Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Incl de Nederlandse calvinistische cultuur, waarin meiden geleerd wordt dat je je man niet mag weigeren en dat mannen bepalen wanneer de gemeenschap plaatsvindt?
Waarin je moet trouwen met degene die je zwanger heeft gemaakt als je nog niet getrouwd was?
Verkrachting binnen en buiten het huwelijk vindt ook in NL plaats, ook door rasechte Nederlanders.
Het is niet cultuurgebonden. Geen enkele cultuur keurt het goed, maar het gebeurt in elke cultuur.
In de Nederlandse cultuur helaas zeker niet minder dan in de islamitische cultuur.
Sunnda schreef:Citaat:Incl de Nederlandse calvinistische cultuur, waarin meiden geleerd wordt dat je je man niet mag weigeren en dat mannen bepalen wanneer de gemeenschap plaatsvindt?
Waarin je moet trouwen met degene die je zwanger heeft gemaakt als je nog niet getrouwd was?
Verkrachting binnen en buiten het huwelijk vindt ook in NL plaats, ook door rasechte Nederlanders.
Het is niet cultuurgebonden. Geen enkele cultuur keurt het goed, maar het gebeurt in elke cultuur.
In de Nederlandse cultuur helaas zeker niet minder dan in de islamitische cultuur.
Je weet dat in de islam verkrachting van de vrouw van een ongelovige bijvoorbeeld niet als strafbaar wordt gezien?
Als je bijvoorbeeld een land van ongelovigen veroverd mag je de vrouw van de man nemen en haar voor seksueel genot gebruiken. Dat is dan geen verkrachting. Lees de koran zou ik zeggen.
MarlindeRooz schreef:Moeten we dan uit de EU? Want anders kan een asiel stop niet.
friezenfan2 schreef:Mensen kunnen we gezellig blijven en graag niet zeggen verdiep je eens in deze culturen of lees eens een koran of bijbel.
Ik ga mezelf helemaal nergens verder in verdiepen ik zou zeggen dat ik best een redelijk beeld heb over religies en wat ik daar van vindt.
Sunnda schreef:Je weet dat in de islam verkrachting van de vrouw van een ongelovige bijvoorbeeld niet als strafbaar wordt gezien?
Als je bijvoorbeeld een land van ongelovigen veroverd mag je de vrouw van de man nemen en haar voor seksueel genot gebruiken. Dat is dan geen verkrachting. Lees de koran zou ik zeggen.
MarlindeRooz schreef:DuoPenotti schreef:Ja van mij mogen alle mannen die verkrachten levenslang op een boortoren op de noordzee gezet worden.
Maar dat gebeurt niet, dus laten we de rotzooi die hierheen komt wel weer buiten mikken.
Want ja inderdaad, we hebben ook rotzooi genoeg van "onszelf"
Veel immigranten hebben allang een status en/of een Nederlands paspoort. Daarbij is de grootste groep niet eens asielzoeker (geweest). Dus we lossen het probleem niet op.
Betere politie lijkt me al een goede stap. Strenger straffen is denk ik niet het belangrijkste. Maar dat de politie vrouwen eens serieus gaat nemen!!!
Je kan 112 bellen en ze komen niet of ze nemen het niet serieus.
Ik heb inmiddels geleerd dat als ik gestalkt wordt oid door een bekende dat ik dat zelf moet oplossen. Zowel uit eigen ervaring als door ervaringen die mensen in mijn directe omgeving gehad hebben.
hakkipilke87 schreef:maar waarom hebben jullie het nu ineens over asielzoekers en geloof en andere culturen ? dit was toch een mannen probleem ??