Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:07

Des al niet te min: je bent geweest.

+:)+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:23

Zoolgangster schreef:
Zo ging het ook in Cambodja. En dichterbij: in Duitsland bleek alle nazi's na WO2 uit hun ambt ontzetten onbegonnen werk, er zou dan nagenoeg niemand meer overblijven om belangrijke functies te vervullen...
De ergste en bekendste leiders/nazi beulen werden berecht (en opgehangen), als ze tenminste niet naar het buitenland gevlucht waren, of ondergedoken...

Amerika organiseerde vluchten naar Zuid Amerika voor hoog geplaatste nazi's. Dat vind ik het lastige aan al die conflicten; de hypocrisie en verborgen agenda's.

Wat goed van je Pien! En fijn dat er geen antisemitische leuzen werden gescandeerd. Dat lijkt me zo lastig; als je goed bedoeld meeloopt in een vredige demonstratie en er ineens een paar lui hele foute dingen gaan roepen -O-

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:48

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:29

Iets concreets:
Citaat:
Het Israëlische leger zal de grondoperatie in de Gazastrook annuleren als Hamas-militanten alle gijzelaars vrijlaten en zich onvoorwaardelijk overgeven. Zei IDF-woordvoerder luitenant-kolonel Jonathan Conricus.
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 5664510168

Onze Rutte gaat op verzoeningstour, eerst naar Netanyahu en vervolgens naar Abbas.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:58

Zich onvoorwaardelijk over geven?

Geldt dat alleen voor Hamas "militanten" of voor alle Gazastrook inwoners?

Want ze Bombarderen alles en het maakt ze tot nu toe niet uit of dat onschuldige kinderen/hoogbejaarden/ambulanciers etc zijn of terroristen of militairen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:02

BeFunny schreef:

Want ze Bombarderen alles en het maakt ze tot nu toe niet uit of dat onschuldige kinderen/hoogbejaarden/ambulanciers etc zijn of terroristen of militairen.

Het is een grote SCHANDE wat daar gebeurt. En de wereld kijkt ernaar. Waar blijft de scherpe veroordeling vanuit de EU en anderen?
Dit moet echt stoppen nu en had nooit zo ver mogen komen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:15

Het blijft me inderdaad verbazen hoe de grote wereldleiders, de EU en de VS, erop reageren. Ik weet niet wat ik verwacht had... Maar dit?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:38

irmaz schreef:
Iets concreets:
Citaat:
Het Israëlische leger zal de grondoperatie in de Gazastrook annuleren als Hamas-militanten alle gijzelaars vrijlaten en zich onvoorwaardelijk overgeven. Zei IDF-woordvoerder luitenant-kolonel Jonathan Conricus.
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 5664510168

Onze Rutte gaat op verzoeningstour, eerst naar Netanyahu en vervolgens naar Abbas.

:D :D :D , zitten die partijen echt op te wachten, demissionaire minister president van speldenknop Nederland .Misschien leuk voor mr. Smiley zijn cv.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:43

CharleyT schreef:
irmaz schreef:

:D :D :D , zitten die partijen echt op te wachten, demissionaire minister president van speldenknop Nederland .Misschien leuk voor mr. Smiley zijn cv.

Hé niet zo denigrerend over onze Rutte, hij heeft 12 jaar lang 17 miljoen mensen voor de gek gehouden. Israel en Gaza samen hebben maar zo'n 12 miljoen mensen ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:20

Ben niet zo thuis in de Nederlandse politiek, maar hij doet tenminste iets (al zal ik mijn woorden misschien terugnemen mocht hij heel erg pro Israel zijn in dit verhaal)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:40

Volgens mij heeft hij zich idd pro Israël uitgesproken, eigenlijk direct al

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:04

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:19

hwn schreef:
Ben niet zo thuis in de Nederlandse politiek, maar hij doet tenminste iets (al zal ik mijn woorden misschien terugnemen mocht hij heel erg pro Israel zijn in dit verhaal)

Nee, het statement dat ik bij het bericht hoorde klonk aanmerkelijk genuanceerder dan dat van 7-8 oktober. Nu werd er, imo, duidelijk meer begrip voor beide landen uitgesproken. Ik hoop dat hij zijn bijnaam, Teflon-Mark, eer aan gaat doen en de boel daar wat kan smeren :j

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:37

hwn schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... fc876&ei=8

Niets nieuws dit, maar staat op de vrt site (publieke omroep), dus wie het nu nog niet snapt, leeft onder een steen.

‘t Is toch eigenlijk van de zotte ook, dat de Israëlische en Amerikaanse overheden gaan beslissen of de burgers hulp mogen ontvangen :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:55

Is niet zo raar. Het betekent gewoon dat ze zowel Israël als Egypte onder druk gaan zetten om die hulp toe te laten. Beide landen ontvangen miljarden militaire steun van de VS. En Gaza ontvangt ook voor miljarden steun via de VN. Ze hebben er dus wel wat over te vertellen, lijkt me.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:22

pien_2010 schreef:
BeFunny schreef:

Het is een grote SCHANDE wat daar gebeurt. En de wereld kijkt ernaar. Waar blijft de scherpe veroordeling vanuit de EU en anderen?
Dit moet echt stoppen nu en had nooit zo ver mogen komen.

Volledig mee eens!! :j :j :j
Lekker voorstel ook van Israël: als jij doet wat ik zeg stop ik met jou in elkaar slaan, maar ik blijf je wel gevangen houden en uitknijpen en je raakt steeds meer woonruimte kwijt. Serieus?
Kunnen ze niet met iets beters komen? Of denkt Israël dat ze bij Hamas achterlijk zijn?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:25

Maar jongens wat zal de haat gaan groeien....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:37

irmaz schreef:

CharleyT schreef:

Ik dacht dit ook.
Als het allemaal niet zo in triest was zou je hier alleen maar om lachen natuurlijk.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:28

mysa schreef:
Is niet zo raar. Het betekent gewoon dat ze zowel Israël als Egypte onder druk gaan zetten om die hulp toe te laten. Beide landen ontvangen miljarden militaire steun van de VS. En Gaza ontvangt ook voor miljarden steun via de VN. Ze hebben er dus wel wat over te vertellen, lijkt me.

Agree to disagree, denk ik dan. :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:30

Wie moet er dan zorgen voor een doorbraak, vind je?
Laatst bijgewerkt door mysa op 23-10-23 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:47

hwn schreef:

Inderdaad, hij doet iets?? Geen idee wat hij kan bereiken, weinig denk ik. Wel weer leuke plaatjes voor zijn ego album.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:00

Misschien maken ze alleen maar tijd voor hem omdat er een Nederlandse is omgekomen en ze aan damage repair willen doen?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:11

mysa schreef:
Wie moet er dan zorgen voor een doorbraak, vind je?

Ik weet niet of je mijn post goed begrepen hebt, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat andere landen gaan bepalen of er in Gaza humanitaire hulp mag komen. Of dat de VS nu wel of geen miljarden aan militaire steun richting Israël en Egypte stuurt kan mij daarin echt niets schelen. Humanitaire hulp is humanitaire hulp en zou een basisrecht moeten zijn. Je kunt het er niet mee eens zijn maar dat is en blijft mijn mening.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:22

Natuurlijk moet dat één recht zijn. Maar als het aan Israël ligt gebeurd het niet. En moet er dus sowieso helaas ingegrepen worden.
Er moet niet bepaald worden of ze humanitaire hulp moeten krijgen. Er moet geregeld worden dat het daadwerkelijk gebeurd. Triest dat dat moet dat is zeker.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:33

Dat is toch ook wat ik zeg. :)
Ik vind het in en in triest dat het door twee andere landen bepaald moet worden of het überhaupt mag. Dát schiet bij mij gewoon in het verkeerde keelgat.