Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:48

Wat dat betreft, van de laatste update van https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/

Citaat:
– Handelsminister Lutnick zegt dat de vrijstelling op techproducten slechts tijdelijk is en dat er later een apart halfgeleiderentatief komt om productie terug te halen naar Amerika.

– Trump stelt later op de middag dat er geen vrijstellingen zijn aangekondigd en dat de betrokken producten slechts verschuiven naar een ander tariefregime onder het bestaande fentanyltarief.

– Stephen Miller zegt nog later op de dag dat halfgeleiders altijd al via een apart nationaal veiligheidsproces zouden worden behandeld.

– Marktexperts zeggen de draad kwijt te zijn over de handelstarieven na de nieuwste uitspraken van Lutnick, Trump en Miller: Sinds woensdag zijn de tarieven richting China gewijzigd van universele wederkerige tarieven naar een verlaging tot 10%, gevolgd door verhogingen naar 50%, 84%, 104%, 125% en 145%, terwijl elektronica eerst werd uitgezonderd maar nu mogelijk toch weer onder de tarieven valt of er altijd al onder viel.

– China schort de export van bepaalde zeldzame aardmetalen naar Amerika op. Ze zijn essentieel voor de auto-, halfgeleider- en luchtvaartindustrie. China roept Amerika ook op om alle wederkerige heffingen te schrappen.

Erger vind ik de aanslag op Josh Shapiro zijn gezin, dat hun huis in de fik gestoken is.
De komende tijd wordt spannend qua aanslagen vrees ik, nu de gemoederen steeds hoger oplopen....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:40

Oh jeetje, wat erg. Geweld tegen dingen die Trump niet leuk vind wordt denk ik zeker niet afgestraft. Ik denk dat we meer van dit soort dingen gaan zien. Het is zo verschrikkelijk...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:44

En dit dan.... https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ia-ukraine

Citaat:
A US neo-Nazi terrorist group with a Russia-based leader is calling for targeted assassinations and attacks on the critical infrastructure of Ukraine in an effort to destabilize the country as it carries out ceasefire negotiations with the Kremlin.

The Base, which has a web of cells all over the world, was founded in 2018 and became the subject of a relentless FBI counter-terrorism investigation that led to several arrests and world governments officially designating it as a terrorist organization.

Now, with the Trump administration pulling the FBI from pursuing the far right, the Base, left unchecked, is trying to export its violence abroad.

This is the first time the Base has openly allied itself with the Kremlin’s broader geopolitical goals, a sudden change experts say signals its likely involvement in Russian sabotage and propaganda operations now being carried out across Europe.

Het stuk gaat verder, zie bovenstaande link....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:23

Iemand trump z'n rapport gezien va z'n medische keuring? Volge s dat rapport is hij 1.90m en weegt 100 kg. En wel een melding van z'n blindedarmontsteking toen hij 11 was, maar niets over hielspoor waardoor hij niet in het leger kon.

Mbt Garcia gaat trump nog steeds tegen de SC in. Men stelt dat Garcia nu onder de jurisdictie van El Salvador valt, dus niet teruggehaald kan worden. De planning is overigens nu om de zgn homegrowns daarheen te sturen; oftewel us citizens die worden bestempeld als criminelen kunnen dezelfde behandeling verwachten als het aan team trump ligt. Geen proces, geen mogelijkheid om je vrijheid terug te krijgen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:29

mylittlejoy schreef:
. De planning is overigens nu om de zgn homegrowns daarheen te sturen; oftewel us citizens die worden bestempeld als criminelen kunnen dezelfde behandeling verwachten als het aan team trump ligt. Geen proces, geen mogelijkheid om je vrijheid terug te krijgen.

Bijvoorbeeld mensen die kritiek hebben op het regiem.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:38

Juistem. Of politieke tegenstanders ofzo. Of mensen die protesteren tegen Israël, of Tesla.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 03:41

Wat gaan jullie snel!

pien_2010 schreef:
"vind het best wel richting dictatuur gaan...."Margoo....Dit is dictatuur en een enorme rode vlag en zeer zorgelijke.
Let goed op je zelf!

Thanks, doen we zeker.

_San87_ schreef:
Heftig hoor... Het wordt wel echt extremer en extremer.

Merk je al dat de prijzen hoger zijn geworden? Wordt er bij jou in de buurt ook gedemonstreerd, oid?

Merk je in je werkveld ook uitwerking van Trump zijn beleid?

Nee we merken het qua prijzen nog niet echt. Misschien dat gas al iets duurder is geworden. Eieren zijn al een tijdje extreem duur ivm vogelgriep. We zien we geregeld protesten, maar dat is ook niet zo gek aangezien het aardig blauw is hier... Maar ik durf zelf dus niet echt te protesten, helaas.

En ja, enorm. Ik zit in de wetenschap, werk bij UCSF... Er wordt enorm bezuinigd op wetenschap, dus veel posities zijn onzeker. Ze hebben wel een hiring freeze aangekondigd om zittend personeel te beschermen, maar dat is ook niet ideaal natuurlijk. Zo hebben wij twee collegas die binnenkort weg gaan maar kunnen daar dan geen vervanging voor aannemen... Ook bestellen wij behoorlijk veel lab materialen in China, dus dat zal ook wel duur worden... Dus op veel fronten tegelijk merk ik het, minder funding, werk materiaal wordt duurder en visa uitgifte en nieuwe mensen aannemen is lastiger...

karuna schreef:
Margo maak jij je zorgen ook over jezelf en je eigen veiligheid nu? Eigenlijk een vraag aan alle landgenoten die daar zitten en ook op bokt zitten? Hebben jullie eventueel een plan B als het misgaat? :(:)

Ik maak me wel zorgen, maar wij hadden altijd al het plan om hier tijdelijk te zitten ivm mijn werk (3 - 5jaar). Mogelijk veranderd de duur nu door deze droeftoeter, en dat zou mijn carriere wel eens kunnen bepalen, maar een wetenschappelijke carriere in Nederland is nu ook lastig qua politiek klimaat... Dus het scheelt dat ons plan B gewoon terug gaan naar Nederland is... Vind het heftiger voor de mensen zonder plan B...

Ook verbaas ik me er over dat zoveel Trump supporters nog steeds achter hem staan... Ze zeggen gewoon: ik sta achter de tarifs want Trump zegt dat het werkt... Wat voor bord voor je kop heb je dan..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 07:12

pmarena schreef:
En dit dan.... https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ia-ukraine

Citaat:
A US neo-Nazi terrorist group with a Russia-based leader is calling for targeted assassinations and attacks on the critical infrastructure of Ukraine in an effort to destabilize the country as it carries out ceasefire negotiations with the Kremlin.

The Base, which has a web of cells all over the world, was founded in 2018 and became the subject of a relentless FBI counter-terrorism investigation that led to several arrests and world governments officially designating it as a terrorist organization.

Now, with the Trump administration pulling the FBI from pursuing the far right, the Base, left unchecked, is trying to export its violence abroad.

This is the first time the Base has openly allied itself with the Kremlin’s broader geopolitical goals, a sudden change experts say signals its likely involvement in Russian sabotage and propaganda operations now being carried out across Europe.

Het stuk gaat verder, zie bovenstaande link....

Deze is te belangrijk en zorgelijk om te laten missen door mensen die geen Engels lezen

Citaat:
Citaat:
Een Amerikaanse neonazistische terreurgroep met een in Rusland gevestigde leider roept op tot gerichte moordaanslagen en aanvallen op de kritieke infrastructuur van Oekraïne in een poging het land te destabiliseren tijdens de onderhandelingen over een staakt-het-vuren met het Kremlin.

De basis, die een netwerk van cellen over de hele wereld heeft, werd opgericht in 2018 en werd het onderwerp van een meedogenloos FBI-onderzoek naar terrorismebestrijding, dat leidde tot verschillende arrestaties en wereldwijde regeringen die de basis officieel als terroristische organisatie bestempelden.

Nu de regering-Trump de FBI ervan weerhoudt extreemrechts te vervolgen, probeert de basis, zonder controle, haar geweld naar het buitenland te exporteren.

Dit is de eerste keer dat de basis zich openlijk verbindt met de bredere geopolitieke doelen van het Kremlin. Volgens experts wijst deze plotselinge verandering op een waarschijnlijke betrokkenheid bij Russische sabotage- en propagandaoperaties die nu in heel Europa worden uitgevoerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 07:15

Margoooo schreef:
Wat gaan jullie snel!

pien_2010 schreef:
"vind het best wel richting dictatuur gaan...."Margoo....Dit is dictatuur en een enorme rode vlag en zeer zorgelijke.
Let goed op je zelf!

Thanks, doen we zeker.

_San87_ schreef:
Heftig hoor... Het wordt wel echt extremer en extremer.

Merk je al dat de prijzen hoger zijn geworden? Wordt er bij jou in de buurt ook gedemonstreerd, oid?

Merk je in je werkveld ook uitwerking van Trump zijn beleid?

Nee we merken het qua prijzen nog niet echt. Misschien dat gas al iets duurder is geworden. Eieren zijn al een tijdje extreem duur ivm vogelgriep. We zien we geregeld protesten, maar dat is ook niet zo gek aangezien het aardig blauw is hier... Maar ik durf zelf dus niet echt te protesten, helaas.

En ja, enorm. Ik zit in de wetenschap, werk bij UCSF... Er wordt enorm bezuinigd op wetenschap, dus veel posities zijn onzeker. Ze hebben wel een hiring freeze aangekondigd om zittend personeel te beschermen, maar dat is ook niet ideaal natuurlijk. Zo hebben wij twee collegas die binnenkort weg gaan maar kunnen daar dan geen vervanging voor aannemen... Ook bestellen wij behoorlijk veel lab materialen in China, dus dat zal ook wel duur worden... Dus op veel fronten tegelijk merk ik het, minder funding, werk materiaal wordt duurder en visa uitgifte en nieuwe mensen aannemen is lastiger...

karuna schreef:
Margo maak jij je zorgen ook over jezelf en je eigen veiligheid nu? Eigenlijk een vraag aan alle landgenoten die daar zitten en ook op bokt zitten? Hebben jullie eventueel een plan B als het misgaat? :(:)

Ik maak me wel zorgen, maar wij hadden altijd al het plan om hier tijdelijk te zitten ivm mijn werk (3 - 5jaar). Mogelijk veranderd de duur nu door deze droeftoeter, en dat zou mijn carriere wel eens kunnen bepalen, maar een wetenschappelijke carriere in Nederland is nu ook lastig qua politiek klimaat... Dus het scheelt dat ons plan B gewoon terug gaan naar Nederland is... Vind het heftiger voor de mensen zonder plan B...

Ook verbaas ik me er over dat zoveel Trump supporters nog steeds achter hem staan... Ze zeggen gewoon: ik sta achter de tarifs want Trump zegt dat het werkt... Wat voor bord voor je kop heb je dan..

Echt zo stom dat 1 persoon in zo'n korte tijd het leven voor vele op de kop gooit... Goed te lezen dat het qua kosten nog meevalt, denk dat er ook nog voorraden waren die eerst op gaan.

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Succes de komende tijd en hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee. Gelukkig is er een plan B.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:55

Trump die openlijk met de schatrijke dictator van Venezuela zit te praten en die gast geeft aan dat ze niet een crimineel terugsturen naar usa ( de man die van het hogerechtshof terug gehaald moet worden) Trump lacht en zit erbij . Hij negeert dus de hoogste rechters in de usa!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:59

Niet alleen dat...

Citaat:
– Vice-stafchef van het Witte Huis Stephen Miller beweert dat “niemand per ongeluk naar El Salvador is gestuurd”, terwijl zijn eigen regering herhaaldelijk bij de rechter heeft erkend dat Garcia daarheen is gestuurd vanwege een “administratieve fout”.

– Bukele noemt het idee Garcia terug te sturen ‘belachelijk.’ Hij zegt in het Witte Huis tegen Trump: ‘Moet ik een terrorist Amerika in smokkelen?’ Trump reageert dat de journalisten dat geweldig zouden vinden: ‘Dit zijn zieke mensen.’ Hij geeft aan gewelddadige criminelen buiten Amerika te willen houden.

– Trump wil ook Amerikaanse staatsburgers naar buitenlandse gevangenissen sturen. Tegen Bukele zegt hij: “Binnenlandse criminelen zijn de volgende, je moet nog zo’n vijf extra gevangenissen bouwen.” Bukele reageert met: “Weet je, om 350 miljoen mensen te bevrijden, moet je er een paar opsluiten.”

en:
Citaat:
Trump wijst het verzoek van Zelensky om tien Patriot-systemen af en zegt in een tv-interview: “Je begint geen oorlog tegen iemand die twintig keer zo groot is en hoopt dan maar dat anderen je wat raketten geven.” Op sociale media schrijft hij dat “Zelensky en de corrupte Joe Biden het ongelooflijk slecht hebben gedaan door deze tragedie te laten ontstaan.” Hij laat onvermeld dat Rusland in 2022 Oekraïne binnenviel en daarmee de oorlog begon.
Bron: Reportersonline

Wat ik wel opvallend vond:
Citaat:
Meer dan 70% van de Republikeinen identificeert zich nu met de MAGA-beweging, volgens een peiling van NBC News. In november was dit nog 55%.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:17

Trump is kwaad op CBS news 60 minutes die een interview met Zelensky heeft uitgezonden na de aanval op Soemy. Hij wil dat FCC (Federal Communications Committee) hun uitzendrechten afneemt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:21

Babootje schreef:
Trump is kwaad op CBS news 60 minutes die een interview met Zelensky heeft uitgezonden na de aanval op Soemy. Hij wil dat FCC (Federal Communications Committee) hun uitzendrechten afneemt.

En op die manier wordt de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting steeds verder en verder ingeperkt.

Ik verwacht dat de komende tijd de vrije pers heel erg aangepakt gaat worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:22

BigOne schreef:
Trump die openlijk met de schatrijke dictator van Venezuela zit te praten en die gast geeft aan dat ze niet een crimineel terugsturen naar usa ( de man die van het hogerechtshof terug gehaald moet worden) Trump lacht en zit erbij . Hij negeert dus de hoogste rechters in de usa!

Hebben ze slim aangepakt. Nu kunnen ze zeggen. Ja daar gaan wij niet over, dat is aan Venuzuela.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:24

Polar schreef:
Niet alleen dat...

Citaat:
– Vice-stafchef van het Witte Huis Stephen Miller beweert dat “niemand per ongeluk naar El Salvador is gestuurd”, terwijl zijn eigen regering herhaaldelijk bij de rechter heeft erkend dat Garcia daarheen is gestuurd vanwege een “administratieve fout”.

– Bukele noemt het idee Garcia terug te sturen ‘belachelijk.’ Hij zegt in het Witte Huis tegen Trump: ‘Moet ik een terrorist Amerika in smokkelen?’ Trump reageert dat de journalisten dat geweldig zouden vinden: ‘Dit zijn zieke mensen.’ Hij geeft aan gewelddadige criminelen buiten Amerika te willen houden.

– Trump wil ook Amerikaanse staatsburgers naar buitenlandse gevangenissen sturen. Tegen Bukele zegt hij: “Binnenlandse criminelen zijn de volgende, je moet nog zo’n vijf extra gevangenissen bouwen.” Bukele reageert met: “Weet je, om 350 miljoen mensen te bevrijden, moet je er een paar opsluiten.”

en:
Citaat:
Trump wijst het verzoek van Zelensky om tien Patriot-systemen af en zegt in een tv-interview: “Je begint geen oorlog tegen iemand die twintig keer zo groot is en hoopt dan maar dat anderen je wat raketten geven.” Op sociale media schrijft hij dat “Zelensky en de corrupte Joe Biden het ongelooflijk slecht hebben gedaan door deze tragedie te laten ontstaan.” Hij laat onvermeld dat Rusland in 2022 Oekraïne binnenviel en daarmee de oorlog begon.
Bron: Reportersonline

Citaat:
Meer dan 70% van de Republikeinen identificeert zich nu met de MAGA-beweging, volgens een peiling van NBC News. In november was dit nog 55%.

Echt bizar dit allemaal :=

Ik snap ook niet dat zoveel Republikeinen dit goed vinden gaan, echt niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:25

Loretta schreef:
BigOne schreef:

Hebben ze slim aangepakt. Nu kunnen ze zeggen. Ja daar gaan wij niet over, dat is aan Venuzuela.

The foreign policy of the US is conducted by @POTUS and no court in the US has a right to conduct the foreign policy of the US. It's that simple. End of story.

Commentaar van Trump !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:28

Mja, we wisten al dat hij niet zo veel op heeft met rechters. Tenzij het hem uit komt, natuurlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:52

Polar schreef:
Citaat:

Ik vind dit echt verbazingwekkend! Je zou zeggen dat met deze extreme dingen die gebeuren de support minder wordt, maar blijkbaar niet ??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:54

Zijn dat niet mannen die blij zijn dat de "macht" van de vrouw wordt ingeperkt? En bijvoorbeeld texanen die alles wat niet op en top van oorsprong amerikaans is ( niet zijnde de native inwoners uiteraard) graag het land uit zien hebben. En man baas vrouw thuis kindjes krijgen en de rest bestaat niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:57

Ik denk dat er best verschillen zijn in poll uitslagen. Je ziet ook veel voor Trump negatievere langskomen. Bovendien is deze van maart, dat is in Trump-tijd ongeveer 3 jaar geleden met wat er sindsdien weer allemaal gebeurd is..... -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:58

IMANDRA schreef:
Ik vind dit echt verbazingwekkend! Je zou zeggen dat met deze extreme dingen die gebeuren de support minder wordt, maar blijkbaar niet ??

Zolang het een ander raakt vinden ze het helemaal geweldig.
Totdat ze zelf aan de beurt komen. Dan verschijnen opeens de grote krokodillentranen. Dat zie je nu al bij sommige Trump stemmers die hun baan of bedrijf zijn kwijt geraakt door het beleid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:48

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:58

Tijdelijk stop zet. Ik snap de keuze wel. Voor Europa gaat het uiteindelijk wel goed komen, denk ik. Voor de VS daarentegen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:59

_San87_ schreef:

Dat vinden ze ook niet. Het is vooral de MAGA sekte die dat vindt.
Ik denk dat er ook onder republikeinen inmiddels voldoende steun is voor een impeachment, maar ja dan zit je weer met Vance, waarvan je je moet afvragen of je dan niet van de regen in de drup komt.
Dit is wel rampzalig voor de US pff

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:08

Babootje schreef:
_San87_ schreef:

Dat vinden ze ook niet. Het is vooral de MAGA sekte die dat vindt.
Ik denk dat er ook onder republikeinen inmiddels voldoende steun is voor een impeachment, maar ja dan zit je weer met Vance, waarvan je je moet afvragen of je dan niet van de regen in de drup komt.
Dit is wel rampzalig voor de US pff

Ja, hoe dan ook komt de VS er niet goed mee weg, denk ik. Economisch niet, maar sociaal ook niet.