Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:48

Dat ben ik met jullie eens.
Maar is het onduidelijk als hij uitgeprocedeerd is? Dat is toch wel duidelijk? Iemand moet dan toch terug of in ieder geval hier weg?

Ik vraag me af hoe ze dat dan regelen met een verwarde man waarschijnlijk zonder geld, wordt die dan begeleid of iets?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:50

Ik weet niet waar hij vandaan komt, maar sommige landen weigeren zo iemand terug te nemen, dus eigenlijk kun je niet veel (behalve dan behandelen in de hoop dat hij daarna niet meer gevaarlijk is, maar dat gebeurt nu dus ook niet).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:05

Veel landen weigeren gewoon hun eigen burgers terug te nemen als ze hier in Europa geen asiel krijgen.

Onze ministers van migratie en co doen soms bezoekjes aan bepaalde landen met de smeekbede en een zak geld om hun onderdanen terug binnen te laten.
Als de zak geld groot genoeg is, is er een kans dat er een paar terug mogen :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:50

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:52

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:13

Cer schreef:
Dat ben ik met jullie eens.
Maar is het onduidelijk als hij uitgeprocedeerd is? Dat is toch wel duidelijk? Iemand moet dan toch terug of in ieder geval hier weg?

Ik vraag me af hoe ze dat dan regelen met een verwarde man waarschijnlijk zonder geld, wordt die dan begeleid of iets?

Alle voorzieningen die er voor dit soort mensen zijn of waren worden door ons huidige kabinet in een rap tempo afgebroken.
Maar dat betekent niet dat deze mensen niet blijven te bestaan of dan ineens toch spontaan op eigen houtje het eerstvolgende vliegtuig pakken terug naar het land van herkomst.

Wat een partij als PVV er wel mee bereikt is dat deze mensen nog grotere probleemgevallen worden en je dus nog harder kan schreeuwen dat alle problemen uit het buitenland komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:32

Ook de zorg is op sommige gebieden een drama, een oude dame van dik in de 90 gaat sterven, palliatieve thuiszorg geregeld en al bezig, nu werd dat weer ingetrokken want het duurde te lang dat ze dood ging.
Dus vandaag verplicht naar een hospice verplaatst. Tries triest en schandalig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:42

BigOne schreef:
Ook de zorg is op sommige gebieden een drama, een oude dame van dik in de 90 gaat sterven, palliatieve thuiszorg geregeld en al bezig, nu werd dat weer ingetrokken want het duurde te lang dat ze dood ging.
Dus vandaag verplicht naar een hospice verplaatst. Tries triest en schandalig.

Dat het kan he! Onbegrijpelijk.

Maar is er uit de koker van Agema eigenlijk al wat gebeurd? Want daar zie ik ook weinig beweging. Net als op Landbouw, daar is het ook stil.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:06

Benzz schreef:

Daar werd gisteren over gesproken bij Bar Laat.
Jimmy Dijk kon het niet heel goed verdedigen, waarom SP heeft voor gestemd.

Ik vind het echt beledigend, waarom mijn man zich bijvoorbeeld moet verantwoorden over welke muziek hij bijvoorbeeld luistert thuis.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:12

Electra63 schreef:
Benzz schreef:

Daar werd gisteren over gesproken bij Bar Laat.
Jimmy Dijk kon het niet heel goed verdedigen, waarom SP heeft voor gestemd.

Ik vind het echt beledigend, waarom mijn man zich bijvoorbeeld moet verantwoorden over welke muziek hij bijvoorbeeld luistert thuis.

Ik snap het standpunt van het CDA in deze ook niet.

Het is ronduit beledigend. Asociaal ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:41

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:28

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:37

Ik snap de uitleg van het cda, echter, er is al monitoring genoeg. Dit is er eentje die door Wilders, yesilguz en bij elke negatieve uitkomst gebruikt zal worden tegen mensen van niet Nederlandse afkomst, nu of van generaties terug . Ik vind het een glijdende schaal die in het licht van het huidige kabinet al behoorlijk overhellend is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:43

BigOne schreef:
Ik snap de uitleg van het cda, echter, er is al monitoring genoeg. Dit is er eentje die door Wilders, yesilguz en bij elke negatieve uitkomst gebruikt zal worden tegen mensen van niet Nederlandse afkomst, nu of van generaties terug . Ik vind het een glijdende schaal die in het licht van het huidige kabinet al behoorlijk overhellend is.

Ik snap die uitleg ook, echter vind ik het in het huidige politieke klimaat niet heel "handig" om zo te stemmen als die monitoring er al lang is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:12

Pandora2 schreef:
Veel landen weigeren gewoon hun eigen burgers terug te nemen als ze hier in Europa geen asiel krijgen.

Onze ministers van migratie en co doen soms bezoekjes aan bepaalde landen met de smeekbede en een zak geld om hun onderdanen terug binnen te laten.

Ze zouden gewoon de zak met geld moeten verminderen of zelfs afschaffen wanneer landen hun burgers niet terug willen nemen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:47

Benzz schreef:
Benzz schreef:
Ik snap het standpunt van het CDA in deze ook niet.

Het is ronduit beledigend. Asociaal ook.

Inmiddels heeft het CDA gereageerd:
https://www.cda.nl/actueel/nieuws/stemv ... en-waarden

jeetje, 300 moties, elke week. Geen wonder dat ze niet aan echt beleid maken toekomen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:40

purny schreef:
Pandora2 schreef:

Ze zouden gewoon de zak met geld moeten verminderen of zelfs afschaffen wanneer landen hun burgers niet terug willen nemen

En dan? Blijven de mensen hier?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:06

Nou ja blijkbaar wel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:35

Nee, NL kan ook zeggen dat wanneer het land van herkomst geen mensen terug neemt ze de financiën die ze normaal krijgen niet meer krijgen, of een deel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:57

Het Mercosur akkoord is afgeklopt...
Die hele europese commissie is gewoon te gek voor woorden :x
Benieuwd wanneer de eerste boerenprotesten terug opduiken in onze contreien want zij zijn weer maar eens de klos.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:18

Pandora2 schreef:
Benieuwd wanneer de eerste boerenprotesten terug opduiken in onze contreien want zij zijn weer maar eens de klos.

Inderdaad, belachelijk dit. We importeren en consumeren wat we zelf niet mogen produceren. triest.
Protesten zullen zeker komen vrees ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:22

Ik maak me weer zorgen over de grote invloed vanuit Rusland om het westen te ontregelen. In Roemenië 25.000 (!) nep tiktok accounts met nepinformatie om de verkiezingen te beïnvloeden met een rechts extremistische kandidaat. Gefinancierd door China uiteraard.

China heeft tiktok naar het westen gebracht (in China zelf mag het niet gebruikt worden) om het populair te maken en dan in te laten zetten als politiek middel, waar hier in Nederland FvD druk gebruik van maakt. Gelukkig is Thierry niet zo'n stabiel persoon, anders zou zijn partij, waarschijnlijk met Russisch geld, hier veel groter zijn geworden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:29

juval schreef:
Pandora2 schreef:

Inderdaad, belachelijk dit. We importeren en consumeren wat we zelf niet mogen produceren. triest.
Protesten zullen zeker komen vrees ik.

En dan nog te zwijgen over alle middelen, pesticiden en hormonen, die al jaren verboden zijn in Europa maar in Zuid-amerika wel nog steeds massaal gebruikt worden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:00

Mercosur is zeker te gek voor woorden. Al liggen de schappen al heel lang met Zuid-Amerikaans vlees, dus wat voegt het toe?

@Prompter: zorgwekkend en topje van de ijsberg als het gaat om beïnvloeding.