Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:42

Ik moet zeggen dat ik de foto op FB al voorbij zag komen en direct grote twijfels heb aan de waarheid van deze foto. Photoshop of A.I.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 13:48

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:49

Ik geloof niet in photoshop of AI in dit geval. Ik word er alleen maar heel verdrietig van. En bij Woudenberg en Leusden ook weer raak. We moeten de winter nog in gaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:50

ikkedus schreef:
Rivendell schreef:
Sorry, maar ik had die kinderen hier echt niet naar laten kijken. Ze zijn nog zo jong, ik vind dit niet kunnen. Snap dat de foto misschien de impact heeft weergegeven, maar ik vind dit not done voor zulke jonge kinderen

Dat dus! Ik vind die foto echt stuitend en vraag me af of dit niet bewerkt is. Dat doe je toch niet met je kinderen??!!!! ( ook al zijn het boerenkinderen wellicht)

Het is een rotgezicht, maar ook heel duidelijk dat pony echt dood is en papa of de dierenarts hem niet meer kan helpen. Ik snap beide standpunten.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:57

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 13:59

Zichtmelding Heveadorp Gld
Citaat:
Heveadorp Gelderland
28-09-2024
08.00 uur

Wolf gezien op landgoed Duno Heveadorp. Wandelaar met hond kwam een wolf tegen rond 8 uur in de ochtend. Liep richting huneschans.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1UsUnW ... tid=K35XfP

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:01

Telpeva schreef:
Dan nog is het een wolf in daglicht op iemands erf, die ook niet onder de indruk is van de aanwezigheid van mensen (de beelden zijn vanuit een auto genomen zo te zien). in mijn beleving is dat al voldoende problematisch, of deze nu ook verantwoordelijk is voor het doden van de pony of niet.
Rond 8 uur is een tijdstip dat de kinderen ook daar aanwezig hadden kunnen zijn om de dieren te verzorgen, wat had er voor een ellende kunnen ontstaan als kinderen het dier eerst hadden gevonden of zelfs erbij waren terwijl hun pony werd gedood. En hoe zouden wolven reageren op (ongetwijfeld zeer emotionele) mensenkinderen zo dicht bij hun prooi.

Dat is ook voldoende problematisch, maar zou als ik in hun schoenen stond wel willen weten van de hoed of de rand. Ik zie geen bloed op de wolf, ik zie geen volle buik. Dus is het dan wel daarjuist gebeurd, of zijn er in de nacht ook al wolven geweest. Hoeveel wolven zijn er geweest dan en waarom is de andere pony zonder schade. Ik zou het willen weten iig.

Ik moet zeggen dat het me nog verbaasd dat je met een bos aan de achterkant die ukkies nog buiten laat, persoonlijk snap ik daar niks van.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 14:06

Wil je 100% zeker weten dat je dieren veilig zijn, dan zul je ze 24/7 in een dichte stal of kooi moet opsluiten.
Met alle dier welzijnsproblemen op de koop toe.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:14

tienus63 schreef:
Wil je 100% zeker weten dat je dieren veilig zijn, dan zul je ze 24/7 in een dichte stal of kooi moet opsluiten.
Met alle dier welzijnsproblemen op de koop toe.

Dat snap ik en ook dat je altijd risico loopt hoor. Maar persoonlijk zou ik geen oog dicht doen, met die ukken buiten en een bos achter de deur. Vooral niet daar in de buurt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:18

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:20

Die van mij staan ook buiten aan de rand van een stukje bos. Naast ons huis. Het enige alternatief is ophokken, niet erg gezond voor een 30-jarige tandeloze vol met artrose en een 27-jarige, dan kunnen ze beter een spuitje.
s’Nachts staan ze wel op stal, maar dan kunnen ze het beest net zo goed horen, ruiken en zien, hij kan ze alleen niet pakken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 14:23

Ik merkte bij mezelf nadat de wolf jaren geleden bij ons het erf heeft gelopen, ik eerst ‘s avonds met een unheimisch gevoel naar buiten liep om de paarden af te voeren voor de nacht.

Mijn moeder durft helemaal niet meer in het donker over het erf te lopen sindsdien.

Maar ik kan me voorstellen als je echt in wolvengebied woont, je ook onrustig voelt als je kinderen buiten op het erf willen spelen.
Waar houdt het op?
Zorgen om je dieren, maar ook je eigen bewegingsvrijheid wordt ingeperkt.

Hoorde van mensen omgeving DFW dat ze met visite mee lopen naar de auto in het donker met een stok en zaklantaarn.
Als ze zelf in het donker thuis komen en of wegggaan met de auto, eerst de omgeving scannen en dan met iets in de handen in-of uitstappen.

Ik hoor zelf maar aan één kant, ik hoor geluiden wel, maar ik weet niet de richting waar het vandaan komt.
Als ik nu, tot nu toe incidenteel wolvengehuil hoor, moet ik aan de windrichting bepalen waar het vandaan komt.
Op de vlakte kan dat, in het bos niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:35

Die foto met de kindjes is geen AI
Die mensen willen gewoon een "standpunt" maken omdat er veel te doen is om die wolven deze tijd.
Aandacht vragen.
En ik denk dat dit goed lukt zo want zie hem al vaker voorbij komen op fb

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:38

SusanH schreef:
Ik geloof niet in photoshop of AI in dit geval. Ik word er alleen maar heel verdrietig van. En bij Woudenberg en Leusden ook weer raak. We moeten de winter nog in gaan.

Die woudenberg/leusden is ook constant op dezelfde plek dat het raak is. Dat moet steeds dezelfde wolf zijn. En ja, ook daar laat men alles maar buiten staan of er nooit wat zal gebeuren...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:38

Ik vind vooral de eerste voerbeurt om 05.30 spannend. We hebben in de overkapping van de stallen altijd licht aan maar ik sta met mijn rug naar het donkere bos. Zeker als een van de pony’s ineens heel alert naar buiten staat te koekeloeren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 15:12

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:20

SimoneX schreef:
https://werkgroepwolf.nl/onderzoek-wolv ... g&sfnsn=wa

Iedereen ingevuld?
Heel belangrijk dat er ook veel andere reacties binnenkomen als alleen maar van wolvenknuffelaars

Ingevuld! Bedankt voor het delen, hopelijk wordt er iets mee gedaan. Staat deze link ook op de FB-groep? Daar zitten natuurlijk meer aanhangers

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:58

Ja hij is ook gedeeld op oa Geen Wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 16:00

Zijn er nog mensen naar de bijeenkomst van de PvdD afgelopen woensdag in het cultuurhuis van Doorn geweest?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 17:45

Parkeerplaats bos Harderwijk is nagenoeg leeg.
Citaat:
28 september 2024/Gelderland
Lezersfoto: parkeerplaats hondenbos Harderwijk nagenoeg leeg

HARDERWIJK In de mailbox van de Harderwijker Courant zat een bericht van Erik Westenberg. De Harderwijker keek met verbazing naar de lege parkeerplaats aan de Koesteeg in het Harderwijker hondenbos.

,,Wat een troosteloze aanblik geeft de parkeerplaats aan de Koesteeg in het Harderwijker hondenbos. Zo rond het middaguur staat het normaal gesproken helemaal vol met auto’s van hondenbaasjes. Nu staan er slechts twee, vermoedelijk met hele grote honden. Of men is niet doordrongen van het gevaar? Het gevaar van de wolven, het gevaar dat kleine en middelmaat honden worden aangevallen. Of erger: kleine kinderen.”

Westenberg hoopt dat de gemeente, provincie of Staat wat aan de situatie doet. ,,We hebben een heel groot gebied van onze prachtige gemeente zonder slag of stoot prijsgegeven, overhandigd bijna, aan de wolf. En er niemand die daar iets aan doet.”
https://www.harderwijkercourant.nl/loka ... YYbhNgBqAQ

Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/g1W6C4 ... tid=WC7FNe

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:58

MairiMacBran schreef:
Ik vind vooral de eerste voerbeurt om 05.30 spannend. We hebben in de overkapping van de stallen altijd licht aan maar ik sta met mijn rug naar het donkere bos. Zeker als een van de pony’s ineens heel alert naar buiten staat te koekeloeren.

Ja ik sta om 6 uur aan de bosrand met mijn hond met eenzelfde gevoel. Helemaal nadat ik hoorde dat er weer twee gezien in de vroege ochtend.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:59

Jessix schreef:
MairiMacBran schreef:

Ja ik sta om 6 uur aan de bosrand met mijn hond met eenzelfde gevoel. Helemaal nadat ik hoorde dat er weer twee gezien in de vroege ochtend.

Mijn ochtendronden zijn later tegenwoordig en niet meer langs weides met schapen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:04

https://www.gld.nl/nieuws/8210336/pony- ... 2ji3OZG5GA

Citaat:
WEKEROM - Gerrita van Roekel uit Wekerom en haar gezin zijn zaterdagochtend niet op de beste manier wakker geworden. “Ik werd vanochtend wakker van allerlei berichtjes en belletjes van buren.” Die zagen pony Zwartje van haar dochter dood liggen op het weiland.

Gerrita’s dochter ging na het horen van het nieuws gelijk kijken op het weiland aan de Roekelseweg waar Zwartje zich bevindt. Daar lag de pony helemaal bebloed en vol wonden. “Volgens taxateur Karel Verplak, die zaterdagmiddag wat monsters afnam, is 'ie half opgegeten. Mijn kinderen zijn wel wat gewend, maar het is natuurlijk erg verdrietig”, vertelt Gerrita.

Wolf
De familie weet vrijwel zeker dat de dood van de pony het werk is van de wolf. Op hun camerabeelden is namelijk te zien dat de wolf zich om 08.00 uur op hun erf bevond. “Waarschijnlijk komt het inderdaad door de wolf", zegt Verplak. "Maar dat moet DNA-onderzoek eerst nog uitwijzen.”

Verplak zag de kinderen van Gerrita bedroefd. “De kinderen waren best verdrietig. Ze waren erg gek op de Shetlander in de wei.”

De familie heeft nog andere dieren op het erf, waaronder nog een andere pony en wat kalfjes. Er is wel bescherming in de vorm van prikkeldraad met stroom, maar voor Zwartje mocht dat niet baten. "Het is een beetje van de zotte dat er onderhand meer wordt gedaan om de wolf te beschermen dan pony’s, schapen en kalveren", zegt Gerrita.

Burgemeester heeft 'ernstige zorgen'
Burgemeester René Verhulst van Ede heeft ook hoogte gekregen van het incident en vindt het ‘verschrikkelijk’, laat hij zaterdag weten. “Dat wolven nu op klaarlichte dag door bewoond gebied verplaatsen en daar andere dieren aanvallen, in een gebied waar ook kinderen spelen, daar maak ik mij ernstige zorgen over.”
Daar is Van Roekel het mee eens. “Het is vooral vreselijk voor het dier zelf. Maar mijn kinderen durven straks niet meer naar buiten."

Snel maatregelen
Wethouder Jan Pieter van der Schans van Ede laat weten dat er op korte termijn andere regels nodig zijn ‘om wolven af te mogen schrikken en te verjagen’. “Als we dat niet doen, leert de wolf steeds meer verkeerd gedrag aan. Het is zaak dat de Rijksoverheid hier zo snel mogelijk werk van maakt.”
Verplak verwacht over vijf à zes weken een DNA-uitslag.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:13

Ja, het is natuurlijk hartstikke leuk dat men roept dat er andere regels nodig zijn, maar het gaat toch om de daadwerkelijke uitvoering van die regels die steevast worden gedwarsboomd.
Laat ze eens roepen dat ze allemachtig graag andere regels wíllen maar dat die niet kunnen worden uitgevoerd zolang clubs als Faunabeheer alles dwarsbomen wat ook maar een beetje riekt naar ingrijpen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:15

Dapper dat ze zo met naam en toenaam in de krant staat. De pony,s stonden dus buiten zonder wolfwerende heining als ik het goed begrijp. In dat gebied vind ik het dan eerder nog een wonder dat het zolang goed is gegaan.