Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Staat op meerdere sites. Ik vind het best bizar.Ailill schreef:China blijft toch ook wel gevaarlijk hoor, uit Spaans onderzoek is gebleken dat ze in Europa minstens 36 illegale politiebureaus operationeel hebben en behouden, in Nederland al sins 2018, in A'dam & R'dam, bron o.a. NU/Nos.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... 29c9456a3e
Hierbij de link.
Babootje schreef:Rusland is niet van plan de strategisch zo belangrijke stad Cherson op te geven. De Russen hebben zich ingegraven rond Cherson. Dit wordt de zwaarste slag tot nu toe, aldus Oleksiy Arestovych een hoge adviseur van president Zelenski, Via Cherson kan Poetin een landverbinding maken naar de Krim. Daarnaast zou het verlies van Cherson een verdere opmars van Rusland richting de havenstad Odessa ernstig in de weg staan.
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1585159764064862208Citaat:Oekraïense strijdkrachten controleren alle bruggen over de rivier de Dnipro in Cherson, Russen zullen de stad niet kunnen verlaten, zegt Reznikov.
Babootje schreef:Zeker ook belangrijk een voorraadje aan te leggen Pien! In het geval van "Je weet maar nooit".
Marcella schreef:Ailill schreef:China blijft toch ook wel gevaarlijk hoor, uit Spaans onderzoek is gebleken dat ze in Europa minstens 36 illegale politiebureaus operationeel hebben en behouden, in Nederland al sins 2018, in A'dam & R'dam, bron o.a. NU/Nos.Ailill schreef:Staat op meerdere sites. Ik vind het best bizar.
Marcella schreef:Best bizar. Imo die twee bureaus sluiten en in gesprek met de Chinese ambassadeur hier in Nederland.Heb een poos voor Chinees bedrijf gewerkt. Verbaas me helemaal niks.
Chinese immigranten die geen andere taal dan hun eigen taal spreken werden uitgebuit en kregen nog geen 10 euro per uur.
Ook nog wel eens een hoge Chinese persoon op bezoek gehad. Dan kregen we als beveiliger een compleet protecol.
Babootje schreef:Oftewel ordinaire diefstal
pien_2010 schreef:Dat meer sabelgekletter, lees ik anders. Dat vliegdekschip is hier vanwege de oefeningen die al lang voor deze oorlog in navo verband gepland waren.
Een journalist vraagt of zo nodig, de mensen ook daadwerkelijk klaar zijn om te vechten. "Ja natuurlijk", zoals elke zich serieus nemende leger hoge Piet zal zeggen.
Vervolgens wordt dit opgeblazen in het interview. Althans zo lees ik het.
Bedankt Babootje voor al je interessante posts. Heel heel blij mee.
Sizzle schreef:Dat lijk van die kerel missen ze vast niet. Wat deed dat eigenlijk in Oekraine?
oomens schreef:Sizzle schreef:Wat deed dat eigenlijk in Oekraine?
Hij heeft voor Rusland destijds de Krim en het zuidwesten van Oekraïne veroverd op het Krimkhanaat resp. het Ottomaanse rijk.
Daarbij wordt hij gezien als de stichter van meerdere steden, waaronder Cherson.