Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AppleSter schreef:rien10 schreef:@AppleSter, zet het jou aan het denken? Het feit dat je wellicht tot de “rijken der aarde” behoort?
Hahaha!![]()
De allerrijksten zijn degenen die heel veel nullen achter de cijfers hebben staan. Zoals Bill Gates, Elon Musk, familie De Mol, onze klimaatpaus (goed voor 4 miljoen of meer) en de machtigsten der aarde.
Ik schaar me niet tot zo’n groep. Wij hebben dan ook geen jachten of privé Jets.
En met dat gedrag van die groep wil ik ook helemaal niets te maken hebben.
AppleSter schreef:Popstra schreef:Geen idee.
Ik bedoel dat ik ook het gevoel ervaren heb dat ik verplicht moest vaccineren wilde ik naar bepaalde wedstrijden over de grens kunnen gaan.
Daar bovenop ook nog eens een negatieve test moest laten zien..
Ja, zij hadden zichzelf een vrijstelling gegeven. Politici wereldwijd. Zij hoefden nergens een QR te tonen.
Wij “gewone mensen” wel. Wij waren of wel besmettelijk en zijzelf nietof zij waren de enigen met een “belangrijke baan”
Dit is dus de hypocrisie die ik hier af en toe aan het licht probeer te brengen; Wij QR (door hun beslissingen) en zijzelf niet, wij met maatregelen (lockdown, avondklok, afstandsregels) en zijzelf (trouwen, feesten en partijen) niet. Wij veel geld kwijt aan verduurzamen en vliegschaamte (door hun beslissingen) en zij niet (Timmermans is -sorry- toch echt een heel goed voorbeeld, net als Jetten, de koning en ga zo maar door)
AppleSter schreef:Ja, zij hadden zichzelf een vrijstelling gegeven. Politici wereldwijd. Zij hoefden nergens een QR te tonen.
Wij “gewone mensen” wel. Wij waren of wel besmettelijk en zijzelf nietof zij waren de enigen met een “belangrijke baan”
Benzz schreef:2 politici Fvd en Pvdd weigerden een qr code te laten zien tijdens een bijeenkomst in een horecagelegenheid, daarop hebben de gesprekken met die 2 buiten plaatsgevonden. Dus hoezo alle politici hoefden hun qr code niet te laten zien. Gewoon onzin en stemmingmakerij
Cowboy55 schreef:Je mist het punt: Applester heeft PB's gekregen van mensen die hier niet meer willen of durven te posten. Dat heeft dus niks met het krijgen van PB's te maken.
Dat herken ik wel. Niet van dit topic, wel bijvoorbeeld van het Israel topic, dat nu dan ook stilgevallen is omdat niemand meer iets wil plaatsen dat niet zwaar anti-Israel is omdat dit een rabiate reactie veroorzaakt.
AppleSter schreef:rien10 schreef:@AppleSter, zet het jou aan het denken? Het feit dat je wellicht tot de “rijken der aarde” behoort?
Hahaha!![]()
De allerrijksten zijn degenen die heel veel nullen achter de cijfers hebben staan. Zoals Bill Gates, Elon Musk, familie De Mol, onze klimaatpaus (goed voor 4 miljoen of meer) en de machtigsten der aarde.
Ik schaar me niet tot zo’n groep. Wij hebben dan ook geen jachten of privé Jets.
AppleSter schreef:Hahaha!![]()
rien10 schreef:Wat bedoel je met hahaha?
Als je (lees men) tot de rijksten behoort, dan behoor je daar toe. Jezelf daar in scharen is niet van toepassing. Het is geen keuze.
lies schreef:'Onze klimaatpaus' ook steeds blijven zeggen![]()
Ik noem Wilders toch ook gewoon Wilders en niet die veroordeelde racist?
Timmermans ontkent overigens miljonair te zijn en al zou hij miljonair zijn, hij behoort lang niet tot de allerrijksten van de aarde en hoort zeker niet in het rijtje bij Elon Musk en Bill Gates. Die hebben miljarden. Niet eentje, maar 100'en.
IMANDRA schreef:Maar wereldwijd behoor je dus wél tot de feitelijke 1% die het rijkste zijn.
Dat er daarboven nog een 0,1% zijn met miljoenen of miljarden dat moge zijn, maar je bent gewoon feitelijk en statistisch in die 1% in te scharen.
AppleSter schreef:rien10 schreef:Wat bedoel je met hahaha?
Als je (lees men) tot de rijksten behoort, dan behoor je daar toe. Jezelf daar in scharen is niet van toepassing. Het is geen keuze.
“Hahaha”, als in; dat je dat überhaupt zo neerzet. er is een verschil met veel (bruto) verdienen en heeeeeeeeeellll veel miljoenen en miljarden verdienen en van gekkigheid niet meer weten wat je ermee moet he.
Wij behoren bepaald niet tot dat elite clubje. Daar kun je me willen inscharen, maar dat is geenszins terecht. Er zijn maar een “paar” mensen met zo enorm veel geld op de wereld en over die 1% van alle mensen hebben we het hier. Niet over iemand die een paar x modaal verdiend.
AppleSter schreef:Hoppa, daar gaan we weer met meerderen (groepje) tegen 1. Precies wat ik eerder aangaf; jullie helpen elkaar met anderen aanvallen. Dit klimaat van Bokt is het probleem voor veel mensen.
Ik denk dat je in de war bent; meer dan modaal in loondienst verdienen in Nederland maakt je helaas geen miljonair en dus automatisch steenrijk. Was het maar waar. Het maakt dat je een veel hogere belastingdruk hebt dan gemiddeld. Nivelleren gebeurt in Nederland extreem.
We zullen dus wel bij de hoogste inkomens in loondienst kunnen zitten, maar dat is een andere discussie dan ons wegzetten als schatrijk.
Van Dale schreef:aan·val·len (viel aan, heeft, is aangevallen)
1 te lijf gaan: de vijand aanvallen
Van Dale schreef:dis·cus·si·ë·ren (discussieerde, heeft gediscussieerd)
1 een discussie voeren
AppleSter schreef:lies schreef:'Onze klimaatpaus' ook steeds blijven zeggen![]()
Ik noem Wilders toch ook gewoon Wilders en niet die veroordeelde racist?
Timmermans ontkent overigens miljonair te zijn en al zou hij miljonair zijn, hij behoort lang niet tot de allerrijksten van de aarde en hoort zeker niet in het rijtje bij Elon Musk en Bill Gates. Die hebben miljarden. Niet eentje, maar 100'en.
Natuurlijk ontkend Timmermans (zeker vlak voor de verkiezingen) miljonair te zijn, als leider van PVDA. Dat past niet in het plaatje. Hij staat verder van de oorspronkelijke PVDA stemmers af dan gewenst. Maar hij is het wel.
Wilders én stemmers van de PVV worden in op Bokt heel erg negatief weggezet. Alles is al voorbij gekomen mbt PVV stemmers, lees maar terug.
En klimaatpaus; Was Timmermans in z’n vorige rol niet trots op die titel?