17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:40

Moeten we dan uit de EU? Want anders kan een asiel stop niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:42

Citaat:
Incl de Nederlandse calvinistische cultuur, waarin meiden geleerd wordt dat je je man niet mag weigeren en dat mannen bepalen wanneer de gemeenschap plaatsvindt?
Waarin je moet trouwen met degene die je zwanger heeft gemaakt als je nog niet getrouwd was?

Verkrachting binnen en buiten het huwelijk vindt ook in NL plaats, ook door rasechte Nederlanders.
Het is niet cultuurgebonden. Geen enkele cultuur keurt het goed, maar het gebeurt in elke cultuur.
In de Nederlandse cultuur helaas zeker niet minder dan in de islamitische cultuur.

Je weet dat in de islam verkrachting van de vrouw van een ongelovige bijvoorbeeld niet als strafbaar wordt gezien?
Als je bijvoorbeeld een land van ongelovigen veroverd mag je de vrouw van de man nemen en haar voor seksueel genot gebruiken. Dat is dan geen verkrachting. Lees de koran zou ik zeggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:43

Sunnda schreef:
Citaat:
Incl de Nederlandse calvinistische cultuur, waarin meiden geleerd wordt dat je je man niet mag weigeren en dat mannen bepalen wanneer de gemeenschap plaatsvindt?
Waarin je moet trouwen met degene die je zwanger heeft gemaakt als je nog niet getrouwd was?

Verkrachting binnen en buiten het huwelijk vindt ook in NL plaats, ook door rasechte Nederlanders.
Het is niet cultuurgebonden. Geen enkele cultuur keurt het goed, maar het gebeurt in elke cultuur.
In de Nederlandse cultuur helaas zeker niet minder dan in de islamitische cultuur.

Je weet dat in de islam verkrachting van de vrouw van een ongelovige bijvoorbeeld niet als strafbaar wordt gezien?
Als je bijvoorbeeld een land van ongelovigen veroverd mag je de vrouw van de man nemen en haar voor seksueel genot gebruiken. Dat is dan geen verkrachting. Lees de koran zou ik zeggen.

Heb je de Bijbel ook gelezen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:44

MarlindeRooz schreef:
Moeten we dan uit de EU? Want anders kan een asiel stop niet.

Terug naar een vorm van de EEG. Samenwerken op het gebied van defensie, economie, zorg etc.

Maar landen behouden hun souvereiniteit voor binnenlandse aangelegenheden.

Een asielstop kan nooit 100%, vluchtelingen zijn altijd welkom.
Maar de verdragen misschien een beetje upgraden naar de huidige tijd zou een goed begin zijn. De wereld van 70 jaar geleden bestaat niet meer.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:45

Mensen kunnen we gezellig blijven en graag niet zeggen verdiep je eens in deze culturen of lees eens een koran of bijbel.
Ik ga mezelf helemaal nergens verder in verdiepen ik zou zeggen dat ik best een redelijk beeld heb over religies en wat ik daar van vindt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:47

@,marlinde roos: zeker heb ik die gelezen. Alleen zit er wat mij betreft een groot verschil in.
Neemt niet weg dat ik gewoon geen geloofsfan ben en ik liever geen geloof in de openbare ruimte zie.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:48

friezenfan2 schreef:
Mensen kunnen we gezellig blijven en graag niet zeggen verdiep je eens in deze culturen of lees eens een koran of bijbel.
Ik ga mezelf helemaal nergens verder in verdiepen ik zou zeggen dat ik best een redelijk beeld heb over religies en wat ik daar van vindt.

Dat is prima, alleen is er een reele kans dat je mening dan nergens op slaat. :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:48

Sunnda schreef:

Ik zou deze link eens doorlezen: https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/d ... slamitisch

Verkrachting mag nooit in de islam. IS heeft dat zo bedacht zodat ze jonge mannen konden rekruteren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:02

Het maakt imo niet uit voor de discussie, dit zijn asielzoekers en die kunnen het beste nu gewoon terug gestuurd worden. Kans op asiel verkeken.. dat geeft tenminste ook een krachtige boodschap af.

Wat betreft de NL mannen die verkrachten ben ik best voor om ze op een onbewoond eiland te dumpen. Opgeruimd staat netjes :-)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:27

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja van mij mogen alle mannen die verkrachten levenslang op een boortoren op de noordzee gezet worden.

Maar dat gebeurt niet, dus laten we de rotzooi die hierheen komt wel weer buiten mikken.
Want ja inderdaad, we hebben ook rotzooi genoeg van "onszelf"

Veel immigranten hebben allang een status en/of een Nederlands paspoort. Daarbij is de grootste groep niet eens asielzoeker (geweest). Dus we lossen het probleem niet op.

Betere politie lijkt me al een goede stap. Strenger straffen is denk ik niet het belangrijkste. Maar dat de politie vrouwen eens serieus gaat nemen!!!

Je kan 112 bellen en ze komen niet of ze nemen het niet serieus. :n

Ik heb inmiddels geleerd dat als ik gestalkt wordt oid door een bekende dat ik dat zelf moet oplossen. Zowel uit eigen ervaring als door ervaringen die mensen in mijn directe omgeving gehad hebben.

uitzetten kan prima

De Raad voor Juridische Zaken - Uitzetting van een minderjarige ten tijde van het misdrijf die in het land geboren is https://share.google/DdbzkNK9jQ5l1vZR5

Denemarken ging ons al voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:30

Wij zijn geen Denemarken. Daarbij heeft Denemarken een uitzonderingspositie die niet voor ons mogelijk is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:37

Nee klopt Denemarken is links. Dat wil zeggen ze zorgen voor hun inwoners en laten het zorgstelsel, de woningmarkt en veiligheid niet klappen door nieuwkomers.
Dat zien zij dus wat links hoort te doen.
Eigenijk best logisch :j

En inderdaad Denemarken is Europa maar heel wat slimmer als Nederland. Op heel veel vlakken.

Maar wat daar kan kan hier ook. Als we maar willen.
Het is ook daar Europa. Dus hier werk aan de winkel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:16

Nee dat kan niet Denemarken heeft dit 40 jaar (ongeveer) geleden afgesproken toen kon er meer. Dat is nu niet meer mogelijk. Tenzij we uit de EU stappen. Dat is op Bokt al vaker uitgelegd en benoemd. :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:31

Alsof bokt het altijd goed heeft.

In Denemarken kunnen ook in het land geboren jongeren worden uitgezet omdat Denemarken strengere wetten heeft die uitzetting koppelen aan crimineel gedrag, terwijl Nederland meer bescherming biedt aan mensen die hier zijn geboren of langdurig verblijven.

Waarom kan het in Denemarken?
Nieuwe wetgeving (vanaf juli 2025): elke buitenlandse staatsburger die een onvoorwaardelijke gevangenisstraf krijgt, moet Denemarken verlaten — ongeacht hoe lang diegene er woont.

Politieke steun: de Deense regering (onder leiding van de sociaaldemocraten) voert bewust een streng immigratiebeleid.

Waarom kan het in Nederland (meestal) niet?
Nederlandse wetgeving beschermt mensen die hier zijn geboren of langdurig verblijven, vooral als ze een verblijfsvergunning hebben of in aanmerking komen voor naturalisatie.

Uitzetting is alleen mogelijk bij vreemdelingen zonder verblijfsrecht, of als iemand ongewenst wordt verklaard na ernstige misdrijven.

Kinderen die in Nederland zijn geboren en hier zijn opgegroeid hebben vaak recht op verblijf op basis van het EVRM (Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens), dat bescherming biedt tegen uitzetting bij sterke sociale binding met het land.

Denemarken kiest bewust voor een harde lijn, waarbij zelfs jongeren die er geboren zijn kunnen worden uitgezet als ze crimineel gedrag vertonen. Nederland hanteert een meer genuanceerde aanpak, waarbij het verblijfsrecht, de duur van verblijf en sociale binding zwaarder meewegen.

Dan doel jij vast op het evrm maar ook daar houd Denemarken zich aan.

Denemarken moet zich wél aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) houden — net als alle andere lidstaten van de Raad van Europa. Maar het land interpreteert en past het verdrag strenger toe, vooral op het gebied van immigratie en uitzetting.

Hoe zit het juridisch?
Denemarken is sinds 1949 lid van de Raad van Europa en heeft het EVRM ondertekend.

Het EVRM is bindend, en burgers kunnen klachten indienen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) in Straatsburg.

Uitzetting mag niet leiden tot onmenselijke behandeling (artikel 3 EVRM) en moet rekening houden met privé- en gezinsleven (artikel 8 EVRM).

Waarom lijkt Denemarken er toch van af te wijken?
Denemarken test de grenzen van het EVRM door strengere nationale wetten in te voeren, zoals:

Uitzetting bij elke onvoorwaardelijke gevangenisstraf.

Deense rechters toetsen deze wetten aan het EVRM, maar geven vaak prioriteit aan nationale veiligheid en openbare orde.

In sommige gevallen zegt Denemarken: “We nemen het risico dat het EHRM ons later terugfluit.”

Voorbeeld: uitzetting van geboren jongeren
In Nederland zou uitzetting van iemand die hier geboren is en sterke sociale binding heeft, vaak botsen met artikel 8 EVRM.

In Denemarken wordt datzelfde artikel strenger geïnterpreteerd, vooral als er sprake is van ernstige criminaliteit.

Denemarken houdt zich formeel aan het EVRM, maar voert beleid dat de grenzen opzoekt van wat het verdrag toestaat. Pas als een zaak bij het Europees Hof komt en Denemarken wordt veroordeeld, moet het land zich aanpassen — en zelfs dan gebeurt dat soms met tegenzin.

Dus... Werk aan de winkel.
Het kan wel, men wil niet..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:40

Chat gpt heeft het wel altijd goed? Of komt dit van een andere bron?

Denemarken heeft een opt-out afgedwongen:

Bron: universiteit van leiden.
https://www.universiteitleiden.nl/in-de ... sielbeleid

Daarbij is hun gedrag niet zonder consequenties. En het is niet oké om mensen in nood niet te helpen en om hun leven nog moeilijker te maken. Daarbij vind ik het laf om een verdrag te ondertekenen over mensenrechten en je er dan niet aan te houden.

Dat iemand een andere kleur of religie heeft betekent niet dat ze mogen verrekken in oorlogsgebied.

Daarbij is het “asielprobleem” niet zo groot als sommige media en politici je willen doen geloven.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:44

maar waarom hebben jullie het nu ineens over asielzoekers en geloof en andere culturen ? dit was toch een mannen probleem ??

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:46

Andere bron

Daarbij helpt Denemarken mensen in nood.
Daar vallen criminelen volgens hen niet onder.

Nee klopt. Het is veel groter :j
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 14-10-25 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:47

DuoPenotti schreef:
Andere bron

Welke bron? Want ik kan de tekst niet zo vinden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:48

Inwoner van Denemarken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:48

hakkipilke87 schreef:
maar waarom hebben jullie het nu ineens over asielzoekers en geloof en andere culturen ? dit was toch een mannen probleem ??

Vind ik wel, maar daar verschillen de meningen duidelijk over.

Persoonlijk vond ik alle criminelen naar down under sturen niet eens zo’n slecht idee (los van het feit dat de inheemse bevolking daardoor onderdrukt werd)

Maar een onbewoond eiland vinden, daar iedereen heen sturen na zo’n vergrijp, ongeacht je achtergrond lijkt me best een plan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:50

DuoPenotti schreef:
Inwoner van Denemarken

Ik vind het erg een AI-tekst.

Maar zonder juiste bronvermelding vind ik het lastig om opiniestukken op waarde te schatten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:51

Boortorens op zee. Mooie plek. Kunnen ze daar de handjes uit de mouwen steken.

Voor alle mannen die verkrachten wat hun afkomst ook is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:24

Zolang witte cisgender mannen nog regelen dat we in de EU moeten zorgen dat we ons actief verzetten tegen abortus als recht... Ben ik niet per se bang voor de islam.

https://cvandaag.nl/107508-tweede-kamer ... ensenrecht

De PVV heeft hier mede voor gezorgd. Anti islam, maar pro christelijke waardes van een eeuwigheid terug.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:50

Volgens mij hebben wij zelf al randdebielen genoeg, dus waarom laten we dan telkens zulke klaplopers binnen en gaan sommige het dan ook nog verdedigen?! Wat een ellendig mierenneuker volk zijn we geworden! Lekker handje pepermuntje gaan zitten doen met je asielzoekers, want gut wat zijn ze triestig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 23:02

Kaja schreef:
want gut wat zijn ze triestig.

Ja, het leeuwendeel is heel triest.