xPabloBokt schreef:Als ik het goed lees dan is Kaag dus aansprekend voor mensen die zelf hoogopgeleide mensen interessant vinden?
Bijzondere theorie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ze bedoeld dat mensen die D66 stemmen veel al degenen zijn die het interessant vinden om op hoogopgeleide mensen te stemmen. Of ze nu wel of niet zelf hoogopgeleid zijn, zo begrijp het althans.
BigOne schreef:Veiligelanders is ong 5 % van alle asielzoekers en veroorzaakt 95 % van de problemen waar vervolgens de volle 100% op afgerekend wordt door populistische, racistische en soms facistische politici!
xPabloBokt schreef:Elisa2 schreef:Ze bedoeld dat mensen die D66 stemmen veel al degenen zijn die het interessant vinden om op hoogopgeleide mensen te stemmen. Of ze nu wel of niet zelf hoogopgeleid zijn, zo begrijp het althans.
Ah ja. Klinkt ergens wel logisch. Maar veel mensen die ik ken die D66 stemmen of hebben gestemd zijn inderdaad zelf wel hoogopgeleid (of bezig dat te worden).
Hoe zeer ik ook een hekel heb aan dat begrip, overigens. Geef mij maar operationeel, tactisch of strategisch opgeleid. Of praktisch en theoretisch. Maar dat is een andere discussie
Janneke2 schreef:En andermaal fact check:
kabinet R3 heeft de helft van de opvang gesloten.
We vangen in het rijke deel van de wereld slechts 25% oid van alle vluchtelingen op
en wegens meer dan tien jaar rechts, neo - liberaal beleid zit de huizenmarkt op slot.
(Daarna zijn er inderdaad problemen, hoor - dat snap ik wel. Maar de oorzaak is een beetje anders.
Overlast van veilige landets graag aanpakken - maar daar sprak het kabinet dan weer niet over.)
Citaat:BigOne schreef:
Veiligelanders is ong 5 % van alle asielzoekers en veroorzaakt 95 % van de problemen waar vervolgens de volle 100% op afgerekend wordt door populistische, racistische en soms facistische politici
naranja1 schreef:[ [url=m/eiqosA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik snap niet hoe je dit kan twitteren na een val van het kabinet. Ik snap dat er wat geregeld moet worden, maar denk daar dan aan voordat het kabinet valt.
Oorlog voeren van mijn belastingcenten, dat vind ik dus wel écht zonde.
ruitje schreef:Janneke2 schreef:En andermaal fact check:
We vangen in het rijke deel van de wereld slechts 25% oid van alle vluchtelingen op
en wegens meer dan tien jaar rechts, neo - liberaal beleid zit de huizenmarkt op slot.
(Daarna zijn er inderdaad problemen, hoor - dat snap ik wel. Maar de oorzaak is een beetje anders.
Overlast van veilige landets graag aanpakken - maar daar sprak het kabinet dan weer niet over.)
Dit snap ik niet zo goed. Dat de opvang gesloten is zegt niets over het aantal vluchtelingen wat zich aanmeld toch? Er is toch een stijging in het aantal asielaanvragen en in de nareizigers. Dus het is niet dat als de opvang er nog was, er niet een probleem was?Citaat:BigOne schreef:
Veiligelanders is ong 5 % van alle asielzoekers en veroorzaakt 95 % van de problemen waar vervolgens de volle 100% op afgerekend wordt door populistische, racistische en soms facistische politici
Zijn dit echter cijfers?
Edit: zelf de cijfers gevonden en dus mijn post aangepast
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... gd-920684/
Dit snap ik niet zo goed. Dat de opvang gesloten is zegt niets over het aantal vluchtelingen wat zich aanmeld toch? Er is toch een stijging in het aantal asielaanvragen en in de nareizigers. Dus het is niet dat als de opvang er nog was, er niet een probleem was?
anjali schreef:D66 is opgericht in 1966.Ik was toen 13 jaar en zat op een zwaar R.K. gymnasium. Tot mijn grote verbazing gingen de eveneens R.K. leraren die ik toen had daar massaal achteraanlopen. Zij vonden dat die partij nieuwe vrijheden gaf. Nu ja, moesten zij weten dacht ik. Ik was toen al heel erg godsdienstig en juist op zoek naar God, dat vond ik veel belangrijker dan een politieke partij. En daar kreeg ik meer dan genoeg vrijheid van. Eerder teveel achteraf gezien. Dit eigenlijk als reactie op dat sommigen vinden dat D66 een partij voor hoger opgeleiden zou zijn. Dat waren mijn leraren dus wel. Maar het ligt eraan waar je dan die hoge opleiding in hebt gehad. Als dat in Theologie is (wat ik ben gaan doen) dan zul je juist niet op D66 stemmen.
Dit snap ik niet zo goed. Dat de opvang gesloten is zegt niets over het aantal vluchtelingen wat zich aanmeld toch? Er is toch een stijging in het aantal asielaanvragen en in de nareizigers. Dus het is niet dat als de opvang er nog was, er niet een probleem was?Citaat:BigOne schreef:
Zijn dit echter cijfers?
Edit: zelf de cijfers gevonden en dus mijn post aangepast
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... gd-920684/
DuoPenotti schreef:https://www.nu.nl/val-kabinet/6272207/k ... eling.html
Dit vind ik nu een mooi artikel.
Ik zei eerder al ze is erg goed voor het buitenland maar niet voor Nederland.
En ook dat de bedreiging niet DE reden is voor stoppen. Maar uiteraard wel mee speelt.
Dit artikel is wat ik ook bedoelde te zeggen.
En ik hoop dat ze een fijne functie krijgt die wel weer bij haar past.
Fitzroy schreef:De opvangplekken zijn verminderd omdat er minder instroom was, en nu trekt het weer aan. Zo gek is dat niet toch. Je laat toch geen hele centra leeg staan, zonder dat er iemand komt. Zonde vh geld.