mensen zijn zeer kritisch op radicale en racistische partijen, niet op rechtse. En heel erg terecht. Ik hou van de rechststaat, gelijke rechten voor iedereen, een sterke en onafhankelijke journalistiek en wetenschap.
Bullebeest schreef:Er moet zeker veel puin geruimd worden. Door welke partijen is dat de afgelopen 10-20 jaar gedaan? Wat waren toen de coalities? Waar gaan we de winst halen? Met PvdA-GL erbij zie ik het alleen maar erger worden en wordt alles onbetaalbaar. Of wordt alles afgeschoven op de PVV en Christen Unie die maar een paar jaartjes hebben mee gedraaid? Gaan mijn kinderen dan ooit nog zelfstandig wonen? Klimaatdoelen blijven staan en de belofte van die extra woningen zie ik niet komen.
[ Afbeelding ]
Bullebeest schreef:Er moet zeker veel puin geruimd worden. Door welke partijen is dat de afgelopen 10-20 jaar gedaan? Wat waren toen de coalities? Waar gaan we de winst halen? Met PvdA-GL erbij zie ik het alleen maar erger worden en wordt alles onbetaalbaar. Of wordt alles afgeschoven op de PVV en Christen Unie die maar een paar jaartjes hebben mee gedraaid? Gaan mijn kinderen dan ooit nog zelfstandig wonen? Klimaatdoelen blijven staan en de belofte van die extra woningen zie ik niet komen.
[ Afbeelding ]
ChatGPT schreef:De afgelopen 20 jaar is Nederland grotendeels centrumrechts tot rechts bestuurd — met hooguit een paar jaren van gematigde balans, maar nooit echt een overwegend linkse koers.
nps schreef:Heb je gekeken bij welke partijen het meest overblijft in de portemonnee bij de doorberekeningen van het SCP (spoiler - links)? Besef je je waarom dingen duurder zijn geworden (spoiler - onder andere vrije marktwerking)? Gevolg van liberaal rechts economisch beleid.
Ik heb Chat het laten samenvatten:
Loretta schreef:nps schreef:Heb je gekeken bij welke partijen het meest overblijft in de portemonnee bij de doorberekeningen van het SCP (spoiler - links)? Besef je je waarom dingen duurder zijn geworden (spoiler - onder andere vrije marktwerking)? Gevolg van liberaal rechts economisch beleid.
Ik heb Chat het laten samenvatten:
En daarom snap ik niet waarom zoveel mensen toch graag rechts willen? En ook niet zo goed dat zoveel mensen nog op het laatste moment van PVDA/GL naar D66 zijn geswitcht?
Bullebeest schreef:Omdat links klimaatdoelen nastreeft waar ik totaal anders over nadenk. Idem dito over migratiestroom.
Zaken die de burger veel geld kost.
nps schreef:Bullebeest schreef:Omdat links klimaatdoelen nastreeft waar ik totaal anders over nadenk. Idem dito over migratiestroom.
Is dat zo? Weet je hoeveel meer geld je overhoudt in je portemonnee als we geen geld meer besteden aan immigratie en klimaat? Ben je dan ineens rijk en daalt je belasting? Kost het geen geld om te gaan bemiddelen met landen waar asielzoekers vandaan komen en ze allemaal terug gaan sturen?
MarlindeRooz schreef:Omdat mensen die berekeningen niet geloven. Ze denken dat links betekent dat iedereen meer belasting gaat betalen. En / of ze denken dat alles opgelost wordt als we geen asielzoekers meer binnenlaten.
Dat is tenminste mijn ervaring met mensen die radicaal rechts stemmen.
_San87_ schreef:Ik ben geswitcht omdat ik cybersecurity heel erg belangrijk vind, net als defensie.
En ik vind Jetten een geweldige vent.
nps schreef:Bullebeest schreef:Omdat links klimaatdoelen nastreeft waar ik totaal anders over nadenk. Idem dito over migratiestroom.
Is dat zo? Weet je hoeveel meer geld je overhoudt in je portemonnee als we geen geld meer besteden aan immigratie en klimaat? Ben je dan ineens rijk en daalt je belasting? Kost het geen geld om te gaan bemiddelen met landen waar asielzoekers vandaan komen en ze allemaal terug gaan sturen?